Ahad, 11 Januari 2009

Di sebalik demontrasi Jerit dan Gabungan Anti Perang(klik)

Lucu melihat lakonan lawak bodoh JERIt dan GAP cuba membuat demontrasi menentang kezaliman Yahudi ke atas penduduk peribumi Palestin konon-kononnya.

Betul kah nak tunjuk simpati kepada Palestine atau mencari publisiti murah atau agenda kristian Malaysia untuk mengelirukan melyu islam dengan propaganda vigil mereka.

Ramai juga orang melayu beragama islam yang dapat dilihat membawa lilin seperti yang terdapat dalam amalan agama kristian yang ditunjukkan dalam berita tv dan juga youtube.

Topik Vigil ini perlu dibincangkan dalam ALKULIYYAH, CERAMAH PERDANA HAL EHWAL ISLAM dan juga dalam rancangan agama di tv atau pun di radio.

Demontrasi semalam mendapat sokongan PAS. Kalau PKR dan UMNO menyokong Vigil tak menghairankan kerana parti itu bukan mendokong Islam.(kata Pas lah) BN parti kafir. tetapi BN tak pernah buat kerja gila dok ikut cara dan ajaran kristian.Hairan di mana kebijaksanaan Pas.

Apa pun penahan 21 pemimpin parti politik semalam memang wajar. Pas yang menyokong demontrasi tersebut pun perlu menilai diri mereka sendiri sebelum hanyut lebih jauh.