Selasa, 6 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: ANWAR HARTAWAN DAN BILIONWAN ALAF BARU MALAYSIA DAN MAMPU MEMBELI ISTANA DAN PUTRAJAYA (KLIK)

Sepanjang kerjaya beliau dalam menjadi agen barat sejak zaman di universiti lagi beliau sudah mengumpul banyak wang, tetapi berjaya hidup dalam serba sederhana dan kelihatan cukup zuhud. Azizah yang menjadi isteri beliau juga tertekan dengan cara hidup Anwar yang serba sederhana.

Bintang beliau amat terang. berjaya menjadi ketua pemuda Umno, berjaya menjadi Menteri Pelajaran dengan kerja tak siap, berjaya menjadi menteri kewangan. Di sinilah beliau berjaya mengunpul wang dan harta yang banyak diluar negara. Azmin Ali , pembantu peribadi beliau seorang graduan USA telah berjaya menjadi jutawan dalam usia yang muda. Azmin lebih percaya kepada isterinya daripadra darah dagingnya. Keluarga sebelah isterinya menjadi sebahagian aset dan liabiliti kepada Anwar. Adik beradik iparnya menjadi jutawan dan hidup bermewah-mewah tanpa rasa risau dan bimbang.

Hari ini Jamil adik ipar Azmin adik Shamsidar bertugas di istana negara senior post. Kalau dikaji, Anwar akan ada acces di istana. kalau benar tentera seperti yang disebut oleh Prof Aziz Bari, tentera hendaklah hormat dan taat setia kepada Agong dan bukan Kerajaan yang memerintah. dan jika tentera akan lebih mendengar suara panglima tentera dari suara PM maka susah lah. Panglima akan patuh kepada suara Agong

Jamil Taharim akan jadi jambatan kepada Anwar . tidak hairanlah baru baru ini dia balik ke Taiping dengan Ferari merah.