Khamis, 18 Februari 2010

ANWAR BERJAYA GAGAL.atau GAGAL BERJAYA

Jika dirujuk tajuk di atas agak pelik bunyi nya, dah berjaya gagal pulak . Apa kah bendanya. Yang berjaya ialah Anwar berjaya menangguhkan kes untuk ke 20 kali jika tak silap TM. Gagal pula ialah dia kaki sontot tidak berjaya mengugurkan hakim yang mengadili kes liwat Anwar.



Anwar benar-benar takut kali ini, pertuduhan cukup kukuh. Anwar sah bersalah. Cuma dibicarakan untuk membuktikan pertuduhan benar-benar kukuh dan tidak ada sebarang keraguan. Peguam Anwar diberi peluang untuk mencabar tuduhan dan menimbulkan keraguan terhadap tuduhan.

Jika KS peguamnya bijak maka Anwar akan bebas lepas walaupun dia benar-benar melakukan kesalahan.

Sama-sama lah kita doakan akan Saiful menang dalam kes ini. Anwar biarlah masuk penjara buat kali ke dua dan jika boleh biarlah kuburnya berada dalam penjara.

TM berani menyatakan Anwar memang bersalah kerana cara dia bertindak hari ini dengan mengadakan road show untuk meyakinkan penyokongnya bahaya tuduhan ke atasnya adalah konspirasi semata-mata.

Perbuatan Anwar berceramah bagaikan dirasuk setan membuktikan bahawa dia bersalah. Mencari sokongan dari Amerika, Australia dan Turkey juga menunjukkan bahawa dia bersalah kerana ketiga-tiga negara tersebut tidak melarang homoseksual.

Selepas ini apa lagi helah Anwar?