Selasa, 25 Januari 2011

Cikgu Mala yang menyedihkan

Ramai pembaca blog TM dari puak Pas menasihatkan TM agar tidak lagi memberi komen kepada calon Pas di Tenang.

Hairan juga TM melihat gelagat penyokong Pas yang melarang supaya jangan berbuat demikian. Ini kebebasa bersuara, hak untuk bercakap dan hak untuk menulis, kebebasan media. Pas dan PR sering mencanangkan kebebasan untuk bersuara. So apa masalahnya?

Kepada yang mencarut dan memaki hamun pula pun TM nak tanya, hangpa tu mengaku ahli syurga dari parti Islam, tetapi kenapa menulis dalam bahasa kesat dan lucah. kalau mengaku Islam buat lah perangan seperti orang Islam.

Dalam kempen politik di PRK Tenang atau mana-mana pun, Pas hendaklah mengunakan bahasa puisi, bahasa sastera bahasa yang baik-baik yang dianjurkan oleh Islam.

Hari ini yang mengikut ajaran Islam ialah BN kerana tak maki orang, tak hamun orang, tak fitnah orang , tak aibkan orang . tak bakar bendera lawan, tak membuat surat layang dan sebagainya seperti mana yang dilakukan oleh Pas.

Ahad lepas TM mendedahkan bahawa Cikgu Mala adalah bekas ahli Umno Labis yang kalah dalam pertandingan Ketua Puteri dan menyebabkan beliau merajuk dan menyertai Pas. Suami pertamanya masih kekal sebagai ahli Umno tetapi suami kedua adaah ahli Pas totok.

Cikgu Mala ini sangat rakus, semua nak cepat, makan pun nak cepat, orang tak habis baca doa , dia dah ceduk lauk. kawin pun nak cepat, mungkin laki pertama dia agak slow sikit, Cikgu Mala cari laki lain. hehehe.

Adusssss sedih dengan Cikgu Mala, agaknya bila kalah PRK ni dia joint KITA pulak.