Ahad, 8 Mei 2011

Malaysia jadi Singapore?

Hasrat PAP untuk menawan semula Malaysia semakin menjadi kenyataan.  Malaysia akan dijadikan sebagai sebuah negara Kristian dan mempunyai Perdana Menteri Kristian.  Perancangan ini bukanlah baru. Ia sudah dirancang 100 tahun yang lalu oleh DAP.

Semuanya bermula dari Tanah Besar China. Masih ingat Boxer Rebellion? Kumpulan Boxer ingin menghapuskan Dynasty Ching dan juga menghapuskan pengaruh luar yang membawa masuk ajaran Kristian ke negara itu.

Sebahagian besar orang Cina yang menjadi penganut Kristian telah dibunuh bersama-sama warga asing yang tinggal di China.

By late 1899, bands of Boxers were massacring Christian missionaries and Chinese Christians. By May 1900, the Boxer Rebellion had come out of the countryside and was being waged in the capital of Peking (now Beijing). To help their fellow countrymen and to protect their interests in China, an international force of 2,100 American, British, Russian, French, Italian, and Japanese soldiers were sent to subdue the "rebellion."
On June 18, 1900, the Empress Dowager ordered all foreigners to be killed. Several foreign ministers and their families were killed before the international force could protect them. On August 14, 1900, the international force took Peking and subdued the rebellion.


Peristiwa ini menyebabkan  ramai orang Cina yang beragama Kristian lari ke Sibu Sarawak dan Setiawan Perak.  Ajaran Kristian terus subur di bumi Sarawak dan juga Malaysia.

Ngeh dan Nga adalah keturunan Foochow dan dengan pengaruh merekalah Fochow di Sarawak terjerat dengan agenda DAP.

Hari ini , Dap sama juga seperti Pas telah menggunakan agama Kristian sebagai agenda politik mereka.

Dap kagum dengan kejayaan Pas yang berjaya memperalatkan agma Islam sebagai asas perjuangan mereka. Oleh itu Dap juga harus menggunakan kaedah yang sama.

Jeff Ooi seorang wartawan telah berjaya menjadi ahli politik dan kini bergelar Yang Berhormat Dun Jelutong Pulau Pinang.

Jeff telah diperalatkan oleh Ngeh dan Nga untuk menjemput 1700 pastor dari dalam dan luar negera untuk merealisikan agenda mereka agar menggunakan sentimen keagamaan untuk kepentingan politik DAP.
It is expected that 1,700 pastors would hold a special convention the whole day today in a hotel in Penang and there would be a special meeting at Khaw Sim Bee Road, Georgetown, tonight. Expected in the agenda is the flavour of pondering into having a Christian brother as the Prime Minister of Malaysia.
Majlis tersebut juga telah dihadiri oleh beberapa orang Ahli Dewan Rakyat.  (Blog Big Dog).

Tadi TM juga mengikuti twitter Wardina Saffiyah, Lokman Adam dan beberapa yang lain. TM amat bersetuju dengan Wardina supaya kita orang Melayu jangan terlalu melatah dengan isu ini.

Malaysia ialah negara yang beraja yang berdaulat dan berperlembagaan. Dap tidak boleh berbuat apa-apa selagi orang Melayu mempertahankan Raja dan Perlembagaan.

Oleh itu usaha DAP ialah mereka perlu menguasai politik Sarawak dan Sabah yang mempunyai ramai bumiputera beragama Kristian.

Dap berharap dengan menggunakan agama Kristian maka mereka dapat mempengaruhi orang Iban, Bidayuh, Orang Ulu, Melanau Kritian, Bajau , Kadazan dan lain-lain etnik di kepulauan Borneo.

Mereka ingin merealisasikan mimpi mereka pada PRU 13 ini. Oleh itu misi Malaysian Malaysia tersebut perlu disegerakan.

Pas tahu agenda Dap, sebab itulah pemimpin Pas bersikap membisu dalam isu ini. Begitu juga dalam isu kalimah Allah dalam penerbitan akhbar khatolik herald yang menjadi sangat panas tahun lalu.

Dap juga sengaja memainkan isu Alkitab, pada hal bible dalam bahasa Melayu bukan lah perkara baru, Sejak tahun 70an lagi sudah dicetak bible dalam bahasa untuk kegunaan pelajar di sekolah mubaligh di Malaysia.  Kitab Injil juga sudah lama diguna pakai oleh orang Iban di Sarawak.

Malaysia mengiktiraf agama-agama lain, sebab itulah setiap kali perayaan Krismas, Good Friday, Tahun Baru Cina, Wasak Day, Taipusan dan Depavali kerajaan mengisytiharkan cuti umum.

Dalam agenda pembentukkan Persekutuan Tanah Melayu, semua bangsa yang menjadi rakyat Bristish bersetuju untuk terus tinggal dan menetap di negara ini dan mereka perlu faham adat istiadat orang Melayu dan faham agama Islam adalah agama resmi orang Melayu.

Agama lain boleh diamalkan tetapi  mereka dilarang atau cuba mengembangkan agama mereka kepada orang Melayu. Itu perjanjian yang dipersetujui oleh datok nenek kita dalam pembentukan negara dahulu. Sebab itulah Umno, Mca dan Mic boleh bersatu dalam Perikatan dan sama-sama berusaha untuk menuntut kemerdekaan bagi Tanah Melayu.

Bagaimanapun  segala usaha murni 3 sahabat ini telah cuba dikhianati oleh Lee Kuan Yew yang bercita-cita untuk menguasai Malaysia paksaan.

Kini cita-cita PAP sudah hampir menampakkan kejayaan bila Dap berjaya menguasai Pulau Pinang, Perak, Selangor dan menambah kerusi dalam PRN Sarawak bulan lepas.

Cuma halangan Dap ialah mereka menampakkan diri mereka parti perkauman Chauvinis Cina dan imej ini perlu dihapuskan.  Inilah usaha yang dilakukan oleh Dap.

Esok Perkasa dan beberapa NGO akan membuat laporan polis tentang isu perhimpunan pastor di Pulau Pinang.

Bagi TM,  Pastor dan mubaligh telah dipergunakan untuk kepentingan politik dan Dap perlu dipersalahkan dan bertanggungjawab atas perbuatan mereka.  Jeff Ooi mungkin dikambing hitamkan oleh Lim anak beranak dan Ngeh/ Nga bersaudara.

Dap sebenarnya ialah berfahaman sosialis dan agama bukan keutamaan bagi mereka. Sama seperti Pas yang tidak menjaga dan mempertahan agama Islam mengikut landasan yang betul.

Pas akan menghalalkan apa sahaja walaupun ia bertentangan dengan hukum Islam asalkan ia menguntungkan parti mereka.

Selain menjerat dengan isu agama Kristian, Dap juga berjaya dengan isu 999 tahun pajakan tanah. Oleh itu jika rakyat mahu 999 tahun perlukan menyokong Dap dalam Pru 13 agar pajakan tanah bukan lagi 99 tahun tetapi 999 tahun.

Begitu juga untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Kristian, kekuatan Melayu perlu dilemahkan, raja-raja Melayu perlu diusir seperti apa yang berlaku di negara pulau tersebut.

Agenda Dap ini amat bahaya dan sebaiknya parti ini dibatalkan pendaftarannya kerana mempunyai persamaan dengan Al Ma' Unnnah yang menentang DYMM YDP Agong. Sabit kesalahan boleh dihukum gantung sampai mati mandatori.

Dalam menangani isu Dap atau pembangkang ini perlu dibuat secara berhati-hati. Ini kerana kita ada polis antara bangsa. Kita adalah masyarakat antarabangsa. Jika satu nyawa melayang, lebih-lebih pihak pembangkang, TM rasa tak sampai dua minit negara akan dihujani oleh tomahawk yang datang dari Selat Melaka atau Laut Cina Selatan.  Jadilah negara kita seperti mana negara di benua Arab dan Afrika.

Jeff Ooi juga hari ini telah membuat laporan polis terhadap Utusan Malaysia dan blogger BigDog terhadap pendedahan mereka. Ooi menafikan tuduhan bahawa beliau yang menganjurkan majlis tersebut.

Apakah Ooi cuba menyelamatkan dirinya dari konflik ini, atau takut didakwa di mahkamah atas kesalahan cuba menentang Agong?




Najib: Don’t exploit Christian conspiracy claimsThe Malaysian Insider
Najib



Najib: Don’t exploit Christian conspiracy claims
By Yow Hong Chieh


KUALA LUMPUR, May 8 — The prime minister has called for calm amid growing tension between Muslim and non-Muslims following unsubstantiated claims that Christian leaders have hatched a plot to replace Islam as the official religion of Malaysia.

“Calm down until we find out the facts. It is not going to be of benefit to anyone,” Datuk Seri Najib Razak told the Malaysian media at the end of the 18th Asean Summit in Jakarta today.

“Whoever it is, whether they are opposition or pro-government, they cannot and should not exploit this issue.”

Najib also warned all parties that religion was a sensitive issue and the he would not to allow debate over the alleged Christian plot to spoil racial harmony in the country.

Umno-owned Utusan Malaysia carried a front-page article yesterday titled “Malaysia, negara Kristian?” (“Malaysia, a Christian country?”) based entirely on blog postings by several pro-Umno bloggers.

The bloggers accused DAP of sedition for trying to change the country’s laws to allow a Christian prime minister, pointing to a grainy photograph showing what they described as a secret pact between the opposition party and pastors at a hotel in Penang on Wednesday.

In a posting headlined “Agong under threat? DAP wants to make Christianity the official religion of Malaysia?” blogger Marahku (marahku.blogspot.com) accused DAP of trying to amend the Federal Constitution so that a Christian could assume the post of prime minister.

“The whole point of changing the official religion is to allow a Christian to become prime minister of this country,” the blogger said.

The Federal Constitution does not expressly specify race or religious requirements for the position of prime minister. Article 43(2)(a) of the constitution states only that the Yang di-Pertuan Agong shall appoint as PM a Member of Parliament who in his judgment is likely to command the confidence of the majority of the Dewan Rakyat.

On bigdogdotcom.wordpress.com, another blogger claimed to have received a message that DAP’s Jeff Ooi had organised a dinner for pastors from Sarawak and overseas at Red Rock Hotel on Jalan Macalister, Penang.

“Among the activities that night included the 35 pastors taking a group oath. They formed a circle and touched each other’s shoulder and vowed in English to make Christianity the official religion of Malaysia and put a Christian prime minister in office,” the anonymous writer said in his blog under the headline “Making Christianity the official religion?”

The blogger further alleged that DAP had labelled the ruling Barisan Nasional (BN) coalition as an “anti-Christ agent” in the run-up to polls in Sarawak, showing the opposition party was “openly against BN on religious grounds and they are now making it their clarion call, their rabble rousing horn”.

The National Evangelical Christian Fellowship (NECF), together with partners Global Day of Prayer, Marketplace Penang and Penang Pastors Fellowship, said the claims against their community were lies, and has already denied the bloggers’ allegations last night.

Similarly, Ooi said the dinner had been organised by the Christian pastors in recognition of the DAP team who had visited them while in Sarawak for the state election and that the prayer sessions — one before dinner and one at the end — were a usual part of their worship, and not a pledge as alleged.

DAP and MCA have also dismissed the claims as baseless, with the former slamming the home minister and the information, communication and culture minister for “endorsing” Utusan’s report by accepting it without question.

Despite this, Perkasa has said it believes the alleged plot is the work of former Communist Party of Malaya (CPM) members who infiltrated various organisations after the party laid down arms in 1989.

“I believe there are (former) Communist Party members who still hold communist beliefs and want to see the country descend into chaos,” he told reporters in Kampung Baru here today.

The Pasir Mas MP had earlier given the Home Ministry two weeks to verify the plot’s existence.

Ibrahim warned Malaysians who have forgotten about the communists to be wary of statements made by certain parties which contained anti-national and subversive elements rooted in the ideology, which he blamed for the increased racial and religious tension in the country.

“If it’s subversive, this is the work of communists hiding behind certain organisations,” he said.

Commenting on the report, former prime minister and Perkasa patron Tun Dr Mahathir Mohamad said today that rising religious extremism in Malaysia was due to weak government.

“These are extremist fringes because they see (the) government as weak, that’s why there’s all these problems,” he said.

But the veteran politician did not specify whether that meant he agreed with the Utusan report.

Dr Mahathir said he did not want to comment further on the matter unless there was clear proof.

“I haven’t studied it completely, so I don’t want to make statements. I do not want to harm the country with unsubstantiated opinions,” he said.