Jumaat, 8 Julai 2011

Untuk penyokong AMBIGA DAN BERSIH..

Saksikan betapa celakanya puak-puak munafik dalam video ini.....dulu membantah Ambiga kini jilat jubooo dia...La Toya juga tak layak mengaku Islam dan bertudung.



Lebih 1,000 bantah majlis IFC di Pulau Pinang
Written by Mohd Sabri Said

Program tersebut yang dijangkakan bermula jam 9.00 pagi terpaksa ditangguhkan ke jam 9.40 pagi ekoran mendapat nasihat daripada pasukan polis yang tidak mahu suasana tegang menyelubungi perkarangan hotel berkenaan.

Kira-kira seribu umat Islam berkumpul sejak pukul 7.30 pagi di hadapan Hotel Cititel untuk mengatakan bantahan terbuka ekoran tindakan Aliran mengadakan program yang mencabar sensitiviti umat Islam sejagat.

Antara ahli panel forum terbuka bertajuk 'Federal Constitutions Protection For All' itu ialah Executive Director Awam, Honey Tan Lay Ban; Presiden Aliran, P.Ramakrishnan; Profesor Undang-undang Univesiti Institut Teknologi Malaysia (UiTM), Prof Shad Saleem Faruqi; Lawyer On Constitutional Matters, Malik Imtiaz dan Ahli Parlimen Kota Bahru, Zaid Ibrahim.

Pihak polis beberapa kali terpaksa turun naik lif untuk menjadi orang tengah bagi menyelesaikan masalah yang melibatkan maruah masyarakat Islam sejak kebelakangan ini.

Tambahan lagi pihak Aliran cuba meminta polis memberikan masa untuk mereka melaksanakan tuntutan rakyat berbilang bangsa terhadap isu yang menyentuh peristiwa M.Morthy, Nyonya Tahir dan Shamala.

Manakala masyarakat Islam yang sedang berdemontrasi mendesak supaya program itu dibatalkan atau membenarkan 20 orang wakil naik ke tingkat tiga bagi mencari penyelesaian.

Namun penganjur berjaya juga mengadakan program kira-kira sejam bilamana tiga ahli panel iaitu, Honey Tan Lay Ban, P.Ramakrishnan dan Malik Imtias berhujah.

Belum sempat pun Zaid Ibrahim memulakan ucapan pihak polis mengarahkan agar program itu dihentikan serta merta.

Apabila mendapat tahu program tersebut dihentikan pada pukul 10.20 pagi semua umat Islam yang setia menanti keputusan melaungkan 'Allahu Akhbar' dengan diikuti doa sebagai tanda syukur kerana berjaya memberhentikan majlis yang mencabar kewibawaan setiap individu umat Islam.

Sebelum itu, kehadiran 200 anggota pasukan polis dan Pasukan Gerak Am (PGA) menambahkan ketegangan apabila mereka mendesak umat Islam yang berkumpul untuk bersurai kerana menyertai perhimpunan haram tetapi akhirnya bertindak bijak dengan membenarkannya sehingga proses perundingan selesai.

Kebanyakan peserta forum pulang hampa kerana tidak sempat mendengar hujah dari ke semua ahli panel serta mengambil peluang dalam sesi soal jawab.

Tetapi, bagi peserta yang terlibat dengan demonstrasi merasakan satu kemenangan besar kerana berjaya menghentikan majlis yang julung kali diadakan di negeri ini.

SEDIH MELIHAT KEBODOHAN ORANG PAS WARAK TAK BERTEMPAT.