Khamis, 4 Ogos 2011

Ahli Kelab Skodeng jadi pegawai pencegah maksiat dibawah JAIS

Suhardi Mat Isa tiba-tiba menjadi terkenal satu dunia gara-gara berlakon mati dua kali pada demo berShit 2.0 pada 9 Julai 2011 di Kuala Lumpur.

Tm yakin beliau adalah ahli kelab skodeng. Kaki skodeng ini merupakan satu penyakit masyarakat yang wujud di seluruh dunia.

Mereka sanggup buat apa saja asalkan hajat mereka tercapai. Di Taiping raja skodeng adalah seorang Singh Jaga Bank. Sebaik saja habis tugas beliau akan berpeleseran di Taman Tasek Taiping untuk mencari mangsa.   

Melalui cerita rakan kedai kopi, benggali ini hanya akan balik ke rumah lewat malam. Selain dia terdapat geng-geng skodeng ini yang lengkap dengan teropong jenis night vision. 

Tidak mustahil Suhardi juga adalah manusia jenis ini, sebab tulah dia sanggup buat kerja tu dengan tiket JAIS. Tak mustahil juga orang macam dia ini akan peras ugut mangsa.  Berdasarkan gelagat haprak yang dia tunjukkan masa demo tempoh hari, dia jenis yang sanggup buat apa saja tanpa mengira dosa pahala. 

Suhardi Mat Isa who was reported to have acted as the late Baharudin Ahmad who died in the July 9 illegal assembly has agreed to give his statement to the police on the incident.

Deputy Inspector-General of Police Datuk Seri Khalid Abu Bakar said Suhardi had contacted the police to give his cooperation in the case.


Police would be calling Suhardi soon to give his statement at the Kuala Lumpur police headquarters, he told reporters after a dialogue on security with residents of Bandar Sri Damansara, here, Sunday afternoon.


Khalid said Suhardi should have come to the police to explain when the video of his act was widely shown.


Police is investigating the matter after receiving two reports on the incident at the Dang Wangi and Cheras district police headquarters.


The investigation is under Section 505 (b) of the Penal Code, whereby it is an offence to cause public treachery and also under Section 233 of the Multimedia Act as the offence involved improper use of network facilities.


Images of Suhardi as a participant of the illegal assembly was said to have been manipulated by certain quarters by alleging that he was the late Baharudin who died of cardiac arrest.


However, the video recording by the police of the illegal rally showed that Suhardi was actually not Baharudin.
cerita 2

Suhardi tampil beri alasan berbelit
Suhardi Mat Isa menafikan berlakon, bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis di Kuala Lumpur, semalam.


Lelaki yang dikatakan berlakon sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad, yang meninggal dunia semasa perhimpunan haram 9 Julai lalu, Suhardi Mat Isa, hari ini tampil dan menafikan dia berlakon, bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis.

Bagaimanapun, ketika tampil pada sidang media yang dianjurkan Persatuan Usahawan, Konsultan dan Pengarah Islam Malaysia (UrusKop) hari ini, Suhardi sebagai Setiausaha Agungnya memberi pelbagai kenyataan berbelit setiap kali diasak dengan soalan-soalan 'panas' oleh pemberita.

Malah, pada satu ketika, dia mengakui hilang akal selama tujuh hari yang dakwanya, akibat kesan sampingan daripada gas pemedih mata digunakan pihak berkuasa, tetapi apabila diminta pengesahan doktor mengenai perkara itu, Suhardi gagal memberi sebarang bukti.

Selain itu, dia yang mendakwa tiada kepentingan politik berkata, terpaksa mengepalai perhimpunan di Jalan Pudu kerana semua pemimpin pembangkang sudah ditahan, tetapi sebaik sahaja pemberita berjaya menyangkal perkara itu, dia sekali lagi mengubah kenyataan.

Kali ini, Suhardi berkata, dia berbuat demikian demi memastikan keselamatan Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa dan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham tidak diancam pihak berkuasa.

Pada masa sama, dia turut mendakwa polis memperlakukan kepadanya dengan zalim, tetapi bila ditanya mengapa tidak bersurai ketika pihak berkuasa mengeluarkan arahan, dia berkata, tidak mendengar sebarang arahan kerana terlalu khusyuk menunai solat hajat dan berdoa.

"Saya tidak menyokong demonstrasi. Saya hadir sebagai seorang aktivis untuk menyampaikan pendirian yang dibenarkan oleh Islam tetapi ini bukan bermakna saya mempunyai kepentingan politik, saya cuma masyarakat biasa yang mahu membetulkan perkara salah," katanya.

Dalam pada itu, Suhardi yang turut menafikan dia bersembunyi dan melarikan dari polis sebelum ini memberitahu, dia bebas ke mana sahaja malah jirannya yang juga seorang anggota polis tidak menyatakan bahawa polis sedang mencarinya.

"Saya tidak bersembunyi, datanglah ke rumah saya dengan tertib. Saya akan bekerjasama dengan mereka (polis).

"Saya juga tidak mati dan masih hidup, yang meninggal dunia Allahyarham Baharudin. Saya ingat perkara ini dah selesai selepas dihebahkan di blog-blog, tetapi tidak, apabila Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar bercakap mengenainya," ujar bapa kepada 10 anak dan dua isteri itu.


Suhardi Mat Isa, seorang soldadu Pas yang namanya mendadak naik kerana "syahid" ketika berjihad di perhimpunan haram Bersih tempohari. Ini adalah contoh manusia bodoh dan keji yang sanggup memfitnah sesama saudara muslim demi kepentingan sempit politik (yang akhirnya memberikan kelebihan kepada golongan kuffar!).

MYMASSA AKAN DEDAHKAN siapa sebenarnya Suhardi ini sebentar lagi!!!

credit: mymassa, tunggu part 2...

Kita tunggu lah mungkin ada mangsa peras ugut dia akan tampil untuk membuat pendedahan.