Jumaat, 9 Disember 2011

Jahat dan jahil puak DAP

Tembelang PAS sudah terbongkar, semasa Anwar dalam Umno, dia dicerca, begitu juga dengan Ku Li dan Rais Yatim. Bila bersama Pas mereka disanjung. Kini Anwar pula dijunjung, Rais dan Ku Li dihina.

YB Dato Zulkifli, Ezam Mat Nor, dan ramai lagi dari PKR dihina setelah keluar parti.

Dap pun semakin pecah telur tembelangnya. Dap ingin menguasai pentadbiran negara dan menjadikan negara ini sebagai sekular. Islam disisih dan sistem beraja dibuang jauh ketepi. Bahasa Melayu bukan lagi bahasa rasmi. Semuanya akan berubah dibawah Dap.

Tembelang Dap terdedah lagi. Kakitangan kerajaan terutama melayu akan dikurangkan. Ketua jabatan bukan lagi Melayu Islam. Tiada lagi perkhidmatan perubatan percuma. Tidak lagi sekolah kerajaan dan tiada lagi hak menggundi buat tentera dan polis.

Di Sarawak orang semenanjung seperti guru, polis, tentera, kastam tidak lagi dibenarkan mengundi. Sebaliknya rakyat Sarawak yang menetap di Vancouver, melbourne, London dibenarkan mengundi.

Mereka lupa bahawa ramai Dap adalah datang dari Mainland China dan mereka datang bukan setongkang tetapi ribuan tongkang dan jumlah mereka mengatasi penduduk asal atau peribumi.

Dahulu mereka menyokong kerajaan kerana mahukan pembangunan, kini setelah semua kekayaan diraub oleh mereka, mereka mahu kuasa politik pula. Bumiputra Sarawak nak letak mana? Awas jangan sampai Rentap mengamuk lagi! Buruk padahnya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.