Langkau ke kandungan utama

Bodohnya Melayu Lalat Hijau

http://www.youtube.com/watch?v=bf8x9FJCQvw&feature=share

Masih lagi nak story-mory kisah Melayu Bangang Bangsat Langau Hijau yang buat demo bantah kenaikan cukai oleh DBKL.

Nak tanya lah satu soalan, kepada pecacai Dap yang dilabelkan sebagai langau tu, hangpa ada berapa juta harta di tengah-tengah bandar raya atau pinggir bandar yang termasuk dalam sempadan DBKL?

Yang jelas puak-puak langau ni nak beli rumah PR dengan kos bawah harga pasaran pun tak mampu, dahlah tak bayar sewa bill air pun penyegan nak bayar. Bila DBKL kunci meter air kata kerajaan Umno zalim. Hangpa lagi zalim sebab tipu DBKL untuk duduk free.

Kesianlah orang yang berhajat untuk memiliki hartanah tetapi tak dapat berbuat demikian, hangpa sepatutnya bersyukurlah dapat duduk rumah lawa.

Bab cukai pintu ni, dah lama tak dinaikkan, sedangkan kadar sewa bangunan semakin meningkat. Pemilik buat duit juta-juta tetapi bayar cukai ciput.

Satu lagi, nak tanya Pasar Pudu yang diarah tutup 2 hari untuk kerja-kerja pembersihan dari menjadi sarang tikus tu, berapa sewa sebulan?

Di Taiping, market besar sewa RM 30 sebulan sejak sekian lama, bila PBT cuba untuk menaikan cukai sewaan, depa bantah, guna MCA, guna Gerakan, guna MIC. Sedangkan kos penyelengaraan melebihi dari sewaan. Penyewa hidup mewah, lori ikan dua tiga biji, rumah batu dua tiga biji, kereta mercedes dua tiga biji, gerai ikan dua tiga tempat, sewa 30 ringgit, akhirnya kos penyelenggaraan terpaksa diambil dari punca lain.

Kes seperti di Taiping ada persamaan dengan di KL jika disamakan. Cuba fikirkan sebuah kedai di kawasan Pudu, berapakah jumlah pendapatan hasil sewaan oleh pemilik dalam setahun, rumah teres, banglo dan condo dalam kawasan DBKL, berapa pula kadar sewaan bulanan dan bandingkan dengan cukai pintu? Berbaloi atau menguntungkan sebelah pihak sahaja?

Puak-puak langau hijau mana dia tahu semua tu, kena upah sikit oleh Dap sanggup buat demo, padahal sekangkang kera pun tak ada aset depa ni, budak lebai kera yang cakap banyak tu memang pro, dimana mana saja ada demo dia mesti ada. Di Kem Tahanan Kamunting Taiping pun muka dia ada. Kesian puak-puak langau, sikit hari lagi puak-puak ini akan diupah untuk menangis jika atau taiko Dap mampuih.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. mereka tidak faham kaedah pengiraan cukai tafsiran, cukai tafsiran dihitung berdasarkan nilai semasa hartanah. jika harga rumah yang diduduki meningkat pada tahun berikutnya nilai hartanah, maka cukai tafsiran berdasarkan peningkatan ini. bukannya ikut suka MPT. kita kena faham kaedah penilaian ini. peningkatan nilai hartanah penting kepada pemilik kerana bila ingin dijual kembali harganya naik. kenaikkan yang tinggi di Kuala Lumpur adalah normal kerana nilai hartanhya lebih tinggi. Makluman dari Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta

    BalasPadam
  2. Memang langau tak tahu malu, harta takde, sekadar tunjuk muka berdemo. "Kalau setakat pengawal keselematan tokey DAP pun nak bantah kenaikan cukai, gaji pun tak naik".

    Yakin sangat Melayu Pas yang takda harta ni berpura-pura jadi tuan tanah di KL

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…