Sabtu, 19 Ogos 2017

Lim Kit Siang dan Mahathir wajar disiasat oleh RCI

Lim Kit Siang dan Mahathir adalah manusia yang paling berbahaya jika dibenarkan bebas untuk menyebabkan suasana kebencian antara rakyat majmuk dalam negara khususnya antara kaum China dan Melayu.

Mereka berdua saling mencetuskan konflik silang budaya. Lim Kit Siang dengan sikapnya menanam hasutan kebencian kaum China terhadap orang Melayu sejak Singapura ditendang keluar daripada Malaysia.

Mahathir pula melaga-lagakan orang Melayu dengan orang Melayu. Jika dahulunya beliau siang malam menghasut rakyat Malaysia membenci Melayu Pas sehingga wujud ketegangan dan rusuhan sesama Melayu di pantai timur khususnya Kelantan dan Terengganu. 

Mereka sengaja menimbulkan suasana huru hara antara kaum, sejarah telah pun membuktikan Lim  yang mulakan tragedi Mei 13 pada tahun 1969 dan kemudian nya  melarikan diri ke  Sarawak.

Mahathir pula selepas memulakan tindakan kejam terhadap Ibrahim Libya dan pengikutnya dalam menangani konflik di Memali, beliau melarikan diri ke China. 

Pada hari berlaku serangan dan pembunuhan menyebabkan 18 orang Melayu maut,  diberitahu oleh Musa Hitam kepada Mahathir supaya jangan pergi ke China, tetapi Mahathir cakap "U handle the situation, I am going to China". 

Sepatutnya kerajaan harus mengambil tindakan menahan kedua-duanya makhluk ini sebagai individu yang mempunyai minat dan cenderung untuk mencetuskan kekecohan yang  akan menimbul keadaan bahaya kepada negara. 

Siasat juga dakwaan LKS lahir dimana, di China atau pun diJohor. Kemungkinan besar Lim Kit Siang adalah agent terakhir yang datang untuk mengembangkan ideologi komunis yang bermula sejak 1920an.

Mahathir pula dalam kes Memali, melari dari tanggungjawab sebagai Perdana menteri walaupun dia masih berada di Malaysia apabila berlaku pembunuhan terhadap perusuh dan penduduk Melayu di kampong Memali Kedah. 

Satu Suruhanjaya diraja wajar ditubuhkan untuk membuat siasatan lanjut mengenai perkara ini.