Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2018

Azmin Ali Lepas Geram Dalam Sidang Dun.

Ketika Mahathir, Mat Sabu dan lain-lain penceramah PH menuduh perdana menteri DS Najib Razak sebagai perompak, pencuri, penyamun dan bermacam-macam lagi tuduhan.

Mereka terlupa untuk menyebut tentang kes tanah Ijok yang melibatkan pemimpin PH. Mereka juga terlepas pandang kes terowong bawah laut di Pulau Pinang dan kes pembelian rumah banglo mewah di Jalan Pinhorn Pualau Pinang.

Antara ketiga-tiga kes yang melibatkan pemimpin besar dalam PH, kes tanah Ijok yang paling panas. Kes panas bermula dengan tawaran Eco World untuk mendapatkan tanah bagi projek perumahan mewah namun menurut CEO Eco World tanah tersebut masih dalam sebutan mahkamah dan mereka akan berunding dengan kerajaan Selangor bagi mendapatkan tanah tersebut.
Dalam Sidang Dun baru baru ini menteri besar Selangor dengan penuh emosi cuba menyalahkan Umno kononnya mengheret SPRM . Lihat kronologi pembongkaran skandal tanah di bawah;



Lebih ramai peneroka di mukim Ijok bakal menyaman Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali…

Tanah Kebun Pun Azmin Kenakan Cukai Pintu

Khalid Terkejut Azmin Lantik Jurunilai Bebas Untuk SPLASH

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terkejut apabila dimaklumkan Kerajaan Selangor pimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali melantik jurunilai bebas untuk membuat penilaian semula aset Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn. Bhd. (Splash).


Adalah tidak wajar Kerajaan Selangor memanggil penilai bebas untuk melakukan penilaian semula kerana nilainya telah dipersetujui sewaktu Abdul Khalid menjadi Menteri Besar.

Berikut adalah kenyataan penuh beliau berhubung perkara itu:
1. Memandangkan Speaker telah memutuskan hanya satu wakil dari parti politik sahaja yang dibenarkan berbahas Titah Menjunjung Kasih DYMM Sultan Selangor di dalam Dewan dan saya selaku ADUN Bebas tidak diberi peluang maka saya terpaksa mengemukakan pendapat saya di akaun media sosial untuk manfaat kita bersama.

2. Saya menjunjung kasih ke atas Titah Tuanku Sultan dan mengambil berat nasihat Tuanku supaya dipercepatkan penyusunan industri air Selangor untuk dimuktamadkan. Walau apapun alasan bagi kelewatan menyelesaikan…

MAHATHIR NAK KATA APA LAGI MENGENAI EQUANIMITY

Tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) menyita kapal layar mewah ‘The Equanimity’ dengan kerjasama pihak berkuasa Indonesia, kini dicabar di mahkamah Indonesia dan Amerika Syarikat (AS).

Equanimity (Cayman) Limited, selaku pemilik sah kapal berkenaan, yang menyifatkan DOJ dan pihak berkuasa Indonesia bertindak melampaui had perundangan negara masing-masing dalam isu terbabit, sudah memfailkan dokumen berkaitan di mahkamah kedua-dua negara bagi membuktikannya.

Pemilik kapal itu mendakwa, DOJ sendiri menangguhkan kes berkaitan aset berkenaan tahun lalu dan tiada langkah diambil membuktikan berlaku sebarang salah laku, namun menyita kapalnya di Indonesia, sedangkan perintah penangguhan yang dikeluarkan mahkamah berhubung kes itu masih sah.

“Tindakan DOJ memfailkan (kes) di California adalah usaha untuk menggunakan dakwaan yang boleh dipertikaikan mengenai tindakan yang diambil sebelum ini bagi menutup tindakannya sendiri yang bercanggah dengan undang-undang di Indonesia.

“Sep…

Fitch Ratings Sahkan Malaysia Pada 'A-', Pertumbuhan Positif Berterusan

1. Fitch Ratings mengesahkan penarafan ingkar penerbit (IDR) mata wang asing jangka panjang Malaysia pada 'A-' dengan prospek stabil, berikutan ia menjangka momentum pertumbuhan yang positif berterusan pada tahun ini dan pada 2019 berdasarkan persekitaran luaran yang kukuh.
2. Agensi penarafan itu mengunjurkan ekonomi Malaysia berkembang sebanyak 5.4% pada 2018 dan 2019, disokong oleh permintaan domestik dan luaran. Fitch berkata lebihan akaun semasa Malaysia meningkat kepada 3% daripada KDNK pada tahun lepas berbanding 2.3% pada 2016, didorong terutamanya oleh peningkatan dari segi eksport elektronik.
_"Kami menjangka pertumbuhan eksport sederhana pada 2018, berikutan kesan asas yang positif berkurangan, tetapi kekal kukuh, selaras dengan keadaan permintaan global yang menggalakkan. Kami menjangka lebihan akaun semasa pada sekitar 2-3% daripada KDNK pada 2018 dan 2019,"_ katanya. 3. Bagaimanapun, berdasarkan tahap keterbukaan perdagangan Malaysia yang tinggi, ia akan t…

Anggap Diri Tuhan & Cakap Tidak Sembah Tuhan, Pembangkang Sudah Hilang Pegangan Agama

Pembangkang di Malaysia sudah terdesak sangat. Mereka gunakan hujah yang melampaui syariat agama. Seolah sudah tiada lagi pegangan agama bila berhujah.


Dalam dunia ini, hanya Firaun dan Namrud sahaja yang anggap dirinya sebagai Tuhan. Keturunan Namrud dan Firaun yang mengakui dirinya sebagai Tuhan ini memang tergolong dalam kumpulan New World Order yang mahu merosakkan dunia pada hari ini.


Hari ini pembangkang di Malaysia seolah oleh sudah mewarisi sikap sombong dan angkuh Namrud dan Firaun ini. Umpamakan diri sebagai Tuhan dan cakap orang tidak sembah Tuhan.


"Kalau saya tuhan, dari awal saya tak jadikan kamu, menyusahkan orang saja. Sudah lama saya hapuskan kamu (Abdul Azeez). Sebab saya tak tuhan, tuhan jadikan juga orang macam kamu," kata Ahli Parlimen PAN Sepang, Hanipa Maidin di parlimen semalam.


Lihat video di pautan ini :
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1717260485035567&id=1122306847864270


Bekas sahabat Hanipa, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, Ahli Pa…

Rentetan krisis tanah Ijok Selangor

SHAH ALAM, 27 MAC: Jawatankuasa Bertindak Rancangan Revolusi Hijau Bukit Cherakah peringkat 2 dan 3 Mukim Ijok bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang cuba menggagalkan usaha penyelesaian tanah yang sudah berlarutan hampir 20 tahun itu.
Pengerusi Ahli Jawatankuasa, Umar Ali Bashah berkata, sebagai peneroka pihaknya bersyukur atas kejayaan Kerajaan Negeri kini menyelesaikan kemelut panjang yang ditinggalkan sejak era pemerintahan Barisan Nasional (BN) walaupun dijanjikan pelbagai imbuhan yang akhirnya gagal ditunaikan.

"Kita akan ambil tindakan kepada mana-mana pihak yang cuba menghalang usaha penyelesaian yang sedang dilakukan kini.
"Kita sepatutnya bersyukur dan berterima kasih Kerajaan Negeri kini menyelesaikan masalah ini. Setakat kni 863 orang sudah menandatangani perjanjian daripada jumlah keseluruhan 987 peneroka.
"Seramai 358 peneroka sudah meninggal dunia tetapi isu ini masih belum diselesaikan sebelum ini.
"Pemaju sudah berjanji rumah akan…

‘Hantu’ Kit Siang Di Dewan Rakyat

Walaupun Kit Siang dah digantung 6 bulan daripada hadir ke Dewan Rakyat, tapi bayang dia masih kelihatan dalam dewan. Sampaikan ahli Parlimen BN gelarkan LKS sebagai 'hantu'!

Mana taknya, tak kan la dia tak faham bahasa ! Walaupun dah 49 tahun pengalaman sebagai MP tapi pura-pura tak faham peraturan mesyuarat.

Mentang-mentang nak dekat PRU ni makin 'gigih' pulak main wayang. Tu laa LKS, sapa suruh cari pasal semalam? Kan dah kena gantung.

Lagipun, puak-puak PH ni kan memang jenis suka cari publisiti murahan. Jadinya tak pelik la kan geng-geng PH terutama sekali 'senior' mereka ni buat perangai !

#TolakPakatanPRU14
#PakatanProDAP

Pakatan Simpan Pemimpin Tua Sebagai Koleksi

Pembangkang terkenal dengan sikapnya yang suka simpan pemimpin tua. Lihat saja usia Tun M yang cecah 93 tahun, tapi tak sedar diri nak jadi PM lagi.

Lim Kit Siang pula dah 77 tahun, tapi masih bertahan dan kuasai DAP sampai sekarang. Sebab itu tak ada yang berani mendesak anaknya Lim Guan Eng berundur walaupun terlibat kes rasuah.

Seorang lagi, Anwar Ibrahim, 70 tahun. Anwar kuasai PKR sejak era reformasi 1998 hingga hari ini. Jika Tun M nak naikkan Mukhriz, Anwar juga tidak ketinggalan mahu naikkan Nurul Izzah.

Konon angkat suara orang muda, tapi masih simpan pemimpin tua. Kemudian, bukan nak naikkan orang muda pun, sekadar mahu naikkan anak-anak sendiri. Cakap tak serupa bikin!

#PakatanProDAP
#TolakPakatanPRU14

'Mengapa Umno marah bila saya tolong 980 peneroka!' - Azmin Ali

Kerana Kit Siang, Dewan Rakyat 'kecoh'

Tajuddin, Muhyiddin 'bertelagah'

Ketua Pemuda Amanah Terengganu berbohong kepada penyokong PH

Video PENING DENGAN POLITIK PAS SEKARANG? DI RUJUK

Sedap juga penceramah ini yang bernama Hasbi Muda sewaktu merasmikan PDM PH Jelor Limbungan  membelasah Parti Pas dan Umno.

Yang tak syok nya ialah apabila dia berkata kerajaan BN berhutang sehingga RM 1 Trilion ringgit, bermakna beliau berbohong kepada penduduk PDM Jelur Limbungan.







Sedap juga dia kutuk Presiden Pas dan dalam masa yang sama mengangkat Allahyarham Nik Aziz. Paling tak seronok apabila mendakwa Pas menerima jutaan ringgit dari Umno.

Sedangkan ianya tidak benar. Pas telah pun mengambil tindakan saman terhadap Sarawak Report yang menyiarkan berita tersebut dan  beberapa pemimpin Pan yang memanjangkan fitnah dana RM90 juta yang diterima oleh Pas bakal disebut kes di mahkamah.

Mamat ni kata Najib menjatuhkan Pak Lah pun tak betul. Pak Lah meletakkan jawatan kerana Mahathir dan Mukhriz yang mendesak Pak Lah meletakkan jawatan.  Mahathir mengambil keputusan keluar Umno kerana tidak bersetuju dengan Pak Lah yang enggan tunduk d…

MUHYIDDIN & NURUL IZZAH LAWAN AKTA "FAKE NEWS".

PAKATAN HAPRAK TIDAK AKAN HAPUSKAN TOL DAN GST

Pengerusi Pakatan Haprak menyatakan beliau berasa PH tidak mampu untuk menunaikan janji -janji manis yag sering dimainkan oleh komponen PH dalam ceramah politik akhir-akhir ini.

Mahathir juga amat tidak bersetuju untuk menghapuskan cukai GST dan juga tidak bersetuju untuk menghapuskan tol semua lebuh raya terutama PLUS.

Tak percaya?



Mungkin Mahathir melihat kegagalan pembangkang, sejak Dap, Pkr dan Pas merampas 5 negeri dalam PRU tahun 2008 hingga kini mereka gagal melaksanakan janji-janji pilihan raya  mereka dalam 2 PRU yang lalu.

Antaranya ialah kerajaan DAP Pulau Pinang yang berjanji untuk menghapuskan tol Sungai Nyior sebaik sahaja menang pilihan raya 2008 tetapi gagal menunaikan janji nya.  Hujung tahun lalu, Dap Pulau Pinang sekali lagi berjanji untuk menghapuskan tol Januari 2018 tetapi masih tidak mampu dilunaskan janjinya.

Begitu juga tol di beberapa lebuh raya di Selangor, yang dimiliki oleh Syarikat berkepentingan oleh kerajaan negeri juga gagal menghapuskan tol tetapi ter…

Pening Dengan Politik PAS Sekarang??

Lim Guan Eng Trial

In Guan Eng's trial today a Bank Manager testified that Phang Li Khoon took out a housing loan of RM2.125mil for the RM2.5mil purchase of her bungalow in 2008  - or a margin of financing of 85%.

The housing loan was at 6.75% BLR but there was a discount of 2.2% interest - meaning 4.55% interest rate for the first 30 months.

This translates to a monthly installment of RM11,872 - principle of interest. This suggest a housing loan period of 25 years.

However, Guan Eng initially rented the bungalow for RM5,000 per month starting on July 1st 2009 before buying it in July 2015 for RM2.8 million.

This means that Phang collected total rental of RM360,000 for the 6 years from 2009 to 2015 from Guan Eng.

However, at the point of July 2015 when Phang had sold the bungalow to Guan Eng, she would have paid about RM850,000 in total interest alone.

This means that she has lost RM500,000 in interest costs alone after deducting rental collections - which means the RM300,000 profit she made on the…

Tohmahan Persempadanan SPR – Taktik PH Kelirukan Rakyat!

Apa yang isunya berhubung usul kajian semula persempadanan kawasan pilihan raya di Dewan Rakyat? Sedangkan berdasarkan rekod, persempadanan semula telah dilakukan sekurang-kurangnya 14 kali di negara ini.

Malah sepajang Tun Mahathir menjadi PM pun, 6 kali telah dibuat persempadanan semula termasuk di Sabah dan Sarawak.
Di negara – negara lain pun, persempadanan semula dilakukan. Contoh UK (setiap 8-12 tahun), Kanada (setiap 10 tahun), Amerika Syarikat (setiap 10 banci), Australia (setiap 7 tahun).

Tegas SPR, proses pendaftaran pemilih, persempadanan semula dan perjalanan proses pilihan raya dilaksanakan secara berkecuali. Malah, kajian semula persempadanan juga tidak libatkan pertambahan bilangan bahagian pilihan raya.

Rekod juga menunjukkan beberapa negeri dimenangi oleh parti tertentu, tetapi peliknya tidak pula timbul isu penipuan dalam proses persempadanan semula.

Jadi tuduhan SPR memanipulasi sistem pilihan raya untuk menangkan pihak tertentu jelas tidak BENAR dan hanya mengelirukan r…

Ini sebab Kit Siang digantung Dewan 6 bulan

PERSEMPADANAN SEMULA DILULUSKAN DENGAN 129 UNDI MENYOKONG

Hari ini tercatat lagi satu sejarah yang memalukan kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Muhamad. Tun sewaktu menjadi perdana menteri dan merangkap menteri KDN menentang habis-habisan sebarang bentuk demontrasi jalanan terutama selepas pemecatan Anwar Ibrahim.  Anwar adalah Timbalan Presiden Umno dan Timbalan Perdana Menteri ketika itu.
Ribuan rakyat disembur air panas dan air berwarna oleh FRU yang menerima arahan daripada menteri KDN, mereka juga dipukul dengan belantan disepak dan sebagainya, pemimpin politik yang menyokong Anwar Ibrahim ditahan di bawah akta ISA. Antara yang ditahan ialah TPM DS Dr Ahmad Zahid ditahan di Lapangan Terbang Kota Kinabalu. Menteri Besar Perak YAB Dato Sri Dr Zambry juga pernah ditahan dibawah ISA kerana memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim.
Hari ini Mahathir buat kali kedua telah turun kejalanan untuk berdemonstrasi menentang kerajaan yang pernah di pimpinnya selama 22 tahun.
Kali pertama beliau turun ke demo bersih yang diketuai oleh Ambi…

10 tahun: 10 kegagalan PKR tadbir Selangor

Azmin Ali sudah-sudah la menuding jari kepadapihak lain. Akui sahajalah kelemahan kerajaan PKR-PH tadbir negeri Selangor. Berikut 10 kesalahan yang masih gagal dijawab Azmin sehingga sekarang.


1. Gagal selesaikan penstrukturan industri air
(2.5 juta pengguna terjejas)

2. Pendidikan percuma UNISEL gagal dilaksana
(rugi RM126 juta)

3. Usaha martabatkan Islam terpinggir
(usul perkasakan Mahkamah Syariah ditolak dua kali)

4. Projek rumah mampu milik gagal
(9 projek Rumah Selangorku batal)

5. Kos sara hidup tinggi
(cukai hartanah naik sehingga 391%)

6. Kerajaan negeri didapati gagal mengamalkan tadbir urus baik
(enggan tanda tangani Ikrar Bebas Rasuah bersama SPRM)

7. Gagal urus hal ehwal belia, sukan dan kebudayaan negeri
(pasukan bola sepak Selangor dinafikan hak untuk beraksi di Stadium Shah Alam)

8. Gagal urus isu sampah dan denggi
(kes denggi tertinggi enam tahun berturut)

9. Gagal urus fungsi syarikat kerajaan negeri
(PKNS bina projek perumahan mewah)

10. Gagal urus masalah sosial
('Oktoberfest'…

SKANDAL TANAH DI IJOK SELANGOR

AZMIN CUBA ALIH ISU TANAH IJOK
Kenyataan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menuduh UMNO cemburu berikutan beliau berjaya menyelesaikan isu tanah di Ijok dalam tempoh dua tahun dianggap tidak relevan dan sengaja untuk mengalihkan perhatian rakyat yang mahu penjelasan lanjut berkenaan skandal itu.


Ahli Parlimen Kuala Selangor, Datuk Seri Dr Irmohizam Ibrahim, berkata tuduhan itu tidak berasas dan dilihat sengaja bermain dengan emosi bagi mengelirukan rakyat.


"Ini bukan mengenai UMNO. Perkara ini membabitkan kerugian besar yang mana rakyat berhak diberi penjelasan lebih lanjut secara terperinci mengenai skandal tanah di Ijok, bukan bermain dengan emosi dalam menjawab persoalan itu.

"Saya pelik mengapa perlu Mohamed Azmin menuduh sedemikian. Saya hanya memperjuangkan masa depan peneroka dan rakyat Parlimen Kuala Selangor yang mengadu masalah mereka kepada saya.

"Kalau Kerajaan Selangor nyatakan tiada isu, mengapa wujud golongan peneroka tampil memohon keadil…

ARKIB : AL KISAH KERAJAAN 11 BULAN DAP/PAS DI PERAK

ARKIB 2013 : NIZAR KANTOI ISU TANAH CHETTY DAN SIMPANG HALT

AZMIN ALI IKUT CARA MAHATHIR TERJAH SIDANG MEDIA BN SELANGOR

23 HARI BICARA- MASAK LAH .

Chief Minister Lim Guan Eng had applied for a bank loan twice to purchase his bungalow at No 25 Jalan Pinhorn here, the High Court heard today.

AIA Bhd certified financial planner Lim Wern Shern said he was approached by Guan Eng’s wife, Betty Chew Gek Cheng, when he was the sales manager at Citibank Bhd, on two separate occasions in 2013 and 2015.

He said Chew had told him that it was for the purchase of the bungalow by Guan Eng from businesswoman Phang Li Koon.

He however said the client did not proceed with the first loan application.

“On June 5, 2015, Chew again called me to start the loan application process for the same bungalow.

“On June 8, I met her at Menara Penang Garden and told her that she needed to put in a new loan application, which she did.

“The bank subsequently approved a RM2.1 million loan under Guan Eng’s name, which is 75 per cent of the value of the bungalow, with a monthly repayment of RM16,172,” he said in his witness statement read out in court this morning.

'Go to hell' kepada mereka, kata Exco S'gor

Program Jalinan Sentuhan Rakyat (PJSR) Ringankan Kos Sara Hidup

Pelbagai usaha dilakukan oleh kerajaan bagi meringankan kos sara hidup rakyat di negara ini. Antaranya, melalui program PJSR yang menurunkan harga barang bagi membantu meringankan kos sara hidup rakyat.

Program ini diadakan dua kali sebulan di setiap kawasan Parlimen, seluruh negara dan menawarkan penurunan harga kepada orang ramai yang hadir di antara 5 hingga 20 peratus.

Antara barangan keperluan harian yang dijual dengan harga yang lebih murah adalah seperti beras Super VWR 10 kilogram, ayam dan daging segar, telur ayam, milo dan banyak lagi barangan keperluan harian yang lain.

Keberlangsungan program PJSR ini juga jelas menunjukkan keprihatinan kerajaan yang sentiasa mendengar suara rakyat dan berusaha sedaya upaya membantu menyelesaikan apa sahaja masalah yang dihadapi oleh rakyat.

#BarisanProRakyat

Soalan Lazim Ditanya Berkenaan RUU Anti Berita Tidak Benar 2018

KERAJAAN telah membentangkan Rang Undang-undang (RUU) Anti Berita Tidak Benar 2018 untuk bacaan kali pertama di Dewan Rakyat hari ini yang bertujuan untuk mengekang penyebaran berita tidak benar.Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said, RUU itu mentakrifkan berita tidak benar sebagai "apa-apa berita, maklumat, data dan laporan, yang sebahagiannya atau keseluruhan adalah palsu, sama ada dalam bentuk rencana, visual atau rakaman audio atau dalam apa-apa bentuk lain yang boleh menggambarkan perkataan atau idea".Demikian merupakan soalan lazim ditanya berhubung RUU tersebut;*SOALAN : Apakah tujuan Kerajaan memperkenalkan undang-undang baharu ini serta cabarannya memandangkan terdapat beberapa undang-undang sedia ada untuk mengekang isu penyebaran berita tidak benar?*JAWAPAN : Isu penyebaran berita tidak benar merupakan masalah yang dihadapi secara global ekoran revolusi teknologi komunikasi yang berkembang dengan pesat dan terlalu pantas. Sejak k…

LOL : GOBIND GET ANGRY WITH BLOGGERS

This morning's corruption court case where Gobind Singh attacked the blogger who made a police report against Guan Eng on the banglo case is very telling what DAP's strategy is.Gobind tried to prove that he is from gang Najib, that the blogger is not a property expert who knows the true market value and that he is not sure when was the exact date that Guan Eng bought the banglo.But then... THAT IS NOT THE BLOGGER'S ROLE TO KNOW.He just made a police report after reading and watching allegations made in parliament and ASKED THE POLICE TO INVESTIGATE.And that is why you need investigation by the relevent authorties - not for that blogger to do all the investigations and then the blogger submit to AG office.All Gobind was trying to do is to give a perception to DAP supporter that this is just a political persecution from BNWhether the blogger knows the exact price, is a property agent, knows exact date of Guan Eng's purchase or even if he is a BN or DAP supporter has ZERO…

9 Tahun Pentabiran Najib

KENYATAAN KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA,
TAN SRI ANNUAR MUSA (TSAM).
26/03 /2018, ISNINTempoh pentadbiran  Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, selama sembilan tahun setakat ini, ternyata cukup berjaya,malah dalam banyak hal telah berjaya mencipta legasi yg jauh lebih baik dari era sebelumnyaMalah tidak keterlaluan jika di katakan Pencapaian 9 tahun pentadbiran DS Najib itu ternyata SUDAH MENGATASI pencapaian Tun Dr Mahathir Mohamad  (TM) 23 tahun.DS Najib ternyata sangat cekal dan komited dgn visi dan agenda TRANSFORMASINYA,dan tidak berhenti usaha membawa pembangunan dan pentadbiran BERKONSEPKAN “DAHULUKAN RAKYAT”ke arah masa depan lebih baik DAN LEBIH HEBAT lagi.Lihat saja Laporan Tahunan Program Transformasi Negara (NTP) 2017 yang memaklumkan Malaysia menghampiri status negara berpendapatan tinggi.Beberapa inti pati NTP itu adalah:
▪Pendapatan per kapita tahun lalu RM37,700.
▪Pendapatan Negara Kasar tahun lalu RM1.32 trilion.
▪Peluang Pekerjaan Diwujudkan antara tahun 201…

Guan Eng’s high profile graft trial begins

Hina Speaker: Nga, Ngeh dan Sivakumar digantung Dewan 10 hari

Very embarrassing for the DAP Penang State Government.

They got an "E" grade for governance from the NGO CHANT which had previously given them a "A" grade initially when DAP first took over.
CHANT says there accountability and transparency does not exist while there are too many suspicious deals now.
Penang certainly needs much stronger opposition in the State Govt to make sure DAP does not get arrogant and do whatever they fancy including getting themselves into mega-billion projects that can end up costing the Penang people RM20.5 billion in negative impact.
https://www.facebook.com/chantpenang/posts/1736830066338650

Some facts about Guan Eng's bungalow corruption trial

1. This is a case that is similar to Khir Toyo's case so there is little for DAP to complain about.2.  Guan Eng was charged on July 1st 2016 - more than 20 months ago for buying a bungalow at a cost of RM276 psf from a person who is accused to have property-related dealings with the state govt. RM275psf is even cheaper than the price of Penang Govt's own affordable housing that is up to RM400psf.3. The case is only officially starting tomorrow (26th March 2018) because Guan Eng kept challenging the MACC act as being unconstitutional which caused delay to the hearing of the main case. 4. The challenge went all the way - through the high court, the appeals court and the Federal court. In the end, Guan Eng lost and the MACC act is judged not to be unconstitutional So, if anybody is to blame for the court only hearing now then Guan Eng only has himself to blame.5. Guan Eng should be happy for the hearing to start. In many past ceramahs, he had said that the looks forward to cleari…

NGA KOR MING JADI PELARIAN LAGI SEPERTI LIEW CHIN TONG

Nga Kor Ming lari lagi. sama lah dengan beberapa ekor MP Dap yang telah di sahkan oleh parti untuk mencari pengaruh di kawasan baru. Antaranya ialah Liew Chin Tong akan lari dari Kluang ke Air Hitam, sebelum itu beliau adalah MP Bukit Bendera Pulau Pinang pada 2008.

Desas desus khabar angin sejak 2 tahun lalu kini menjadi kenyataan. Dap telah mengesahkan Nga Kor Meng yang menang di kerusi Parlimen Taiping sejak 2008 akan berpindah parlimen Teluk Intan dan tempatnya dikhabarkan akan di ambil alih oleh PKR.

Nga juga Adun yang kerap berpindah bagai nomad bermula dari Beruas 1998, berpindah ke Pantai Remis pada PRU 2004 dan 2013 berpindah kerusi dun Kepayang Ipoh Barat.

Dap ingin membuktikan mereka boleh menang di mana sahaja mereka bertanding. Mereka tidak perlu memberikan perhatian kepada penduduk kawasan yang mereka wakili, kerana bagi mereka itu adalah kerja kerajaan BN yang memerintah di Putrajaya.


Di Taiping sejak menang sebagai MP Taiping dari tahun 2008 dan 2013, tidak ada apa …

[VIDEO] Lantik Pemimpin Usia 90-an Hanya Akan Pimpin Kita Ke Kubur

1. Polemik sama ada usia 90-an masih layak mengetuai kerajaan bukan sahaja hangat diperkatakan di negara ini tetapi turut menjadi isu di negara-negara Afrika ketika Robert Mugabe masih mahu memimpin Zimbabwe pada usia 90 tahun.
2. Berdasarkan rakaman video sebuah forum di luar negara yang tular di media sosial, melantik ketua kerajaan pada usia lanjut apatah lagi yang melebihi 90-an merupakan sisi negatif negara-negara di Afrika dan ini berbeza dengan perkembangan di negara maju.
3. Malah, salah seorang panel dalam forum tersebut, Mohammed Ibrahim secara berseloroh berkata, apa yang boleh diharapkan daripada seorang Presiden atau Perdana Menteri yang berumur 90-an kecuali membawa rakyat 'jalan ke kubur'. 
4. Sebab itu, katanya, memilih pemimpin berusia 90-an pastinya menjadi ketawa pihak luar berikutan kekurangan fizikal dan semangat yang ada pada individu pada usia tersebut.
_"Adakah anda gila dengan menyaksikan individu berkerusi roda dengan pergerakan tangan terbatas mahu …

MP Pas Sepang dibidas cuba "goreng" tentang Ops Lalang 1987

130 jasa PM Najib Razak

Datuk Seri Najib Razak baru sahaja menjadi Perdana Menteri selama 2 penggal, namun telah banyak sumbangan yang telah beliau berikan kepada rakyat Malaysia, mengatasi 8 atau 9 tahun pemerintahan Madey dahulu.
Bayangkan jika DS Najib memegang Malaysia selama 22 tahun seperti Madey. Pastinya lebih banyak jasa DS Najib yang boleh disumbangkan untuk kita semua.
Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2121363994764053&set=a.1398666683700458.1073741828.100006714183706&type=3
Berikut adalah 130 sumbangan dan jasa-jasa DS Najib yang sempat sahabat kita Halim Abdul Dawson senaraikan kali ini:
#FASA_1
1. Menara TRX - Bakal dibuka Bulan Jun ini. 2. Bandar Malaysia - On the way, bakal siap 2025. 3. 1 Malaysia - Dah on Since 2010 sehingga sekarang. 4. ECRL - On the way, bakal siap 2025. 5. KVDT - On the way, bakal siap 2019. 6. HSR - On the way, bakal siap 2026. 7. Pocket Park - Di KL dah mula banyak & on the way. 8. Menara PNB 118 - On the way, bakal siap 2024. 9. TBS - Siap dan beroperasi …

Bekas Pembantu Anwar Ibrahim Kesal Dengan Tun Mahathir*

Oleh : *_Saiful Bukhari Azlan_* https://www.facebook.com/saifulbukhari/posts/10155888477466620
1. Ramai yang tanya saya kenapa sekarang dah tak sokong Tun Mahathir? Inilah jawapan dia. Hari ini Tun M akui bahawa Undi Tun M=Undi Anwar Ibrahim. Justeru Macam mana saya nak sokong Tun jika dia sendiri sekarang menyokong manusia yg telah menganiaya saya??
2. Untuk saya, Ini bukan soal politik, tetapi soal yg terlalu peribadi. Saya pun bukan ahli politik, jadi ahli parti pun tidak. Justeru jangan lah tanya lagi kenapa saya tak dapat nak sokong Tun M. Bab anda nak sokong itu terpulang, ini negara demokrasi, hak anda untuk sokong sesiapa. 
3. Prinsip hidup saya mudah dan jelas, walau macam mana hebat pun seseorang itu berusaha, berjuang, tapi jika ia berlandas dan mendokong kebathilan, maka ia tidak akan dapat keberkatan Allah SWT dalam perjuangannya.
4. Bukti dari Allah SWT sangat jelas. Walau sehebat mana kepintaran politik Anwar Ibrahim, mengepalai 2 Pilihanraya iaitu pada 2008, 2013, tapi Allah…