Isnin, 30 April 2018

Bangunkan Projek Berisiko, Zairil Diherdik Penduduk



Ingat lagi kempen sayangi alam sekitar yang calon PKR ini perjuangkan? 

Nampaknya itu sekadar janji manis meraih sokongan semata-mata selepas Zairil Khir Johari diserang penduduk kondominiumm Miami Green, Batu Feringghi apabila beliau gagal menyatakan pendiriannya tentang projek pembangunan di lereng bukit bersebelahan kondomonium itu sama ada projek berisiko itu akan dibatalkan sekiranya DAP sekali lagi berkuasa. 

Lagi teruk Zairil menyalahkan pihak lain seperti agensi Kerajaan Pusat dan mendakwa kelulusan dibuat oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) walhal penduduk jelas bahawa Kerajaan DAP Penang berkuasa penuh terhadap kelulusan projek ini. 

Ada penduduk yang menyatakan bahawa pakar geoteknikal juga telah membuktikan projek membabitkan tiga blok pangsapuri di lereng bukit itu membahayakan nyawa penduduk dan mempertikaikan adakah nyawa penduduk tidak penting dan pemaju lebih diberi keutamaan dalam projek berisiko ini? 

Laporan geoteknikal turut mendapati 50 peratus projek akan dibina di kawasan lereng bukit melebihi 25 darjah iaitu kawasan yang dikategorikan sebagai sensitif alam sekitar. Namun, Zairil bermain tarik tali dan hanya menjawab projek itu akan ‘dinilai semula’. 

Nampak sangat nyawa penduduk bukan keutamaan pembangkang. Sekarang pun dah tunjuk ‘peel’ macam ini, kalau menang nanti tak tahu lah macam mana kan? 

#PakatanProDAP 
#TsunamiPHFitnah