Isnin, 30 April 2018

Cikgu Ridzuan Mohammad Bekas Guru Ibarat Kacang Lupakan Kulit


Cg Ridzuan sedang memantau di hari penamaan calon Sabtu lepas

Kini penyokong PH


Dia mungkin seorang guru tuisyen yang hebat, jika tidak mana mampu memandu mercedes sport dan menunggang motosikal kuasa besar untuk ke sekolah setiap pagi.  Masa tu zaman Mahathir dan negara dalam kegawatan ekonomi dan serangan penyangak matawang  iaitu G. Soros tetapi beliau terus hidup dalam kemewahan.

Beliau Memiliki pusat tuisyen Institut PJ di Bangunan Mara Taiping sejak sekian lama. Sewaktu program wacana tranformasi pendidikan beberapa tahun lalu, beliau di Hotel Taiping Perdana, beliau menunjukkan belangnya dengan mengkritik sistem pendidikan yang ada dan satu ayat yang beliau cakap ialah " The best school is not going to school" sebagai mukaddimahnya. Bagaimana pun hujah-hujahnya sekadar hujah kondem kerajaan.

Masa tu dah nampak auranya yang suka kondem kerajaan, maka tidak hairanlah jika hari ini dia berada di pentas pembangkang PH.

Sejak ahli Pan bertanding di N16 Kamunting sudah beberapa kali beliau berada di pentas ceramah dengan cerita-cerita bohong dengan angka-angka dan penuh auta.

Paling melucukan apabila beliau marah kepada hadirin yang bercakap-cakap sewaktu dia berucap, beliau mengulas dengan menyatakan kalau dia mengajar dan murid murid bercakap dia cukup marah.

Masa awal-awal mengajar dulu dia hanya mampu beli motosikal srambler saja dan kini semakin kaya dengan rumah banglo mewah yang siap dengan kolam renang di Asam Kumbang dan memandu kereta-kereta mewah. Selain memiliki pusat tuisyen belum juga rajin dalam aktiviti jual beli saham.
Ceramah Pan di Kamunting hampir kesemuanya tidak mendapat sambutan, jenuh pengacara majlis menjemput tetamu duduk dalam khemah yang banyak ruang kosong.

Tetapi sayang masih tak bersyukur, dan asyik menghentam kerajaan. Bila sebut syukur , taipingmali juga rasa sedih apabila kawan yang bernama Cikgu Shukur Desa yang dahulu orang kuat BN dan BTN kini membantu calon PAN N16.
Shukur Desa orang kuat Anwar Ibrahim dulu