Isnin, 30 April 2018

Najib Tidak Akan Ulangi Kesilapan Lampau Dr Mahathir



Dato’ Seri Najib tekad melakukan tindakan yang cukup ‘berani’ dengan melaksanakan pelan transformasi bagi pembangunan Malaysia, selain memperbetulkan kesalahan lampau yang dilakukan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Timbalan Pengarah Strategik Komunikasi BN, Eric See-To berkata PM Najib enggan mahu mengulang kesilapan yang dilakukan Mahathir seperti polisi penswastaan Mahahtir yang hanya menguntungkan kroni beliau.

See-To berkata sikap tidak berpuas hati Mahahtir dengan kepimpinan pentadbiran PM Najib bermula dengan insiden kekalahan anaknya, Mukhriz tewas dalam perebutan pemilihan Naib Presiden UMNO 2013.

Ia kemudian disusuli dengan isu pelaburan Proton, pemansuhan ISA dan lain-lain. Kerana tiada pilihan, Mahathir keluar parti dan sanggup menyertai musuh politiknya di blok pembangkang.

Meskipun dinamakan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan, tetapi Mahathir dilihat tidak mempunyai ‘minat’ untuk pembangunan negara. Sebaliknya Mahathir lebih berminat untuk terus hanya mengkritik kerajaan. #PakatanProDap