Isnin, 30 April 2018

Zahid Mat Arip Terpaksa Jilat Muntah Sendiri




Daripada seorang cucu Tun Ghafar Baba yang sengkek dan klepet ialah Zahid Mat Arip, zaman susah dahulu makan nasi bungkus pun harap rakan-rakan belanja. Penglibatan beliau dalam NGO Perkasa telah memberi peluang untuk beliau menaikan nama dan kedudukan beliau dan dikenali di seluruh negara hingga melenyapkan nama bapa saudaranya yang bernama Tamrin Baba.

Dalam NGO Perkasa beliau paling kuat menentang PKR, DAP dan PAS sehingga mengelarkan dirinya sebagai Mursyidul Am TIBAI atau Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim.

Kisah paling top dalam dirinya ialah apabila dicekup oleh SRPM untuk siasatan skandal pembelian Hotel Merdeka Palace di Bandaraya Kuching Sarawak. Kini kes beliau masih dalam fail dan kemungkinan akan dihadapkan ke mahkamah untuk pembicaraan sekiranya ada prima facie.

Tidak dapat dinafikan Zahid telah mendapat hak dan kedudukan istimewa dimata Mahathir sejak menyertai Perkasa.

Maka ia tidak menghairankan kita bila dia berubah pendiriannya. Sesuai dengan sikap dan cita-citanya maka beliau sign kontrak dengan Mahathir untuk berjuang sebagai jurucakap kepada parti bunga yang ditangguhkan pendaftaran dan penubuhannya.

Zahid sememangnya mempunyai kepetahan bercakap dan boleh menyebabkan pihak pembangkang seperti Pas, Pkr dan Dap panas satu badan dengan tembakan mulut lasernya.

Sifat dan tingkah lakunya amat berbeza jika dibandingkan dengan arwah datuk nya iaitu Tun Ghafar Baba yang lebih lembut dan berhati-hati dalam percakapan beliau. Zahid main tembak sahaja seperti Red Indian dapat senapang.
Dahulu beliau kerap mengikuti program dan jelajah  atau lawatan Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak, almaklumlah kerana ketika itu beliau mempunyai jawatan besar sebagai pegawai seranta dalam Felda.
Kini beliau adalah calon parti bunga yang menggunakan lambang dan bendera PKR untuk menentang Najib di Pekan Pahang.

Jadi, rakyat dan ahli-ahli Perkasa nak bertanya kepada Zahid Mat Arip, kemanakan hilangnya maruah dan integriti kamu yang dahulunya lantang membelasah Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang? Tak malu kah kamu menggunakan nama CUCU TUN GHAFAR untuk meraih undi?
Malu lah sikit wahai Zahid! Kamu manusia yang hanya pandang kepada wang dan ganjaran dan sanggup menggadaikan maruah kamu, tak mahu kah kamu hingga sanggup menjilat semua najis dan muntah kamu sendiri dan muntah Anwar Ibrahim?