Khamis, 26 Jun 2008

PAS MARAH BN DI DEWAN PERAK

Tajul Rosli 'tunjuk belang' dalam dewan
Johari Jaafar
Thu | Jun 26, 08 | 11:00:51 am MYT
IPOH, 26 Jun (Harakah) - Bekas Menteri Besar Perak, Dato' Seri Tajul Rosli Ghazali, hari ini menuunjukkan 'belang' sebagai pembangkang di Dewan Undangan Negeri Perak dengan menjadikan PAS dan DAP sebagai sasarannya untuk 'melepaskan geram' setelah `rakyat menghukum dan menyingkirkan BN daripada pemerintah negeri Perak.

KOMEN; Rakyat tidak menghukum, malah UMNO menang lebih banyak kerusi dari Pas, Memang patut pun Pakatan Rakyat di hentam oleh BN. Sebab dulu mereka yang hentam BN sekarang PR pula kena sedia menerima hentaman. Jangan lah marah dan emosi. Itu baru ujian pertama dari BN. PR masih terkial-kial mencari formula.

Sepanjang ucapannya hampir satu jam beliau menghalakan 'tikaman' kepada PAS khususnya kepada Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin dan mensasarkan pula kepada DAP khususnya kepada Adun Sitiawan, Dato' Nge Ko Ham dan Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming.

KOMEN:Bagus memang patutnya hentaman kepada DAP yang menjadi tuan kepada PAS Perak. Pas adalah pecacai tukang angkat najis Dap.menggadaikan maruah bangsa demi kepentingan dendam dan hasad dengki, sehingga sanggup membiarkan India tu menjadi Speaker Dewan. Mana letaknya maruah Pas. Mereka sanggup berdiri dan menyembah sang saka tu semasa mengangkat sumpah. Di mana letaknya maruah Pas. Dengan UMNO mereka tolak dan maki hamun. Tak Islam . parti secular. Sekarang siapa secular . siapa jadi yahudi dan majusi. Dua istilah yang dahulu diguna pakai oleh Pas untuk memaki hamun UMNO dan sekarang aku pulang balik . jangan marah ya.

Ucapan tersebut yang sewajarnya untuk menyokong titah ucapan Paduka Seri Sultan Perak telah dijadikan alat untuk melepaskan geramnya untuk membangkitkan isu remeh temeh yang telahpun basi.

KOMEN:Kalau UMNO bersuara maka Pas anggap basi. Pas yang bercakap soal persahabatan dengan Dap dan Pkr adalah contoh nabi juga sudah basi, UMNO dah buat lama dah, kepada MIC dan MCA. Pas bercakap soal levi. Sedangkan ia sudah lama di laksanakan oleh BN. Siapa yang basi, jawapannya ialah Pas.

Beliau membangkitkan isu Menteri Besar Perak ada membuat kenyataan Tajol Rosli tidak bersalam dengannya, sedangkan isu sebenarnya Menteri Besar Perak menjelaskan Tajol Rosli tidak pun melakukan serahan tugas secara rasmi seperti yang dilakukan oleh bekas Menteri Besar Selangor, Kedah dan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang.

KOMEN:Apa perlunya serah tugas kalau Pakatan Rakyat sudah merampas pejabat dan rumah mantan MB. UMNO tak perlu serah tugas kepada lanun yang merampas. Kalau Pas mahu serahan tugas berjalan lancar maka Pas jangan bertindak seperti lanun.

Satu lagi isu yang dibangkitkannya ialah isu Pengarah Jabatan Agama Islam yang kini telahpun dilupai oleh orang ramai, tetapi bekas Menteri Besar itu 'menghidupkannya kembali' dan menggunakan dewan untuk 'menyerang' DAP dan Menteri Besar Perak.

KOMEN:Budaya Pas mudah lupa. BN dan UMNO tidak mudah lupa, Jangan ingat BN akan lupa semua janji Pas dalam PRU12, ia akan dituntut di dunia dan akhirat. Pas selalu bercakap kalau tak undi Pas maka akan di personal di akhirat nanti, so Pas jangan ingat mudah nak menipu UMNO. Pas begitu mudah menipu penyokongnya tetapi tidak kepada UMNO.

Selain itu isu kafir telah dihidupkan semula oleh Tajol Rosli, kononnya pemimpin PAS telah mengkafirkan pemimpin Umno kerana berkawan dengan MCA dan MIC, tetapi sekarang PAS dan DAP sudah berkawan baik.
Isu yang ditengahkan bekas Menteri Beasar itu sudak tidak relevan lagi dan dianggap sudah lapok.

KOMEN:Pas mengkafirkan UMNO sudah tak relevan lagi? Oh. Dulu boleh kata sembarangan kepada UMNO kenapa tidak sekarang . UMNO boleh pulang paku buah keras kepada Pas tentang perkara ini. Pas jangan buat-buat lupa., kalau sengaja buat lupa memang sah pas adalah parti ajaran syaitan. Atau parti ajaran sesat.

Dalam sidang dewan tersebut beliau cuba menjadi 'jaguh' untuk mempertahan dan membela akhbnar Utusan Melayu, dalam masa sama menuduh Kerajaan Pakatan Rakyat tidak mengamalkan kebebasan media apabila bertindak memboikut akhbar tersebut.

KOMEN :Pas juga sudah lama menjadi jaguh dengan kempen boikot utusan dan berita harian. Pas tak suka pengikutnya membaca berita aliran utama atau perdana takut pengikut mereka terpengaruh dengan media pro kerajaan. Tetapi penulis harakah subuh-subuh sepei lagi sudah baca online untuk mencari bahan bagi mengisi dada dan perut harakah. Memang dasar majusi dan nasrani lah kalau begitu.

Beliau menyerang DAP kononnya peranan DAP yang telah membawa kepada Kerajaan Pakatan memboikat Utusan dan tindakan memboikat akhbar Utusan katanya bertujuan untuk menutup akhbar milik Melayu.

KOMEN: Dah lama Pas suruh mengikut jangan baca utusan dan berita, tapi penyokong pas awal-awal pagi dah pegang akhar tu

"KIta akan mempertahankan Utusan, di mana-mana program kita, kita akan beli akhbar Utusan dan sebarkan kepada orang ramai," ujarnya.
Beberapa orang yang ditemui selepas sidang itu mendakwa tindakan bekas Menteri Besar Perak itu seolah-olahnya berupa konspirasi antara Utusan dengan Umno untuk memburuk-burukan Kerajaan Pakatan Rakyat.

KOMEN: PAS PUN BANYAK KONSPIRASI UNTUK MENJATUHKAN UMNO,

KOMEN :Sampai bila Pas akan jadi babi tunggangan pakatan rakyat.- mns _