Isnin, 14 September 2009

ANWAR ANAK GAMPANG: TANGANKU BERGEGAR HARI INI.

agi pagi tadi bilamana membaca akhbar Utusan Malaysia muka depan, seluruh anggota badanku bergegar, tersangat marah dengan sifat biadab seorang perwakilan yang kononnya hendaklah mengalungkan bunga maleee yang dikarang dengan selipar.

Ini lah sikap kurang ajar dan biadap yang dibawa oleh Anwar. Pengkhianat melayu. Apabila Melayu menjadi pengkhianat kepada bangsa sendiri maka kaum-kaum lain mula hilang rasa hormat kepada bangsa melayu.

Dalam perlembagaan persekutuan hanya menyebut Bangsa Melayu dan kaum-kaum lain. Tidak menyebut nama kaum-kaum tersebut. Sedarlah Anwar dan konco-konconya. Demi kedudukan dan kekuasaan kamu sanggup melihat bangsa kamu dihina, agama kamu diperlekehkan oleh kaum lain. Hairan tiada dalam sejarah ketamadunan Islam seorang pemimpin agama membela agama lain, membela kaum lain yang menghina agama Islam.

Belum ada seorang pemimpin Islam yang sanggup berkata "It's her right" terhadap kes murtad Lina Joy. Ini talam dua muka. Berdepan pengundi Islam bercakap membela Islam. bercakap dengan agama lain, lain pula bunyinya.

Berbalik kepada usul yang ditolak oleh perhimpunan Mic. TM berharap Badan Disiplin parti mengambil tindakan yang keras sesuai dengan kesalahannya. Minta Mic dedahkan gambar dan identiti individu terbabit dalam akhbar. Kami mahu lihat wajahnya. dan jika perlu kita boleh menyiapkan sebuah tongkang untuknya berlayar balik negeri atau berlayar mencari negara yang sesuai untuk nya.

Dalam rancangan TV1 berkaitan dengan 1 malaysia . telah menunjukkan kaum-kaum lain yang telah memilih Malaysia sebagai tanah air, walaupun mereka sering berulang alik ke negara asal dan mengirim wang balik negeri, tetapi hati mereka tertambat dengan Malaysia. Untuk membolehkan mereka menjadi warga negara. mereka mestilah memahami adat istiadat dan budaya melayu serta boleh berbahasa melayu sebagai syarat menjadi warganegara.

Hari ini selepas dua dan tiga generasi yang lahir selepas merdeka, menunjukkan mereka lupa asal usul dan lupa adat resam kaum melayu. dan ramai diantara anak-anak kaum lain ini sudah tidak lagi fasih berbahasa Melayu.

Mereka bersekolah dalam kelompok mereka sahaja. enggan bercampur gaul dengan kaum lain, mengutamakan bahasa mereka sendiri dan bila dewasa ibu bapa mereka yang kaya raya menghantar mereka ke universiti luar negara. Anda yang masih berkiblatkan negara asal mereka. Mereka inilah hari ini menjadi wakil rakyat yang tidak fasih bahasa melayu.

Sekarang wujud pula Parti Cinta Malaysia yang lahir di Pulau Pinang. Apakah ertinya perkataan Cinta? Cinta ialah yang sebenarnya bermaksud Comunist. Awas jangan tertipu dengan istilah cinta ini.

Hari sudah malam, tangan dan tapak kaki bersaiz 11 masih menggeletar...terasa benar nak ku sepak terajang manusia durjana yang ingin mengantung selipar di leher foto Tun Mahathir.