Ahad, 1 Ogos 2010

Komen pilihan : Isu Pas menyerang Felcra

zahari1950 berkata... Memang sangkaan saya selama ini bahawa ramai kakitangan dalam FELCRA adalah penyokong pembangkang. Yang saya hairan tu mengapa pihak kerajaan tak bertindak. Pengarah FELCRA buat ape?. Penyokong pembangkang jugake?. Kan ke FELCRAtu di bawah kerajaan persekutuan.

Kakitangan dari pengurus hingga ke kakitangan bawahan buat bermacam hal supaya timbul perasaan tidak puas hati peserta kepada kerajaan.

Kerajaan umumkan supaya dividen diberi 4 kali setahun. FELCRA pula kata rugi dan tak dapat bayar satu sen pun dividen kepada peserta. Kalau tak percaya pergi tanya FECRA Kokokong 3 Tumbi Rapat di Jeli.

Jadi yang di salahkan adalah kerajaan. Sekarang PAS nak anjurkan perhimpunan pula. Dia (PAS)yang buat hal kemudian dia pula hasut peserta tunjuk perasaan kononnya kerajaan yang salah.

Yang peserta pula tanpa usul pewriksa terus salahkan kerajaan. Memang kenalah jerat PAS ni.

Kerajaan pusat pula macam harimau tak ada taring dan kuku. Dah tahu banyak kakitangan yang pro pembangkang dalam FELCRA masih juga beri muka. Dari pengurus sampailah ke bawah memang tak sedar diri. Amanah diberi untuk tingkatkan ekonomi peserta, sebaliknya mereka jadikan platform politik kononnya salah satu cara menjatuhkan sokongan kepada kerajaan.

Adakah mereka sedar bahawa gaji yang mereka terima tu haram. Mereka bagi keluarga mereka makan duit haram. Rumusan ini saya buat berasaskan iaitu pekerja yang tidak atau gagal melaksanakan amanah yang diberikan bermakna upah yang di terima itu haram dan beri makan keluarga dengan hasil haram.

Ada pesrta FELCRA memiliki antara 5 ke 7 ekar tanah kebun getah di majukan FELCRA yang mengeluarkan hasil tetapi tak dapat dividen kononya rugi. BOLEH DITERIMAKAH ALASAN INI?. LAGI SEKALI SAYA SYORKAN SUPAYA BUAT TINJAUAN KE FELCRA TUMBI RAPAT KOKONG 3. Apakah saya benar atau salah.