Khamis, 17 Mac 2011

Sivakumar buat hal lagi

Sivakumar dan beberapa pemimpin Pakatan "Haram' Rakyat Perak telah membuat laporan polis mengenai satu demontrasi yang dibuat oleh beberapa pertubuhan pada Ahad lepas.

Sivakumar menuduh YB Dato Hamidah Othman dan perserta demontrasi tersebut sebagai menghina mahkamah.

Ini adalah satu tuduhan lucu daripada bekas speaker Dun Perak semasa 11 bulan pemerintahan Dap. Selama ini Pakatan Haram sering bercakap hal kebebasan bersuara, kebebasan berhimpun, Nik Aziz juga menggalakkan rakyatnya berdemontrasi kerana menurutnya Islam menggalakkan umat berdemontrasi, setiap hari kita berdemontrasi dan seminggu sekali kita juga berdemontrasi. Oleh itu kepada pula nak menghalang atau melarang rakyat untuk berdemontrasi dan bersuara. bukan kah itu yang dituntut dan dibuat oleh Pakatan Haram sejak 1998 lagi.

Sivakumar berkata perbuatan tersebut adalah menghina mahkamah. Ok no problem. Bagaimana pula dengan tindakan Anwar yang pusing satu Malaya dan satu dunia untuk menghina sistem perundangan dan menghina mahkamah dalam isu liwatnya.

Sivakumar perlu menoleh ke belakang dalam isu ahli Pas yang berdemontrasi sehingga sanggup berbaring atas jalan dan menghalang kereta Sultan Perak di Bukit Chandan sewaktu YAB Dato Seri Dr Zambry dilantik menjadi Menteri Besar Perak pada February 2009 dahulu.  Dr Zambry berjaya mengekalkan jawatan Menteri Besar selepas Mahkamah Persekutuan mengesahkan beliau adalah Menteri Besar yang sah dari segi undang-undang.  Perbuatan Pakatan Haram  yang terang-terang menghina mahkamah. Sila jawab wahai Sivakumar.

Berikut adalah isu yang ditulis daripada Perak Today.