Jumaat, 12 Ogos 2011

Diskriminasi terhadap Islam di Pulau Pinang berulang lagi

Tahun lepas,sebuah kereta peronda polis telah diarahkan oleh kerajaan negeri untuk menghentikan satu majlis tadarus quran nampaknya berulang lagi.



TASEK GELUGOR: Jabatan Hal Ehwan Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.


Arahan itu selaras dengan keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lalu dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu dan diedarkan kepada semua jawatankuasa kariah masjid.



Sudah lebih beratus tahun amalan ini dilakukan oleh umat Islam, di Malaysia kenapa bila DAP memerintah azan dan bacaan Quran diharamkan. Saya merasakan ini adalah penghapusan imej Islam di Pulau Pinang secara sedikit demi sedikit. - Berita HarianApa kata Pas? Apa kata Hadi Awang dan juak-juak nya? Masih wujudkan Islam dalam jiwa Pas.

Mana Pemimpin Pas, Mana Salleh Man, Mana Din Binjai, Mana Manjung Mari, Mana Topeng Perak? Mana Nik Aziz, Mana Hadi Awang?????????