Rabu, 26 Oktober 2011

Pelajar UIA berada dalam zaman Jahiliah

Pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dan pelajar-pelajar luar seperti KUIS dan juga parti dari Pakatan Rakyat ( AMK) yang campur tangan dalam urusan penggantungan Aziz Bari.

Tindak tanduk budak-budak bangang bengap bahlol ini tidak mencerminkan diri mereka sebagai golongan terpelajar.

Pelajar menuntut agar universiti bebas daripada campur tangan parti politik, tetapi mereka sendiri yang membiarkan diri mereka dirosakan oleh parti politik pembangkang. Salah satu aktiviti Solidariti Mahasiswa Malaysia ialah membawa masuk penceramah Pas iaitu Us Azhar Idrus. 

Sudah sekian lama Aziz Bari menonjolkan diri sebagai penentang kerajaan dan kebiadapan semakin terserlah dan semakin berani dari sehari ke sehari.

Aziz Bari hanya berani dalam gelanggang sendiri tetapi penakut dan bacul apabila berada dipentas sebenar. Pernah dalam program wacana anjuran Gempita di PWTC apabila beliau bercakap mengenai perlembagaan persekutuan ,

Beliau menggunakan pemudah cara untuk mengawal soalan-soalan dari khalayak. Tidak ramai yang dapat menyoalnya, hanya beberapa orang saja yang berjaya menyoal beliau , termasuk peguam Dato Salehudin. Beliau gagal menjawab soalan-soalan yang dikemukan dan tergesa-gesa meninggalkan majlis.

Aziz Bari adalah golongan penentang kerajaan sama standard dengan Azmi Sharom yang bersekutu dengan parti pembangkang, cuma tak tahu parti mana yang beliau akan sertai jika ditawarkan kerusi untuk bertanding oleh Anwar.