Langkau ke kandungan utama

Kemelut CEC DAP: Bukti Cina Takut Bersaing Secara Adil

Pemilihan semula CEC DAP terus dilanda kontroversi apabila beberapa perwakilan yang tidak menerima notis mesyuarat dalam pemilihan awal, masih lagi tidak menerima sebarang notis untuk pemilihan semula.

Lebih meragukan, apabila kepimpinan DAP menyatakan bahawa seramai 500 daripada mereka telah menghantar surat menyatakan tidak dapat hadir sedangkan mereka menafikan berbuat demikian.

Tidak cukup dengan itu, turut didakwa terdapat 'perwakilan haram' seramai 547 orang, majoritinya dari Pulau Pinang, yang telah terlibat dalam pengundian awal. Tujuan mereka ini dibawa ke mesyuarat CEC adalah bagi memastikan kemenangan individu tertentu.

Ironi sekali apabila semua ini berlaku dalam DAP yang merupakan parti yang paling keras memperjuangkan keadilan, meritokrasi dan kesamarataan, serta sering mendabik dada sebagai parti yang tidak berasaskan kaum.

Namun, apa yang berlaku telah membuktikan bahawa DAP telah bertindak bertentangan dengan setiap satu dari slogan perjuangan parti itu.

Kita sedia maklum bahawa tonggak penentangan DAP terhadap Barisan Nasional selama ini adalah kononnya kerana BN yang diterajui UMNO mendiskriminasi kaum-kaum bukan bumiputera. Kononnya UMNO terlalu melebihkan bumiputera sehingga memberi peluang pendidikan dan ekonomi kepada yang tidak layak. Kononnya ramai lagi di kalangan bukan bumiputera yang layak dan berhak mendapat peluang tersebut tetapi terpinggir kerana dasar-dasar UMNO. Kononnya juga, kaum bukan bumiputera rata-ratanya jauh lebih bijak dari bumiputera.

Semua ini ditanam begitu kuat dalam sanubari DAP lalu disebarkan melalui sekolah-sekolah vernakular dan juga media berbahasa Cina sehingga akhirnya membangkitkan perasaan benci dan angkuh di kalangan hampir semua masyarakat Cina di Malaysia. Buktinya dapat dilihat dalam PRU-13 yang lalu di mana hampir semua masyarakat Cina menolak BN dan memilih DAP.

Jika ditanya kepada mereka kenapa memilih DAP, jawapan mereka pasti berbunyi kerana DAP tidak perkauman, DAP mementingkan keadilan serta berpegang kepada dasar meritokrasi.

Bagaimanapun, seperti yang dikatakan tadi, kemelut CEC DAP sudah cukup untuk membuktikan betapa hipokritnya kaum Cina. Dalam mereka melaungkan meritokrasi, keadilan dan kesamarataan, mereka sebenarnya cukup takut untuk bersaing secara telus. Sekiranya mereka melihat kemungkinan kaum mereka tidak mampu memenangi jawatan, maka mereka akan menipu, memanipulasi atau mengugut bagi memastikan kaum mereka terus berkuasa.

Sesiapa yang pernah bekerja di syarikat swasta pasti bersetuju bahawa taktik yang sama digunakan kaum Cina dalam pekerjaan dan perniagaan. Sudah menjadi pengetahuan umum bagaimana kedai runcit atau pasaraya yang diterajui kaum Cina akan dengan sengaja mendiskriminasikan barangan buatan bumiputera dengan berbagai cara. Jika mereka menjadi pemborong, mereka tidak akan memberikan kemudahan kredit yang sama antara peniaga kaum lain dengan kaum mereka, malah akan berusaha untuk menyukarkan atau menggagalkan peniaga kaum lain agar boleh diambil alih oleh kaum Cina.

Mereka juga begitu tegar sanggup meletakkan harga sewa premis perniagaan yang berbeza antara kaum lain dengan kaum mereka sendiri. Malah, dalam bidang pendidikan terutama pendidikan tambahan seperti seni dan muzik yang majoritinya dikuasai kaum mereka, terdapat beberapa kes di mana guru Cina dengan sengaja mengajar perkara yang salah atau tidak memberi maklumat penuh kepada pelajar kaum lain terutamanya yang lebih bijak dan berpotensi besar.

Semua ini membuktikan betapa kaum Cina sebenarnya takut dengan persaingan berdasarkan meritokrasi dan segala laungan ke arah dasar meritokrasi hanyalah hipokrasi semata-mata. Sekiranya dasar meritokrasi benar diamalkan, mereka pasti akan memanipulasi dan menipu sebagaimana yang dilakukan oleh DAP dalam pemilihan CEC.

Soalnya, sampai bila kaum Cina akan terus bersifat hipokrit? Sampai bila DAP boleh menipu yang kononnya parti itu tidak menipu? Aduan dan bukti sudah pun jelas, tetapi DAP masih tegar ingin terus menipu.

Apakah kaum Cina benar-benar sanggup diperintah oleh parti penipu asalkan parti itu diterajui oleh kaum mereka? Apakah ini yang dikatakan prinsip 'kesamarataan, ketelusan atau keadilan dan tidak perkauman' yang dilaung-laungkan oleh kaum itu?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. Sangat-sangat menghairankan apabila majoriti kaum China yang dikatakan mencecah 90% daripada pengundi yang memangkah pembangkang (baca DAP) boleh mempercayai seorang yang memang nyata adalah seorang penipu, pembelit, pembohong dan cauvinis nyata!
    Adakah China-China terlibat juga mempunyai fiel yang sama dengan si penipu cauvinis tersebut?

    BalasPadam
  2. DAP harus diharamkan kerana penipuan. Biar parti perkauman ini berpecah pada kumpulan yang kecil.
    Inilah masanya yang sesuai untuk melemahkan parti yang mendokong idologi komunis di tanah melayu.

    BalasPadam
  3. Satu artikel yang baik dan wajar diterjemahkan ke bahasa cinabeng dan email blast secara rambang ke seberapa banyak account milik cinabeng.

    Kasi panas Cinabeng semua macam mana melayu-muslim sedang panas sekarang.

    Tak payah tengok jauh - bab gaduh je ramai cinabeng ni berani bila outnumbered langkah seribu dorang ni. Bedek lah meritokrasi dungu LGE LKS yang berdewakan LKY yang lagi dua kali dungu dan dah tinggal hari nak mampos pun masih sombong bangat.

    Sudah tiba masa kurangkan cakap tibai dan salai je Cinabeng di Tanah Melayu.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…