Isnin, 16 Februari 2015

Isu lempar bungkusan mengandungi daging babi di Masjid Telaga Air Selesai

BERKASUT DALAM RUANGAN SOLAT

SELESAI DENGAN WANG
BUTTERWORTH 7 Feb - Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung kejadian melempar bungkusan dipercayai mengandungi daging babi ke dalam perkarangan Masjid Telaga Air, di sini. 
Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk A.Thaiveegan memberitahu Bernama lelaki berusia lingkungan 40-an itu ditahan kariah masjid berkenaan sebaik menyedari kejadian itu dan kemudian menyerahkan suspek kepada polis.Sementara itu, Setiausaha Masjid Telaga Air Ahmad Taufiq Saedon berkata lelaki itu ditahan pada pukul 2 pagi ketika cuba melarikan diri dengan menunggang sebuah motosikal. 
"Ketika kejadian lelaki itu membaling bungkusan plastik mengandungi daging babi ke dalam kawasan masjid dan melarikan diri dengan menunggang motosikal, tetapi tindakan pantas beberapa kariah berjaya menahan lelaki itu," katanya. 
Imam Dua Masjid Telaga Air Mohd Asri Harun pula berkata kejadian dilempar bungkusan berisi daging babi awal pagi ini bukan pertama kali berlaku. 
Beliau berkata dalam beberapa kejadian sebelum ini, pihaknya telah membuat laporan polis dan bekerjasama dengan pihak berkuasa untuk mengesan individu yang terbabit. 
"Kami turut membuat majlis bacaan Yasin dan solat hajat untuk memohon doa dengan harapan perkara itu tidak lagi berulang. Perbuatan seumpama itu juga menimbulkan rasa kurang senang orang ramai yang datang untuk bersolat malah ada yang berasa was-was," katanya.

Tahniah Pas dan Dap kerana berjaya menyelesai dan berdamai, janji fulus masyuk! DAP MASUK KAWASAN SOLAT BERKASUT PUN TAK APA......sebab tu lah Dap berani baling daging babi.
Ini cerita 2011

Obama pun buka kasut ini Dap biadap


Obama pun buka kasut


15 ulasan:

  1. Saya dah linkkan blog hebat tuan di blog saya. Mohon sudi kiranya tuan linkkan blog saya www.tekookopi.blogspot.com di blog tuan..terima kasih.

    BalasPadam
  2. Kesiannya Taipingmali nih, ruang solat masjid pun tak kenal. Adakah ruang solat tiada karpet atau sejadah? Sudahlah begitu, orang melayu islam pun pakai kasut juga di ruang itu, tak nampakkah? Sejauh mana Taipingmali boleh pastikan masjid itu dikelolakan oleh orang PAS? Janganlah tunjuk lekeh sangat mentaliti seorang guru sekolah kebangsaan tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahmad Salleh, kamu tak lihatkah garisan warna kelabu itu, itu selalunya garisan saf tempat jemaah berdiri, biasalah orang-orang Pakatan Rakyat ni, nama saja Islam, hukum hakam pun sanggup dipersenda, diubah sesuka hati kerana kepentingan politik. Tingkah laku seolah-olah perangai Nasrani dan Yahudi, sanggup ubah apa sahaja untuk kepentingan diri. Saya tak tuduhlah puak Pakatan Rakyat dari kalangan orang Melayu tu Yahudi atau Nasrani, tapi perangai tu lebih kurang sahajalah, kerana kepentingan diri, agama pun boleh putar sana sini.

      Padam
    2. Abu Bakar, adakah kamu nampak cucur atap di bahagian atas sebelah kanan foto? Dengan kawasan tidak berdinding dan lantai berjubin tanpa karpet atau sejadah, apakah maknanya itu? Ia mungkin kawasan porch atau perkarangan luar bangunan induk masjid. Aku memang tidak bersetuju dengan membaling daging babi ke dalam kawasan masjid walau oleh siapa sekalipun, kecuali oleh orang gila. Tetapi dengan menokok tambah pemberitaan yang menuduh pemakaian kasut di lokasi dimaksudkan sebagai biadap, adalah tidak cerdik. Orang islam pun kelihatan berkasut di situ. Kemudian mengaitkan ianya dengan PAS, adakah kamu benar-benar pasti masjid itu dibawah kawalan PAS? Jika tidak pasti, apatah lagi jika tidak benar pula, kamu telah melemparkan fitnah mirip seperti pelakuan orang yang membaling daging babi itu juga. Ada faham? Najib sewajarnya berterima kasih kepada kamu, sebab boleh dijadikan dalil bagi mengesahkan dakwaan Najib semasa PAU2014 lalu.

      Padam
  3. Bila kepentingan politik keduniaan mengatasi ketakwaan, akan dicampakkan perasaan takut dan gerun di dalam hati umat Islam terhadap musuh-musuh Islam.

    Lihatlah orang Islam sanggup bermusuhan sesama saudara seagama kerana pertahankan perangai buruk musuh Islam kerana pendirian politik. Malahan lihatlah sampai pakai kasut di ruangan solat, yang berkemungkinan ruangan untuk solat jumaat, tak ada yang halang, tak ada yang tegur, kerana telah ada perasaan takut dan gerun di kalangan orang-orang Islam bila melihat orang bukan Islam buat apa saja kepada Islam pun, orang Islam tak berani pertahankan Islam, tak berani pertahankan maruah Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Bakar, sepatutnya kawasan itu dipagar penuh supaya burung pun tidak boleh buang najisnya di situ.

      Padam
  4. Jangan terkejutlah jika suatu hari nanti masjid dan surau pun boleh dikongsi untuk acara agama bukan Islam kerana pemikiran umat Islam makin liberal yang melampau hinggakan Islam itu hanya sekadar nama, malahan jika Islam diinjak, dihina sekali pun, tidak akan dipertahankan kerana terlalu liberal, takut kepada orang yang menghina Islam lebih daripada perasaan sayang kepada Islam itu sendiri.

    Orang bukan Islam boleh menyampaikan ceramah politik dalam masjid, orang bukan Islam boleh pergunakan ayat Al-Quran, hadis untuk ceramah politik untuk menimbulkan kebencian di kalangan umat Islam, tetapi ada segolongan umat Islam yang mempertahankan perbuatan buruk itu kononnya dakwah kepada bukan Islam, kononnya bukan Islam itu lebih Islam dari orang Islam dalam parti politik yang dimusuhi oleh puak-puak penyokong orang bukan Islam mempergunakan Islam untuk menghancurkan perpaduan di kalangan umat Islam itu sendiri kerana mereka hanya melihat bagaimana nak mengalahkan orang Islam dalam parti politik yang lain itu lebih daripada melindungi dan mempertahankan kesucian itu sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Bakar, Masjid Negara di Kuala Lumpur sentiasa dikunjungi oleh orang ramai sama islam atau bukan islam, malahan pelancong asing pun memasuki masjid itu dengan syarat mesti berpakaian sopan dan bersih. Begitu juga Masjid Tengku Tengah Zaharah di Kuala Ibai Terengganu dan beberapa masjid lain lagi. Mengapa dalam hal ini, kamu tidak merungut? Adakah disebabkan Kuala Lumpur bukan dibawah pentadbiran DAP? Hello brother, be rational when submitting any issue.

      Padam
  5. Kita sendiri hairan bagaimana sebuah parti yang mendakwa memperjuangkan Islam boleh bersekutu dengan sebuah parti yang sangat membenci dan memusuhi apa sahaja percubaan untuk menerapkan nilai-nilai Islam di dalam struktur negara ini.

    Kita sungguh musykil bila sebuah parti politik tidak menjalankan hudud kerana melihat keadaan masyarakat yang belum sesuai untuk pelaksanaan hudud, maka parti politik itu dituduh kafir dan menentang Islam walaupun parti politik, itu banyak membangunkan Islam dan menerapkan dasar-dasar Islam dalam pentadbiran dan pengurusan negara.

    Tetapi bila sekutu parti yang mendakwa mendokong Islam itu bermati-matian menentang sebarang percubaan untuk menjadikan Malaysia sebagai Negara Islam, menentang habis-habisan percubaan untuk melaksanakan hudud, maka parti yang kononnya mendokong Islam itu hanya diam membisu, kalau nak bising pun hanya di belakang, bila di depan terketar-ketar mengikut apa sahaja arahan parti kiasu itu.

    Saya melihat walaupun UMNO dituduh buruk dan jahat oleh PAS, tetapi UMNO tidaklah seburuk dan sedahsyat PAS yang sanggup menghancurkan kekuatan Islam dan kekuatan Melayu kerana dendam kesumat politik kepada UMNO. Walaupun MCA, MIC, Gerakan, dan beberapa lagi parti yang berasaskan bukan Islam dalam Barisan Nasional, tetapi mereka tidak ekstrim seperti DAP, mereka boleh terima penerapan nilai-nilai Islam dalam pentadbiran dan pengurusan negara ini kerana mereka tahu walaupun kerajaan mengamalkan penerapan nilai-nilai Islam dalam pengurusan dan pentadbiran negara ini, tetapi hak mereka untuk beragama, hak mereka untuk amalkan budaya tidak pernah dipertikaikan dan tidak pernah dihalang pun selama ini.

    Berfikirlah dengan waras dan wajar, ada yang pung pang pung pang kononnya perjuangkan Islam, tapi hanya di bibir sahajalah kerana sanggup bersekongkol dengan parti politik yang sama sekali tidak boleh menerima unsur-unsur Islam dalam pengurusan dan pentadbiran negara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan buat-buat lupa pula Chua Soi Lek pernah gertak untuk membawa MCA keluar BN, jika Umno mahu melaksanakan hudud, bercakap di hadapan Najib. Apakah tindakan gerombolan, kenapa tidak disuarakan bantahan? Bukankah semuanya senyap menikus juga?

      Padam
  6. Kesimpulanya memang tak patut pakai kasut kerana jelas ianya tempat solat dan bukan tempat parking kereta. Tapi taklah salah pun bila berkasut kerana tempat itu akan dibersihkan dengan samak. Duit yg diberi untuk meredakan kemarahan khariah. Individu yg bersalah dah ditangkap. Usah kelahi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukannya berkelahilah Johan tapi masing2 bawa hujah, itu saja.
      Setuju dgn kesimpulan diberi, tapi akan ada pula pandangan mengatakan ianya liberal dan kurang peka kpd islam by others but not me. Selepas itu digoreng hingga garing, terlajak goreng maka apa lagi, hangitlah.

      Padam
  7. Adat berkunjung ke rumah orang kenalah beradab lebih-lebih lagi ke tempat beribadat orang lain. Ini orang mengaku pemimpin tak kan tak tahu sensitiviti rakyat? Layakkah jadi pemipin rakyat berbilang kaum di mana rakyat majoritinya ialah orang Melayu beragama Islam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika pandai untuk enlarge foto itu, semua yang berada di lokasi itu memakai kasut, termasuklah 3 orang yang jelas dari kaum melayu, melainkan yang tidak digambarkan sehingga nampak bahagian kaki yang tidak diketahui sama ada berkasut atau tidak. Jika menurut logik diberi, orang melayu itu juga tidak layak menjadi pemimpin sebab tak tahu sensitiviti rakyat. Be smart to make your conclusion, okay? Try harder!!!

      Padam