Rabu, 6 Mei 2015

Wan Azizah sengaja menfitnah janji BN di PRK Teluk Intan



Tuduhan Wan Azizah ternyata fitnah dan tidak benar sama sekali iaitu tuduhan mengenai janji BN  dalam PRK Teluk Intan

1. Wan Azizah menuduh BN berbohong tentang pembinaan sebuah universiti di Teluk Intan.

Jawapannya ialah sebuah cawangan UPSI sedang  dalam pembinaan di kawasn Kolej Vokasional  dan akan siap dalam tempoh 3 tahun.

TELUK INTAN 14 Jun - Kerajaan akan membina sebuah kampus cawangan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di sini yang boleh menempatkan 1,000 orang guru bagi menjalani latihan dalam bidang vokasional dan teknikal.Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika mengumumkan perkara itu berkata, pembinaan universiti perguruan tersebut dijangka siap dalam tempoh tiga ke empat tahun. - UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140614/dn_35/Kampus-cawangan-UPSI-bakal-dibuka-di-Teluk-Intan#ixzz3ZJ5MSfd7 © Utusan Melayu (M) Bhd 


2. Internet Jalur lebar yang laju juga hanya tinggal janji dan tidak dilaksanakan oleh BN di Teluk Intan.

Jawapannya ialah internet sudah pun meningkat kelajuannya daripada 1MBPS kepada 2 MBPS. Semua kabel sudah pun dinaik taraf dan kabel optik menggantikan kabel tembaga.

3. Zon WIFI  percuma juga dikatakan  tinggal janji.

Untuk ini Wan Azizah ternyata tidak pernah berkunjung ke Teluk Intan, Internet percuma sememangnya banyak di bangunkan terutama dalam projek Kampung tanpa wayar. Semuanya disediakan secara percuma. Ini termasuklah pusat internet 1 Malaysia


Begitu juga dengan Jam Menara Condong juga mendapat pengiktirafan oleh UNESCO dan dilancarkan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri semasa Sambutan Tahun Baru Cina peringkat Kebangsaan tahun 2015 yang lalu.


Rumah mampu milik juga telah pun dimulakan dan sedang dalam pembinaan dan akan ada lagi rumah mampu milik akan dibina.

TELUK INTAN - Sebanyak 30,000 unit rumah mampu milik bawah projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) akan dibina secara berperingkat di Perak dalam usaha memberikan kehidupan lebih selesa kepada rakyat.
Pengerusi Perbadanan PR1MA Malaysia, Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis berkata, projek itu akan dilaksanakan di setiap daerah dan bandar utama di negeri ini antaranya di Ipoh, Taiping, Slim River, Tanjung Malim dan Teluk Intan.
"Kita masih di peringkat awal perancangan dan kita jangka projek ini dapat disiapkan dalam tempoh beberapa tahun akan datang," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran PR1MA Teluk Intan yang dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Dataran Menara Condong di sini, hari ini.
Jamaluddin berkata rumah itu bakal dijual kepada pemohon yang layak dengan harga antara RM100,000 dan RM150,000 seunit bergantung kepada keluasan dan lokasi rumah.
Beliau berkata projek itu menawarkan beberapa skim yang sesuai kepada mereka yang layak antaranya skim sewa beli bagi membolehkan rakyat di negeri ini memiliki rumah sendiri.
"Ada skim untuk yang berpendapatan bawah RM2,000 atau RM3,000 sebulan dan saya percaya projek ini mampu memenuhi kehendak golongan berpendapatan sederhana," katanya.
Katanya kerajaan komited untuk membina rumah yang harganya 20 peratus lebih rendah daripada harga pasaran meskipun kos bahan binaan semakin meningkat.
Perbadanan PR1MA Malaysia ditubuhkan di bawah Akta PR1MA 2012 untuk melaksanakan program yang menyeluruh dan meluas bagi membina rumah mampu milik untuk golongan berpendapatan sederhana yang tinggal dikawasan bandar di negara ini. - Bernama

Tebatan banjir juga dalam proses pembinaan di persisiran Sungai Perak dan akan juga membina flat gate di setiap laluan air keluar daripada longkang besar ke sungai.


TELUK INTAN 1 Jun - Bagi Anggota Parlimen Teluk Intan yang baharu Datuk Mah Siew Keong, antara projek utama yang akan dibangunkannya ialah meneruskan projek tebatan banjir yang tertangguh selepas kekalahannya pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008.
Projek bernilai RM100 juta yang dirancang untuk dibangunkan dalam lima fasa, hanya mampu dibangunkan sebanyak dua fasa dengan kos RM30 juta, sebelum Mah, yang merupakan anggota Parlimen Teluk Intan sejak Pilihan Raya Umum 1999, kalah pada PRU 2008.
Pembinaan kedua-dua fasa itu telah mampu mengurangkan masalah banjir kilat di kawasan bandar dan kampung di Teluk Intan sebanyak 80 hingga 90 peratus.
Pihaknya juga akan menyusun semula pelaksanaan janji-janji yang dibuat dalam manifesto parti yang dilancarkan Isnin lepas, kata Mah yang ditemui pemberita selepas berjumpa pengundi di Pasar Besar di sini untuk mengucapkan terima kasih di atas pemilihannya sebagai Anggota Parlimen Teluk Intan.
Beliau berkata segala perancangan pembangunan itu memerlukan masa, tetapi akan dilaksanakan secara berperingkat. - BERNAMA

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Politik/20140601/po_08/Mah-sambung-projek-tebatan-banjir-yang-tertangguh-di-Teluk-Intan#ixzz3ZLVaqOqK © Utusan Melayu (M) Bhd