Rabu, 4 Mei 2016

JUMPA KAMU DI MAHKAMAH MUKRIZ- SUA PM

1. Ia adalah ironik bahawa Dato ‘Seri Mukhriz Mahathir telah memilih untuk menyaman saya. Bapanya Tun Mahathir Mohamed juga yang sentiasa mendakwa bahawa undang-undang digunakan untuk menutup mulut pengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

2.Tidak seperti Tun Mahathir, saya tidak membuat apa-apa tuduhan liar. Pendapat saya adalah komen yang adil berdasarkan tindakan oleh Tun Mahathir, Dato ‘Seri Mukhriz dan Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang mengetuai kempen untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

3. Mereka adalah pihak yang berminat, dan saya percaya bermotivasikan oleh cita-cita dan keinginan untuk berkuasa. Ramai yang berfikir bahawa Tun Mahathir mahu Tan Sri Muhyiddin untuk menjadi Perdana Menteri proksi beliau, dengan Dato ‘Seri Mukhriz sebagai Timbalan Perdana Menteri sehingga dia bersedia untuk mengambil alih.

4. Tindakan undang-undang yang mereka ambil menunjukkan bahawa saya telah menyatakan sesuatu yang benar. Ia dapat difahami bahawa Dato ‘Seri Mukhriz beremosi sedih kerana buat pertama kali ayahnya telah gagal untuk mendapatkan apa yang dikehendakinya.

5. Tun Mahathir tahu bahawa terdapat satu cara yang lebih cepat daripada mahkamah untuk menghentikan semua spekulasi ini. Apa yang perlu dia lakukan ialah menyatakan siapa yang dia mahu sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

6. Kegagalan konsisten Tun Mahathir untuk menjawab satu soalan mudah ini menunjukkan kebenarannya. Objektif Kempen Anti Najib oleh Tun Mahathir adalah bagi membuka jalan untuk anaknya.

7. Melihat kepada komen saya dalam konteks episod ini, saya yakin ia akan menjadi jelas bahawa apa yang saya katakan adalah adil dan mewakili pembacaan saya daripada tindakan Dato ‘Seri Mukhriz dan bapanya tanpa sebarang niat jahat.

8. Jadi, saya tidak terganggu dengan tindakan undang-undang ini. Saya berharap untuk berjumpa Dato ‘Seri Mukhriz dan membincangkan perkara ini dengan lebih lanjut di mahkamah.

DATUK SERI TENGKU SARIFFUDDIN
SETIAUSAHA AKHBAR KEPADA PERDANA MENTERI