Selasa, 18 Julai 2017

Husam Musa nak buat keretapi lagi dari Kota Bharu ke Penang .

Minggu ini minggu keretapi.  MRT SBK sudah siap sepenuhnya. Husam Musa bakal Menteri Besar Dap di Kelantan juga telah merancang untuk membuat jalan keretapi laju dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur.  Cadangan tersebut telah dihebahkan pada tahun 2012.

Husam juga menyatakan kosnya lebih murah berbanding keretapi yang diusahakan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Kenyataan Husam senada  dengan kenyataan Ahli Parlimen Pantai Dalam yang menyatakan PKR mampu buat MRT jauh lebih murah berbanding Umno.

Manakala MP Dap tak berani membandingkan kos dengan projek terowong di Pulau Pinang kerana takut kena batang hidung sendiri,  sebaliknya Dap menuduh kos membina MRT datangnya daripada cukai rakyat dan rakyat sepatutnya naik MRT secara percuma.

DAP lupa bahawa lebuh raya toll yang dikuasai oleh kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang juga sepatutnya bebas toll. Malangnya perkara begini tidak berlaku kepada negeri yang diperintah oleh pkr dan dap.

Dalam isu keretapi laju Kota Bharu ke Kuala Lumpur pula jelas menunjukkan kegagalan Husam Musa. Bukan itu sahaja, Husam juga pernah berjanji untuk menjual gas masak dengan harga RM4.00 satu tong apabila syarikat minyak luar negara mula menjalankan usama sama dengan kerajaan negeri.  Selain itu Husam juga menjanjikan stadium sukan yang baru dan canggih bagi menggantikan stadium lama.

Kesemua janji beliau gagal dilaksanakan. Kini dalam satu ceramah terbaru beliau setelah menjadi ahli PAN, nada dan isi kandungan ucapan pun sudah bertukar.

Dalam ceramah tersebut, Husam berkata kos ECRL adalah sangat mahal. Tambah Husam lagi dia dahulu bercadang untuk buat keretapi lagi dari Kota Bharu ke Pulau Pinang dan dapat memajukan daerah Jeli hingga ke Gerik.

Dalam selamba badak Husam buat lawak kering kepada ahli Pan yang hadir dalam ceramah beliau.

Bijak sungguh Husam Musa menipu rakyat.  Ucapan tersebut boleh dilihat dalam YouTube.

Berikut adalah laporan Harakah yang menceritakan kisah keretapi laju Husam Musa.