Ahad, 8 April 2018

Pembangunan di Sabah dan Sarawak akan terus menjadi keutamaan

Barisan Nasional (BN) menerusi peruntukan berbilion ringgit bagi penyediaan kemudahan yang akan membawa keceriaan kepada rakyat di dua negeri itu.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-pembangunan-sabah-sarawak.html

2.Pelbagai perancangan dirangka Barisan Nasional (BN) demi memperkasakan golongan wanita, terutamanya dalam meningkatkan aspek ekonomi golongan yang disifatkan sebagai 'ratu hati negaraku' Malaysia.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-agenda-ekonomi-wanita.html

3.Iltizam untuk memastikan setiap keluarga mampu tinggal dalam rumah yang selesa, sama ada secara milik sendiri atau menyewa, diterjemahkan oleh Barisan Nasional melalui komitmen mewujudkan sebuah bank khas bagi memudahkan pinjaman Perumahan Mampu Milik dan Perumahan Kos Rendah berharga RM300,000 ke bawah.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-bank-khas-urus-pinjaman.html

4.Peneroka Felda adalah antara kumpulan yang beruntung melalui janji yang terkandung dalam Manifesto Barisan Nasional (BN) yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, malam ini.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-pelbagai-manfaat-untuk.html

5.Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menjanjikan program-program menghebatkan Malaysia untuk masa depan yang lebih cerah dengan mendahulukan rakyat serta pembangunan lebih adil dan menyeluruh dari Perlis hinggalah ke Sabah dan Sarawak.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-mandat-untuk-hebatkan.html

6.Bantuan sekali beri sebanyak RM1,500 akan disalurkan kepada anak-anak penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang mendaftar di pusat pengajian tinggi.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-anak-penerima-br1m-daftar.html

7.Sebanyak satu juta usahawan digital akan diwujudkan dalam tempoh lima tahun dalam usaha negara menuju ke arah kerajaan digital.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-1-juta-usahawan-digital.html

8.Penantian penduduk Taman Sepakat Jaya untuk memiliki masjid baharu selepas projek tersebut disahkan bakal dilaksanakan selepas proses akhir lengkap.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/penantian-penduduk-taman-sepakat-jaya.html

9.Manifesto atau Aku Janji Barisan Nasional (BN) yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak malam tadi membuktikan rizab kewangan negara kukuh dan tidak bankrap, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-bukti-kewangan-negara-kukuh.html

10.Manifesto Barisan Nasional (BN) bukan bertujuan mengejar undi tetapi mementingkan rakyat dan negara, kata Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak.

http://www.sarawakiana.net/2018/04/manifesto-bn-bukan-kejar-undi-najib.html