Sabtu, 5 November 2016

Lawatan Najib ke China- TN50 - Soros dan Mahathirsm

Untuk berjaya kita hendaklah mempunyai perancangan strategik. Setiap kejayaan atas segala usaha kita adalah bergantung kepada perancangan yang betul dan yang penting ialah perlaksanaan nya.

Pemimpin datang dan pergi, kini zaman pemimpin barru dengan cara pemikiran baru, kita tidak boleh mengulang kesilapan dogmatik yang lalu.

Dunia hari ini berbeza, kita berada dalam satu persekiran baru dan ekosistem yang baru. Cara kita melihat, cara kita berfikir adalah jauh berbeza dari dahulu. Oleh itu untuk mencapai kejayaan juga hendaklah dengan cara yang berbeza-beza agar sesuai dengan senario politik dalaman dan luaran.

Sekiranya kita tidak berhati-hati segala impian kita tidak akan menjadi realiti dan akan membawa kepada kegagalan. Jika pemimpin hari ini terus mengikut telunjuk pemimpin lama maka sudah tentu kita akan mengulangi kegagalan pemimpin yang lalu.

Oleh yang demikian Dato Seri Najib dan barisan kepimpinan hari ini menyebut kata kunci MOVE ON untuk mencapai negara maju berpendapatan tinggi dengan memperkenalkan TN 50 (TRANFORMASI NASIONAL 2050) seperti yang telah dimasukan dalam bajet 2017.

BUDGET 2017 Prime Minister Najib Abdul Razak has introduced his own vision called ‘Transformasi Nasional 2050 (National Transformation 2050).
Though he did not make any reference to Dr Mahathir Mohamad’s Vision 2020 to make Malaysia a developed nation, the prime minister however said the time has come to put the past aside.
"From now on TN50 is our lucky charm. Let the old legacy pass. The future of Malaysia, we recreate," he said when tabling Budget 2017 in Parliament this evening

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/359979#ixzz4P7lyPmry

Dalam meneruskan langkah strategik bijak, Najib terus mengabaikan tohmahan pembangkang dan penghasut politik dengan melangkah ke hadapan dengan lawatan bersejarah ke China, 3 hari selepas membentangkan bajet. 

Sementara itu di Amerika kempen Hilary Clinton hanya tinggal 3 hari sahaja lagi dan kini terencat kerana isu penggunaan email peribadai dalam urusan negara sedang diasat oleh FBI dan juga isu Yayasan Clinton yang mendapat dana daripada Soros untuk kempen kerusi presiden.

Soros dengan Open Society Foundations miliknya juga telah membantu gerakan Bersih di Malaysia yang kini mendapat sokongan Mahathir.


bersambung dengan TN50........tunggu.......