Khamis, 26 April 2018

Apa Motif Pertemuan Azmin, Ezam?


Hura-Hara Dalam Pakatan, Yang Untung DAP!
Sebelum ini Ezam Mohd Noor umum bertanding di Shah Alam, kemudian khabar angina bertiup mengatakan Azmin Ali pun bakal bertanding di parlimen yang sama kerana sokongan di Gombak semakin goyah. 

Baru-baru ini Azmin umumkan dia bertanding di kerusi yang sama bagi PRU14. Hari ini pula Ezam pun umumkan dia tidak akan bertanding di Shah Alam dengan alasan 'tidak mahu untungkan Umno'. Ke sebenarnya takut hilang deposit?

Yang peliknya, pengumuman Ezam itu dilakukan sebaik sahaja dirinya dan Azmin mengadakan perjumpaan pada hari ini. Bukan orang tak tahu permusuhan antara Azmin dan Ezam sehingga Ezam keluar PKR dan masuk Umno. Setelah sekian lama bermusuh, hari ini kononnya mencatat sejarah 'kembali bertaut'  antara dua bekas orang kanan Anwar Ibrahim itu.

Apa agaknya kata-kata akhir Azmin beri kepada Ezam supaya tarik diri dari Shah Alam? Adakah Azmin tak mahu Pakatan kalah di Shah Alam? Atau Azmin mahu Ezam 'diam' dalam isu rasuah pentadbiran kerajaan negeri, memandangkan Ezam mengetuai NGO Hisbah yang menentang rasuah?

#PakatanProDAP #TsunamiPHFitnah