Langkau ke kandungan utama

JAWAPAN BUAT RAFIDAH AZIZ

Tan Sri...selama 21 tahun dalam kabinet dari 1987 hingga 2008 hanya satu kertas cadangan saja ke yang Tan Sri bantah?

Yang lain lain macam mana?

Geran pada PROTON setiap tahun Tan Sri tak bantah ke?

Kenapa PROTON tak untung selama beroperasi Tan Sri tak tanya ke pada Mahathir?

Tan Sri tak tanya dan tak bantah ke kenapa Yasmin Holding diberi kontrak anti rust oleh Proton selama berpuluh tahun dengan harga tidak munasabah?

Tan Sri tak tanya siapa pemilik Yasmin Holding pada Mahathir?

Tan Sri tak bantah..Mengapa IPP diberikan subsidi berjumlah Rm19billion setahun selama 21tahun dan TNB terpaksa membeli bekalan eletrik dengan tariff 24sen seunit dan jual pada 30sen seunit sedangkan kos TNB hanya 8 sen saja.

Tan Sri tak tanya tak bantah perjanjian berat sebelah antara TNB dengan IPP pada Mahathir?

Soalan : Sebagai menteri kabinet ada tak Tan Sri sanggah perkara ini dulu?

Tan Sri tak tanya pada pada Mahathir tentang kerugian dan lesapnya 32 billion dalam skandal forex?

Cukup la yang ni dulu Tan Sri..kalau ade masa jawab le ye..kami nak tahu juga kehebatan Tan Sri membantah ni...tak kan satu jer yang Tan Sri bantah..yang lain macammana?

Dedahkan ler sama...baru adil..ada berani?  Baru bagi tanah TUDM Sungai Besi dekat 1MDB dah bising. Kalau 1MDB buat untungpun ianya 100% dikembalikan kepada rakyat.  Lainlah kalau bagi saham 1.5 juta dan 4.5 juta unit kepada menantu macam Tan Sri bagi kepada Fazrin Azwa. Tan Sri taknak cerita ke kenapa Tan Sri tak masuk penjara walaupun dah ada kertas pertuduhan.  Cuba Tan Sri tanya dengan Mahathir, selain menantu Tan Sri, anak siapa lagi yang dapat saham bumiputra yang Tan Sri gunakan sebagai ugutan untuk mengelak pendakwaan?  Nanti ada masa kita sembang pulak bagaimana Tan Sri kayakan 20 syarikat yang menguasai 80 peratus pemilikan AP Kereta.

Ulasan

  1. Hmm.
    Dah rehat tu rehat diam2..
    Cari pasal plak..
    Tinggal di rumah kaca lepas tu baling batu rata2..
    Hadap!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…