Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari, 2013

Malam 'Malang' Buat Anwar Ibrahim

Jika tidak silap, gambar ini telah dirakam di rumah Anwar Ibrahim di Bukit Damansara Kuala Lumpur pada tahun 1993 sebaik sahaja selesai Perhimpunan Agung Umno.

Anwar membuat majlis meraikan perwakilan yang telah mengangkat beliau menjadi Timbalan Presiden Umno dengan menewaskan Allahyarham Tun Ghafar Baba.

Taipingmai dan tetamu mula memenuhi rumah banglo seawal Anwar seawal jam 7 petang lagi, selepas magrib hujan lebat mula turun mencurah-curah seluruh Bukit Damansara.

Keadaan cuaca semakin buruk, angin ribut dan kilat sabung menyabung di langit, makanan yang disediakan dalam di khemah-khemah habis bercampur dengan air hujan.

Tetamu mula melarikan diri termasuk taipingmali. Lebih kurang jam 8 lebih Tun Mahathir sampai di perkarangan rumah Anwar dan dengan pantas Azmin Ali menyambut Tun Mahathir dan sambil memayungi Tun Mahathir. Anwar keluar dan menyambut Tun.

Sebaik sahaja kedua-dua pemimpin Umno itu bersalam, satu kilat yang amat kuat bergegar di langit dan menyebabkan seluruh Buki…

16 Tahun Tun Dr Mahathir ditipu oleh Anwar Dajal

Konspirasi Jenayah Terancang Antara PI Bala Dan Deepak

Setelah hampir lima tahun menyepi kerana melarikan diri ke Chennai India, bekas penyiasat persendirian P Balasubramaniam atau lebih dikenali dengan panggilan PI Bala, tampil buat julung kalinya di sebuah program ceramah pakatan pembangkang anjuran Chegu Bard. Dia sebelum ini telah menarik perhatian masyarakat di negara ini dengan kenyataan bersumpahnya (SD1) pada 1 July 2008.SD1 antara lainnya cuba untuk mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dalam kes pembunuhan bekas model Monggolia Altantuyya. Namun 3 hari selepas itu, Bala sekali lagi menarik perhatian umum, apabila tampil membuat kenyataan bersumpah (SD2) bagi menafikan tuduhan yang dilakukan sebelum ini di dalam SD1 pada 4 Julai 2008.Sejurus selepas kenyataan tersebut, dia akhirnya 'hilang' dari pengetahuan umum serta gagal untuk di kesan, dipercayai telah melarikan diri ke luar negara. Seperti yang telah diduga ketika negara sedang berada di ambang pilihanraya umum, Bala akhirnya muncul semula bersama pimpinan pakatan pe…

Manifesto: Hudud Gugur, Perjuangan PAS Sudah Tidak Bernilai

Manifesto PR bertemakan 'Pakatan Harapan Rakyat' telah pun dilancarkan secara rasmi pada 25 Februari 2013 yang lepas sempena Konvensyen Pakatan Rakyat Kali Ke-4 yang dilangsungkan di Shah Alam Convention Centre (SACC).Manifesto itu dirangka bersandarkan empat tonggak utama iaitu Rakyat Bersaudara, Ekonomi Rakyat, Kesejahteraan Rakyat dan Kerajaan Rakyat mendapat pengesahan dan perakuan rasmi ketiga-ketiga pemimpin utama PR dari DAP, PKR dan PAS.Satu perkara menarik, kandungan manifesto itu langsung tidak menyentuh sebarang komitmen PR untuk merintis perlaksanaan hukum Hudud sekiranya berjaya mengambil alih Kerajaan Pusat. Dari muka surat satu hingga akhir walau sepatah ayat pun mengenai perlaksanaan hukum hudud tidak kelihatan.Keadaan ini menunjukkan PR langsung tidak berhajat untuk melaksanakannya sekalipun umum mengetahui janji perlaksanaan hukum hudud amat sinonim dengan PAS sejak hampir tiga dekad lalu.Ia mengejutkan ramai pemerhati politik kerana dengan gugurnya isu perla…

JANJI YANG TIDAK DI TEPATI

JANGAN JANJI TINGGAL JANJI

PENDIDIKAN TINGGI PERCUMA??

Isu Kalimah Allah: Anwar Dakwa Hadi Menipu

Tika ini ramai ahli dan penyokong PAS yang belum kebas dari demam terkejut dan masih lagi dalam kebingungan gara-gara pendirian rasmi PR yang telah muktamad menggugurkan agenda perlaksanaan hukum hudud dari Manifesto PR.Tambah mengeruhkan keadaan bila mana Manifesto PR tanpa agenda hudud itu turut disepakati dan diperakui oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang. Lebih parah lagi, tiga hari selepas Manifesto PR bertemakan "Pakatan Harapan Rakyat" dilancarkan dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-4 di SACC Shah Alam, Selangor pada 25 Februari 2013 lepas, tak semena-mena Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tampil menyalahkan Hadi Awang berhubung kontroversi isu kalimah Allah.Ketua Umum PKR itu mendakwa ketetapan bersama PR pada 8 Januari 2013 lalu untuk membenarkan kalimah Allah s.w.t diguna pakai oleh orang bukan Islam termasuklah untuk kegunaan kitab Bible versi Bahasa Melayu hanya dimuktamadkan selepas mendapat penerangan dan persetujuan Presiden PAS.Maksudnya, PR tidak akan mengambil ke…

Bala Kembali Untuk Tipu Rakyat

Bekas penyiasat persendirian P. Balasubramaniam (PI Bala) mungkin merasa sedikit hampa apabila sambutan kepulangannya di KLIA tempohari hanya menarik perhatian kira-kira 50 orang pemimpin dan penyokong PKR sahaja, berkali ganda kurang dari jangkaan awalnya Ia satu permulaan yang kurang baik sementelah lagi di saat PKR begitu terdesak memerlukan penampilan PI Bala untuk digandingkan dengan penjual karpet, Deepak Jaikishan bagi menjayakan kesinambungan ceritera fiksyen mengenai kematian model Mongolia, Altantuya Shariibuu..

Walaupun begitu, PI Bala masih boleh berbangga kerana kepulangannya tetap juga diberi sambutan ala-ala pemimpin parti, jauh lebih baik berbanding Helmi Malik yang terpaksa menanggung malu sendirian selepas kantoi menggunakan kad pengenalan palsu di Indonesia..

Bagi pembaca yang tidak mengenali siapa Helmi Malik, bolehlah membuat carian di Google mengenai berita dan gambar Exco Kerajaan PKR Selangor, Elizabeth Wong yang terkangkang bersama hutan belukarnya..

Paling p…

Produk biadab yang dihasilkan oleh Pas.

Apakah yang dilakukan oleh mahasiswa ini amat memalukan UKM. Tindakan mereka tanpa rasa hormat dan takut menunjukkan betapa kurang ajarnya mereka. TM merasakan inilah anak-anak orang Pas yang berketurunan Syiah. Mereka ini sepatutnya dibuang dari UKM dan diminta menjelaskan secara tunai wang PTPTN.....memang celaka...kalau TM ada di sana mungkin ada yang kena pelempang free. Butiran lanjut boleh ke PERAKTODAY.COM

MANIPISTOL PAK KETAM

MANA PERGINYA HUDUD DAN NEGARA KEBAJIKAN, YANG JELAS KELIHATAN IALAH NEGARA KRISTIAN , TAK PERCAYA TENGOK LAMBANG SALIB DI ATAS

MANA NEGARA ISLAM YANG DIIDAMKAN OLEH PAS? MANA ......

TENTERA ZIONIS TANAH MELAYU

Mungkin ramai yang tak sedar yang sejak tahun 1998, wujudnya satu gerakan zionis di negara kita.

Dalam masa lebih kurang 2 bulan yang lepas, kita boleh lihat seorang wanita yang terkenal dengan perkataan "LISTEN" telah diserang dengan bertubi-tubi oleh mereka dari segenap penjuru. Habis diserang FB wanita tersebut dengan maki hamun. Tentera-tentera Zionis mewujudkan banyak page FB untuk boikot wanita ini di FB. Semata-mata untuk memuaskan nafsu amarah prebet-prebet mereka.

Lepas tu PSY (gangnam style) pulaaaakkkk yang kena. Langsung tiada kena mengena dengan negara kita. Maka bergondol-gondol lah Tentera Zionis ini menyerang page PSY. Mereka juga mewujudkan page FB untuk boikot PSY.

TERBARU, sekarang ni Salih Yaacob (I Follow) dan Nabil (raja lawak) pula bakal menjadi mangsa. Dipercayai Tentera ZIonis ini sudah mula membuat page FB untuk boikot kedua-dua artis ni hanya kerana Salih Yaacob dan Nabil ini tidak sehaluan.

Sekarang semua orang boleh nampak taktik Tentera Zionis ini …

KEMPEN MAT SABU BANTU RAKYAT

khas untuk mak-mak ayam, anak-anak ayam dan anak-anak ikan. Lembu kalau nak join dipersilakan.

Harlem Shake Pakatan Rakyat

PR tetap enggan tandatangan Ikrar Integriti

ANWAR BACUL TAKUT UNTUK TANDA TANGAN INTEGRITI..MEMANG SIFAT DAJAL SUNGGUH MANGKOK NUAQ

MANA HUDUD hamPAS???

Manifesto abai situasi ekonomi dunia: Dr Firdaus

(2005) Anwar Ibrahim KENA TUTUH OLEH BBC LONDON

iFiles Chapter 1/10 Part 3 ANWAR IBRAHIM THE DEVIL

iFiles Chapter 1/10 Part 2

iFIles Chapter 1/10 Part 1

Peguam PKR anak didik Anwar buat hal lagi.

1MALAYSIA!!!JANJI DITEPATI!!!

Pas Taiping dan Bukit Gantang semakin moroyan

Sebuah surau dalam Parlimen Bukit Gantang di Kampung Banggol Rendang,Changkat Jering telah dijadikan pos BN oleh ahli UMNO di sini.Surau in wakaf orang kampung dan bukan terletak di tanah persendirian.Walaupun telah ditegur supaya membuangkan bendera BN itu, Ketua UMNO di sini tidak peduli.Ketua UMNO Bahagian pun tidak ambil pusing ,sejak nama beliau digugurkan daripada senarai calon di Bukit Gantang. Orang UMNO kini semakin derhaka dengan Sultan Perak.
Ayat di atas adalah di salin daripada sebuah laman blog Pas Bukit Gantang. Beliau marah kerana surau tersebut memasang bendera Barisan Nasional, sebuah PANJI PERJUANGAN KOMPONEN 14 PARTI SELURUH NEGARA.

PAS, PKR dan DAP ada PANJI?

Untuk makluman Pas, jangan lah pandai menegur orang, kerana diri Pas sendiri pun tak ikhlas dalam perkara di atas, Pas buat semua boleh bila BN buat semua tak boleh.

Baru-baru ini Pas Bukit Gantang telah membuat laporan polis membantah penggunaan balai raya yang dijadikan bilik gerakan oleh BN.

Masih ingat kah…

Mana muka Nizar Jamaluddin dan Idris Ahmad bila berlaku banjir?

Mahathir - Hard Talk Part 3

Mahathir - Hard Talk Part 2

Mahathir - Hard Talk Part 1

Kerana Kuat Tidur dan Pekak, Nik Aziz tak tahu apa terjadi dikelilingnya

Diterbitkan pada 26/02/2013
http://tukar-kelate.blogspot.com : Rakaman pergaulan bebas dan pemasangan muzik karaoke yang kuat hanya berlaku tidak sampai 1 kilometer dari rumah Nik Aziz. Kami juga akan mendedahkan bukti di Kelantan terdapat 17 buah pusat hiburan yang beroperasi sehingga jam 4.00 pagi - di mana MPKB-BRI?

Kubur Mat Indera : Akmal Kamaruddin, Mat Sabu, Harakah masih membisu

Isu pembohongan kubur Mat Indera oleh Mat Sabu Timbalan Presiden Pas dan Ustaz Akmal Kamaruddin Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Perak sudah masuk bulan kedua.

Pendedahan kubur Mat Indera yang sebenar telah pun dibuat pada 11 Februari lalu melalui laman-laman blog dan media tv perdana seperti TV3, RTM dan Astro.
Malah beberapa hari selepas pendedahan dibuat, papan tanda pada kubur palsu Mat Indera pun telah dibuang, kemungkinan oleh Pas. 
Tanah perkuburan Taiping juga menjadi popular kerana ramai yang melawat untuk melihat sendiri kubur asal Mat Indera yang berupa jirat cina.
Pun begitu , TM krew melihat Harakah (lidah rasmi Pas) Mat Sabu dan Akmal Kamarudin terus membisu dalam isu ini. Ustaz Akmal Kamarudin yang berjawatan Ketua Penerangan Pemuda Pas Perak adalah orang yang bertanggung jawab untuk menjawab isu kubur palsu Mat Indera.
Beliau boleh buat sidang media dan menjemput Harakah, Sinar Harian, Media Pas, bloggers Pas untuk menafikan dakwaan TM krew bahawa segala pendedahan o…

Pas Taiping mula kempen rumah ke rumah

Petang semalam laluan ke rumah TM dihiasi dengan 3 batang bendera bulan purnama, dalam peti surat juga terdapat satu nota kecil menjemput muslimat ke satu majlis bacaan Yassin, tahlil dan tazkirah dan majlis bermula jam 8.00 malam.

Majlis tersebut akan dibuat disebuah rumah jiran selang 2 buah dari rumah TM. Siap pasang khemah. Dengan terpacaknya 3 buah Pas ia mengesahkan bahawa majlis tersebut adalah majlis politik yang menggunakan nama majlis tahlil dan tak perlu memohon permit daripada pihak polis.

Apapun TM tidak berada di rumah malam tadi kerana ada tugas-tugas lain. sekembalinya TM ke rumah hampir-hampir jarum jam berkumpul pada angka 12, setelah keluar dan menutup pintu pagar terdengar suara seorang penceramah perempuan sedang memberi tazkirahnya., suaranya jelas dan terang, ia melambangkang bahawa penganjur telah menggunakan pembesar suara kelas ‘A.’

Ternyata bahawa program malam tadi adalah program ceramah politik khusus untuk muslimat penduduk Kampung Expo. Jalan masuk ke rumah…

Pencerobohan Lahad Datu hanya sandiwara – bekas Laksamana TLDM

Bekas pegawai kanan TLDM yang bercita-cita untuk menjadi YB kelmarin mendedahkan bahawa Isu pencerobohan Lahad Datu adalah agenda kerajaan. Beliau juga mengaitkan dengan kes Al-Maunah yang menggemparkan negara di Jenalik Lenggong pada tahun 2000 dahulu.

Kenyataan Imran dibuat setelah media antarabangsa mendedahkan bahawa Anwar Ibrahim dan ARDA terlibat dengan pencerobohan tersebut.

Pihak Polis eloklah menyoal siasat Imran kerana beliau mempunyai bukti baru, siasat juga apakah peranan beliau dalam isu ini.


TERAJU UTAMA UMNO BAHAGIAN BUKIT GANTANG

MELAWAT MANGSA BANJIR DI DUN CHANGKAT JERING

MELAWAT MANGSA BANJIR DI DUN TRONG

SANG KELEMBAI YANG MELAMBAI!!!

Nik Aziz dah totally nyanyuk

Sekembalinya Nik Aziz dari umrah beliau telah mengkritik kerajaan Barisan Nasional yang kononya menabur dedak kepada rakyat. Nik Aziz pula memberi ilmu untuk mencari akhirat kepada rakyat.
Maka beliau pun mengutuk BN yang memberi pelbagai bantuan kepada rakyat. Nik Aziz lupa bahawa kerajaan Dap Pulau Pinang dan Selangor telah banyak memberi bantuan kepada rakyat.
Nik Aziz selama ini lupa bahawa dua negeri tersebut pun telah meniru kerajaan BN dengan memberi bantuan. Kerajaan Pulau Pinang satu ketika dahulu telah memberi bantuan RM100 dan menjemput penerima mengambil wang di tokong cina. Sebelum menerina wang penerima bantuan kenalah mendengar tazkirah politik akhirat oleh Al-Padill Ustaz Lim Guan Eng. Bagaimapun ramai penerima memulangkan kembali wang tersebut kerana menyedari wang tersebut datang dari duit judi lumba kuda.
Selangor juga memberi dedak kepada rakyat, kata Khalid Samad kerajaan Selangor memberi 20meter padu air secara percuma, 20 meter padu sama jumlah satu kontena yan…

Idris Ahmad berlari untuk ke rumah terbakar

Kasihan Ustaz Idris Ahmad, (Ustaz Pakar Putar Belit) Beliau nak menunjuk bahawa dia hebat dan mendahului zaman maka beliau terpaksa berlumba sorang diri untuk menunjukkan kehebatan beliau.
Dalam kes ini kita bagi dia hadiah kerana berjaya menjadi johan. Johan menonton rumah terbakar. Sayangnya walaupun katanya sampai awal tetapi api sudah padam, alangkah baiknya kalau semasa tiba api sedang marak. Boleh lah beliau mempraktikkan cara-cara memadam api daripada Hadi Awang.
Idris Ahmad nampaknya belajar daripada YB Capek Aulong yang suka bergambar. Pernah satu ketika ketika orang lain sibuk membantu mencuci rumah mangsa banjir di Kampung Expo, tiba-tiba Si Capek sampai dan memegang baldi dan 'action' depan kamera untuk satu dua shot. Habis bergambar dia perambus dari tempat tersebut tanpa memberi apa-apa bantuan seperti wang dan barang-barang dapur.
Idris Ahmad pun sama macam Capek datang dan bergambar tanpa berbuat apa-apa..
Tahniah lah calon MP Bukit Gantang yang pandai bermuka-…

Azhar Idrus dan BR1M

Azhar Idrus ada ramai anak, nak tanya dia bini dia ada pergi ambil atau tidak wang bantuan awal tahun RM 100. satu lagi tuduhan Azhar ialah wang BR1M 500 kena potong RM 100 sebab diambil oleh orang tengah. Nak tanya Azhar, wang tu bagi tunai atau baucer?


Jay Naz Saya ada mendengar satu rakaman syarahan oleh ahli agama popular Ustaz Azhar Idrus yang mengatakan rakyat tidak perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana memberi wang BR1M, sebaliknya hendaklah berterima kasih kpd Allah. Memang pada hakikatnya semua nya datang daripada Allah. Macam mana Allah memberi sesuatu kalau tidak melalui alat alat Nya..

Berterima kasih kepada alat alat Nya adalah satu akhlak yang baik disamping memahami bahawa Allah is the source and the cause for everything..Misalan nya, tidak kah kita perlu berterima kasih kpd kedua ibu bapa kita yang menjaga kita sungguh pun semua nya datang daripada Allah..Inilah tuntutan syariat. Kita mesti berada di syariat yang memahami hakikat...

Beliau seterusnya membuat sindi…

ALKISAH SEORANG PENIPU RAKYAT

aku pakai make-up tebal tebal la. sebab tu aku x malu walaupun terang-terang aku kantoi menipu. kenapa ? x percaya ? cuba tengok kat bawah ni

LAGU RASMI RAKYAT KELANTAN

Lagu ini dipercayai telah membuatkan Nik Aziz bernanah telinga bila mendengarnya. Bo lah wei (3x) Bo lah wei (8x)
Ore Kelate, mari kito renung, tilik dan pande Staro mano nasib kito maso depe, kalu takdok perubahe Lamo benar kito dok nati tengok tehe sobar Oghe ramai puak demo tak hira, janji sokmo tiap penggal
Bo lah wei (8x)
Dok acu cubo, sapa loni kito takdok gapo-gapo Perit sengoti sapa putih anok mato, baik kito alih raso Kalulah gini tokleh silap serupo dulu-dulu lagi Toksir kena tipu acap-acap kali, pilihlah hok tunai janji
Serabuk dale perut kena tubik cari make Demo ni sikit rabuk tok mikir ko ore Kelate Buko paip air tengok-tengok air kuning Jange key nak minum, nak mandi pun raso rusing
Bo lah wei (8x)
Tok Pa : Adik kakok sekalian. Marilah kita satukan barisan, sama-sama buat perubahan untuk masa depan yang cemerlang. Berilah peluang kepada kami membuat jasa dan bakti. Janji akan tetap kita tepati demi Darulnaim yang dicintai.
Habis bukit bukau demo sodok demo jual Sapa ke…

ANWAR MENGAMUK SEMALAM ???

mak tak kesah nyah yang penting mak jadi PM. kelas gitew. Walaupun nampak perasmian manifesto PR berlangsung dengan baik pagi tadi, rupa-rupanya timbul isu bahawa Anwar tidak terlalu berpuas hati dengan pembentangan akhir yang dilakukan. Paling merisaukan Anwar adalah kekurangan penambahbaikan cadangan yang dikemukakan sebelum ini. Nampak macam tangkap muat. Anwar maklumkan bahawa dia menerima ratusan sms yang merasakan manifesto PR kali ini kurang menarik dan belum mampu menjamin kemenangan. Banyak isu yang masih belum diperhalusi dengan teliti. Antara bab yang paling dirasakan tidak cukup tarikan adalah soal pengangkutan awam. Anwar sendiri mengakui bahawa ianya terlalu retorik dan tidak memberikan cadangan yang lebih konkrit. Dana RM2b yang dikemukakan terlalu umum dan tidak diberikan pernyataan secara spesifik. Selain daripada itu, Anwar juga mengemukakan ketidakpuasan hati dalam beberapa perkara:- 1. Kehadiran yang tidak memuaskan hati. Tidak menampakkan solidariti PR yang sebena…

SY dan NABIL kempen untuk PAKATAN ?

saya berjanji akan menunaikan janji-janji yang saya tabur diatas tepung kanji setelah dikaji sekiranya saya diundi. (KAK JIJAH LIKE)

Tauke Minyak Ubat Kuat

Mungkin sekali pandang saja kita sudah kenal siapa orangni? Dulu hidup dia susah kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, sampai nak cari bini pun tak ada yang mahu, bukan sahaja tak ada yang mahu, malah nak cari duit untuk bertunang pun tak ada.
Kini hidupnya sudah berubah, jadual tugas semakin padat, telefon berdering 24 jam. income pun sudah boleh menyamai seorang peguam yang baru lepas buat chambering. Tiada lagi beg james bond berisi ubat kuat, tiada lagi kain kuning, tiada lagi keratan akhbar dan gambar wanita sexy, pergi jahanam dengan tittle lama.
"Aku kini hebat tak lama lagi boleh beli CRV atau Harrier 3.0. Semuanya kerana Pas, terima kasih Pas kerana memberi aku rezeki, Azhar Idrus mung bodoh, rezeki aku Pas yang bagi bukan Tuhan yang bagi. walaupun terpaksa membuat fitnah, menghina orang lain. SIAPAKAH AKU? "

Ayam Itek, lembu kobaau pun terima BR1M.

Musim penyerahan wang BR1M masih lagi rancak berjalan di seluruh negara. Sana sini kita lihat ramai orang Dap, Pas dan Pkr datang ke pusat-pusat penyerahan BR1M. 
Di Dewan MPT Kamunting, beberapa minggu lepas, seawal jam 7.00 pagi mereka sudah duduk berbaris dipintu pagar dewan dan bila lambat pintu pagar dibuka, mulalah mulut-mulut capoi mula mengeluarkan kata-kata yang kurang menyenangkan.
Inilah sikap puak-puak pembangkang yang sebenarnya, tidak pernah bersyukur apa yang dinikmati sebagai rakyat Malaysia.

Hadi Awang! Insaf lah

Tak sampai sebulan selepas ditimpa bencana, kini Hadi Awang menerima lagi hukum karma, beberapa minggu lepas pusat tarbiah Pas  milik Hadi Awang, kelmarin pada  jam 5.00 petang sebuah sekolah Pas milik Hadi Awang terbakar di Rusila Terengganu.

Kita semua maklum bahawa Hadi Awang baru-baru ini telah menyamakan bantuan BR1M 2.0 sebagai perbuatan dan amalan Firaun.

Untuk butiran lanjut sila ke Terengganu Today

Kekejaman PAS memerintah Kelantan

BILA ANWAR JADI PM

I SELL THE COUNTRY. hahahahahaha...
Nukilan Li Fook Gao,seorang yang berbangsa cina kagum dengan keperibadian dan Akhlak Tuan Guru Presiden...(???????????????????????????????)
23 Feb 2013....

Saya tidak mengenali Ayah Chik, nama panggilan manja untuk TG Hadi, secara dekat mahupun lama, tapi sekadar melalui kenyataan-kenyataan dan peristiwa-peristiwa yang berlaku di sekitar Ayah Chik yang dilaporkan di media mulai 2010....

Kali pertama, Ayah Chik mengkagumkan saya ialah melalui kemunculan video bagaimana Ayah Chik sanggup terjun ke laut untuk menyelamatkan seorang hampir lemas di Pantai Rusila pada 2010.

Tiada ego, tiada terasa dirinya sebagai seorang VIP dan terlupa dirinya sebagai seorang presiden parti kedua terbesar Malaysia, itulah antara bacaan saya tatkala saya menonton video aksi Ayah Chik bertungkus lumus cuba menyelamatkan satu nyawa dalam keadaan berkain pelikat tanpa memikirkan keadaan dirinya yang sudah tidak muda.

Kali kedua, Ayah Chik mengkagumkan saya ialah tatkala Ayah Chik menggulung Muktamar PAS…