Sabtu, 14 April 2018

Guan Eng Panas Punggung Selepas PM Najib Umum Peruntukan di Penang



Gara-gara takut hilang sokongan rakyat, Guan Eng bukan main putar belit fakta peruntukan RM1.63 bil yang diumumkan PM Najib Razak terhadap projek Kementerian Kesihatan di Penang. Guan Eng main politik kotor dengan pusing isu dengan menuduh BN mengugut rakyat Penang mereka tak akan menerima sebarang manfaat jika tak sokong kerajaan.

Buat malu saja jadi KM Penang kalau benda yang senang macam ni pun susah nak faham. Najib umum peruntukan itu dimana sebahagian darinya telah pun dilaksanakan, termasuk pembinaan blok bertingkat Hospital Seberang Jaya yang kosnya adalah RM486.2 juta dan akan siap tahun depan. Atas tanggungjawab juga, Najib tambah peruntukan segera RM10.5 juta untuk bina jejambat motorsikal di Bayan Lepas dan 22 buah ambulans baru untuk kemudahan penduduk.

Apa jenis KM kalau isu kebajikan rakyat pun tak dijaga? Yerlah, mana sempat nak fikir. Guan Eng lagi rela 'jaga' projek terowong dasar laut dan lebuh raya serta jual rumah harga mahal sebab nanti untung masuk poket sendiri, anak-beranak dan kroni.

#TolakPakatanPru14 #PakatanProDAP