Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2009

Malaysiawaves.com @ tulang besi. menghina Mufti Perak (klik)

Thursday, July 30, 2009Harussani. Ulama yang Melacurkan Diri untuk UMNO
Kalau ada ulama yang boleh dikategorikan sebagai pelacur, namanya ialah Harussani Zakaria. Beliau adalah "pelacur" kelas atas untuk UMNO.


Kalau kita baca tulisan2 ulama2 muhaqiqin yang terdahulu, tiada perkara yang baik yang diungkap mereka bagi menerangkan kedudukan ulama2 yang menjual maruah dan agama mereka demi kepentingan pribadi mereka. Ulama seperti Harussani ini adalah antara ulama2 yang dikeji oleh ulama2 muhaqqiqin yang terdahulu.

Harussani ini TIDAK LAYAK MEMBUAT FATWA kerana beliau tiada ilmu untuk membuat fatwa. Beliau tidak pernah belajar dan menyambung pelajaran beliau untuk melayakkan diri beliau membuat fatwa.

Siapa Harussani Berbandin Tok Guru Nik Aziz

Juak2 UMNO mencuba untuk menaikkan taraf Harussani kononnya lebih tinggi dari Tok Guru NIk Aziz.

Padahal Harussani ni, pegi Universiti pun tak pernah. Berbanding Tok Guru Nik Aziz yang mendapat MA dari Al Azhar.

Harussani, cakap Arab pun tak bol…

Kata blog Empayar Malaya.

TUGU NEGARA SIMBOLIK MAKAM PAHLAWAN NEGARA: Selamat Hari Pahlawan
Syahdu di pagi Jumaat ini melihat tugu negara yang kaku sambil Jalur Gemilang yang berkibar lambang negara berdaulat terus berkibar megah.
Ramai menyalah tafsir wujudnya tugu negara ini kononnya rakyat Malaysia beragama Islam seakan memuja patung yang tidak bernyawa.
Hakikatnya, ia adalah simbolik sebuah makam yang melambangkan tempat bersemadinya pahlawan-pahlawan negara yang berjuang mempertahankan tanahair ketika zaman penjajahan dahulu.
Walaupun ada diantara pahlawan negara yang gugur ada kuburnya tetapi ramai juga yang tidak diketahui dimana tempat semadinya kerana ada diantara mereka ditangkap oleh penjajah kemudian disiksa dan dibunuh dengan kejam sehingga tidak kelihatan lagi jasad asalnya.
Jadi, mayat yang sudah tidak berbentuk lagi itu dibuang merata tempat sehingga tidak diketahui hingga kini.
Atas inisiatif kerajaan, Tugu Negara dibina bagi menjadi simbolik makam mereka.
Upacara meletak kalungan bunga pula bukanl…

Kata Jutawan Balak Kelantan: Umno jangan bertanding di Permatang Pasir.

Seorang jutawan balak halal /haram yang berkuasa dan berpengaruh di Kelantan hari ini telah bersuara dengan nada yang sinis, merayu agar Umno tidak bertanding di N11.

Sebabnya dulu BN tidak bertanding di Penanti dan memang elok sangatlah BN juga memberi laluan mudah kepada Pas. Kenyataan Jutawan terkenal ini juga sama semasa di Manek Urai tempoh hari.

Jutawan balak ini nampaknya sedikit gentar untuk menghadapi PRK kali ini. Setakat ini Pas hanya mempunyai satu kerusi di P.Pinang dan jika kalah kali ini bererti gigi tunggal Pas akan habis dan rogaklah wajah Pas di P.Pinang.

Jutawan Pas juga berkata BN tidak perlu bertanding kerana ia boleh menjimatkan wang rakyat. Hujah ini TM senyum sajalah. Sebenarnya BN lebih berfikiran jauh dan panjang kerana meletakkan calon-calon yang sihat semasa PRU. Berbanding dengan Pas yang banyak meletakkan calon yang hampir lupus kira

Sama juga dengan Dap, calon dalam tahanan ISA pun bertanding, calon berkerusi roda pun bertanding, ini kerana parti mereka sama…

TBH HERO PAKATAN RAKYAT

Posted: 28 Jul 2009 10:00 PM PDT ingatlahhhhh
siap tulis ayat berbunga...tbh dirancang pembunuhannya oleh dap dan pkr


tengok dari dekat akan nampak orang pas sebarisan dengan mereka

dap sitiawan dekat dgn looking good.semua untuk tbh.mengapa?pelikkan ? mati hari pertama. esok dah cetak poster.siap dengan ayat-ayat gramatis lagi. orang kalau dah mati, biarlah.ini tidak, tbh dijadikan instrument politik pkr dan dap sekarang.
BUAT APA KELUAR FATWA UNTUK PAS?Posted: 28 Jul 2009 09:00 PM PDT kilang arak di shah alam pun pas takut nak kuarkan arahan tutup. inikan pula suruh majlis fatwa kuarkan fatwa isa. pirahhhh mabuk.biarkan pas mabuk dengan araknya.... tuan ibrahim boleh cakap je la.....cakap politik tin kosong. penakut. bacul. tahi kucing punya pejuang agama........
tuan ibrahim tengok gambar ni lagi baik dan suruh dewan ulamak bagi fatwa.pas ada ulamak ker? dengan SIS pun …

PR PUNYA GA+YA+LAM+ALIF

PUAKA PARTI BULAN SEDANG BERMAHARAJALELAPosted: 29 Jul 2009 09:17 PM PDT pas menunggu masa kehancuran disebabkan kemunafikan mereka: 1. dulu kata umno halalkan bina kilang arak diselangor. sekarang pas kata takpe kilang arak sebab ntuk non muslim.kesannya, carlsberg malaysia oleh beli carlsberg singapura. 2. dulu kata umno kawan dengan kafir mca dan mic. sekarang pas kawan dengan kafir pkr, dap dan sekutu kafir yang lain 3. dulu hiburan dan konsert haram.sekarang konsert sinar fm di seberang jaya pas pulau pinang sokong 4. dulu kata pusat hiburan haram. tapi sekarang sokong tempoh masa pusat hiburan ditambah di kelang dan sekitar pj 5. dulu kata keluarga umno teruk teruk belaka. tapi sekarang keluarga pkr dan pas pun teruk tak mau tegur 6. dulu kata umno takut SIS. sekarang pas lagi takut takde teluq sampai sembah SIS dalam muktamar 7. dulu kata judi haram, sekarang halal 8. dulu kata berhala haram, sekarang sokong bina ber…

TANGKAP SAJA GMI ESOK

Sesiapa yang berani turun ke jalan raya untuk menentang ISA silakan esok. Sekiranya anda ditangkap dan di tahan tanpa bicara selama 60 hari jangan nak salahkan UMNO dan BN. Undang-undang telah dibuat di Parlimen. Rakyat kena akur dengan keputusan. Ayuh PDRM laksanakan tugas anda diatas 5 prinsip rukunnegara.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ISA: Amaran KDNOleh WAN RAMLI WAN MUHAMAD
pengarang@utusan.com.my KUALA TERENGGANU 30 Julai – Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memberi amaran keras kepada orang ramai supaya tidak menghadiri perhimpunan menyokong atau membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Beliau juga mengarahkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan supaya segera bertindak terhadap mana-mana pihak yang menyertai perhimpunan yang dijadualkan Sabtu ini di ibu negara.‘‘Polis perlu bertegas dan ambil tindakan bagi memastikan undang-undang dan Perlembagaan negara tidak dicabul sewenang-wenang.‘‘Negara ini dibina berlandaskan…

I.S.A

Akta Keselamatan Dalam Negeri (Malaysia)Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.Lompat ke: pandu arah, gelintar Gambaran pelukis mengenai Akta Keselamatan Dalam Negeri, yang telah menerima kritikan dalam pengaplikasiannya terhadap kawalan isu awam. Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (Lazimnya dikenali sebagai ISA, iaitu akronim nama bahasa Inggerisnya, Internal Security Act) merupakan undang-undang tahanan pencegahan yang sedang berkuatkuasa di Malaysia. Sesiapa pun boleh ditahan oleh polis selama 60 hari berturut-turut tanpa perbicaraan untuk tindak-tanduk yang dijangkakan mengancam keselamatan negara atau mana-mana bahagian daripadanya. Selepas 60 hari, seseorang tahanan itu boleh ditahan lagi selama tempoh dua tahun jika diluluskan oleh Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, dan sekaligus membolehkan penahanan terus tanpa perbicaraan. Pada tahun 1989, kebolehan mahkamah untuk menyiasat kuasa Menteri di bawah peruntukan ini telah dihapuskan dengan beberapa pindaan kepada Akta ini. …

Amelina dangdut dihalau keluar dari rumah sewanya

Semalam semua saluran media tempatan telah menyiarkan kisah malang yang menimpa bekas penyanyi dangdut yang dihalau keluar oleh pemilik rumahnya. Alasannya ialah tak bayar sewa rumah selama dua bulan.

Kejam sungguh pemilik rumah tersebut. Bangsa apa yang kejam sedemikian. Perkara ini tidak akan berlaku jika pemilik rumah ialah Amelina dan menyewa ialah tuan rumah. Sudah tentu berbelas-belas lawyer akan datang membela naibnya, dan mungkin perhimpunan kes saham Maica akan batal dan semua akan menuju ke Bukit Kemuning Shah Alam di mana peristiwa halau dan cubaan melelong barangan milik penyanyi diadakan.

Inilah realiti hidup hari ini. Saya pun sama juga , bila menyewa tak dapat bayar sewa rumah saya dalam sebulan dua kita terima. mungkin dia ada hal lain yang mustahak bulan itu. Fleksibel lah.

SELAMAT MENYAMBUT HARI PAHLAWAN

Sejarah moden ATM bermula dengan pengambilan 25 orang pemuda Melayu sebagai skuad percubaan Rejimen Askar Melayu pada 1 Mac 1933. Rejimen ini terus berkembang menjadi satu batalion penuh yang dikenali sebagai Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu pada 1 Januari 1938.

Batalion kedua ditubuhkan pada 1 Disember 1941 iaitu enam hari sebelum Perang Dunia Kedua bermula di Malaya. Kedua - dua batalion ini telah menunjukkan kebolehan mereka dalam peperangan menentang tentera Jepun. Selepas perang, negara dilanda pula oleh ancaman Komunis dan keadaan Darurat telah diisytiharkan pada tahun 1948.

Keadaan ini memerlukan pembesaran angkatan tentera. Menjelang tahun 1950 kekuatan Rejimen Askar Melayu telah ditambah menjadi tujuh batalion. Pada zaman Darurat juga, angkatan tentera telah melihat penubuhan pasukan berbilang bangsa iaitu Rejimen Persekutuan dan Skuadron Kereta Perisai Persekutuan pada tahun 1952.

Setelah negara mencapai kemerdekaan pada tahun 1957, Angkatan Tentera Malaysia(ATM) telah…