Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2011

FB PAS takut kena tangkap.

assalamualualikum sahabatku .. bermula dari tengah malam ini jam 1200am hingga 1200am = 24jam operasi lalang mengenai BERSIH akan dilakukan oleh pihak PDRM terhadap mana2 individu yg komen ttg politik BERSIH dan tangkapan akan dilakukan dari rumah kerumah .. dimaklumkan jangan on fb n hp selama waktu itu .. saya mendapat info mengenainya daripada Wira AngkasaRaya by call .


mesej yang diedarkan dan menuduh kerajaan akan melaksanakan ops lalang.

Ambiga wajar di tahan bawah akta ISA

Setuju kah Ambiga ditangkap dan ditahan untuk tempoh 2 tahun? Published with Blogger-droid v1.7.1

Ambiga jahanam

Inilah barua dan talibarut yang ingin menghuru harakan negara kita Published with Blogger-droid v1.7.1

Patriot mencabar AMK di Tropica kerana menuduh Patriot nak bakar bangunan PKR

UPDATES DARI GERAKANTIMUR BLOG: PEMUDA UMNO VS AMK DI TROPICANA!!! MANA SHAMSUL KETOT???


Polis terpaksa meleraikan pertembungan yang menyebabkan huru di perkarangan ibu pejabat PKR di Tropicana yang membabitkan Pemuda Umno dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) tengah hari tadi.



Enam kereta polis yang turut berlegar-legar di kawasan ibu pejabat PKR itu.


Ketua Balai Polis Damansara, Thomas Long kelihatan berbincang dengan Timbalan Ketua Angkatan Muda PKR (AMK) Khairul Anwar Ahmad Zainuddin.


Kekecohan bermula apabila sekumpulan ahli Pemuda Umno yang diketuai Ketua Penerangannya Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican bertembung dengan anggota AMK yang menunggu di hadapan ibu pejabat PKR. AMK pula melaungkan kata-kata provokasi kedatangan Pemuda Umno seperti ‘mamak balik’.


Selepas itu, Pemuda Umno yang turut digelar ‘Patriot’ hadir jam 12.50 tengah hari, untuk membuat laporan polis di balai polis Tropicana.


Mereka diketuai oleh Exco Pemuda Umno, Exco Pemuda Lokman Adam dan turut serta Ketua Pe…

Ramai kakitangan kerajaan dari Taiping akan turun ke perhimpunan Jijik 2.0

Kebanyakan ketua-ketua jabatan telah mengeluarkan arahan agar kakitangan kerajaan tidak melibatkan diri dengan perhimpunan haram yang akan diadakan di Kuala Lumpur.

Kebanyakan mereka yang akan hadir adalah hard core Pas yang berkhidmat dengan kerajaan persekutuan dan juga kerajaan negeri,

Menurut mereka yang akan menyertai perhimpunan ini, mereka yakin mereka tidak akan ditangkap selagi mereka tidak membuat sesuatu yang luar biasa yang membolehkan mereka ditangkap.

Dan mereka juga bertekad dengan berkata " Apa nak jadi, jadi lah, mereka tekad untuk pergi juga, kerajaan tak akan buang mereka".

Jika demikian cabaran mereka eloklah ditangkap sahaja dan dipecat dari jawatan mereka. Ini baik kerana diluar sana ramai lagi anak-anak Umno yang tak dapat kerja kerajaan. Ianya kerana pengawai-pegawai atasan dalam kerajaan ramai orang Pas dan mengambil anak-anak mereka untuk mengisi kekosongan jawatan sebelum ini.

Bagaimana Anwar masuk Umno?

Agenda Pembangkang 9 Julai.

Perhimpunan haram 9 Julai ini bukan lagi perhimpunan 'civil society' tetapi lebih kepada politik, kata Timbalan Pengerusi SPR.beliau juga mengatakan bahawa SPR adalah badan untuk Pilihanraya bukan badan politik.SPR tidak pernah menyokong mana2 parti..kalau pilihanraya tidak bersih mengapa pembangkang memenangi 5 negeri pada 2008 ??? Tambah beliau..

2007 Pembangkang mengadakan Demo Jijij 1.0 dan dapat 5 negeri serta 80 MP. Kali ini Jijik 2.0 sasarannya ialah 11 negeri dan 70 MP Dap, 30 MP Pkr dan 11 MP Pas.

Bila dah berjaya menawan kerajaan barulah SPR bersih
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PM di Tenom

Program Juara Rakyat

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pemimpin lari, anak buah disuruh berontak!

BERSIH 2 : Usaha terakhir Pembangkang Merampas Putrajaya selepas gagal menang secara Demokrasi tahun 2008 dan gagal membeli Ahli Parlimen pada 16 September.

Tetapi yang pelik Nik Aziz masih hasut pengikut PAS supaya dewakan Ambiga dan suruh Pengikut PAS turun BERSHIT.
Dah hasut org turun jalanraya guling kerajaan, kini Nik Aziz lari ke Uzbekistan & kononnya umrah. Teringat saya masa anjur "Black 14" dulu, Menjelang 14 April je, Mahfuz yg dulu merupakan Ketua Pemuda PAS akan tempah tiket kapalterbang untuk buat program di Sabah atau Sarawak.

Masih sanjung PAS & ulamak pengecut yg tak bertanggung jawab? Renung-renungkan

badutrakyat.blogspot.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ministry waiting for Firefly’s application

SITIAWAN: The Transport Ministry is still waiting for Firefly's application to fly direct from Ipoh to Kota Baru, Phuket and Medan, Minister Datuk Seri Kong Cho Ha said.

He said he had encouraged the low-cost carrier to expand its routes to these destinations several months ago to complement the state's development.

"Connectivity is definitely good for the economy, bringing in more investment, tourists and a host of downstream activities.

"I have also discussed the matter with Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir," Kong said here yesterday.

A report in The Star last Friday quoted Perak state executive councillor Datuk Dr Mah Hang Soon as saying that flights to these destinations could start by this year if the proposal received the green light.

"Firefly has to first submit its application to fly these routes," he said, adding that the ministry and state government were receptive to ideas for the state's development.

THE STAR
Sent from my B…

Visual ( Video) kedua Johari Abdul

Dato Johari benar -benar panas bontot semalam setelah pendedahan dan pembohongan beliau didedahkan Selasa lalu.

Dato Johari juga mencabar agar didedahkan keseluruhan rakaman tanpa sedar itu dan berita itu disambut oleh Papa gomo.

Sabar Dato, don't worry. Siri berikutnya bakal disiarkann, sama samalah kita tunggu sambungan siri seterusnya .
Published with Blogger-droid v1.7.1

War Room Negeri Perak

DOA untuk LIM GUAN ENG 5

Mat sabu cakap tak cermin diri,,,,,sat lagi kita komen

Wardina - Nafi masuk parti politik

Lain kalau kalau tak mahu terlibat dengan politik jangan lah hadir ke dan bercakap dalam majlis...walaupun ceramah motivasi...Ia tetap perencanaan pihak PKR...

Secret tapes: My conscience is clear, says Johari

JOOO ABDUL SUDAH PENING

Johari Abdul vs Papa Gomo

Kenapa Johari Abdul attack Papagomo....kenapa tak attack Datuk T

Jika pkr pandai bercakap tentang hak untuk bersuara, kerana marah dengan Papa Gomo. Kekalkan hak untuk Papa Gomo untuk berkarya dan bersuara.

Apakah PKR yang ramai penceramah takut dengan pendedahan yang dibuat oleh Papa Gomo.?

Selama ini Pkr, Pas menfitnah kerajaan BN dan Umno, tetapi Umno tetap cool.

Cuba teliti dua video ini...bahagian 1 dan bahagian 2. jelas menunjukkan Pkr cakap tak serupa bikin...

Police record Pakatan MPs' statements in Parliament

Jika ada prima facie, tahan saja di harami Azmin Ali

Ibrahim Ali: Bersih rally meant to rescue Anwar

MANA PEMIMPIN UMNO? TAK KAN DOK DIAM SAJA.....CUKUPKAH HANYA 3 ATAU 4 KERAT YANG PEMIMPIN UMNO YANG BERCAKAP......KALAU P.A.U. NAIK GELAP PWTC....

PDRM sila tangkap Suhaimi segera kerana mengajak 70 ribu orang menyertai demo jijik 2.0

Suhaimi mahu penunjuk perasaan datang 2 hari lebih awal.

Double Y menceritakan hal Wardina.

Cuti Dua Bulan, Wardina Patut Minta Kerja di Pejabat PKR!
Cerita artis Malaysia cenderung menyokong pembangkang bagi saya bukan perkara yang baru, malah saya berani katakan ramai artis dan juga pengacara stesen-stesen televisyen tertentu merupakan fanatik pembangkang.

Cuma ada dari kalangan mereka yang memberi sokongan secara sembunyi-sembunyi dan ada juga yang secara terbuka mengumumkan bahawa dirinya merupakan ahli parti politik tertentu.

Namun hari ini isu paling hangat diperkatakan ialah seorang pengacara sebuah rancangan popular di TV3 dikatakan ingin mengambil tindakan undang-undang terhadap blogger yang dikatakan memfitnah dirinya.

Kalau bab saman orang ini siapa lagi kalau bukan Wardina Saffiyah. Beliau ranking bawah sikit dari Anwar Ibrahim kalau bab saman - menyaman. Hehehehe..

Kalau hendak cerita pasal si Wardina Safiyyah yang secara terbuka di laman 'twitter'nya kadangkala dilihat mengkritik kerajaan, saya rasa sudah banyak kali. Dan yang paling segar d…

PATRIOT – MALAYSIA TANAHAIRKU!

Semua rakyat Malaysia yang;

- Sayangkan negara dan sanggup melakukan apa saja untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran negara.

- Mengambil berat dan inginkan masa depan negara dan rakyat yang lebih baik

- Bersikap konstruktif, saling hormat menghormati dan mengutamakan permuafakatan dalam melaksanakan pembaharuan

- Menolak budaya politik jalanan dan hostile serta menyelar sebarang tindakan yang boleh menyebabkan ketidak selesaan terhadap rakyat dan mengakibatkan kekacauan melanda negara.

Kenapa? Matlamat?

Terdapat pihak yang sanggup melakukan dan mempolitikkan apa saja tanpa mengambil kira keamanan dan keamanan negara, keharmonian kaum dan agama, keselesaan rakyat, pendapatan pemandu teksi dan peniaga kecil, nama baik dan keyakinan terhadap ekonomi dalam negara demi mencapai maksud politik dan kumpulan yang sempit.

Patriot akan membantu negara dari segi memberi input yang baik bagi untuk memastikan kebajikan rakyat diutamakan dan usaha me…

Biarlah bersih buat demo. Lgpun its good for the political lanskap in Malaysia

Tak payah kaji or bagi amaran . . . Yg patot kita kaji ialah mengapa rakyat malah ahli umno sndiri dah meluat dan menyampah kpd umno terutama pemimpin umno yg tak abis takbor dan bongkak dgn kedudukan dan kemewahan . Rakyat tidak bodoh utk menilai perjuangan pemimpin umno yg berkiblatkan kemewahan. . Rakyat dpandang sebelah mata. Dah 63 tahun lbh umno menguasai tp masih ramai yg merempat dan 2007 adalah manifestasi kpd suara rakyat yg memberi isyarat akan kegagalan umno. Mulai detik itu hingga hari ini. . Wat has umno change? Or done? Sekor berok tu pun umno tak boleh nk handle apatah lg berok2 yg akan bkumpul pd 9 july ni. . Umno fails to deliver perjuangan tp rakus mencari peluang . . Umno hanya mendengar mereka yg ada jawatan.tetapi umno lupa mereka yg berjawatan dan berkepentingan ini tidak betah utk mengangkat maruah perjuangan parti. Jongos2 mcm kita ni lah dpertanggungjawabkan utk mati atas nama perjuangan. . Mereka d atas. . . Telog pun takda utk berjuang tp kalu peluang. . Me…

Musuh Negara

Ambiga berbohong kepada rakyat kononnya rally jijik 9 Julai adalah produk NGO dan bukan agenda politik. Ini apa? Penyamun bertaraf setan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penggunaan Dakwat Kekal

Salah satu objektif Himpunan Jijik 2.0 ialah menuntut SPR menggunakan dakwat kekal dalam pilihanraya akan datang.

Ini bermakna daftar pemilih yang ada sekarang tak perlu diperlukan lagi.

Ambiga mungkin mendapat idea bila dia balik India untuk mengundi setiap kali diadakan pilihanraya di sana.

Mungkin dia seronok sebab tak payah guna komputer atau buku daftar. Siapa saja yang datang boleh mengundi. Tak perlu ikut lokaliti.

Kalau rasa ramai calon Hindraf bertanding , Ambiga boleh angkut seberapa ramai pengundi yang diperlukan. Peraturan yang ada sekarang amat ketat.

India boleh lah sebab jumlah penduduknya bukan macam negara kita. Lagipun satu-satu konstitusi bukan kecil.

Datang Mat Sabu pula sokong dakwat kekal. Bodooo punya olang. Kalau guna dakwat macam mana nak berwuduk?

Ok sampai sini dulu, nanti sambung lagi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PKR TUNTUT TINDAKAN TERHADAP PERKASA.

Kenapa Saifuddin Nasation mempertikai tindakan Perkasa mahu mengadakan PERHIMPUNAN GERAK AMAN pada 09 July 2011sehingga beliau sanggup menuduh Pihak Polis menutup sebelah mata terhadap Provokasi Perkauman kononnya yang dibuat oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa,

Nampaknya Saifuddin telah menuduh Perkasa Perkauman tetapi anda tidak menyedari bahawa ada Parti dalam Pakatan Haram (PR) sudah mula menyokong Perjuangan Komunis yang mungkin perjuangan komunis ini sudah lama disokong oleh sebuah Parti yang ada didalam Pakatan Haram (PR)

Kepada Saifuddin anda sepatutnya berfikir dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan nampak sangat anda membela Aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang terang-terang mahu menghidupkan fahaman Komunis kepada Rakyat Malaysia, Sepatutnya sebagai orang Melayu yang Beragama Islam anda sepatutnya menolak Fahaman Komunis tetapi rupa-rupanya anda seorang penyokong kepada Perjuangan yang telah menghancorkan ramai Anggota Pasukan  Keselamatan ada yang mati dan dicederakan ol…

Cerita orang kuntut

Ni cerita orang tua-tua kisah 4 penumpang yg naik teksi untuk ke bandar. Zaman dulu-dulu teksi baru belajar pasang penghawa dingin jenis gantung. [bukan siap pasang dari kilang].

Tiba-tiba satu bau kuntut yang cukup harum telah memenuhi ruang dalaman teksi.  Pemandu teksi ialah apek dan dia menjerit " haiya sapa kuntut, manyak busuk lo, apa lu talak kasi bukak itu tingkap? sambil menekan pusat power window teksinya [ power window pun jenis pasang kemudian seketul kat tepi pintu].
3 penumpang yang  lain diam sambil menutup dan menahan nafas.

Sampai saja di bandar , ke empat-empat penumpang tadi membayar tambang sebelum keluar dari teksi. Selang beberapa saat dan beberapa langkah mereka meninggalkan teksi tersebut apek tu menjerit lagi.

" Hoi olang kuntut, lu belum bayar maaa? " sepantas kilat orang yang kentut menoleh ke belakang dan menjawab, " Aku dah bayaq laaa" manakala 3 lagi berjalan dengan haluan masing-masing.

Samalah juga dengan kes artis yang jadi pen…

Pengerusi(Jijik 2.0) , Datuk Ambiga Sreenevasan akhirnya mengakui

JIJIK 2.0 pimpinannya menerima 'sejumlah kecil sumbangan' daripada dua organisasi Amerika Syarikat iaitu National Democratic Institute (NDI) dan Open Society Institute (OSI) tetapi untuk bagi projek-projek lain, dan bukannya untuk perhimpunan bulan depan.
NDI adalah salah satu cabang NED (National Endowment For Democarcy) sebuah yayasan yang bertopeng demokrasi yang berpengkalan di Amerika Syarikat, diketuai oleh Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat.
OSI pula adalah yayasan yang juga bertopeng demokrasi yang dimiliki oleh penyangak mata wang Yahudi, bernama George Soros, individu yang pernah merudumkan ekonomi Malaysia pada tahun 1997.
Difahamkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai kaitan yang rapat dengan kedua-dua yayasan tersebut kerana Albright dan Soros merupakan dua tokoh Yahudi yang menaungi politik Anwar sejak dari akhir tahun 1990-an.
"Perhimpunan bulan depan akan disponsor oleh kerajaan negeri Selangor", kata Ambiga
Sent from my BlackB…

TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC YANG DISOKONG OLEH PAS

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang…

SPR tidak belah mana-mana parti politik

Majlis Ayahanda Malaysia Sedia Berdepan Kumpulan Bersih 2.0

Niat Jahat Dap terdedah lagi.

Ahli Dewan Undangan Negeri Perak iaitu Hee Yit Foong bekas Adun DAP mendakwa beberapa rakannya dari DAP telah menyatakan hasrat seandai mereka menang PRU-13 dgn majoriti 2/3, mereka akan mengubal Perlembagaan Persekutuan untuk menghapus Hak Melayu dan raja2 melayu dalam masa 2 hari ✗ kira walau pakatan mereka terdiri dari PAs dan Keadilan .... Sebarkan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

20110628 Wanita PKR akan sertai BERSIH 2

Mak Lampir ajak wanita Malaysia ikut dia jadi mak lampir,,,,kui kui kui

PAS Jadi Sesat Kerana Anwar

Birr stages rally 2011 Dunlop NRC '11 Rd 1 part 1.mp4

Johari Abdul Pun Kata Itu Anwar Ibrahim

Johari Abdul memang samdol....dulu dia buat cerita dia pun boleh jadi P. Ramle. dan dia upah nangoi siam makeup dia jadi P. Ramli. dan buka cerita pasai Filem Prof Nut, dan Gandhi,,,,,hari ini Samdoll betul2 bunuh diri....kantoi ..habis....apa pulak dia nak bohong kepada Anwar dan orang PKR?






Sambol sedang kelentong ahli PKR dan PAS.Kenapa make up jadi P Ramlee. kenapa tak jadi Anwar

Rally Jijik kena gertak dengan pemuda Patriot

Kita semua maklum bahawa pembangkang telah merancang satu rusuhan dan akan bermula 9 Julai depan. Tujuan utama ialah menumbangkan sebuah kerajaan Demokrasi Raja berpelembagaan. Rakyat memilih kerajaan melalui pilihanraya 3 atau 5 tahun sekali.2008 menyaksikan kejutan besar, di mana 5 negeri jatuh ke tangan pembangkang. Malah 2 PRK Parlimen juga jatuh kepada mereka iaitu Kuala Terengganu dan Sibu. Jika SPR kotor, sudah tentu BN mengekalkan kerusi mereka. Begitu juga halnya dengan pemimpin BN yang kalah seperti Sammy Vellu, Dr Koh Soo Koon, Kavies dan ramai lagi orang-orang kuat BN yang tumbang.Itu membuktikan sistem kita betul dan bersih. Pengundi Pos juga dipersoalkan tetapi BN pernah kalah dalam undi pos dan apa isunya tentang undi pos ini? Bersabit dengan undi hantu, contohnya di Gombak. Azmin menang kerana undi hantu. Sebelum PRU 12, Azmin telah mendaftar ramai pengundi dengan menggunakan alamat yang sama. So , nak kata apa lagi? Anwar menang pun kerana pengundi hantu, di Permatang…

Pas Ipoh Boddoooo

SPR tidak belah mana-mana parti politik

kenapa dakwat kekal tidak digunakan

Video Penjelasan Peristiwa Batu Buruk 8 Sept 2007 1

Di manakah Islam PAS? FINAL

Fw: PSM HIDUPKAN FAHAMAN KOMUNIS

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com> Date: Mon, 27 Jun 2011 21:25:53 +0800 To: <taipingmali@gmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <tapakukuhiring@gmail.com> Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com> Subject: PSM HIDUPKAN FAHAMAN KOMUNIS
           Psm hidupkan fahaman komunis kenyataan Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang (Sinar Harian 27 Jun) bahawa Aktivis Parti Sosialis Malaysia cuba menghidupkan fahaman kumunis amat mengejutkan, Terima kaseh kami kepada Polis Pulau Pinang kerana bertindak cepat menghidu angkara mereka yang tidak bertangung jawab. Perkara ini semua terbongkar apabila Pihak Polis berjaya menahan Aktivis terlibat diplaza tol sungai dua, turut ditahan ahli parlimen sungai siput dan 30 orang pengikutnya.

           Semasa ditahan Pihak Polis telah menemui pelbagai barangan dari Aktivis terbabit yang dilihat mempunyai kaitan dengan fahaman Part…

Lagi bantahan rally Jijik 2.0

Esok hari Selasa (28 Jun, 2011) jam 4petang diBalai Polis Batu 6 Gombak.

Ratusan ahli Pertubuhan Silat Lincah Malaysia dijangka membuat laporan polis anti-Bersih!

Ambiga terus menjadi rakyat yang kurang ajar dan cuba mencabar undang-undang negara.

Tindakannya juga bertentangan dengan sistem demokrasi berparlimen dan lebih penting ialah Ambiga cuba menentang DYMM YDP Agong.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kesan ancaman Rally Jijik 2.0

KONSERT SWEET CHARITY & BLUES GANG BATAL ADUYAII, KINI BERITA TEAM ARSENAL, LIVERPOOL & CHELSEA PUN NAK BATAL PERLAWANAN PERSAHABATAN MRK DI MSIA, KESIAN PEMINAT2 TEAM TU, PASAL TAKUT KESELAMATAN PEMAIN MEREKA , TAHNIAH LAR BERSIH.. RUGIKAN EKONOMI NEGARA

-Armand Patriot-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perak catat laporan polis tertinggi tentang rally Jijik 2-0

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Unggun Neraka

Pembangkang menyatakan YAB DS Najib Tun Razak, takut dengan sajak A. Samad Said.

Betul kah, Najib takut? Sama-sama kita tengok siapa yang akan menangis, merayu dan jatuh pengsan kerana takut kepada FRU 9 Julai.

Sapa pula yang nak terkencing dalam black maria, dan dalam lokap.

A Samad Said perlu di tahan segera kerana sajak di bawah!
Semakin lara kita didera bara—
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita—demokrasi luka;
lama duka kita—demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.

24—25, 6.11. A. SAMAD SAID

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ketua AMK Pendang tak faham undang2 dan perlembagaan.

Inilah jadinya kalau bodoh, sama bodo macam Nizar Lambai.

Dia ingat PRU boleh buat suka-suka hati bapak dia kut.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Masalah teksi Pangkor selesai-DS Zambry

DS Zambry berbasikal dan berpakaian sekolah

Kisah sedih seorang remaja

Peristiwa ini berlaku minggu lepas. Seorang remaja 17 tahun berbangsa melayu maut setelah dirempuh oleh sebuah motosikal dan dilenyek pula oleh sebuah kereta.

Remaja tersebut menunggang motosikal yang dibelikan oleh ibunya.

Sebaik tiba di satu simpang sebuah taman perumahan, sebuah lagi motosikal yang ditunggang oleh seorang remaja lain berusia 14 tahun merempuh remaja 17 tahun tadi dan menyebabkan dia terjatuh dan digelek pula oleh kereta.

Remaja 14 tahun dilaporkan telah membawa rakannya untuk membuat laporan polis kononnya dia adalah penunggang. Ini kerana dia mempunyai lesen memandu.

Pemandu kereta pula cepat cepat menghulurkan bantuan kononnya perihatin. Tujuan sebenarnya ialah untuk menutup cerita bahawa dia tidak terlibat dalam kemalangan tersebut.

Harap pihak polis trafik Taiping dapat menyiasat kes ini dengan betul. Orang yang bersalah wajib dihukum. Sebab kalau kena kat depa, Sudah tentu mereka saman berjuta ringgit. Kononnya anaknya seorang yang bijak dan bercit…

Fw: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy

1) Kes Lina Joy tak akan di ambil oleh mana-mana peguam muslim atau peguam yg menghormati ugama Islam. Kalu tak de Ambiga ingat Lina Joy boleh menang ke? Mungkin dgn masuk ke pusat pemulihan/tarbiyah dpt juga hati nye.

2) pengikut bersih mengikut pemimpin yg terang2 memerangi ugama islam rasenye mcm tak kena. kalau mat sabu yg mengetuai bersih saya akan ada di situ, tapi dgn Ambiga di situ saya takut ada muslihat lain, apatah lagi dia memang terang2 membenci ugama islam.


2011/6/25 joko lungo <jokolungo3@yahoo.co.uk>



assalamualaikum warahmatullah


yang disokong orang ke apa yang nak dicapai? bersih2 ni tuntut ambiga jadi president melaysia ke? atau tuntut dia jadi senator ke? atau tuntut dia jadi menteri ke.?


yang disokong adalah matlamat bersih agar pilihanraya dimalaysia adil dan telus.. membolehkan orang yang terbaik mewakili rakyat.....


anda mau orang yang terburuk (tapi ada wang ada kuasa) mewakili anda di perleman?


I don't know what the key to success is, but the key to…

Kisah setem pun depa kacau

Baru baru ini Pos Malaysia telah mengeluarkan setem bernilai 30 sen. Cuma nak jadi ceritanya ialah, setem itu ingin berwajah Malaysia tanpa tulisan lain macam setem-setem lain.

Tetapi setem tersebut ada tulisan Urdu...ini menyebabkan ada orang marah , kenapa tak ada tulisan Tamil. Nasib baik kaum Sikh tak komplen, sebab tak ada tulisan depa...

Ish! Bila lah nak berubah....tak payah lah banyak tulisan , itu zaman penjajah. sekarang semua orang dah tahu bahasa kebangsaan. Tulis bahasa Melayu sudah lah...

Penaja Ambiga dan Mat Sabu 121 (klik tajuk)

Printer-friendly versionWorld Movement for Democracy in AsiaThe Secretariat of the World Movement for Democracy is responsible for facilitating democracy-building networks and communications among World Movement participants. However, given a number of important Asia-wide networks already in existence, it is best not to duplicate their efforts. Instead of creating yet another network, therefore, this Web site provides links to several existing networks in the region.
In addition to network links, this Web section also includes information about organizations participating in the World Movement in Asia, publications and research materials, funding sources, and internship and training opportunities.
Democracy Networks in the Asia-Pacific Region
This section lists leading democracy networks in the Asia and Pacific region. It includes a brief description of each network, contact information, and a link to its Web site.
Participants in Asia
Search DemocracyLink by selecting &quo…

Mangkok sungguh para_jump ! Fw: [sim] PANDANGAN : BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih

Anggaplah Perhimpunan BERSIH 2.0 ini seperti Perbarisan dan Perarakan Menyambut Hari Kemerdekaan kali ke 54 pada tahun 2011 akan datang.

Ini disebabkan 31 Ogos 2011 akan jatuh pada Hari Raya Aidil Fitri samada Hari Raya Pertama atau Hari Raya ke-2. Pada hari itu tidak mungkin sambutan Hari Kemerdekaan akan diadakan olek Kerajaan Malaysia sebab ramai warga kota metropolitan Kuala Lumpur yang akan pulang ke kampung masing-masing kerana merayakan Hari Raya Aidil Fitri. Pegawai, kakitangan Kerajaan atau sektor awam, Tentera dan Polis juga ramai yang akan bercuti sempena menyambut Hari Raya. Apatah lagi bagi pelajar-pelajar sekolah yang sering dan pastinya terbabit dalam pertunjukan dan perbarisan Hari Kemerdekaan. Demikian juga kakitangan di sektor swasta tentunya akan turut pulang ke kampung halaman masing-masing berkumpul bersama sanak saudara. Maka mana mungkin mereka akan berhimpun untuk menyertai raptai perbarisan pada bulan Ramadan dan seterusnya hadir pada hari sebenar pada 31 Ogos…

Salah Ambiga, Imtiaz dan Anwar tak nampak ker? Kenapa attack Zul 4 Kulim?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.From: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com> Sender: SahabatInteraktif@yahoogroups.com Date: Sat, 25 Jun 2011 21:15:46 +0800 (SGT) To: <SahabatInteraktif@yahoogroups.com> ReplyTo: SahabatInteraktif@yahoogroups.com Subject: Re: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy (Ayu Ismail)
Betul tu sdr Roslan,

Pensyarah-pensyarah di universtiti-universiti tempatan sememangnya dilihat tidak kreatif dan memiliki pemikiran yang sempit.

Mungkin minda-minda mereka telah dibonsaikan oleh kerajaan dan tidak dibenarkan meluaskan pemikiran diluar kerangka ruang lingkup yang menjangkau pemikiran global.

Ia bukan sahaja berlaku kepada puan Rahayu Ismail, pensyarah UPM Serdang rasanya.

Pernah ke sdr Roslan membaca tulisan yang saya utarakan sebelum ini mengenai seorang bekas pensyarah UiTM, Nas Isma yang mendapat kelulusan PhD dari sebuag Universiti di Amerika tetapi bahasa Inggerisnya tunggang langgang. Pelajar lulusan S…

Hayati Lirik Lagu Negaraku

"Negaraku
Tanah tumpahnya Darah Ku
Rakyat hidup, BERSATU & maju
Rahmat bahagia,Tuhan kurniayakan
RAJA KITA SELAMAT BERTAHTA"

Mari kita hayati & renung2kan, kerana pada hari ini sudah tiada lg Bersatu & Tiada lg RAJA yg SELAMAT BERTAHTA. Kerana manusia seAgama & sebangsa rakus mahukan kuasa sanggup menggadai segalanya..... Ayuh rakan2 seperjuangan jgn kita merintih dibumi sendiri, Menyesal dahulu pendapatan, "Menyesal kemudian tiada gunanya", "Alang2 menggemgam Bara Api Biar sampai lengan"
Mari kita Pertahan Agama & Negara supaya Kafir yg bernama Ambiga, gagal meracuni pemikiran Rakyat. Kita Nyahkan bangsa Petualang yg tak mengenang budi ini.

ALLAHUAKHBAR!!!!

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pembangkang mula jual minyak di Sg Petani

Bersih. Maklumat dedah sekumpulan 30 org penyokong BERSIH terdiri Jayakumar (AP Sg Siput) & Arutchelvam kini berada di Sg Petani menyebarkan risalah "Perhimpunan Bersih pada 9 JUL 2011". Mereka menaiki bas persiaran nombor NAW 6617 dijangka ke P/Pinang pada hari ini (25/6/2011).
TINDAKAN : Sebar sms pd rakan2 utk kesan kumpulan ini dan lapor segera jika dikesan utk tindakan. TQ.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lagi ahli Pas keluar parti

Seramai 50 penyokong PAS, termasuk Ketua Pemuda cawangan Kampung Kubang Telaga, Bachok isytihar keluar parti & sertai Umno kerana kecewa selepas menyedari mereka tertipu dgn slogan perjuangan PAS. Borang penyertaan diserah kpd Timb Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Dr Awang Adek Hussin hari ini -MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Awas mangkok hayun ni

Inilah mangkok yang buat BB aku sangkut dengan hampir 5 ribu mesej.
Published with Blogger-droid v1.7.1

SPRM membunuh BN dan Umno.??

Pak Lah telah mewujudkan SPRM bagi menggantikan SPR. Pengambilan anggota atau kakitangan baru juga dibuat, ramai yang masuk dan bergelar pegawai penyiasat, ada gari, ada pistol dan cukup berkuasa, malah polis, kastam, imegresen , jkr, puspakom, jpj, malah semua kakitangan kerajaan takut bila mendengar SPRM. tetapi siapa yang untung?

Paling untung ialah puak pembangkang, Pas, Dap dan Pkr. Mereka sering membuat laporan tentang pelbagai isu dan skandal. Setiap laporan yang dibuat secara betul, mewajibkan satu sisatan dibuat. Jika 80 peratus ada prima facie baru tindakan seterusnya dibuat.  Manga siasatan atau subjek akan dihadap ke muka pengadilan seperti Khir Toyo.

Bagaimana dengan pihak pembangkang yang banyak isu kurap, penyalahgunaan kuasa, kenapa tak ada report dari pro bn. supaya kes mereka melambung di mahkamah seperti yang dibuat oleh Datuk T. Tahniah diucapkan kepada Datuk T, kerana berani menanggung risiko bila mendedahkan kegiatan Anwar yang tidak bermoral. Datuk Eskay adalah …

Betul kata orangl, Melayu cukup hebat berpoltik.

Lebih-lebih lagi ahli dan penyokong UMNO. Mereka berharap dengan menyokong dan membodek pemimpin-pemimpin UMNO, mereka berharap akan mendapat anugerah projek, dan tender dalam memajukan perniagaan mereka dengan mudah. Apabila mendapat tawaran projek atau tender, sebahagain dari mereka akan meng "Ali Baba" kan kepada taukeh-taukeh Cina pula.

Jika berlaku kelewatan.dalam menyelesaikan projek, dan dikenakan denda (LD) mereka akan menghubungi menteri-menteri untuk mendapatkan pengecualain dari membayar denda berkenaan atau meminta denda dikurangkan.

Pimpinan UMNO pula perlu memanjakan pembodek-pembodek mereka kerana takut kehilangan sokongan samada dalam pemilihan Jawatankuasa Cawangan, Bahagian atau peringkat Majlis Tertinggi UMNO kelak. Pencacai dan balaci-balaci berkenaan mesti dijaga dan dibelai. Apa juga keperluan mereka perlu dipenuhi demi untuk mengekalkan kedudukan.

Tentang rasuah, jangan ceritalah, melambak jika semuanya hendak di siasat. Tidak cukup kakitangan SPRM …

mulutmelayu _realiti mendedahkan berita panas kisah bang nuar

Lanson Place Ambassador Row Serviced Residences in Kuala Lumpur, Malaysia
NO 1 Jalan Ampang Hilir, Kuala Lumpur, MY 55000
CCTV Rakam Anwar, Eskay Di Lobi Apartment, 21 Februari

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mendapati Datuk Seri Anwar Ibrahim ada bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah di lobi sebuah apartment di Ampang pada 21 Februari 2011 .

Bukti itu diperoleh melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pihak keselamatan apartment tersebut.

Apartment di Ampang itu dikatakan lokasi di mana Anwar didakwa telah melanggan seorang pelacur warganegara China pada tarikh berkenaan.

Perkara itu didedahkan dalam fakta kes pertuduhan trio Datuk T di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur di sini hari ini.

Fakta kes berkenaan dibaca selepas ketiga-tiga tertuduh mengaku bersalah terhadap pertuduhan ke atas mereka.

Tertuduh dalam sesuatu kes perlu mengakui bahawa mereka faham fakta kes sebelum rayuan dibuat dan hukuman dijatuhkan.

Menurut fakta tersebut, pada 25 Mac 2011 Datuk Shuaib Lazi…

PkR NAK buat PENAFIAN LAGI: Anwar tokoh ilmuan Islam dunia

kSex video: New clip on "possibilities" man is not Anwar

Video 40 minit untuk lawan video seks dengan china doll, kenapa sibuk sibuk sampai nak buat video penafian? Jawapannya ialah sebab cctv dan china doll ada kisah betul, kalau tak betul dan tidak benar m kenapa sibuk2 nak buat video, kenapa sibuk2 report polis kata Datuk T buat tayangan video lucah. Elok lah lepas ni Anwar dan stupid gang pergi buat report kerana premis perniagaan jual cd lucah.

Published with Blogger-droid v1.7.1

Datuk T selesai masalah, Anwar?

Sex video case: Shazryl Eskay Abdullah fined RM3,000; Shuaib Lazim fined RM1,500; and Rahim Thamby Chik fined RM1,000

Shazryl dan Shuib mengaku bersalah tuduhan menayangkan secara terbuka adengan lucah, Rahim mengaku bersalah tuduhan bersubahat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.