Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2011

Miri Bandaraya Moden di Sarawak

Miri merupakan sebuah bandar yang bertaraf 'city' merupakan bandar kedua terbesar di Sarawak yang merupakan sebuah bandar minyak satu ketika dahulu. 


Located in the northern part of Sarawak, Miri was once a very prosperous oil and timber town. It also functions as a gateway to the northeast region of Sarawak and Brunei. Miri, the second largest city in Sarawak, is strategically located and is within easy reach of national parks, heritage and adventure travel destinations and some of the best scuba diving sites in Borneo Island.

Miri town has been growing rapidly and the city is now booming. It is known as the shopping and entertainment destination especially for visitors from Brunei. Miri also boasts of one of the most spectacular views of sunrise and sunset. Aside from the town and wonderful heritage, Miri also offers visitors a glimpse into the unique multiracial mixture of its people. There are more than 19 ethnic and sub-ethnic native groups found in Miri.

There are so man…

Orang Asli Tapah dapat RM1.5 Juta .

Masyarakat orang asli di Kampung Sungai Lah,Tapah, Perak kini boleh tersenyum lega apabila kerajaan negeri memperuntukkan RM 1.5 juta khas untuk saluran bekalan sumber air di kawasan itu.

More info please visit Perak Today

DAP gagal tunai janji di Bukit Assek Sibu.

Dalam usaha meningkatkan peluang untuk memenangi empat kerusi di Sibu pada pilihan raya negeri 16 April ini, DAP akan membawa jentera parti untuk membantu bagi memberi kemenangan kepada Pakatan Pembangkang.

Empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang akan ditandingi DAP ialah Dudong, Pelawan dan Bawang Assan serta mempertahankan Bukit Assek yang dimenangi oleh Wong pada pilihan raya negeri 2006.

Ketua Wanita DAP cawangan Sibu Alice Lau, 30, telah diumumkan sebagai seorang daripada calon dan terdapat spekulasi bahawa beliau akan diletakkan bertanding di Bawang Assan menentang penyandang Datuk Seri Wong Soon Koh, yang juga Timbalan Setiausaha Agung Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP).

Kawasan DUN Bawang Assan yang majoritinya kaum Cina mempunyai 16,743 pemilih berdaftar.

Pada pilihan raya negeri 2006, Soon Koh, yang juga Menteri Kewangan Kedua dan Menteri Alam Sekitar dan Kesihatan Awam memperoleh 6,804 undi menewaskan David Wong dari DAP dengan majoriti 2,504 undi.


DAP B…

16 Khasiat Sarang Semut Bagi Kesehatan (bahasa Indonesia)

Secara empiris Sarang Semut telah terbukti dapat meyembuhkan beragam penyakit ringan dan berat, seperti kanker dan tumor, asam urat, jantung koroner, wasir, TBC, migren, rematik dan leukemia. Mengenai mekanisme kerja kandungan senyawa aktif Sarang Semut dalam mengobati berbagai penyakit tersebut memang masih perlu dilakukan penelitian lebih lanjut. Beberapa penyakit yang bisa disembuhkan dan kemungkinan senyawa aktif yang berperan menaklukkan penyakit tersebut dijelaskan sebagai berikut.

1. KANKER DAN TUMOR
Jenis-jenis kanker dan tumor, baik jinak maupun ganas, yang dapat disembuhkan dengan Sarang Semut adalah kanker otak, kanker hidung, kanker payudara, kanker lever, kanker paru-paru, kanker usus, kanker rahim, kanker kulit, kanker prostat, serta kanker darah (leukemia), kecuali kanker tenggorokan dan rongga mulut.

Kemampuan Sarang Semut secara empiris untuk pengobatan berbagai jenis kanker/tumor tersebut diduga kuat berkaitan dengan kandungan flavonoidnya. Ada beberapa meka…

Anwar Anu-Gerah Tuhan

Salah seorang orang kanan YB DS Anwar Ibrahim menceritakan bagaimana Anwar tak tertahan melihat bontot Sukma Darmawan.

Satu ketika Anwar duduk di sofa sambil berbual dengan rakan-rakannya. tetiba saja Sukma Darmawan melintas lalu di hadapan mereka.

Bila saja melihat Sukma, seluruh tangan Anwar menggelatar. Matanya juga tak lepas daripada melihat bontot Sukma.

Begitu lah hebatnya insan yang digelar Anu-Gerah Tuhan oleh Wan Azizah,

Anwar mana mau lari?

Sejak isu video lucah yang dikatakan pelakon utamanya ialah Anwar Ibrahim, telah banyak persoalan timbul mengenai nya.

Namun soalan yang bangkitkan telah tidak dijawab oleh Anwar. Sebaliknya Anwar lebih gemar bercakap tentang buku jingga, pembunuhan Altantuya , isu barang naik dan lain hal. Ini soalan Dato Eskay bila nak jawab?

"pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand? Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand? Ketiga, di hotel mana Anwar menginap? Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut? Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut? Jangan paksa saya dedahkan semua itu… suruh Anwar jawab dulu soalan itu sebelum (semua) serang saya” kata Eskay.
Jawab Anwar jawab!!!!!!!

Calon SUPP akan diketahui 3 hari lagi.

Datuk Patinggi Tan Sri Dr George Chan, Presiden SUPP Sarawak akan mengumumkan calonnya sukarang-kurang 3 hari dari sekarang.

The final list of Sarawak United Peoples’ Party (SUPP) candidates might be known today or the latest by April 2. 
more info please clik here

Malek Noor di ICU Ipoh

IPOH: Former Mr Asia Datuk Malek Noor has been admitted to the intensive care unit of Pantai Hospital after collapsing while playing football for the Perak Menteri Besar Cup at the Perak Stadium here on Wednesday.

Malek, 54, is reportedly in stable condition.

The body-building ace was goalkeeping for the national football legends in a friendly match against the Perak Mentri Besar selection when he collapsed five minutes into the game, organising committee chairman Datuk Azhar Ahmad told reporters.

"Let's all pray for his speedy recovery," he said.

The football legends won the game 1-0 through the goal scored by Sharin Majid.

Apart from Shahrin, veteran players in the team also included K. Gunalan, Hassan Sani, Karim Pin, Khalid Ali, Ahmad Yusof, Shukor Salleh and Bakri Ibni.

The Perak Mentri Besar team, captained by the Mentri Besar himself Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, comprised former Perak football players such as Azizul Abu Haniffa, Ramli Talib, A. Elanggov…

Membakar Semangat Melayu

------ SMS ------
From: +60194126667
Received: Mar 31, 2011 5:44 AM
Subject: Salam.

Salam. Ayuh kita BAKAR Semangat ﹑Perjuangan Melayu.!! - Perhimpunan Aman PERKASA Pulau Pinang adalah seperti berikut : - Tempat : Dewan Besar Sg Dua , Sbrg Perai Utara, Pulau Pinang - Jam: 3.00 ptg - Tarikh: 2 April 2011. Ucaptama oleh , YB Dato Ibrahim Ali Presiden PERKASA Malaysia. Dijemput beramai-ramai demi kepentingan Agama dan Umat Melayu kita.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Namewee tentu marah lagi

Sikit punya kutuk kerajaan Melayu dan Islam , ada hati nak pinjam duit kerajaan , nak kan gran 2.5 juta. banyak itu, kalau kerajaan beri duit sebanyak itu kepada namewee bab* ni pasti negara kita akan tergadai dan huru hara dibuatnya,

"Kerajaan menolak permohonan penyanyi rap kontroversi yang juga pembikin filem, Namewee untuk mendapatkan geran RM2.5 juta dari Dana Industri Kreatif, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim.

kata Rais, permohonan itu tidak boleh dipertimbangkan kerana pengarah filem, penulis lakon layar dan pelakon, Namewee, terlibat dalam aktiviti yang bertentangan dengan norma dan nilai-nilai masyarakat Malaysia."
Posted by GTPuteri at 13:07

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Derma Jihad blogger Pas

Pas nampaknya terdesak untuk makan angin ke Pilihanraya Sarawak. Blogger Ajijoi Pas Ipoh telah melancarkan tabung minta sedekah daripada orang ramai untuk membolehkan mereka terbang ke sana.

Sedih laa. Dulu zaman Nizar dan Nga/Ngeh nak tawan Bukit Gantang, semua blogger Pas kenyang, buncit perut macam buntal. Punya lah eksyen, maklumlah duit jenuh.

Bila Nizar tersungkur, Ngeh dan Nga mula tarik hand brake. Tiada lagi peruntukkan dan tiada lagi fulus.

Ajijoi, mikerme tak payahlah sibuk-sibuk kat Sarawak tu. Tak ada sapa nak tanggung miker kat sana.

Bertanding pun 6 kerusi saja nak megah apanya? Nak tolong Dap kut? Tak payahlah. Dap tu nak kencing Pas sahaja. Lihat lah Pas Penang dan Selangor, dapat apa?

Kesian kesian Pas.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selangor Gov dah parah

Tajuk article ini yg disiarkan di Berita Harian halaman 5 menggambarkan keadaan ahli ahli politik dalam Pakatan Haram dalam situasi yang buruk.

Takut diambil malam-malam oleh SPRM dan PDRM.

Berani kerana benar, takut kerana salah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bagus lah; Senang kerja Najib

Ezam Tidak Berminat Bertanding Dalam PRU

BANTING, 27 MAC -- Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Senator Ezam Mohd Nor berkata beliau tidak berminat untuk bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Katanya beliau akan menolak sekiranya ditawarkan oleh Barisan Nasional (BN) untuk bertanding di mana-mana kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen.

Ini kerana, katanya beliau sudah serik dengan senario politik semasa yang dilihat telah banyak mengikis nilai moral manusia.

"Sehingga hari ini saya tidak ada perancangan ke arah itu (bertanding), bagaimanapun walaupun tidak bertanding saya akan tetap berjuang dan berusaha sedaya upaya membantu BN melawan mereka (pembangkang) dan membantu merampas kembali Selangor," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Bugis dan Mesyuarat Agung Kelima Persatuan Kebajikan Pekerja Bugis Sabah (PKPBS) di sini Ahad.

Turut hadir Ketua Umno Bahagian Kuala Langat Datuk Sulaiman Karli.

- BERNAMA

Komen APA:

Bingai laah kooo ni Azmin

Waspada Pembohongan Anwar Di Sarawak - Zahrain

20110328 Arman Azha quits Wira Perkasa

Anwar Hero DNA

Dey nuar. Satu malaya dah bergaduh pasal hang. Org melayu dah berterabor pasal hang. . Hang hebat nuar. . . Tapi hang akan kelihatan lebih hebat dan anak cucu kami akan respect hang kalu hang p mana2 makmal dna dan check dna hang. . . Bg depa padankan dna hang dgn dna mr y dalam bontot saipul. . . Padankan juga dna afifa. . .

Selesai masalah dan hang boleh dok kat putrajaya. . Sb kalu hang blh buktikan dna hang tak ada kat pungkok epul dan dna hang tk ada kat afifa. . . Ranap kerajaan bn. Sarawak hang blh menang semua 71 kurusi. . . Rakyat akan belarak ke putraya minta najib turun. . . Wa respek lu bro. Tapi lu kena gentlemen la bro. P check dna. . . Minta forensik pdrm pun check dna hang. . P 3 4 lab buat.
s.d.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

RM73.68j naik taraf 3 jenis sekolah di S'wak

Kerajaan hari ini mengumumkan peruntukan RM73.68 juta untuk kerja-kerja menaik taraf dan membaik pulih tiga jenis sekolah di seluruh negeri Sarawak.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata peruntukan sebanyak RM25.68 juta adalah untuk 130 sekolah Mubaligh, RM20 juta untuk 197 sekolah jenis kebangsaan Cina manakala RM28 juta untuk 1,266 sekolah kebangsaan.

Muhyiddin, yang juga menteri pelajaran, berkata sebagai permulaan RM50,000 akan diberikan kepada setiap sekolah mubaligh itu dalam tempoh terdekat melalui wakil-wakil Barisan Nasional di kawasan-kawasan berkenaan.

"Jumlah peruntukan pembayaran awal ini ialah RM6.5 juta dan bakinya akan dibayar dalam pusingan kedua selepas ini,” katanya kepada wartawan di Kuching.

Terdapat 197 sekolah SJKC di Sarawak di mana 187 buah adalah sekolah rendah sementara 10 lagi sekolah menengah.

Terdahulu, Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN), menghadiri taklimat persiapan pilihan raya negeri Sar…

Info Kesehatan Lewat Angka

Seringkali kita bingung saat dihadapkan dengan angka-angka dan istilah asing dalam lembar catatan perubatan. Mulai dari angka tekanan darah, kadar gula, kadar kolesterol dalam darah, hingga denyut jantung.


Setiap angka menunjukkan kondisi kesehatan kita. Berikut adalah sedikit panduan untuk membaca angka-angka mengenai keadaan kesehatan kita.

Tekanan darah - 120/80 mmHg
Ini adalah angka yang menunjukkan keadaan normal kesehatan jantung. Angka itu memberikan informasi yang mewakili tekanan ketika jantung mendorong darah (tekanan sistolik) dan ketika itu mengendur antara ketukan (tekanan diastolik).

Semakin tinggi angkanya, semakin banyak tekanan, dan semakin berat kerja jantung. Perlu meningkatkan kewaspadaan saat angka tekanan darah lebih dari 120/80 mmHg karena memiliki risiko terserang hipertensi atau serangan jantung.

Kolesterol - 150 mg/dl (LDL) dan 40 mg/dl (HDL)
Kolesterol adalah ukuran lemak dalam darah. LDL (low-density lipoprotein) adalah jenis kolesterol jahat yang bisa …

Fw: KESELAMATAN Berbicara tentang...

------ SMS ------
From: +60194126667
Received: Mar 30, 2011 2:20 PM
Subject: KESELAMATAN Berbicara tentang...

KESELAMATAN Berbicara tentang keselamatan ianya satu perkara penting yg patut mendapat perhatian semua pehak terutama perkara yg melibatkan keselamatan negara, mungkin pekara ini telah terlepas pandang oleh pehak tertentu atau sengaja buat-buat terlepas pandang kerana ada udang disebalek me. Sesiapa sahaja yang melalui jalan kamunting lama (kelian pauh) ke taiping disebelah kanam jalan kita boleh nampak Kem-Kem Rej ke3 Artileri, Pusat Latehan Kor Perkhidmatan Diraja dan RAJD 2 Div Kem Kangro,dan kalau dilihat disebelah kirlnya pula ada deretan kedai dan sebuah hotel SSL setinggi 5 tingkat berhadapan Kem Pusat Latehan Kor. Jadi persoalannya bangunan hotel ini 5 tingkat dan lebeh tinggi dari bangunan yg ada didalam kem, kalau kita berada ditingkat 5 bangunan hotel ini kita boleh melihat dengan jelas pergerakan angota tentera didalam 3 kem ini.

Apakah pehak yang bertangong jawab …

Fw: Program Coffee Corner~Anjuran...

------ SMS ------
From: +60193761664
Received: Mar 30, 2011 12:39 PM
Subject: Program Coffee Corner~Anjuran...

Program Coffee Corner~Anjuran Alumni Kelab UMNO Luar Negara
"Lonjakan Ekuiti Bumiputera Dlm Transformasi Ekonomi"
Tarikh :30/3/2011 (Rabu)
Masa :08.00 malam
Tempat : Dewan Seri Endon, aras 23,Menara Dato' Onn.PWTC.KL
Bersama Panel : YBHG. TAN SRI RAHIM THAMBY CHIK
Pengerusi GABEM Sokongan,komitmen dan kehadiran YB/Dato'/Datin/Prof/Dr/Tn/Puan amatlah diharapkan dlm menyemarakkan percambahan minda. DPD AHMAD ZAINI ISMAIL.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Proposal For Defence Industry Faculty At UiTM

The Ministry of Defence has proposed the setting up of the faculty of defence industry at Universiti Teknologi Mara (UiTM) campuses nationwide to increase skilled workforce in the defence industry.

Its minister, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said the proposal, which was well received by the Higher Education Ministry, was tabled at the Malaysian Industry Council for Defence, Enforcement and Security (Mides) meeting here Monday.

He said the growth of the local defence industry was hampered by lack of skilled manpower.

UiTM was chosen based on its credibility and capacity as it strives to enrol 200,000 students in the future, he told reporters after chairing the meeting here.

Ahmad Zahid said defence courses offered by the faculty would be academic and practical in nature which skewed towards maintenance and overhaul of the naval shipbuilding and army equipment.

The meeting was attended by 27 representatives from government agencies and 38 from local defence companies in the Working G…

Longhouse Chiefs Want New BN Candidate For Meluan Seat

JULAU - Some 50 longhouse chiefs from the Meluan state constituency are said to want the Sarawak Progress Democratic Party to pick a new candidate to replace the incumbent.

According to Aren Sempurai, who claimed to be their spokesman, the chiefs acknowledged that two-term incumbent Wong anak Judat had served them well, but felt that SPDP and Barisan Nasional should look for a new candidate.

"We need a representative with good educational background so that he can plan and propose as well as monitor and manage the implementation of development projects in Meluan better," he said in a statement e-mailed here.

Aren named a candidate whom he claimed that the chiefs preferred -- Elly Lawai Ngalai, in his 40s, a former lecturer of a university in Samarahan.

Too much had been said about Wong and his relationship with civil servants, other leaders and the longhouse chiefs themselves," he said.

Aren, who is not himself a chief, said that Elly had been approached and "he ha…

Taib Mahmud Has Done Much For Sarawak Chinese : Soon Koh

Sibu- Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud has done a lot for the Chinese community in the state in his 30-year administration.

State Minister of Environment and Public Health Datuk Sri Wong Soon Koh said lately "some ill-intentioned people with different political agenda" had begun to twist this fact.

He said it had all started when Taib had recently said after trying his best to serve the community over the period, he still did not know "WHAT MORE" they wanted.

"This is what he had actually said.

"Now besides the ordinary people, some of those with stature in Chinese NGOs, those with high position tend to believe the claim that he has not done enough," he told reporters in a two-hour interview touching on a number of subjects at his office here Tuesday.

He said in trying to discredit Taib, they were trying to discredit the Chinese leaders in the state cabinet as his "puppets" and "stooges".

"Taib is a fair lead…

Isu Sex Anwar: Yusry KRU diheret?

Popular film director and producer Yusry Abdul Halim may be roped in to ascertain the authenticity of the sex video that showed a man resembling Datuk Seri Anwar Ibrahim having sex with a foreign prostitute.

Royal Malaysian Police secretary Deputy Comm Datuk Ghazali Md Amin said police might call Yusry to help analyse the video.

“As far as we are concerned, we can call anyone to help in the investigation and that in-cludes Yusry,” said DCP Ghazali yesterday. However, he said, police were still studying the evidence and had yet to decide if they would call the film maker or other experts on the matter.

Yusry, who directed the recent box office hit Hikayat Merong Mahawangsa, was reported to have said that it would be difficult to doctor a 20-minute long video.

“Still pictures or short videos can be forged but if it is 20 minutes long, it's almost impossible,” he said.

PAS secretary-general Datuk Mustafa Ali said the party believed in the integrity and professionalism of the pol…

Tanah Setinggan di Bukit Canada Miri Sarawak

Bukit Kanada di Miri mempunyai sejarahnya sendiri. Bukit ini terkenal dengan The Grand Old Lady merupakan alat pengepam telaga minyak yang tertua dapat dilihat di atas bukit tersebut.

Di lereng-lereng bukit ini terdapat banyak rumah setinggan dan didiamai oleh kebanyakan buruh-buruh tempatan dan juga asing seperti Indonesia. Dalam tempoh 30 tahun penghuni yang membina penempatan disitu dikejutkan dengan beberapa siri kejadia tanah runtuh dan meragut nyawa.

Usaha kerajaan untuk memindahkan mereka ke kawasan yang lebih selamat dan tersusun akhirnya menjadi kenyataan selepas dua peristiwa tanah runtuh yang meragut dua nyawa pada Januari dan Disember 2009.

Hari ini sebahagian besar setinggan telah dipindahkan ke kawasan lain dan diberi tanah toll atau bergeran oleh kerajaan Barisan Nasional pada tahun 2010.

Setiap penduduk diberi satu lot rumah dan mereka yang mampu boleh mendapatkan land title dengan membayar premium tanah mengikut keluasan dan bayarannya tidak lebih dariada RM9 ribu. Ba…

Isu Tanah NCR Sarawak.

Isu tanah NCR telah menjadi ibu segala modal politik parti pembangkang dalam Pilihanraya Negeri 2011untuk menjatuhkan kerajaan BN.

Rakyat yang tidak faham akan kaedah-kaedah NCR akan mudah terpengaruh dengan puak-puak pembangkang terutama Peguam Baru Bian yang bijak memanipulasikan isu ini.

Tanah NCR ini adalah hasil dan idea peninggalan keluarga Rajah Brooke kepada kaum dayak Sarawak. Rajah telah menulis sendiri dalam Jurnalnya pertamanya berbunyi;

"The fruit trees about the kampung, as far as the jungle wound, are private property." (1840)
Pada tahun 1875 pula Rajah mengesahkan bahawa NCR ialah tanah hutan yang dibersihkan untuk bercucuk tanam oleh penduduk tempatan dan 1920 pula Rajah membenarkan penduduk tinggal dan bercucuk tanam diatas yang diterokai secara percuma tanpa sebarang cukai yang dikenakan.


Pada tahun 1933 seksyen 66 Land Settlement Ordinance menyebut, NCR ialah;

land planted with fruit trees, when the number of fruit trees amount to twenty and upwards to eac…

Guling Kerajaan 'Ala Timur Tengah' - Pihak Berkuasa Harus Ambil Tindakan...

PANAS-PANAS-PANAS :S'gor DAP exco member Ang Leng Kiat's office raided by MACC

PORT KLANG: Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officers Monday raided the office of Selangor DAP executive committee member Ang Leng Kiat, who is also Shah Alam City Council (MBSA) councillor.

Ang said six MACC officers arrived around 10am at his office here without any prior notification and asked his permission to look into his documents and personal files.

"They said they were conducting random checks on me and my company. They did not mention anything about MBSA," said Ang, who is in the shipping industry.

He said he was willing to cooperate with the MACC, adding that he had nothing to hide.

"They can take whatever they want, as long as they do it nicely and professionally," he said, adding that he did not know why he was targeted.

He said other DAP members had called him to ask about the situation.

As at 4.30pm, MACC officers were still present at Ang's office.

Guan Eng: No open tender for WiFi project ????????????????

GEORGE TOWN: Only one public-listed company has come forward to provide free broadband access under the Penang Government's free WiFi initiative, said Chief Minister Lim Guan Eng.

He said an open tender system was not offered for the project as the state government wanted a reputable company to take charge.

“The company has to be public-listed, so there is some sort of guarantee,” he said when asked why there was no open tender for the project.

Lim said REDtone International Bhd was willing to provide and maintain 750 free WiFi hotspots in public areas in the state without any funding from the state government under the first phase.

“Under phase two, the state government is paying RM8.49mil to install 750 free WiFi hotspots over the next five years in Penang,” he said after launching the Penang for Japan Disaster Relief Charity Drive at Straits Quay in Tanjong Tokong yesterday.

PKR jadi pengemis dalam Twiiter untuk PRN Sarawak dan PRU 13

Sabtu lepas heboh PKR melancarkan tabung pilihanraya Sarawak melalui twitter dan wang perlu dimasukkan ke dalam akaun Maybank. No akaun pun disediakan.

PKR mengumpul dana melalui jualan meja bukan lah perkara baru. Sebelum PRU 12 pun mereka dan buat. Cuma kali ini hebahan dibuat melalui twitter.

Nampak sangat PKR sebuah parti politik yang miskin dan sengkek. Bagaimana pula halnya dengan buku jingga (Jing-Gay) yang kononnya selepas 100 hari jika berjaya memerintah, mereka akan melaksanakan bermacam-macam insentif kepada kakitangan kerajaan khususnya guru yang akan mendapat RM500 setiap bulan.

Ha Ha Ha, kalau dah PRU pun minta sedekah , fikir sendirilah tentang buku jingga tu. Nak ambil duit Yayasan Selangor? dah defesit RM 7 juta pun......mana nak cari  oooiii.!

Arkib:Bekas rakan kongsi bapa Anwar merupakan individu ke-3 terkaya Malaysia

Tatkala blogger-blogger pro-pembangkang begitu seronok membincangkan posisi anak kepada mantan Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir dan adik kepada Najib Razak, Datuk Nazir Razak sebagai antara individu terkaya di Malaysia, mereka ramai yang tidak tahu bahawa individu ke-3 terkaya di Malaysia ialah Tan Sri Lee Shin Cheng, ketua Kumpulan IOI, salah satu peneraju pengendali ladang kelapa sawit terbesar dunia. Beliau bernilai AS$3.2 bilion dimana IOI pernah juga diterajui oleh bapa kepada Penasihat PKR DS Anwar Ibrahim. Bapa DS Anwar Datuk Ibrahim Abdul Rahman merupakan bekas ahli parlimen dan bekas Setiusaha Parlimen Kementerian Kesihatan. Selepas beliau bersara, Dato Ibrahim telah menjadi pengerusi IOI Group dimana Tan Sri Lee Shin Cheng merupakan pemilik dan pemegang saham utama. Berita Harian ( 8 December 1998 ) melaporkan;
Bapa Anwar miliki saham 20 syarikat
KUALA LUMPUR, Isnin – Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pengikutnya menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Dr…

Berita Terkini mengenai Azmin Ali

Sebentar lagi pada 4.15 petang , satu laporan polis akan dibuat ke atas YB Azmin Ali di Balai Polis Kelang kerana menghina mahkamah.

Betulkah Ketua Cabang PKR Miri Menjalankan Penguguran Bayi Haram?

Wrote by Cucu Tok Selampit
Pic by: TM using BB  March 28, 2011


Maafkan CTS kerana tidak menulis selama beberapa hari. CTS telah ber"tabliq" di Miri, Sarawak menjalankan "survey" untuk Pilihanraya Negeri yang akan datang dan bertemu dengan blogger-blogger hebat di Sarawak untuk bertukar-tukar fikiran.
Dalam menjalankan kajian dan penyelidikan di sana, CTS telah menemui satu fakta yang amat mengejutkan. Hasil dari maklumat dari "grass root", temubual dengan pemandu teksi serta penduduk tempatan, CTS telah mendapat maklumat bahawa terdapat sebuah klinik "maternity" atau rawatan untuk perempuan-perempuan mengandung dan bersalin di bandar Miri, Sarawak yang telah digunakan sebagai klinik utama pusat penguguran bayi secara haram.
Klinik yang dimaksudkan adalah Teo's Clinic. Terletak strategik di bangunan rumah kedai di Bandar Miri ini khabarnya dimiliki oleh Dr Micheal Teo Yu Ken. Hasil maklumat orang ramai memberitahu CTS, klinik berk…

Hasrat tunjuk keputusan SPM tidak kesampaian, gadis mati dibunuh

MIRI: Hasrat seorang gadis untuk menunjukkan slip keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) kepada ayahnya tidak kesampaian apabila dia ditemui mati di sebuah parit kecil di Kampung Beraya Lama, Bakam di sini dipercayai dibunuh oleh rakan sekelasnya.

Ketika ditemui sekitar jam 2.30 petang semalam, mayat mangsa yang dikenali sebagai Tiffany Wong, 17, yang memakai kemeja-T warna hitam dan berseluar pendek kelabu gelap berada dalam posisi terbaring dengan mengiring ke sebelah kiri sambil kepalanya dibungkus menggunakan sebuah plastik berwarna hitam dan diikat di bahagian leher.

Penemuan mayat mangsa adalah berikutan maklumat yang diterima daripada suspek sendiri yang kemudian memandu arah polis ke kawasan itu yang terletak kira-kira 23 kilometer dari pusat bandar Miri dan setengah kilometer dari jalan utama Jalan Pesisir Pantai di sini.

Menurut sumber, sekitar jam 11 pagi Khamis lalu, mangsa telah keluar rumah dengan dijemput oleh suspek untuk pergi mengambil slip keputusan SPM yang t…

Bako landowners grateful to CM

by Peter Boon.

SIBU: Bako landowners here gave the thumbs-up to the people-centric Chief Minister Pehin Sri Abdul Taib Mahmud for speedily responding to their plight and finding solutions to it.

Speaking at a dinner attended by some 2,000 people, chairman of Bako Land Rights Committee Wong Kwong Toh said the Bako land issue which had been resolved was a sterling example of Taib’s leadership style of putting people first.

“Our honourable YAB chief minister is sensitive to the needs of the people, advocating transparency in his policy,” he said on Saturday.

He said they had received the letter informing them about the rescission which took effect on March 16.

Land titles which are expiring or about to expire, he went on to say, could now go for renewal.

Added Wong: “This is the greatest piece of good news to the landowners as for many of them, the land was their live savings.”

He attributed the positive development to the great statesmanship shown by the chief minister.

On a re…

Barisan sets up special team to combat Internet allegations

By DIANA ROSE
drose@thestar.com.my




MIRI: The Barisan Nasional is not leaving any loose ends unattended and this is evident in its recruitment of a special team to look into cyber warfare in the coming state elections.

This team comprising 166 members of all Barisan parties attended a one-day workshop entitled ‘New Media’ organised by the strategic communications section of the Sarawak National Security Council.

Deputy Chief Minister Tan Sri Dr George Chan said: “We must counter the Opposition on the same level playing field. I depend on you guys to help us to blog, tweet, get on Facebook, network and reach out to our voters and convince them to vote for us.”

Dr Chan, who is the SUPP president, said at the closing of the workshop that the local team had the advantage as it knew the sentiments of the local people better.

“We have the advantage and I hope you will use your creativity to reach our target voters,” said Dr Chan, adding that the coming election was different as the Oppos…

58-year wait is finally over

MIRI: Thien Woo Thak, 68, has managed to get the land title to his house from the Land and Survey Department after his family first applied for it 58 years ago.

He was overjoyed when SUPP president Tan Sri Dr George Chan yesterday handed him a letter confirming his land ownership.


Huge relief: Thien showing the land title which he received.

“My family moved to this kampung when I was only a few years old.

“I remembered my father trying many times to apply for the title from the department but everytime he went to check, they told him he must apply again.

“It took us 58 years of waiting until today,” he exclaimed.

Thien has five children, the youngest is in her 30s.

Asked how he felt with the title in his hand, he said he and his family felt relieved and he thanked SUPP for helping.

Thien was one of 400 people who obtained their land titles yesterday in Miri.

Land issues most difficult to solve, says Dr Chan



MIRI: Deputy Chief Minister Tan Sri Dr George Chan admits that land claims wer…

Policemen seen outside Azmin Ali's house on Sunday night

By STEVEN CHIEW



KUALA LUMPUR: A group of police officers were seen outside PKR deputy president Azmin Ali's house in Ampang last night.

It was learnt that about 20 to 30 policemen went there to serve a notice to him at about 11.30pm.

The notice was later received by Azmin's wife.

The officers were believed to have gone there to serve a notice to him requesting for his assistance in investigations regarding the chaos at a ceramah by Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim at Taman Melawati on Friday night.

However, Azmin was having a meeting at a hotel also in Ampang at that time.

It was reported on Sunday that two men who tried to stop the police from dispersing the crowd that gathered at the ceramah were arrested.

There were some shoving and pushing between the supporters and police, resulting in the arrest of the two.

When contacted by The Star, Azmin said he was informed by his wife of the incident.

“She told me that the notice did not state a reason for me to a…

PKR members lodge more police reports

PETALING JAYA: Two police reports have been lodged in George Town and Kuala Lumpur by PKR leaders over the sex video implicating Datuk Seri Anwar Ibrahim.

PKR Youth chief Shahul Hamid Abdul Kadir filed the report at the Patani Road police station in George Town yesterday.

Accompanying Shahul Hamid were Bukit Gelugor PKR chairman and the party's legal and social services state bureau chairman Lim Boo Chang and division members.

In his report, Shahul Hamid urged the police to investigate the matter thoroughly and in a fair and transparent manner.

He said the ultimatum issued by the three Datuks, who exposed the video under the name “Datuk T”, to Anwar and his wife Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail to resign from politics within seven days of the “exposure” amounted to criminal intimidation punishable under Section 503 of the Penal Code.

Later, Lim and several division members held up a banner outside the police station as a peaceful protest against the alleged conspiracy agai…

Penyamun dan Penyangak phobia dengan Twitter.

Isu Anwar Ibrahim dan twitter betul-betul memeningkan dan mengelirukan ramai rakyat Malaysia.

Apabila isu sex pemimpin pembangkang didedahkan oleh rakan sendiri ia menyebabkan orang yang dibabitkan dalam rakaman menjadi gelabah dan tak tentu arah.

Akhirnya isu twit menge'twit' menjadi persoalan pokok. Why dan apakah punca si polan menggunakan twitter sebagai tool untuk melepaskan dirinya daripada kemelut isu panas pada 21 Feb ?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Stop crying conspiracy and clear the air, Jenapala tells Anwar

Petikan the star onlinePETALING JAYA: The whereabouts of Datuk Seri Anwar Ibrahim at the time a sex video involving a man resembling him was being recorded has become a fresh talking point.A PKR official yesterday e-mailed to the press copies of Anwar's Facebook fan pages showing his Twitter entries during the time in question as proof that the Opposition Leader could not have been the man involved in the recording.The video was purportedly made betweeen 10.23pm and 11.39pm on Feb 21, and according to PKR strategic director Mohd Rafizi Ramli, Anwar had sent nine tweets to his Facebook account in response to tweets from his fans during that period.However, former PKR secretary-general P. Jenapala has called on Anwar to respond to reports that there was no proof that he had actually tweeted during the time.He said anyone could have updated Anwar's Facebook account on his behalf."There is no evidence in Anwar's Twitter account that he had sent out any tweet during the pe…

Lagi Pas angkat kaki

Seramai 113 anggota PAS cawangan Gong Tinggi dlm kawasan DUN Semerak sertai UMNO selepas hilang keyakinan terhadap kerajaan PAS Kelantan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nik Aziz malu dan sifatkan...?

------ SMS ------
From: +60194126667
Received: Mar 26, 2011 1:21 PM
Subject: Nik Aziz malu dan sifatkan...

Nik Aziz malu dan sifatkan penayangan video aksi seks secara terbuka sebagai tidak bermoral, Bagaimana pula dengan orang yang melakunkan aksi seks didalam video tersebut ? Adakah dia seorang yang sangat tinggi moralnya ? Apabila siasatan dibuat didapati orang yang beraksi itu ialah orang yang disebut- sebut apa pula Nik Aziz nak kata ? Umno dah terlepas bala yang dibawa oleh Anuar sekarang pas pula akan terima. Othman Mohd Lms
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Same old song by Dap

Lim Guang Eng dalam satu kenyataan akhbar sebelum PRU 12 juga cakap macam ni...

Hari ini Ho Leng Pengerusi Dap Sarawak juga berlagu dengan skrip yang sama seperti LGE.

Tujuaannya sama untuk mengurangkan majority BN. Inilah yang berlaku di Perak, Penang, Selangor dan Kedah.

18 kerusi Dap sudah memadai bagi mereka untuk menguasai Sarawak tetapi hanya dengan bantuan Pas dan Pkr.

Pas akan digunakan oleh Dap untuk meraih 30 peratus masyarakat Islam. Pakatan Perompak Rakyat ini sudah tentu akan datang berkempen dan menyatakan mereka berjaya memerintah 5 negeri dengan baik.

Lim anak beranah sudah tentu akan datang dan bercakap kejayaan negeri P. Pinang, padahal semua angka-angka yang disebut beliau hanyalah kosong belaka, bohong dan penipu.

LGE dulu pernah menipu nelayan Melaka dan menipu isu Bukit Cina di Melaka. Oleh kerana beliau telah menipu penduduk Melayulah menyebabkan dia lari ke Pulau Pinang.

Pas? 20 tahun memerintah Kelantan, tidak berjaya membaiki sistem bekalan air bersih, sampa…

No Twitter, Facebook entry copies from Anwar

KUALA LUMPUR: It is almost a week since Datuk Seri Anwar Ibrahim said his officers would issue copies of time-stamped entries he had made in Facebook and Twitter.
This was to show that he was updating both at the time the alleged sex video of him was recorded.

Yet, his officers have released nothing.


Anwar said he would do so hours after "Datuk T" had shown the video to several journalists. He said the entries would show that he was not the man in the video having sex with a woman of East Asian origin.

He said he was at home at the time of the recording -- between 10.23am and 10.45pm on Feb 21 -- and his proof was that he had updated his Twitter and Facebook accounts.

But the opposition leader's alibi was challenged the next day when China Press published a story stating otherwise.


A reporter from the daily, who helped in the translation of the Chinese-language daily, said its report found proof to refute Anwar's claims. She said a reporter found no tweets or Faceboo…

Fw: PRU KE 13 Bercakap tentang Pru...

------ SMS ------
From: +60194126667
Received: Mar 25, 2011 7:57 PM
Subject: PRU KE 13 Bercakap tentang Pru...

PRU KE 13 Bercakap tentang Pru ke 13 kita perlu melihat kembali Pru ke 12 apa terjadi diperak, YB Nizal AP Bukit Gantang maseh mengatakan kerajaan yg ada kerajaan haram ! Tetapi pakai baju hitam pegang lilin bersama memperingati kematian seorang beragama kristian tidak haram dan pakatan Pas Pkr Dap tampa didaftar sebagai satu kompunan bukan pakatan haram ? Kalau diPRK Dun merlimau dan Dun kerdau pengundi menolak pakatan haram kerana lidah Nik Aziz mengluar fatwa songsang kini diperak rakyat tolak pakatan haram kerana sikap dan lidah YB Nizal dan kali ini pengundi diBukit Gantang akan menghukum YB Nizal kerana memperalatkan ISLAM demi kepenting peribadi. dihadapan ahli Dap cakap lain dengan ahli Pas Pkr cakap lain Kepada YB Nizal bersedialah untuk anda dihitung pada Pru pada 13 oleh pengundi Parlimen Bukit Gantang Drp: Othman Mohd TPPD LMS
Sent from my BlackBerry® w…

Anwar anugerah Tuhan.

Dalam kes, ada kes. Dalam bicara ada bicara.

Setelah tertayangnya video sex di Carcosa maka terserlahlah kehebatannya sipolan yang bernama Anwar Ibrahim.

Zaid Ibrahim yang turut menonton rakaman tersebut mengakui yang Anwar memang hebat.

Tak hairanlah Wan Azizah menyatakan suaminya Anu-Gerah tuhan .Nallar rekek, Nallar kurma

Memang Azmin juga mengakui kehebatan Anwar. Mungkinlah yang menyebabkan Azmin turun darah lebih daripada perempuan masa balik dari New York dahulu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

CONFIDENTIAL RESPOND,

FROM MR. KABORE UMARU
AFRICAN DEVELOPMENT BANK (A.D.B)
OUAGADOUGOU BURKINA FASO,
WEST AFRICA.

Dear friend,
This message might meet you in utmost surprise, however, it's just my urgent need for foreign partner that made me to contact you for this transaction.
I am a banker by profession from Burkina Faso in West Africa and currently holding the post of Director Auditing and Accounting unit of the bank. I have the opportunity of transferring the left over funds ($10.8million) of one of my bank clients who died along with his entire family on 31 July 2000 in a plane crash.

You can confirm the geniuses of the deceased death by clicking on this web site:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/859479.stm
Hence, I am inviting you for a business deal where this money can be shared between us in the ratio of 60/30 while 10% will be amped out for expenses.

If you agree to my business proposal, further details of the transfer will be forwarded to you as soon as I receive your return mail.
Y…

Rampas passport Anwar

Kes liwat Anwar Saiful akan disambung pada 18 April. Belum pun selesai kes liwat, timbul pula kes baru.

Jika dulu beliau menyorok di Kedutaan Turki, kali ni mungkin di kedutaan Monggolia pulak!

Apapun sebelum penipu ini melarikan diri, eloklah mahkamah merampas passport nya. Jika tidak dia akan buat helah lagi.

Dahulu dia buat helah juga untuk menipu polis. Bagaimanapun polis berjaya mengekori dan menangkapnya di kawasan Bukit Segambut setelah puas main ciluk menciluK beberapa ketika. Penipu wajar dihukum.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Solat Hajat Pas

Pas dah solat hajat, tak dapat dipisahkan. Solat pun boleh buat dimana sahaja.

Ia terbukti apabila Pas bersolat hajat ditepi semak di PRK Tenang. Solat diatas jalan depan bangunan DAP di Medan Istana, Ipoh. Dalam stadium Melawati dan sebagainya.

Bila timbul isu video sex lucah YB DS Anwar Ibrahim, TM tak sabar nak lihat Pas buat majlis solat hajat di halaman Hotel Carcosa. Dah harap Tok Guru Nik Aziz buat doa pecah perut kepada Anwar pula. Macam ni lah " kalau betul Anwar bersalah pecahlah perut dia"

Bila dah pecah panggil ayam itik, lembu kerbau datang tengok sebagai saksi.

TM tunggu doa Tok Guru.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Malaysia, UK Teachers In Physical Education Exchange Programme

Twenty-one teachers from Perak and Sabah are currently on an exchange programme in the United Kingdom (UK) to share ideas and impart knowledge on developing physical education training.

Under the same programme, 20 teachers from UK were teaching physical education at schools in the two states, said Education Ministry director-general Datuk Abdul Ghafar Mahmud.

He said the programme was launched last year, and borne from a pledge in 2005 by the London Organising Committee of the Olympic Games and Paralympic Games in Singapore to connect young people across the globe to the power of sports.

"This is a new dimension to sports in schools whereby, the teaching of sports has been enriched with new innovative ways, thus enabling students to participate more actively.

"This will come into physical education to teach students how to play sports well," he told reporters after opening the International Inspiration Celebrating Success here Thursday.

Abdul Ghafar said Malaysia was o…