Khamis, 30 Jun 2011

FB PAS takut kena tangkap.

assalamualualikum sahabatku .. bermula dari tengah malam ini jam 1200am hingga 1200am = 24jam operasi lalang mengenai BERSIH akan dilakukan oleh pihak PDRM terhadap mana2 individu yg komen ttg politik BERSIH dan tangkapan akan dilakukan dari rumah kerumah .. dimaklumkan jangan on fb n hp selama waktu itu .. saya mendapat info mengenainya daripada Wira AngkasaRaya by call .


mesej yang diedarkan dan menuduh kerajaan akan melaksanakan ops lalang.

Ambiga wajar di tahan bawah akta ISA

Setuju kah Ambiga ditangkap dan ditahan untuk tempoh 2 tahun?
Published with Blogger-droid v1.7.1

Ambiga jahanam

Inilah barua dan talibarut yang ingin menghuru harakan negara kita
Published with Blogger-droid v1.7.1

Patriot mencabar AMK di Tropica kerana menuduh Patriot nak bakar bangunan PKR

UPDATES DARI GERAKANTIMUR BLOG: PEMUDA UMNO VS AMK DI TROPICANA!!! MANA SHAMSUL KETOT???


Polis terpaksa meleraikan pertembungan yang menyebabkan huru di perkarangan ibu pejabat PKR di Tropicana yang membabitkan Pemuda Umno dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) tengah hari tadi.



Enam kereta polis yang turut berlegar-legar di kawasan ibu pejabat PKR itu.


Ketua Balai Polis Damansara, Thomas Long kelihatan berbincang dengan Timbalan Ketua Angkatan Muda PKR (AMK) Khairul Anwar Ahmad Zainuddin.


Kekecohan bermula apabila sekumpulan ahli Pemuda Umno yang diketuai Ketua Penerangannya Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican bertembung dengan anggota AMK yang menunggu di hadapan ibu pejabat PKR. AMK pula melaungkan kata-kata provokasi kedatangan Pemuda Umno seperti ‘mamak balik’.


Selepas itu, Pemuda Umno yang turut digelar ‘Patriot’ hadir jam 12.50 tengah hari, untuk membuat laporan polis di balai polis Tropicana.


Mereka diketuai oleh Exco Pemuda Umno, Exco Pemuda Lokman Adam dan turut serta Ketua Penerangan Pemuda Umno Malaysia-Datuk Seri Reezal Merican, Ketua Pemuda Wilayah Rizalman Mokhtar,ketua pemuda Selangor Ungku Salleh Ungku Jamal.


Laporan itu berhubung kenyataan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismial yang mendakwa Pemuda Umno mengugut membakar ibu pejabat PKR.


“Saifuddin Nasution pada 27 Jun lalu kata saya berada di pejabat PKR dan keluarkan ugutan bahawa akan membakar pejabat terbabit.


“Beliau (Saifuddin) juga berkata kami (Pemuda) bertindak akan mencederakan (Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk S Ambiga sekiranya perhimpunan Bersih tetap diadakan,.


“Itu hanya fitnah dan saya diwakili peguam Kevin akan saman Saifuddin dengan jumlah 500,000.99 sen. 99 sen itu nilai diri Saifudin,” katanya dalam sidang media ringkas selepas membuat laporan polis tersebut.


“Dalam ucapan saya pada malam itu tiada saya cakap nak bakar. Kenapa Saifuddin kata saya bagi arahan nak bakar? Saya cabar beliau keluarkan rakaman video seperti didakwa. Saya bagi dia lima hari buat rakaman seperti video (Datuk) Johari Abdul dan Anwar di Thailand,” katanya yang turut mewakili badan bukan kerajaan NGO lain.





Reezal Merican yang ditemui pula kecewa dengan kata-kata provokasi yang sering dilaungkan anggota AMK iaitu ‘mamak’ dan disifatkannya sebagai satu penghinaan.


“Teriakan mamak satu provokasi. Kami datang ibu pejabat ini kenapa? Kerana niat Bersih yang menjadi petualang untuk gulingkan kerajaan dengan haram.


“Ketua AMK Shamsul Iskandar Md Akin pernah berkata jika tidak boleh gulingkan kerajaan secara pilihan raya kita akan guna jalan raya dan akan kuburkan perlembagaan,” kata ketua penerangan Pemuda Umno itu.


Menurut Reezal,‘Patriot’ akan tetap turun 9 Julai ini untuk mempertahankan tanah air.


Selain Reezal dan Lokman, Ketua Pemuda Wilayah, Rizalman Mokhtar dan Ketua Pemuda Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal hadir sama. - fmt

Laporan Polis bantah Jijik dibuat di Selama petang tadi

BERITA DARI PERKASA. Saya Mohamad Saufee, satu laporan polls telah dibuat HARI INI Khamis 30/6/2011 jam 3.00ptg untuk membantah perhimpunan BERSIH,
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ramai kakitangan kerajaan dari Taiping akan turun ke perhimpunan Jijik 2.0

Kebanyakan ketua-ketua jabatan telah mengeluarkan arahan agar kakitangan kerajaan tidak melibatkan diri dengan perhimpunan haram yang akan diadakan di Kuala Lumpur.

Kebanyakan mereka yang akan hadir adalah hard core Pas yang berkhidmat dengan kerajaan persekutuan dan juga kerajaan negeri,

Menurut mereka yang akan menyertai perhimpunan ini, mereka yakin mereka tidak akan ditangkap selagi mereka tidak membuat sesuatu yang luar biasa yang membolehkan mereka ditangkap.

Dan mereka juga bertekad dengan berkata " Apa nak jadi, jadi lah, mereka tekad untuk pergi juga, kerajaan tak akan buang mereka".

Jika demikian cabaran mereka eloklah ditangkap sahaja dan dipecat dari jawatan mereka. Ini baik kerana diluar sana ramai lagi anak-anak Umno yang tak dapat kerja kerajaan. Ianya kerana pengawai-pegawai atasan dalam kerajaan ramai orang Pas dan mengambil anak-anak mereka untuk mengisi kekosongan jawatan sebelum ini.

Bagaimana Anwar masuk Umno?

Agenda Pembangkang 9 Julai.

Perhimpunan haram 9 Julai ini bukan lagi perhimpunan 'civil society' tetapi lebih kepada politik, kata Timbalan Pengerusi SPR.beliau juga mengatakan bahawa SPR adalah badan untuk Pilihanraya bukan badan politik.SPR tidak pernah menyokong mana2 parti..kalau pilihanraya tidak bersih mengapa pembangkang memenangi 5 negeri pada 2008 ??? Tambah beliau..

2007 Pembangkang mengadakan Demo Jijij 1.0 dan dapat 5 negeri serta 80 MP. Kali ini Jijik 2.0 sasarannya ialah 11 negeri dan 70 MP Dap, 30 MP Pkr dan 11 MP Pas.

Bila dah berjaya menawan kerajaan barulah SPR bersih
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Juara Rakyat di Sabah

TENOM (Sabah): PM Najib Umum Peruntukan Lebih RM5 Juta Bagi Projek J/Raya, Rumah Panjang Di Kemabong
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lari kerana teman facebook

Schoolgirl missing after Facebook friendship
Published with Blogger-droid v1.7.1

Terkini :Gempa bumi

Seven injured after 5.4-magnitude quake jolts Nagano, Japan
Published with Blogger-droid v1.7.1

PM di Tenom

Program Juara Rakyat

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pemimpin lari, anak buah disuruh berontak!

BERSIH 2 : Usaha terakhir Pembangkang Merampas Putrajaya selepas gagal menang secara Demokrasi tahun 2008 dan gagal membeli Ahli Parlimen pada 16 September.

Tetapi yang pelik Nik Aziz masih hasut pengikut PAS supaya dewakan Ambiga dan suruh Pengikut PAS turun BERSHIT.
Dah hasut org turun jalanraya guling kerajaan, kini Nik Aziz lari ke Uzbekistan & kononnya umrah. Teringat saya masa anjur "Black 14" dulu, Menjelang 14 April je, Mahfuz yg dulu merupakan Ketua Pemuda PAS akan tempah tiket kapalterbang untuk buat program di Sabah atau Sarawak.

Masih sanjung PAS & ulamak pengecut yg tak bertanggung jawab? Renung-renungkan

badutrakyat.blogspot.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ministry waiting for Firefly’s application

SITIAWAN: The Transport Ministry is still waiting for Firefly's application to fly direct from Ipoh to Kota Baru, Phuket and Medan, Minister Datuk Seri Kong Cho Ha said.

He said he had encouraged the low-cost carrier to expand its routes to these destinations several months ago to complement the state's development.

"Connectivity is definitely good for the economy, bringing in more investment, tourists and a host of downstream activities.

"I have also discussed the matter with Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir," Kong said here yesterday.

A report in The Star last Friday quoted Perak state executive councillor Datuk Dr Mah Hang Soon as saying that flights to these destinations could start by this year if the proposal received the green light.

"Firefly has to first submit its application to fly these routes," he said, adding that the ministry and state government were receptive to ideas for the state's development.

THE STAR
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Visual ( Video) kedua Johari Abdul

Dato Johari benar -benar panas bontot semalam setelah pendedahan dan pembohongan beliau didedahkan Selasa lalu.

Dato Johari juga mencabar agar didedahkan keseluruhan rakaman tanpa sedar itu dan berita itu disambut oleh Papa gomo.

Sabar Dato, don't worry. Siri berikutnya bakal disiarkann, sama samalah kita tunggu sambungan siri seterusnya .
Published with Blogger-droid v1.7.1

Rabu, 29 Jun 2011

War Room Negeri Perak

DOA untuk LIM GUAN ENG 5



Mat sabu cakap tak cermin diri,,,,,sat lagi kita komen

Wardina - Nafi masuk parti politik



Lain kalau kalau tak mahu terlibat dengan politik jangan lah hadir ke dan bercakap dalam majlis...walaupun ceramah motivasi...Ia tetap perencanaan pihak PKR...

Secret tapes: My conscience is clear, says Johari



JOOO ABDUL SUDAH PENING

Johari Abdul vs Papa Gomo



Kenapa Johari Abdul attack Papagomo....kenapa tak attack Datuk T

Jika pkr pandai bercakap tentang hak untuk bersuara, kerana marah dengan Papa Gomo. Kekalkan hak untuk Papa Gomo untuk berkarya dan bersuara.

Apakah PKR yang ramai penceramah takut dengan pendedahan yang dibuat oleh Papa Gomo.?

Selama ini Pkr, Pas menfitnah kerajaan BN dan Umno, tetapi Umno tetap cool.

Cuba teliti dua video ini...bahagian 1 dan bahagian 2. jelas menunjukkan Pkr cakap tak serupa bikin...

Police record Pakatan MPs' statements in Parliament



Jika ada prima facie, tahan saja di harami Azmin Ali

Ibrahim Ali: Bersih rally meant to rescue Anwar




MANA PEMIMPIN UMNO? TAK KAN DOK DIAM SAJA.....CUKUPKAH HANYA 3 ATAU 4 KERAT YANG PEMIMPIN UMNO YANG BERCAKAP......KALAU P.A.U. NAIK GELAP PWTC....

PDRM sila tangkap Suhaimi segera kerana mengajak 70 ribu orang menyertai demo jijik 2.0



Suhaimi mahu penunjuk perasaan datang 2 hari lebih awal.

Double Y menceritakan hal Wardina.

Cuti Dua Bulan, Wardina Patut Minta Kerja di Pejabat PKR!

Ini bukan gambar silam Puan Wardina.. Harap maklum..kikiki..

Cerita artis Malaysia cenderung menyokong pembangkang bagi saya bukan perkara yang baru, malah saya berani katakan ramai artis dan juga pengacara stesen-stesen televisyen tertentu merupakan fanatik pembangkang.

Cuma ada dari kalangan mereka yang memberi sokongan secara sembunyi-sembunyi dan ada juga yang secara terbuka mengumumkan bahawa dirinya merupakan ahli parti politik tertentu.

Namun hari ini isu paling hangat diperkatakan ialah seorang pengacara sebuah rancangan popular di TV3 dikatakan ingin mengambil tindakan undang-undang terhadap blogger yang dikatakan memfitnah dirinya.

Kalau bab saman orang ini siapa lagi kalau bukan Wardina Saffiyah. Beliau ranking bawah sikit dari Anwar Ibrahim kalau bab saman - menyaman. Hehehehe..

Kalau hendak cerita pasal si Wardina Safiyyah yang secara terbuka di laman 'twitter'nya kadangkala dilihat mengkritik kerajaan, saya rasa sudah banyak kali. Dan yang paling segar dalam ingatan saya adalah ketika 'Hari Ibu' tempoh hari di mana beliau secara terbuka dilihat berbalas serangan 'twitter' dengan salah seorang Exco Pemuda UMNO iaitu Saudara Lokman Adam.

Masihkah kau ingat Wardina..?

Tapi hari ini disebabkan dirinya menjadi satu topik hangat di beberapa laman blog si Wardina Safiyyah dikatakan mengadakan sidang tergempar untuk menjawab kontroversi yang mengatakan bahawa beliau mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin-pemimpin parti pembangkang sebagaimana tersiarnya sekeping gambar yang merupakan pencetus kepada kontroversi ini.

Ok dia nak berhubung rapat dengan siapa itu dia punya hak. Kita tiada hak untuk menghalang.

Yang saya tertarik sekali nak komen hari ini adalah, kenyataan beliau yang berbunyi:

“Malah saya lebih sedih apabila gambar-gambar lama saya tidak bertudung disiarkan menerusi bloq yang mana ia boleh memalukan saya dan keluarga sedangkan saya sudah berubah,”

Adakah Puan Wardina hendak saman blogger sebab gambar silam? atau sebab cerita yang ditulis tidak betul?

Kalau disebabkan Puan Wardina malu ekoran blogger terbabit menyiarkan gambar-gambar silam puan. Bagi saya eloklah sekiranya puan menyaman terlebih dahulu stesen televisyen tertentu (malas sebut nama)yang sehingga ke hari ini masih menyiarkan sitkom Spanar Jaya yang dilakonkan oleh puan dahulu.

Di mana dalam sitkom terbabit yang sekarang ini masih lagi diulang tayang, kerap kali saya terlihat babak puan tidak menutup aurat turut dipaparkan.

Tindakan ini dilihat lebih rasional daripada puan menyaman blogger yang memang kadangkala menulis berdasarkan apa yang dilihatnya.

Dalam kes puan ini blogger hanyalah menceritakan daripada apa yang dilihat dari sekeping gambar. Takkan perkara ini pun puan hendak melenting dan melompat? Gambar (atas) memaparkan puan bersama pemimpin politik pembangkang sudah tentulah orang mengatakan bahawa puan berminat menyertai politik.

Adakah blogger-blogger menabur pasir dalam periuk nasi puan? Bagi saya bukan blogger yang menabur pasir dalam periuk nasi puan. Tetapi puan sendiri bertindak menabur pasir dalam periuk nasi puan disebabkan keghairahan puan 'tweet' yang mana kadangkala melibatkan kenyataan berbaur politik.

'Tweet' berbaur politik, berada di majlis bersama pemimpin-pemimpin politik. Adakah puan mengharapkan cerita pasal filem baru lakonan puan akan keluar? Sudah tentulah orang mengaitkan puan dengan politik. Apa yang isu besarnya?

Kalau malu disebabkan dek gambar silam, sebagaimana saya kata sebelum ini eloklah puan saman stesen televisyen terlebih dahulu. Yang sering kali dok ulang tayang sitkom Spanar Jaya. Dalam sitkom tersebut kelihatan puan lebih 'over' daripada gambar yang dipaparkan blogger.

Kalau mental puan tidaklah sekuat mana, nasihat saya usahlah 'main' politik. Bila ceburi arena politik. Kita kena terima seseorang bercakap pasal diri kita, sama ada baik atau buruk.

Akhir sekali dua bulan bercuti ini, eloklah sekiranya puan mengintai tempat-tempat kosong di pentas pembangkang sebagai penceramah..


Double Y : Lawyer dia bagi masa dua minggu untuk turunkan gambar silam Puan Wardina..  cuba belek-belek stesen televisyen ni.. rasanya baru aje aku tengok si wardina tak bertudung dalam sitkom tu.. taknak saman ke wahai puan wardina?

PATRIOT – MALAYSIA TANAHAIRKU!

Semua rakyat Malaysia yang;

- Sayangkan negara dan sanggup melakukan apa saja untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran negara.

- Mengambil berat dan inginkan masa depan negara dan rakyat yang lebih baik

- Bersikap konstruktif, saling hormat menghormati dan mengutamakan permuafakatan dalam melaksanakan pembaharuan

- Menolak budaya politik jalanan dan hostile serta menyelar sebarang tindakan yang boleh menyebabkan ketidak selesaan terhadap rakyat dan mengakibatkan kekacauan melanda negara.

Kenapa? Matlamat?

Terdapat pihak yang sanggup melakukan dan mempolitikkan apa saja tanpa mengambil kira keamanan dan keamanan negara, keharmonian kaum dan agama, keselesaan rakyat, pendapatan pemandu teksi dan peniaga kecil, nama baik dan keyakinan terhadap ekonomi dalam negara demi mencapai maksud politik dan kumpulan yang sempit.

Patriot akan membantu negara dari segi memberi input yang baik bagi untuk memastikan kebajikan rakyat diutamakan dan usaha memaju dan memakmurkan negara dapat dilaksanakan oleh kerajaan, parti politik, NGO dan setiap rakyat Malaysia

Bagi tujuan 9 Julai 2011, matlamat utama Patriot adalah untuk;

Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia yang sanggup melakukan apa saja demi untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran Negara

Membawa sebanyak mungkin suara rakyat Malaysia, terutama suara majoriti senyap agar pandangan dan kehendak mereka dapat dirasai oleh pemimpin dan rakyat negara ini

Himpunan PATRIOT 2011 secara rasmi akan terbatal jika perhimpunan BERSIH 2.0 dibatalkan!

http://patriotmalaysia.blogspot.com/

Biarlah bersih buat demo. Lgpun its good for the political lanskap in Malaysia

Tak payah kaji or bagi amaran . . . Yg patot kita kaji ialah mengapa rakyat malah ahli umno sndiri dah meluat dan menyampah kpd umno terutama pemimpin umno yg tak abis takbor dan bongkak dgn kedudukan dan kemewahan . Rakyat tidak bodoh utk menilai perjuangan pemimpin umno yg berkiblatkan kemewahan. . Rakyat dpandang sebelah mata. Dah 63 tahun lbh umno menguasai tp masih ramai yg merempat dan 2007 adalah manifestasi kpd suara rakyat yg memberi isyarat akan kegagalan umno. Mulai detik itu hingga hari ini. . Wat has umno change? Or done? Sekor berok tu pun umno tak boleh nk handle apatah lg berok2 yg akan bkumpul pd 9 july ni. . Umno fails to deliver perjuangan tp rakus mencari peluang . . Umno hanya mendengar mereka yg ada jawatan.tetapi umno lupa mereka yg berjawatan dan berkepentingan ini tidak betah utk mengangkat maruah perjuangan parti. Jongos2 mcm kita ni lah dpertanggungjawabkan utk mati atas nama perjuangan. . Mereka d atas. . . Telog pun takda utk berjuang tp kalu peluang. . Mereka yg wahid. Bersihkan umno yg tidak bersih perjuangannya bru lah bersihkan org lain. . Sepatah kata utk d renungkan. . Wat have we to löose. . . bcos. . . we have lost almost everything. . by Esdee. . .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Musuh Negara

Ambiga berbohong kepada rakyat kononnya rally jijik 9 Julai adalah produk NGO dan bukan agenda politik. Ini apa? Penyamun bertaraf setan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penggunaan Dakwat Kekal

Salah satu objektif Himpunan Jijik 2.0 ialah menuntut SPR menggunakan dakwat kekal dalam pilihanraya akan datang.

Ini bermakna daftar pemilih yang ada sekarang tak perlu diperlukan lagi.

Ambiga mungkin mendapat idea bila dia balik India untuk mengundi setiap kali diadakan pilihanraya di sana.

Mungkin dia seronok sebab tak payah guna komputer atau buku daftar. Siapa saja yang datang boleh mengundi. Tak perlu ikut lokaliti.

Kalau rasa ramai calon Hindraf bertanding , Ambiga boleh angkut seberapa ramai pengundi yang diperlukan. Peraturan yang ada sekarang amat ketat.

India boleh lah sebab jumlah penduduknya bukan macam negara kita. Lagipun satu-satu konstitusi bukan kecil.

Datang Mat Sabu pula sokong dakwat kekal. Bodooo punya olang. Kalau guna dakwat macam mana nak berwuduk?

Ok sampai sini dulu, nanti sambung lagi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: PKR TUNTUT TINDAKAN TERHADAP PERKASA.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Wed, 29 Jun 2011 13:24:49 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: PKR TUNTUT TINDAKAN TERHADAP PERKASA.

          Kenapa Saifuddin Nasation mempertikai tindakakan Perkasa mahu mengadakan PERHIMPUNAN GERAK AMAN pada 09 July 2011sehingga beliau sangup menuduh Pihak Polis menutup sebelah mata terhadap Provokasi Perkauman kononnya yang dibuat oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa, Nampaknya Saifuddin telah menuduh Perkasa Perkauman tetapi anda tidak menyedari bahawa ada Parti dalam Pakatan Haram (PR) sudah mula menyokong Perjuangan Komunis yang mungkin perjuangan komunis ini sudah lama didokong oleh sebuah Parti yang ada didalam Pakatan Haram (PR)

          Kepada Saifuddin anda sepatutnya berfikir dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan nampak sangat anda membela Aktivis  Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang terang-terang mahu menghidupkan fahaman Komunis kepada Rakyat Malaysia, Sepatutnya sebagai orang Melayu yang Beragama Islam anda sepatutnya menolak Fahaman Komunis tetapi rupa-rupanya anda seorang penyokong kepada Perjuangan yang telah menghancorkan ramai Anggota Pasukankan Keselamat ada yang mati dan dicederakan oleh Komunis, ramai yang kudung kaki, ramai isteri yang kehilangan suami, tak kurang juga ramai anak-anak yang kehilangan bapa tempat mereka bergantung hihup, Tetapi hari ini ada pula manusia seperti anda yang menjadi pengkianat kepada Bangsa anda sendiri, 

          Berbalik kepada Pilihan Raya kononya SPR tidak telus sekali lagi anda Bermain Politik kotor kalau SPR tidak telus rasanya Pakatan Haram (PR) takan dapat satu pun Negeri untuk Memerentah tetapi sekarang Pakatan Haram (PR) dah ada Negeri               Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor jadi dimana sebenarnya yang tidak telus, Apakah kalau dah dapat Memerentah keseluruhan Negara baru dianggap SPR telus? Inilah sikap Hapokrit Parti Pakatan Haram (PR). Jadi kalau beginilah cara Pakatan Haram (PR) kami yakin rakyat Malaysia tidak akan tertipu buat kali kedua dengan perancangan yang telah disusun untuk menipu rakyat, Secara peribadi kami ingin menyeru kepada semua Persatuan Bekas Tentera DAN Persatuan Bekas Polis yang dulunya PERNAH menyokong Pakatan Haram (PR) supaya mengkaji semula sokongngan kepada Pakatan Haram (PR) pada Pilihan Raya ke 13 yang akan datang

          Tentang kenyataan anda bersangkutan dengan Perjuangan Patriotik untuk memastikan Perlembagaan Negara terus dihormati sekali lagi anda telah terbuta mata dan hati, Anda jangan jadi limau purut tiga serangkai buta perut tak ada akai, Siapa sebenarnya yang tidak mengikut undang-undang dan Perlembagaan? Siapa yang selalu buat kecoh dan melumpat macam kera didalam Parlimen selepas pilihan raya 2008 siapa? Bukankah semua ahli dari Pakatan Haram (PR) yang buat Dewan Parlimen jadi macam market jual babi kerana didalam Pakatan Haram (PR) ramai juga yang jenis makan babi dan yang tak makan babi pun tak lama lagi mungkin terpaksa makan kerana atas dasar Perjuangan Pakatan Haram (PR), Mungkin  untuk menghalalkan daging babi tersebut Ustaz Lim Guan Eng akan menyembelehnya untuk dihidangkan pada hari untuk merayakan kejayaan pakatan haram (PR) berjaya menawan putrajaya nanti.

          Sedikit nasihat kami kepada manusia yang bernama Saifuddin Nasation lebeh dikenali sebagai pecacai Anuar Ibrahim perbetulkan dahulu hal-hal yang bersangkut dengan hal Parti anda yang maha kalang kabut sampai Pejabat pun dah nak kena sita dan dah ramai ahli Pkr dalam diam-diam meninggalkan Parti kerana meluat dengan sikap Pemimpin yang sanggup berbohong kepada Ahli, Ada juga kedengaran kalau ada Pemimpin yang sanggup mempertaruhkan Negara demi kepentingan peripadi maka Peminpin tersebut tidak patut disokong ini kenyataan yang dikeluarkan oleh penyokong Pkr dan ada juga penyokong Parti Ajaran Sesat (PAS) yang mempertikaikan Pemimpin kerana menukar Perjuangan dari Negara Islam kepada Negara Berkebajikan apa sudah jadi kapada Pemimpin Pas karana besatu dengan Dap Laknattullah mereka sanggup menukar Perjuangan asal yang diperjuangkan hampir 30 tahun yang lalu. DISINI MARILAH KITA BERSAMA-SAMA BERLAPANG DADA DAN BERFIKIR UNTUK MEMBUAT SATU KEPUTUSAN DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA YANG KITA SAYANGI INI

 Sinar harian 29 jun 2011dirujuk

Cerita orang kuntut

Ni cerita orang tua-tua kisah 4 penumpang yg naik teksi untuk ke bandar. Zaman dulu-dulu teksi baru belajar pasang penghawa dingin jenis gantung. [bukan siap pasang dari kilang].

Tiba-tiba satu bau kuntut yang cukup harum telah memenuhi ruang dalaman teksi.  Pemandu teksi ialah apek dan dia menjerit " haiya sapa kuntut, manyak busuk lo, apa lu talak kasi bukak itu tingkap? sambil menekan pusat power window teksinya [ power window pun jenis pasang kemudian seketul kat tepi pintu].
3 penumpang yang  lain diam sambil menutup dan menahan nafas.

Sampai saja di bandar , ke empat-empat penumpang tadi membayar tambang sebelum keluar dari teksi. Selang beberapa saat dan beberapa langkah mereka meninggalkan teksi tersebut apek tu menjerit lagi.

" Hoi olang kuntut, lu belum bayar maaa? " sepantas kilat orang yang kentut menoleh ke belakang dan menjawab, " Aku dah bayaq laaa" manakala 3 lagi berjalan dengan haluan masing-masing.

Samalah juga dengan kes artis yang jadi pengacara anak omputih tu. Wardina . Dia ni  dalam twitter pun TM dok perati dia contoh ke arah sana. Kalau dah kena tangkap dan terbukti dengan gambar tu mengaku sajalah....

Lepas ni boleh lah letak jawatan dengan stesen tv GLC dan kerjalah dengan TV Selangor 09. untuk membantu Anwar dan Lim Kit Siang merampas kerajaan.  Terima kasih kepada blogger yang berjaya menangkap beliau.

Tangkap mereka yang main sorok-sorok, kalau dan macam Pak Jabit, Vernon Kernit tu tak pa dah, sebab mereka sudah mengaku mereka dah masuk kumpulan dajal mata satu.

YouTube - Demonstrasi Patriot di depan Pejabat PKR... Amaran jika PKR menyertai Himpunan BERSIH!!!

http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuMMi7x_QlAY%26feature%3Dyoutu.be&feature=youtu.be&v=uMMi7x_QlAY&gl=US

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selasa, 28 Jun 2011

Pengerusi(Jijik 2.0) , Datuk Ambiga Sreenevasan akhirnya mengakui

JIJIK 2.0 pimpinannya menerima 'sejumlah kecil sumbangan' daripada dua organisasi Amerika Syarikat iaitu National Democratic Institute (NDI) dan Open Society Institute (OSI) tetapi untuk bagi projek-projek lain, dan bukannya untuk perhimpunan bulan depan.
NDI adalah salah satu cabang NED (National Endowment For Democarcy) sebuah yayasan yang bertopeng demokrasi yang berpengkalan di Amerika Syarikat, diketuai oleh Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat.
OSI pula adalah yayasan yang juga bertopeng demokrasi yang dimiliki oleh penyangak mata wang Yahudi, bernama George Soros, individu yang pernah merudumkan ekonomi Malaysia pada tahun 1997.
Difahamkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai kaitan yang rapat dengan kedua-dua yayasan tersebut kerana Albright dan Soros merupakan dua tokoh Yahudi yang menaungi politik Anwar sejak dari akhir tahun 1990-an.
"Perhimpunan bulan depan akan disponsor oleh kerajaan negeri Selangor", kata Ambiga
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC YANG DISOKONG OLEH PAS

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SPR tidak belah mana-mana parti politik

Majlis Ayahanda Malaysia Sedia Berdepan Kumpulan Bersih 2.0

Niat Jahat Dap terdedah lagi.

Ahli Dewan Undangan Negeri Perak iaitu Hee Yit Foong bekas Adun DAP mendakwa beberapa rakannya dari DAP telah menyatakan hasrat seandai mereka menang PRU-13 dgn majoriti 2/3, mereka akan mengubal Perlembagaan Persekutuan untuk menghapus Hak Melayu dan raja2 melayu dalam masa 2 hari ✗ kira walau pakatan mereka terdiri dari PAs dan Keadilan .... Sebarkan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

20110628 Wanita PKR akan sertai BERSIH 2



Mak Lampir ajak wanita Malaysia ikut dia jadi mak lampir,,,,kui kui kui

PAS Jadi Sesat Kerana Anwar

Johari Abdul Pun Kata Itu Anwar Ibrahim



Johari Abdul memang samdol....dulu dia buat cerita dia pun boleh jadi P. Ramle. dan dia upah nangoi siam makeup dia jadi P. Ramli. dan buka cerita pasai Filem Prof Nut, dan Gandhi,,,,,hari ini Samdoll betul2 bunuh diri....kantoi ..habis....apa pulak dia nak bohong kepada Anwar dan orang PKR?






Sambol sedang kelentong ahli PKR dan PAS.Kenapa make up jadi P Ramlee. kenapa tak jadi Anwar

Rally Jijik kena gertak dengan pemuda Patriot

Kita semua maklum bahawa pembangkang telah merancang satu rusuhan dan akan bermula 9 Julai depan.

Tujuan utama ialah menumbangkan sebuah kerajaan Demokrasi Raja berpelembagaan. Rakyat memilih kerajaan melalui pilihanraya 3 atau 5 tahun sekali.

2008 menyaksikan kejutan besar, di mana 5 negeri jatuh ke tangan pembangkang. Malah 2 PRK Parlimen juga jatuh kepada mereka iaitu Kuala Terengganu dan Sibu.

Jika SPR kotor, sudah tentu BN mengekalkan kerusi mereka. Begitu juga halnya dengan pemimpin BN yang kalah seperti Sammy Vellu, Dr Koh Soo Koon, Kavies dan ramai lagi orang-orang kuat BN yang tumbang.

Itu membuktikan sistem kita betul dan bersih. Pengundi Pos juga dipersoalkan tetapi BN pernah kalah dalam undi pos dan apa isunya tentang undi pos ini?

Bersabit dengan undi hantu, contohnya di Gombak. Azmin menang kerana undi hantu. Sebelum PRU 12, Azmin telah mendaftar ramai pengundi dengan menggunakan alamat yang sama. So , nak kata apa lagi? Anwar menang pun kerana pengundi hantu, di Permatang Pauh pihak BN mengesan pengundi DAP seramai 100 lebih telah menggunakan alamat yang sama. Ini terdesak semasa PRK Permatang Pasir yang mana Salleh Man menang dahulu.

Apa lagi isu? Ooh dakwat kekal. Kita di Malaysia pengundi tak sampai 20 juta rasanya ( sila rujuk SPR), ia berbeza dengan India atau lain-lain negara Afrika atau Amerika Latin.

Kita mempunyai sistem yang canggih. Rekod dan sistem pendaftaran pemilih dibuat secara terperinci dan maklumat dikemaskini dan dipamerkan untuk rujukan dan bantahan jika ada.

Jadi apa kejadahnya nak guna dakwat kekal? Pas dan Mat Sabu 121 tak tahu hukum Islam kah? Orang Islam haram bertatu apa lagi mewarnakan bahagian badan seperti kuku dan sebagainya.

Ish bodo sungguhlah Mat Sabu.

Berikut ialah insiden malam tadi;

Konvoi Pemuda UMNO seramai 800 buah motor yang telah mengegarkan Pejabat PKR telah memasuki Kuala Lumpur sebentar tadi! Sekor pun puak PKR senyap membisu manakala Shamsuliskandar telah mengarhkan amk selangor dan wilayah buat kerana pemuda UMNO menggangu pkr. Macam pondan lah AMK ni!

Ini baru pertama dan akan ada susulan nya lagi. Kita harap pihak PKR cuba cabar sekali lagi Pemuda UMNO. Kita nak lihat tahap Keberanian AMK dalam hal ini!

Syabas kepada Pemuda UMNO dan kalau boleh lepas ni kita kumpulkan lebih ramai lagi bagi memberi peringatan kepada mana mana pihak Pemuda UMNO pantang di Cabar!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

mStar Online : Tuduhan PSM Agen PKM Tidak Berasas - Aruchelvan

mStar Online : Tuduhan PSM Agen PKM Tidak Berasas - Aruchelvan

Nama pun parti sosilis sah pro kumunis

Pas Ipoh Boddoooo

SPR tidak belah mana-mana parti politik

kenapa dakwat kekal tidak digunakan

Video Penjelasan Peristiwa Batu Buruk 8 Sept 2007 1

Isnin, 27 Jun 2011

Di manakah Islam PAS? FINAL

Fw: PSM HIDUPKAN FAHAMAN KOMUNIS

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Mon, 27 Jun 2011 21:25:53 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: PSM HIDUPKAN FAHAMAN KOMUNIS

           Psm hidupkan fahaman komunis kenyataan Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang (Sinar Harian 27 Jun) bahawa Aktivis Parti Sosialis Malaysia cuba menghidupkan fahaman kumunis amat mengejutkan, Terima kaseh kami kepada Polis Pulau Pinang kerana bertindak cepat menghidu angkara mereka yang tidak bertangung jawab. Perkara ini semua terbongkar apabila Pihak Polis berjaya menahan Aktivis terlibat diplaza tol sungai dua, turut ditahan ahli parlimen sungai siput dan 30 orang pengikutnya.

           Semasa ditahan Pihak Polis telah menemui pelbagai barangan dari Aktivis terbabit yang dilihat mempunyai kaitan dengan fahaman Parti Komunis Malaya (PKM) antaranya Risalah dan baju T tertulis nama Chin Peng, Rashid Maidin dan lain-lain nama yang ada kaitan dengan PKM. Jadi disini nampaknya Perjuangan Komunis masih lagi hidup segar dibumi Malaysia ini walau pun Komunis kononnya telah meletakan senjatanya pada tahun 1989 tetapi mereka ini tidak meletakan perjuangan mereka.

        Kepada Pihak Keselamatan kami berharap siasatan terperinci terhadap Ahli Parlimen Sungai Siput perlu dibuat dengan teperinci dan siapa dibelakang beliau yang cuba menghidupkan semula Perjuangan Komunis yang telah diharamkan oleh Kerajaan Malaysia.walau apa cara sekali pun siasatan ini perlu disegerakan jika ada bukti mereka yang terlibat hendaklah ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)

         Kepada rakyat Malaysia mohon berhati-hati untuk menyokong mana-mana Pertubuhan yang boleh memudaratkan atau mengancam Keselamatan Negara sayogia diingatkan kemana kita akan pergi kalau terjadi sesuatu yang tidak diingini kepada Negara kita ini, Munkin orang lain mereka boleh kenegara asal mereka tapi kita mati atau hidup tetap di bumi Malaysia ini, Sedarlah sebelum terlambat kiranya kita ikut kata hati kita akan mati, Kalau kita ikut nafsu kita akan lesu dan kalau kita ikut rasa kita akan BINASA  

           

           

Lagi bantahan rally Jijik 2.0

Esok hari Selasa (28 Jun, 2011) jam 4petang diBalai Polis Batu 6 Gombak.

Ratusan ahli Pertubuhan Silat Lincah Malaysia dijangka membuat laporan polis anti-Bersih!

Ambiga terus menjadi rakyat yang kurang ajar dan cuba mencabar undang-undang negara.

Tindakannya juga bertentangan dengan sistem demokrasi berparlimen dan lebih penting ialah Ambiga cuba menentang DYMM YDP Agong.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ekonomi

Malaysia to further free services sub-sectors
Published with Blogger-droid v1.7.1

Konvensyen BN Kedah

BN Kedah adakan Konvensyen BN Negeri pada 24 September ini; lebih 15,000 ahli daripada semua parti komponen dijangka hadir
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kesan ancaman Rally Jijik 2.0

KONSERT SWEET CHARITY & BLUES GANG BATAL ADUYAII, KINI BERITA TEAM ARSENAL, LIVERPOOL & CHELSEA PUN NAK BATAL PERLAWANAN PERSAHABATAN MRK DI MSIA, KESIAN PEMINAT2 TEAM TU, PASAL TAKUT KESELAMATAN PEMAIN MEREKA , TAHNIAH LAR BERSIH.. RUGIKAN EKONOMI NEGARA

-Armand Patriot-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perak catat laporan polis tertinggi tentang rally Jijik 2-0

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Unggun Neraka

Pembangkang menyatakan YAB DS Najib Tun Razak, takut dengan sajak A. Samad Said.

Betul kah, Najib takut? Sama-sama kita tengok siapa yang akan menangis, merayu dan jatuh pengsan kerana takut kepada FRU 9 Julai.

Sapa pula yang nak terkencing dalam black maria, dan dalam lokap.

A Samad Said perlu di tahan segera kerana sajak di bawah!
Semakin lara kita didera bara—
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita—demokrasi luka;
lama duka kita—demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.

24—25, 6.11. A. SAMAD SAID

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ketua AMK Pendang tak faham undang2 dan perlembagaan.

Inilah jadinya kalau bodoh, sama bodo macam Nizar Lambai.

Dia ingat PRU boleh buat suka-suka hati bapak dia kut.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ahad, 26 Jun 2011

Masalah teksi Pangkor selesai-DS Zambry

DS Zambry berbasikal dan berpakaian sekolah

Kisah sedih seorang remaja

Peristiwa ini berlaku minggu lepas. Seorang remaja 17 tahun berbangsa melayu maut setelah dirempuh oleh sebuah motosikal dan dilenyek pula oleh sebuah kereta.

Remaja tersebut menunggang motosikal yang dibelikan oleh ibunya.

Sebaik tiba di satu simpang sebuah taman perumahan, sebuah lagi motosikal yang ditunggang oleh seorang remaja lain berusia 14 tahun merempuh remaja 17 tahun tadi dan menyebabkan dia terjatuh dan digelek pula oleh kereta.

Remaja 14 tahun dilaporkan telah membawa rakannya untuk membuat laporan polis kononnya dia adalah penunggang. Ini kerana dia mempunyai lesen memandu.

Pemandu kereta pula cepat cepat menghulurkan bantuan kononnya perihatin. Tujuan sebenarnya ialah untuk menutup cerita bahawa dia tidak terlibat dalam kemalangan tersebut.

Harap pihak polis trafik Taiping dapat menyiasat kes ini dengan betul. Orang yang bersalah wajib dihukum. Sebab kalau kena kat depa, Sudah tentu mereka saman berjuta ringgit. Kononnya anaknya seorang yang bijak dan bercita cita untuk menjadi peguam atau doktor.
Published with Blogger-droid v1.7.1

Tangkap : Tahniah Polis

Timbalan Ketua AMK tangkapan pertama Bersih « Free Malaysia Today
Published with Blogger-droid v1.7.1

Fw: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy

1) Kes Lina Joy tak akan di ambil oleh mana-mana peguam muslim atau peguam yg menghormati ugama Islam. Kalu tak de Ambiga ingat Lina Joy boleh menang ke? Mungkin dgn masuk ke pusat pemulihan/tarbiyah dpt juga hati nye.

2) pengikut bersih mengikut pemimpin yg terang2 memerangi ugama islam rasenye mcm tak kena. kalau mat sabu yg mengetuai bersih saya akan ada di situ, tapi dgn Ambiga di situ saya takut ada muslihat lain, apatah lagi dia memang terang2 membenci ugama islam.


2011/6/25 joko lungo <jokolungo3@yahoo.co.uk>



assalamualaikum warahmatullah


yang disokong orang ke apa yang nak dicapai? bersih2 ni tuntut ambiga jadi president melaysia ke? atau tuntut dia jadi senator ke? atau tuntut dia jadi menteri ke.?


yang disokong adalah matlamat bersih agar pilihanraya dimalaysia adil dan telus.. membolehkan orang yang terbaik mewakili rakyat.....


anda mau orang yang terburuk (tapi ada wang ada kuasa) mewakili anda di perleman?


I don't know what the key to success is, but the key to failure is trying to please everyone.

I'm not perfect, i make mistakes, hurt people, but when i say sorry.I mean it.

On Sat, 6/25/11, Masaufi <masaufi@asahikosei.com> wrote:



Ye lah memang orang dulu ada buat silap...Tapi yang korang dukung musuh islam tu kenapa????


Sokong macam nak rak....Kalau nak sokong pas ke, Umno ke sokonglah....Tapi yang baik tu kita akuilah....


----- Original Message -----


From: Guerlain erlain


To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com



The government does not stand under the roof of ISLAM but merely using the term of "Negara Islam" to manipulating moslem's mind is weak by itself that of the government could not even stop/punish murtads..The so called NEGARA ISLAM started blaming the non believer/NGOs/others for his weakness....not all believer is purely islam/good muslim but non believers are definitely infidels....hence if your government a true believer in islam, the government will take up the his responsibilty to practice the islam law without giving any excuses..a weak government led to moral decay and oppression of his own brother and the nation as whole and a weak government too will take any means irrespectice HALAL and HARAM to cling to power

On Fri, 6/24/11, xstream <pejal71@gmail.com> wrote:

Memang Mahathir dan BN yang luluskan undang2 tukar agama boleh selepas umur 18 tahun. Tak caya tanyalah cik Zul 110 persen tuh. Kita ikut2 undang2 Lord Reid jadi siapa yang terima dan setuju dulu?? UMNOlah..kan UMNO sayap kanan British sebelum merdeka. Kesannya tidak seperti kisah Natrah, org Melayu dan hilang hak, orang Melayu diikat dengan udang2 sendiri yang dibentuk oleh British dan dipersetujui oleh cerdik pandai UMNO. Kesannya sekarang nak laksanakan undang2 Hudud pun disekat dan dikatakan mundur. Kes2 murtad dan tukar agama dari Islam ke agama lain sekarang dipermudahkan dalam pemerintahan BN. Orang kafir memang tidak faham Islam, dan kita pula melenting macam orang bodoh, mana kekuatan kita, kenapa rancangan hiburan dan lagha semuanya org melayu?? kenapa UMNO suka anjurkan konsert sebagai cara nak tarik melayu supaya lalai (macam iblis jer), kutbah jumaat pun baca...kenapa azan dihilangkan banyak dari channel tv? Kehidupan rakyat terutama Melayu semakin terhimpit, tapi hilang himpitan itu dengan muzik dan konsert...kesian..Melayu semakin lemah dalam pemerintahan BN, ini kerana Islam dianggap upacara agama ketika ramadhan, syawal dan nikah. Aku masih ingat org melayu pakai songkok dan baju melayu bersampin menari lambak dalam citer P.Ramlee, siap bagi tiket kepada pompuan yang beratur menunggu untuk menari. Pakai songkok beb..UMNOlah yang dulu bersetuju benarkan majalah lucah masuk Malaysia dan ditentang keras oleh ulama dan akhir kembali disekat semula setelah setahun. Kalau tiada ulama maka hancur negara bro. Tak payahlah takut Ambigaa tuh, macam UMNO takut DSAI..ini negara Melayu beb...tiada siapa persoal, DAP berjuang Malaysian Malaysia ikut pemikiran keadilan dier dan samalah 1 Mesia dari pemikiran Najib , dan Islam pun mencadangkan keadilan kepada semua dan Islam sebagai Rahmat kepada manusia, hak2 Melayu tidak pernah DAP persoal pun dan ada org Melayu dalam DAP tuh. Maruah Melayu dah punah dalam UMNO, sampai CSL kutuk Islam pun depa diammmm sediammm diammmmnya....pemimpin porno pun Melayu UMNO hormat. Selamatkan malaysia dari UMNO dan BN..kalau hak2 Melayu boleh hilang dengan UMNO..hak2 bangsa lain..lagilahhhh hilang..atau silap2 MCA dan gerakan akan pegang...sokong ler UMNO hehheh...


2011/6/24 zamri harun <zamlope@yahoo.com>




Setuju, maruah Islam dilanyak oleh sebilangan bukan Islam tapi paradok nya ialah bukan Islam tersebut dijadikan kawan baik dan teman seperjuangan oleh sebilangan orang Islam yg konon memperjuangan Islam.............mereka juga tidak memperjuangkan hudud tetapi bercakap tentang hudud, bila bercakap dgn Melayu, mereka jaguh agama, bila Ambiga menangkan Lina Joy, mereka bercakap undang2 kerajaan berkait murtad lemah...hahaha


Sent from my BlackBerry® smartphone


From: Ibnu Daud <usereee@hotmail.com>


Sender: SahabatInteraktif@yahoogroups.com


Date: Fri, 24 Jun 2011 10:50:27 +0800


To: <sahabatinteraktif@yahoogroups.com>


ReplyTo: SahabatInteraktif@yahoogroups.com


Subject: RE: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy


salam,



saya tidak rasa kes lina joy adalah kes persendirian. ia adalah kes utk kita umat Islam yg dah gagal utk menyelamatkan aqidah saudara seagama kita sendiri.


inilah masalah umat kita yg sudah tidak sensitif dan dah mula pinggirkan amar ma'ruf nahi mungkar. masing2 hidup cara sendiri, kubur masing2 katanya...masalahnya kalau mati u, org lain jugak yg kena sempurnakan jenazah dia



entahlah yeop




To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com

From: abha56@gmail.com


Saudara M.Zahid,


Rumusan nya ini adalah dua perkara yang amat berbeza umpama langit dengan bumi.


Kes Lina Joy adalah kes hak persendirian manakala kes Bersih adalah hak jutaan rakyat yang mahu ketelusan adan keadilan..Itu sahaja.


Jangan lah di persulitkan yang sudah jelas.


A.H.


Assalamualaikum,


saya berharap sahabat SIM ada pengetahuan tentang kes Lina Joy dapat memberi sedikit penjelasan mengenai kes tersebut.


Adakah Lina Joy ini seorang mualaf yg warak sehebat Robiatul Adawiah sentiasa memakai purdah warna hitam seluruh badan dan menutup mukanya tetapi dek kerana terkena colok colok tok sami buddha dan dgn tiba tiba dia terus ingin keluar dari agama Islam.


Ini adalah senario semasa melibatkan kes Civil dan Syarak bertembung yg memerlukan kupasan menarik untuk dijadikan rujukan masa depan masyarakat Islam di negara ini mengikut peruntukan perlembagaan Malaysia.

Thu, 23/6/11, M. Zahid B. Md Yasin -- <pppsdg41@yahoo.com.my> wrote:

PANDANGAN : BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih

To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com

Date: Thursday, 23 June, 2011, 10:55 AM



Telah hampir kepada tarikh hari Perhimpunan Bersih, Ketua Dewan Ulama PAS kata Wajib dan Ulama' Muda UMNO kata haram. Pertentangan dua berlebel ulama' adalah berbeza, seorang kata wajib kerana di nisbahkan kepada AMAN dan seorang kata HARAM nisbah kepada menyusahkan. Orang yang taksub kepada ULAMA' PAS tidak kata apa2 terus ikut dan kata wajib, seorang yang taasub kepada ULAMA' UMNO pun terus kata haram. Saya tidak ingin masuk campur dengan kenyataan dua2 ulama' ni. Pada kita yang benar itu benarlah dan yang salah itu salahlah. Cuma saya nak kasi tahu sahabat2 penganjurnya ialah AMBIGA SREENEVASAN merupakan orang yang menuntut penggunaan nama Allah di dalam akhbar Kristian. Jumhur Ulama' sunni dan pengikut Sunni mengharamkannya dan mempertahankan yang haram itu murtad. Ramai dikalangan Ulama' PAS bertelagah mengenai perkara ini, Mursyidul Am Pas kata boleh manakala Timbalannya kata Haram. kecacatan ilmu yang membawa manusia kepada haram dan memertahankan yang haram itu MURTAD merupakan kecelakaan yang amat besar dilakukan oleh manusia. Apatah lagi dikuatkan pula Hujah Oleh Presiden PAS di dalam Harakah mengsamawikan agama Kristian dan Yahudi. AMBIGA SREENEVASAN juga merupakan peguam kepada Kemenangan Lina Joy mempertahankan kemurtadannya setelah murtad. Akhirnya PAS yang disokong kuat Mohamad sabu telah bersetuju dengan pimpinan AMBIGA SREENEVASAN mengadakan himpunan BERSIH. Apakah kita umat islam bersetuju dengan perhimpunan BERSIH di atas pimpinan AMBIGA SREENEVASAN ini? Setelah membawa umat Islam di malaysia kepada lembah Murtad dan mempertahankan murtadnya Lina Joy? Dimanakah bijaknya kita berpidato di atas pentas sehingga memukau jutaan manusia tiba2 terikut2 dengan kafir yang memurtadkan dan mempertahankan murtad?...cerdikkah kita bergelar ulama' sehingga terleka dalam hal seperti ini?



DISEBALIK TABIR NGO YANG MEMPERTAHANKAN MURTADNYA LINA JOY:-


§ Malaysian Bar Council

§ All Women's Action Society (AWAM)

§ Sisters in Islam (SIS)

§ Catholic Lawyers Society

§ Interfaith Spiritual Fellowship

§ Malaysian Civil Liberties Society (MCLS)

§ Malaysian Consultative Council of Buddhism,

Christianity, Hinduism and Sikhism (MCCBCHS)

§ National Human Rights Society (HAKAM)

§ Pure Life Society

§ Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)

§ Vivekananda Youth Movement, Seremban

§ Women's Aid Organization (WAO)

§ Women's Development Collective (WDC)



Inilah yang berlaku, juga merupakan penasihat2 DAP yang berhubung dengan Singapore yang Bapaknya Lebih Bapak daripada APCO. Malah seluruh pimpinan DAP meletakkan bahu dan tengkuk masing2 di bawah Gugusan ini.



From: selasa rabu <abifarhan03@yahoo.com>
To: SIM <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, 22 June 2011 22:18:40
Subject: [sim] PANDANGAN : BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih


BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih


Dr Mohd Asri Zainul Abidin

Jun 22, 11

2:37pm

Banyak pihak bertanya pendirian saya tentang kempen NGO 'BERSIH' menuntut Pilihanraya yang adil bagi negara ini. berikut adalah pendirian dan pandangan saya;



Sesuatu tindakan dalam urusan kehidupan muslim khususnya dilihat kepada dua perkara; tujuan dan cara. Jika tujuannya baik, dan caranya juga baik maka itu adalah amalan yang baik. Jika tujuannya baik, caranya salah, maka pelakunya tetap bersalah kerana mengambil cara yang salah seperti mencuri dengan tujuan hendak bersedekah.


Jika tujuannya buruk atau dosa, segala langkah ke arah tujuan itu dinilai berdosa. Setiap individu yang hendak menyertai sesuatu aktiviti, hendaklah memastikan tujuannya itu halal atau mulia, dan caranya juga halal.




Setelah saya mendengar taklimat BERSIH dan menilainya, saya dapati tujuannya baik, menuntut hak yang sepatutnya diperolehi oleh rakyat seperti yang dijanjikan oleh perlembagaan.

Jika ia berjaya, pada pandangan saya bukan untuk kemaslahatan parti tertentu sahaja, tetapi untuk keadilan berpolitik sepanjang masa, untuk semua pihak tanpa mengira parti.Maka, saya tidak mempertikaikan BERSIH di sudut tujuannya.


Cuma saya bimbang jika ada parti tertentu yang cuba menzahirkannya dalam sifat kepartian, bukan untuk rakyat secara umum. Sedangkan tuntutan itu untuk semua dan baik untuk memastikan keadilan dalam pengurusan pilihanraya.

Perkara haram


adapun cara yang hendak dicapai iaitu dengan melakukan demonstrasi, pada asasnya ia sesuatu yang harus melainkan jika diiringi dengan perkara-perkara haram seperti kerosakan harta benda awam, pergaduhan dan penonjolan akhlak yang buruk.

Nabi Mohammad SAW dalam hadis pernah mengajar sahabat yang disakiti jirannya untuk membuat bantahan di jalan. Dalam hadis itu sahabat tersebut mengadu kepada Nabi: "Sesungguhnya jiranku menyakitiku".

Sabda Nabi: "Keluarkan baranganmu dan letakkannya di jalan". Maka lelaki itu mengambil barangannya dan letak di jalan. Lalu, setiap orang yang melintas bertanya: "apa yang berlaku kepadamu?". Dia menjawab: "Jiranku menyakitiku".

Maka mereka berkata:"Ya Allah laknatilah dia, Ya Allah hinalah dia". Dengan sebab itu, jirannya berkata: "Kembalilah ke rumahmu, aku tidak akan sakitimu lagi". (Riwayat al-Bazzar dan al-Hakim dalam al-Mustadrak. Ahmad Syakir menilainya sebagai sahih).

Ini menunjukkan bahawa mengajak orang di jalan membantah kezaliman adalah dibolehkan. Dalam konteks politik hari ini, demonstrasi aman sebahagian dari cara pencegahan mungkar politik yang telah terbukti keberkesanannya di banyak negara.


Namun, oleh kerana demonstrasi itu terdedah kepada bahaya dan porak peranda, maka demonstrasi hendaklah menjadi pilihan akhir setelah tuntutan yang adil tidak ditunaikan.

Perbincangan, rundingan, seruan secara langsung, bantahan bertulis dan sebagainya hendaklah di utamakan. Saya difahamkan hal-hal itu telah dilakukan.

Hak rakyat

Pihak SPR hendaklah menunai tuntutan yang adil itu bagi mengelakkan rakyat turut ke jalan yang mempunyai kemungkinan yang pelbagai.

Jika pihak SPR enggan, menjadi hak rakyat untuk menuntutnya secara aman. Aman adalah syarat utama, jika bertukar menjadi ganas maka ia sesuatu yang diharamkan oleh syarak.


Maka, sesiapa yang hendak menyertai demonstrasi BERSIH hendaklah berazam bahawa mereka tidak akan mencetuskan kemusnahan harta awam, tidak mencederakan sesiapa, tidak memaki hamun, sebaliknya melafazkan slogan tuntutan dan berhimpun bagi menggambarkan kehendak dan rasa tidak puas hati.


Adalah haram mana-mana pihak, samada peserta demonstrasi atau polis memulakan provokasi yang boleh menyebabkan berlakunya rusuhan.

Sebaliknya, pihak polis hendaklah sedar, selagi tuntutan itu baik untuk negara yang adil, polis juga termasuk dalam kalangan rakyat. Maka sepatutnya mereka memudah cara agar proses situ berjalan dengan pantas dan dilangsaikan dengan segera.

Para peserta demonstrasi juga hendaklah sedar bahawa tugasan polis mengawal keamanan, maka hendaklah tidak dimulakan apa-apa provokasi yang menimbulkan kemarahan mereka selagi mereka bertugas dengan betul menurut peratusan keselamatan.

Sesiapa yang memulakan atau menyertai provokasi yang membawa rusuhan maka dia menanggung dosa.


Cita-cita rakyat itu tidak akan tertunai melainkan adanya kerjasama yang baik dari semua pihak. Polis, rakyat dan golongan atasan.

Semua pihak hendaklah berfikir untuk memastikan negara kita adil, aman dan teratur. Menyertai BERSIH merupakan salah satu dari usaha yang mulia itu, dan memastikan BERSIH itu bersih dari kekacauan dan provokasi adalah tanggungjawab setiap pihak yang terlibat.


ULASAN ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang pengarang Malaysiakini. Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin adalah bekas Mufti Perlis.

Kisah setem pun depa kacau

Baru baru ini Pos Malaysia telah mengeluarkan setem bernilai 30 sen. Cuma nak jadi ceritanya ialah, setem itu ingin berwajah Malaysia tanpa tulisan lain macam setem-setem lain.

Tetapi setem tersebut ada tulisan Urdu...ini menyebabkan ada orang marah , kenapa tak ada tulisan Tamil. Nasib baik kaum Sikh tak komplen, sebab tak ada tulisan depa...

Ish! Bila lah nak berubah....tak payah lah banyak tulisan , itu zaman penjajah. sekarang semua orang dah tahu bahasa kebangsaan. Tulis bahasa Melayu sudah lah...

Penaja Ambiga dan Mat Sabu 121 (klik tajuk)

Printer-friendly version

World Movement for Democracy in Asia

The Secretariat of the World Movement for Democracy is responsible for facilitating democracy-building networks and communications among World Movement participants. However, given a number of important Asia-wide networks already in existence, it is best not to duplicate their efforts. Instead of creating yet another network, therefore, this Web site provides links to several existing networks in the region.
In addition to network links, this Web section also includes information about organizations participating in the World Movement in Asia, publications and research materials, funding sources, and internship and training opportunities.
Democracy Networks in the Asia-Pacific Region
This section lists leading democracy networks in the Asia and Pacific region. It includes a brief description of each network, contact information, and a link to its Web site.
Participants in Asia
Search DemocracyLink by selecting "Asia" as the Regional focus.
Publications and Research
This section contains a collection of publications that focus primarily on democracy issues in Asia, in addition to handbooks, manuals, and links to other research sources.
Funding Sources
This section contains information about potential funding sources for democracy programs in the Asia region.
Internships/Training Opportunities
This section includes information about internships and training opportunities in the fields of democracy, human rights, and civic education.

Mangkok sungguh para_jump ! Fw: [sim] PANDANGAN : BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih

Anggaplah Perhimpunan BERSIH 2.0 ini seperti Perbarisan dan Perarakan Menyambut Hari Kemerdekaan kali ke 54 pada tahun 2011 akan datang.

Ini disebabkan 31 Ogos 2011 akan jatuh pada Hari Raya Aidil Fitri samada Hari Raya Pertama atau Hari Raya ke-2. Pada hari itu tidak mungkin sambutan Hari Kemerdekaan akan diadakan olek Kerajaan Malaysia sebab ramai warga kota metropolitan Kuala Lumpur yang akan pulang ke kampung masing-masing kerana merayakan Hari Raya Aidil Fitri. Pegawai, kakitangan Kerajaan atau sektor awam, Tentera dan Polis juga ramai yang akan bercuti sempena menyambut Hari Raya. Apatah lagi bagi pelajar-pelajar sekolah yang sering dan pastinya terbabit dalam pertunjukan dan perbarisan Hari Kemerdekaan. Demikian juga kakitangan di sektor swasta tentunya akan turut pulang ke kampung halaman masing-masing berkumpul bersama sanak saudara. Maka mana mungkin mereka akan berhimpun untuk menyertai raptai perbarisan pada bulan Ramadan dan seterusnya hadir pada hari sebenar pada 31 Ogos 2011.

Mujurlah juga ada pihak yang prihatin menganjurkan perhimpunan BERSIH pada 9 Jul 2011 lebih awal dari tarikh keramat 31 Ogos 2011. Kita boleh jadikan 9 Jul 2011 itu bagi menyambut Hari Kemerdekaan lebih awal dari itu.

Mungkin Kerajaan Malaysia telah terlepas pandang akan perayaan sambutan Hari Kemerdekaan yang disambut setiap tahun. Maka bolehlah kerajaan memikirkan perkara ini secara lebih serius dan bertindak positif.

Apatah lagi PERKASA, Pemuda UMNO, Petua UMNO, dan PERMAS telah menyatakan kesediaan mereka untuk turut hadir pada Himpunan BERSIH 2.0 ini.secara sukarela.

Jika kerajaan setuju dengan saranan ini, maka keadaan akan lebih terkawal dan perhimpunan dan perarakan BERSIH 2.0 yang akan berlangsung dalam keadaan harmoni dan bertambah meriah.

Maka kerajaan tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan yang besar bagi menghimpunkan rakyat dalam sambutan Hari Kemerdekaan yang saban tahun memakan belanja ratusan juta RM. Ini kerana rakyat dan peserta akan hadir menggunakan perbelanjaan sendiri dan tidak perlu disediakan bajet untuk menampung makanan, pakaian dan pengangkutan bagi membawa peserta berhimpun di Dataran Merdeka sebagai lazimnya setiap tahun. Dengan sendirinya penganjur BERSIH 2.0 juga boleh menyerahkan memorandum kepada DYMM Yang DiPertuan Agung di Pentas Utama yang dijangka akan turut hadir pada sambutan Hari Kemerdekaan di Dataran Merdeka. Maka peserta-peserta tidak perlu lagi berarak dari Dataran Merdeka ke Istana Negara.


Maka Perhimpunan anjuran BERSIH itu pastinya gagal jika tujuan penganjur untuk mengadakan keadaan huru hara di bandaraya sebagaimana dakwaan kerajaan dan lain-lain NGO dan GRO itu. Pastinya pasukan keselamatan akan dapat mengawal keadaan malahan perhimpunan sedemikian akan berlangusng dalam keadaan harmoni dan meriah dengan kehadiran rakyat berbilang kaum.

Peniaga-peniaga dan pemandu-pemandu teksi di sekitar berlangsungnya perhimpunan sedemikian akan memberikan rezeki yang lebih kepada mereka pada hari tersebut jauh berbeza dari sangkaan awal mereka yang berkemungkinan akan mengalami kerugian jika perhimpunan BERSIH 2.0 yang dikatakan perhimpunan haram itu diteruskan juga.

Diharap semua pihak akan berfikiran positif dalam hal ini.

Sekian,

para_jump101

Salah Ambiga, Imtiaz dan Anwar tak nampak ker? Kenapa attack Zul 4 Kulim?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com>
Sender: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Date: Sat, 25 Jun 2011 21:15:46 +0800 (SGT)
To: <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
ReplyTo: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Subject: Re: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy (Ayu Ismail)

 

Betul tu sdr Roslan,

Pensyarah-pensyarah di universtiti-universiti tempatan sememangnya dilihat tidak kreatif dan memiliki pemikiran yang sempit.

Mungkin minda-minda mereka telah dibonsaikan oleh kerajaan dan tidak dibenarkan meluaskan pemikiran diluar kerangka ruang lingkup yang menjangkau pemikiran global.

Ia bukan sahaja berlaku kepada puan Rahayu Ismail, pensyarah UPM Serdang rasanya.

Pernah ke sdr Roslan membaca tulisan yang saya utarakan sebelum ini mengenai seorang bekas pensyarah UiTM, Nas Isma yang mendapat kelulusan PhD dari sebuag Universiti di Amerika tetapi bahasa Inggerisnya tunggang langgang. Pelajar lulusan SPM lebih baik cara penggunaan Bahasa Inggerisnya sekirannya dibuat perbandingan. Kini beliau menjawat jawaatan sebagai Pegawai Penerangan UMNO pula.

Kita cukup bimbang pelajar-pelajar kita yang menuntut di universiti atau institut dalam negara ini.jika pensyarah-pensyarahnya tidak berkualiti dari segi pemikiran, bagaimana mereka itu boleh melahirkan pelajar yang cemerlang. Universiti atau Institut perlu melahirkan pelajar-pelajar yang berkualiti dan berpendidikan dan berkemahiran tinggi teruatam dalam komunikasi. Pastinya kita tidak mahu melihat Institut melahirkan prostitut.

Mengenai perkara tajuk Kes murtad Lina Joy, rasanya tidak perlu lagi diulas. Beliau telah pun murtad dan dibenarkan keluar dari agama Islam dan memeluk agama Kristian. Malah peguam Zulkifly Nordin yang dahulunya kerap memperkatakan mengenai perkara ini sendiri telah senyap dan beliau sendiri telah dikatakan munafiq politik. Walhal beliaulah yang selalu berceramah di surau-surau dan masjid mengkrtik dasar kerajaan UMNO/BN, kini dilihat begitu aktif menyokong UMNO/BN. Jadi apa yang nak dihairankan, Lina telah pun murtad dan
Zulkifly Nordin juga dianggap munafiq politik. Cuma yang penting kita menjaga keimanan diri kita dan keluarga kita agar tidak terjebak dalam perkara yang sama, na'uzubillah minal zaliq.




para_jump101


.




--- On Fri, 6/24/11, Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my> wrote:

From: Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my>
Subject: Re: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy (Ayu Ismail)
To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Date: Friday, June 24, 2011, 7:39 PM

 

erm...pensyarah kangkung camtulah beri pendapat
sila luaskan minda.....pros and con
jgn tulis melihat yg dekat...tp tak berupaya memandang yg jauh
kalau pensyarah berfikran singkat...kesian students pulak!!!!


From: zamriN <zamrinawi@yahoo.com>
To: SIM groups <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, 25 June 2011 10:07:28
Subject: Re: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy

 

Wa hebat fakta puan Ayu ni, apa yg semua dapat skrg ni pun atas usaha parti pembakang, jgnlah fikir pembakang tidak memberi kebaikan langgsung kpd kebaikan politik malaysia, lihat tentang isu rasuah, spr yg mana pembaikan byk berlaku atas desakan pembakang.

Fikir biar luas sikit jg ikut sedap jari aje..

Sent from my BlackBerry®


From: ayu ismail <ayu_ismail@yahoo.com>
Sender: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Date: Thu, 23 Jun 2011 22:31:22 -0700 (PDT)
To: <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
ReplyTo: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Subject: Re: [sim] PERLU INFO : Kes murtad Lina Joy

 

Salam
Pendapat peribadi saya kempen BERSIH yg akan dijalankan bukan untuk memperjuangkan keadilan rakyat sebagimana yang didakwa oleh Saudara A.H. Abdul halim tetapi lebih untuk memperjuangkan kehendak DSAI yang lebih kpd perjuangan peribadi dengan mempergunakan rakyat. Kerana selama ini saya mengikuti perjuangan DSAI bermula dgn REFORMASI tiada satu pun hak rakyat terbela dan diperjuangkan. Sebenarnya lebih kpd perjuangan untuk DSAI menjawat jawatan PM yang disokong kuat oleh kuasa besar AS. Sekian, Wassalam.

Pn. Sri Rahayu Ismail
Pensyarah
Jabatan Pengajian Kenegaraan dan Ketamadunan
Fakulti Ekologi Manusia
43400 Serdang
Selangor
Tel : 03-8946 7078
Faks: 03-8946 7153

-


__._,_.___
Recent Activity:
Bahan diatas disiarkan di Yahoo Group Sahabat Interaktif Malaysia (SIM)
====================================================================
Web Rasmi SIM di http://www.sim.org.my |Koperasi SIM http://www.kosim.com.my
====================================================================
Group SIM ini adalah Yahoo Group Sahabat Interaktif Malaysia (SIM) terbuka kepada semua yang aktif dan interaktif disemua peringkat umur. SIM percaya bahawa berkomunikasi secara interaktif dan terkawal melalui saluran ICT boleh mengeratkan silaturahim serta memberikan banyak faedah kepada individu dan kumpulan tanpa terikat dengan mana-mana pengaruh parti politik, badan komersial atau aliran fahaman serta kepercayaan. Namun SIM percaya bahawa nilai-nilai yang baik dan murni akan dapat diterima oleh semua pihak.

=========== MARI BANTU MEMBANTU SESAMA KITA =====================

Yahoo Group SIM juga telah berjaya menubuhkan Koperasi Sahabat Interaktif Malaysia (KOSIM) , projek keusahawanan sosial Mangkuk Tingkat, program Kerja Dari Rumah (KDR) dan juga misi bantuan serta perubatan dibawah beberapa pertubuhan dan yayasan. SIM sekali lagi menempah sejarah apabila menubuhkan SIMCare iaitu sebuah pertubuhan bagi membantu sesama insan dalam sebarang bentuk diperlukan. Sertai SIMCare di http://www.simcare.org.my

=================== DISCLAIMER ============================
Group SIM tidak bertanggungjawab di atas mana-mana bahan yang di
dapati melanggar akta hakcipta tempatan atau antarabangsa. Adalah
menjadi tanggungjawab ahli untuk memastikan peraturan hakcipta
diikuti sepenuhnya apabila menghantar mana-mana posting atau respons.

Semua kandungan emel, posting, artikel dan fail yang disiar
di SIM tidak menggambarkan pendirian rasmi pemilik SIM melainkan jika dinyatakan sedemikian.

FACEBOOK SIM INTERAKTIF : http://www.facebook.com/pages/Sahabat-Interaktif-Malaysia/164360919526?ref=n
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

Hayati Lirik Lagu Negaraku

"Negaraku
Tanah tumpahnya Darah Ku
Rakyat hidup, BERSATU & maju
Rahmat bahagia,Tuhan kurniayakan
RAJA KITA SELAMAT BERTAHTA"

Mari kita hayati & renung2kan, kerana pada hari ini sudah tiada lg Bersatu & Tiada lg RAJA yg SELAMAT BERTAHTA. Kerana manusia seAgama & sebangsa rakus mahukan kuasa sanggup menggadai segalanya..... Ayuh rakan2 seperjuangan jgn kita merintih dibumi sendiri, Menyesal dahulu pendapatan, "Menyesal kemudian tiada gunanya", "Alang2 menggemgam Bara Api Biar sampai lengan"
Mari kita Pertahan Agama & Negara supaya Kafir yg bernama Ambiga, gagal meracuni pemikiran Rakyat. Kita Nyahkan bangsa Petualang yg tak mengenang budi ini.

ALLAHUAKHBAR!!!!

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sabtu, 25 Jun 2011

Pembangkang mula jual minyak di Sg Petani

Bersih. Maklumat dedah sekumpulan 30 org penyokong BERSIH terdiri Jayakumar (AP Sg Siput) & Arutchelvam kini berada di Sg Petani menyebarkan risalah "Perhimpunan Bersih pada 9 JUL 2011". Mereka menaiki bas persiaran nombor NAW 6617 dijangka ke P/Pinang pada hari ini (25/6/2011).
TINDAKAN : Sebar sms pd rakan2 utk kesan kumpulan ini dan lapor segera jika dikesan utk tindakan. TQ.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lagi ahli Pas keluar parti

Seramai 50 penyokong PAS, termasuk Ketua Pemuda cawangan Kampung Kubang Telaga, Bachok isytihar keluar parti & sertai Umno kerana kecewa selepas menyedari mereka tertipu dgn slogan perjuangan PAS. Borang penyertaan diserah kpd Timb Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Dr Awang Adek Hussin hari ini -MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Awas mangkok hayun ni


Inilah mangkok yang buat BB aku sangkut dengan hampir 5 ribu mesej.
Published with Blogger-droid v1.7.1

SPRM membunuh BN dan Umno.??

Pak Lah telah mewujudkan SPRM bagi menggantikan SPR. Pengambilan anggota atau kakitangan baru juga dibuat, ramai yang masuk dan bergelar pegawai penyiasat, ada gari, ada pistol dan cukup berkuasa, malah polis, kastam, imegresen , jkr, puspakom, jpj, malah semua kakitangan kerajaan takut bila mendengar SPRM. tetapi siapa yang untung?

Paling untung ialah puak pembangkang, Pas, Dap dan Pkr. Mereka sering membuat laporan tentang pelbagai isu dan skandal. Setiap laporan yang dibuat secara betul, mewajibkan satu sisatan dibuat. Jika 80 peratus ada prima facie baru tindakan seterusnya dibuat.  Manga siasatan atau subjek akan dihadap ke muka pengadilan seperti Khir Toyo.

Bagaimana dengan pihak pembangkang yang banyak isu kurap, penyalahgunaan kuasa, kenapa tak ada report dari pro bn. supaya kes mereka melambung di mahkamah seperti yang dibuat oleh Datuk T. Tahniah diucapkan kepada Datuk T, kerana berani menanggung risiko bila mendedahkan kegiatan Anwar yang tidak bermoral. Datuk Eskay adalah rakan rapat Anwar. so nak menafikan apa lagi. memang  1000 peratus pelaku saks itu ialah anwar.

Bab rumah agam Anwar yang bernilai berjuta-juta dollar tu siapa pula nak laporkan kepada SPRM? Harap Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin tampil dan buat laporang polis dan SPRM supaya menyiasat harta Anwar yang bernilai berbillion dollars, (bukan ringgit)

Betul kata orangl, Melayu cukup hebat berpoltik.

Lebih-lebih lagi ahli dan penyokong UMNO. Mereka berharap dengan menyokong dan membodek pemimpin-pemimpin UMNO, mereka berharap akan mendapat anugerah projek, dan tender dalam memajukan perniagaan mereka dengan mudah. Apabila mendapat tawaran projek atau tender, sebahagain dari mereka akan meng "Ali Baba" kan kepada taukeh-taukeh Cina pula.

Jika berlaku kelewatan.dalam menyelesaikan projek, dan dikenakan denda (LD) mereka akan menghubungi menteri-menteri untuk mendapatkan pengecualain dari membayar denda berkenaan atau meminta denda dikurangkan.

Pimpinan UMNO pula perlu memanjakan pembodek-pembodek mereka kerana takut kehilangan sokongan samada dalam pemilihan Jawatankuasa Cawangan, Bahagian atau peringkat Majlis Tertinggi UMNO kelak. Pencacai dan balaci-balaci berkenaan mesti dijaga dan dibelai. Apa juga keperluan mereka perlu dipenuhi demi untuk mengekalkan kedudukan.

Tentang rasuah, jangan ceritalah, melambak jika semuanya hendak di siasat. Tidak cukup kakitangan SPRM dan polis untuk mengambil tindakan. Polis sendiri pun terlibat dalam rasuah. .


para_jump101


Nota Kaki


Apa yang disuarakan oleh para_jump 101 itu memang wujud dan tidak dapat dinafikan, tetapi itu dahulu, dan jika sekali berlaku orang akan cakap sampai bila-bila. tetapi orang mungkin lupa bahawa manusia malaun itu ada yang sudah diterajang keluar dan ada lagi yang menunggu masa sahaja. rakyat akan buang mereka secara sah dan mengikut peraturan.


Opps siapa yang banyak  menyalah gunakan kuasa, rasuah dan melarikan wang negara berbillion ringgit. dapat membina mahligai berjuta-juta ringgit di Bukit Segambut, mempunyai berbelas-belas buah condo, dan bergelempangan kenderaan mewah.

mulutmelayu _realiti mendedahkan berita panas kisah bang nuar


Lanson Place Ambassador Row Serviced Residences in Kuala Lumpur, Malaysia
NO 1 Jalan Ampang Hilir, Kuala Lumpur, MY 55000
CCTV Rakam Anwar, Eskay Di Lobi Apartment, 21 Februari

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mendapati Datuk Seri Anwar Ibrahim ada bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah di lobi sebuah apartment di Ampang pada 21 Februari 2011 .

Bukti itu diperoleh melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pihak keselamatan apartment tersebut.

Apartment di Ampang itu dikatakan lokasi di mana Anwar didakwa telah melanggan seorang pelacur warganegara China pada tarikh berkenaan.

Perkara itu didedahkan dalam fakta kes pertuduhan trio Datuk T di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur di sini hari ini.

Fakta kes berkenaan dibaca selepas ketiga-tiga tertuduh mengaku bersalah terhadap pertuduhan ke atas mereka.

Tertuduh dalam sesuatu kes perlu mengakui bahawa mereka faham fakta kes sebelum rayuan dibuat dan hukuman dijatuhkan.

Menurut fakta tersebut, pada 25 Mac 2011 Datuk Shuaib Lazim datang ke ibu pejabat polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan.

“Keterangan mendapati rakaman tersebut diambil dalam sebuah bilik apartment di Ampang, Kuala Lumpur. Pihak polis telah mendapatkan rakaman CCTV di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl di lobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011,” kata fakta berkenaan.

Tambah fakta tersebut, hasil analisa oleh pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika Syarikat (AS) telah mengesahkan rakaman video tersebut adalah tulen iaitu tidak dilakukan sebarang tampering (perubahan) dan super impose (pertindihan) serta berasal daripada satu alat perakam DVR yang dirampas Datuk Shazryl.

“Pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, AS juga telah menjalankan Facial Recognition Analysis terhadap pelaku seks (lelaki) di dalam rakaman video dan hasilnya mendapati adalah menyerupai Datuk Seri Anwar,” jelas fakta itu lagi.

Kedua-dua pakar itu ialah Professor Hany Farid and Professor Lorenzo Torresani.

Selepas fakta berkenaan dibaca kepada ketiga-tiga tertuduh, Shazryl Eskay yang merupakan tertuduh pertama menegaskan pelaku lelaki dalam video seks berkenaan bukan menyerupai Anwar tetapi adalah Anwar.

“Saya faham fakta kes, tapi pelaku lelaki berkenaan bukan menyerupai Anwar. Dia (pelaku seks lelaki) dalam kes itu adalah Anwar Ibrahim,” katanya dari kandang tertuduh.

Shazryl Eskay dan Datuk Shuaib Lazim didapati bersalah mempunyai niat bersama menayangkan secara terbuka benda yang lucah yang mengandungi adegan seks antara seorang lelaki dan perempuan di bilik Seri Makmur, Carcosa Seri Negara antara 10 pagi dan 12 tengahari 21 Mac 2011.

Mereka dituduh di bawah Akta 292 (a) Kanun Keseksaan Akta 574 dan boleh dikenakan hukuman di bawah Seksyen 292 kanun yang sama seksyen 34.

Shazryl didenda RM3,000 atau penjara tiga bulan sementara Shuaib didenda RM1,500 atau penjara dua bulan.

Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik pula didapati bersalah bersubahat dengan Shazryl Eskay dan Shuaib untuk menayangkan secara terbuka benda yang lucah iaitu adegan seks antara lelaki dan perempuan dan dituduh di bawah Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan Akta 574 dan boleh didakwa di bawah seksyen 292 dan seksyen 109 kanun yang sama.

Abdul Rahim didenda RM1,000 atau sebulan penjara. –

PAS anti hadis nabi

padijantan: Perilaku PAS mirip kepada ANTI HADIS Rasulullah SAW
Published with Blogger-droid v1.7.1

PkR NAK buat PENAFIAN LAGI: Anwar tokoh ilmuan Islam dunia

kSex video: New clip on "possibilities" man is not Anwar

Video 40 minit untuk lawan video seks dengan china doll, kenapa sibuk sibuk sampai nak buat video penafian? Jawapannya ialah sebab cctv dan china doll ada kisah betul, kalau tak betul dan tidak benar m kenapa sibuk2 nak buat video, kenapa sibuk2 report polis kata Datuk T buat tayangan video lucah. Elok lah lepas ni Anwar dan stupid gang pergi buat report kerana premis perniagaan jual cd lucah.

Published with Blogger-droid v1.7.1

Jumaat, 24 Jun 2011

Another road accident kill 4 in family

Four in family killed in accident
Published with Blogger-droid v1.7.1

YBK membina rumah rakyat yang miskin

BERNAMA - NGO To Help The Poor Build Houses
Published with Blogger-droid v1.7.1

Kereta supersport terbakar di Ipoh

Super vehicles blaze the streets
Published with Blogger-droid v1.7.1

Menentang Demo Jijik Ambiga di Lenggong Petang ini

Salam.

Demonstrasi anti bersih akan dibuat ddataran lenggong jam 4ptg 24.6.2011. Edaran t.shirt warna merah .kain lilit kepala ANTI BERSIH dpakai olih perserta perhimpunan. Lapuran polis juga akan dbuat d balai polis lenggong.tq
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Datuk T selesai masalah, Anwar?

Sex video case: Shazryl Eskay Abdullah fined RM3,000; Shuaib Lazim fined RM1,500; and Rahim Thamby Chik fined RM1,000

Shazryl dan Shuib mengaku bersalah tuduhan menayangkan secara terbuka adengan lucah, Rahim mengaku bersalah tuduhan bersubahat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas Kelantan Munafik

tinggalkan satu peluru!: PANASSS!! RAKYAT KELANTAN KENA TIPU HIDUP-HIDUP!!
Published with Blogger-droid v1.7.1

Dap Atheist

Audie61's Weblog
Published with Blogger-droid v1.7.1

Fitnah Pemimpin

ARAWAK:::HIDUP SARAWAK!!:BUJANG SENANG:MEMPERJUANG POLITIK S
Published with Blogger-droid v1.7.1