Isnin, 30 November 2009

UMNO

UMNO

Penyakit yang disebut oleh Tun memang TM akui benar dan wujud. Malah anak-anak wakil rakyat sendiri yang menggunakan pengaruh bapanya cuba menyekat cerdik pandai dari menjadi ahli Umno, kononnya ia akan menjadi satu halangan kepada bapanya dan juga diri anak wakil rakyat tersebut. Ada juga anak wakil rakyat, yang rendah tahap pendidikan tetapi mempunyai wang yang banyak kerana menjaga harta bapa dia telah menggunakan kedudukan kewangan untuk menonjolkan diri dengan wang ringgit.

Fenomena ini juga berlaku dalam cawangan-cawangan Umno, wujud cawangan yang dikuasai oleh anak beranak seperti bapa ketua cawamgan, ibu ketua wanita, anak-anak menjadi ketua puteri dan ketua pemuda. Keahlian pula tertutup untuk kelompak yang digemarinya saja. Orang luar yang baru menetap di kawasannya dihalang daripada menjadi ahli cawangan walaupun peringkat bahagian sudah melulus pertukaran masuk. Untuk menambah ahli baru sorry. Jika ada yang ingin menjadi ahli baru, ia akan ditapis habis-habis supaya ia tidak mengancam kedudukan penyandang.

DATUK SERI NAJIB YANG COOL


Anwar pening, PRK pening, Nik Aziz pening. Pening gara-gara Najib yang cool. Najib ni anak bangsawan. Kalau marah pun orang tak nampak. dia marah tidak melenting macam Nik Aziz, macam Anwar bangsat. Datuk Seri Najib marah, bahasanya berkias, bahasanya bersenda, hanya yang termakan cili akan berasa pedasnya.

Bagaimana pun semangat juangnya tinggi. lihat peristiwa di stadium TPCA dulu sewaktu beliau menjadi Ketua Pemuda.

Najib juga tidak mudah melatah, tak sibuk nak saman orang. tak perlu kecoh-kecoh nak berkonfrantasi dengan orang. Nik Aziz marah macam mana pun , bila Najib datang ke Kelantan , Nik Aziz sambut di Airport, siap baca doa selamat lagi. tersengih-sengih macam kerang tua bila berdepan dengan Najib. Lihat lah Anwar, mengendeng nak minum teh bersama Najib di parlimen, muka bantal, muka tembok....tak tahu malu...

Ahad, 29 November 2009

NIK AZIZ TAKUT AKAN KOLONEL MAT

Bekas Pegawai Perhubungan Korporat Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Syed Azidi Syed Abdul Aziz membuat pengakuan bahawa arwah ayahnya, Leftenan Kolonel Syed Abdul Aziz turut dikenali dengan nama 'Kolonel Mat', nama yang disebut Oleh pemimpin PAS sebagai individu yang cuba menjatuhkan kerajaan PAS di Kelantan.

Sabtu, 28 November 2009

NIZAR HOK HEK: BILA NAK LEPASKAN PAFA


Lihat di mana dia berdiri? Belakang jamban ..baru lepas melepas. kaki-kaki ampu dan tukang angkat najis mengelilinginya . Itulah alkisah seorang menteri jamban..dulu menjaga negeri pasir dua butir.

Jumaat, 27 November 2009

BIRO TATA NEGARA (BTN) DAN ANWAR

Tup Tup Tup timb0i cerita BTN, Seingat TM lah masa Anwar beriya-iya melonjak naik dalam Umno, Dia lah yang paling top star dalam menggunakan BTN.

Setiap bulan setiap musim, ada saja program BTN yang diilhamkan oleh Anwar. Malah pegawai-pegawai kanan dalam BTN juga adalah berdasarkan kehendak Anwar. Jika Anwar tak serasi dengan pegawai-pegawai kanan BTN, jawapannya mudah sahaja..."Pintu terbuka, boleh blah".

Sehingga kini ramai bekas-bekas jurulatih dan pegawai kanan BTN adalah orang Anwar dan berada dalam PKR, sebahagiannya ada yang bergelar YB.

Pada yang tidak menjadi YB dan yang terus bekerja dalam jabatan kerajaan , mereka inilah yang ramai menentang dalam kerajaan. Jika dulu sewaktu mereka menjadi fasilatator, penceramah, jurulatih dan sebagainya, dan merekalah yang menanamkan semangat cintakan negara, sayangkan pemimpin, hormati kepimpinan negara. Padahal agenda yang sebenarnya ialah agenda untuk menaikkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

BTN beku dan mati selepas Anwar dipecat dari Umno. BTN hilang taring, hilang jurulatih dan hilang program cuma tidak berkubur saja.

Hari ini bila BTN berjalan dan bermula balik. Anwar sudah gabra. takut tembelangnya pecah. takut senjata makan tuan. takut pekungnya didedahkan dalam BTN. Anwar dengan sendirinya takut akan bayang-bayang dan DNA yang ditinggalkan dalam BTN.

Saifudin , Mail Yusuf dan ramai lagi semua orang PKR, hari ini mereka takut lah dengan program baru yang dibangunkan oleh BTN.


lagi bukti Anwar peralatkan BTN untuk tujuan politiknya.

Anwar pernah peralatkan BTN

KUALA LUMPUR 29 Nov. - Kursus Biro Tata Negara (BTN) pernah dijadikan landasan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk kepentingan peribadi termasuk menonjolkan diri bagi meraih sokongan rakyat.

Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, tindakan Anwar itu jelas menunjukkan bahawa objektif BTN telah berjaya dan kesan daripada kaedah yang digunakan juga berkesan.

Malah kata beliau, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu juga pernah membangkitkan semangat rakyat menerusi BTN dengan berjanji untuk membantu rakyat dalam menyelesaikan masalah mereka.

''Kita ada menerima laporan ketika BTN dijalankan, Anwar dalam dewan yang gelap merintih untuk membangkitkan semangat peserta dengan mengatakan akan menjelma seorang pemimpin agung yang akan menyelamatkan negara. Tiba-tiba dewan menjadi terang dan menjelma gambar beliau.

''Jadi, kalau Selangor haramkan BTN, biarlah mereka sendiri yang jawab kenapa zaman Anwar dahulu dia gunakan BTN untuk tarik sokongan sehingga sampai ke satu tahap ada orang yang terlalu taksub kepada Anwar," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Ibadah Korban dan Jamuan Mesra Rakyat Kampung Melayu Batu 16, Rawang dan laman web sosial, Facebook kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Taman Templer, di sini hari ini.

Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taman Templer, Datuk Subahan Kamal.

Muhkriz yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, kerajaan tidak pernah memasukkan unsur politik ke dalam BTN, sebaliknya ahli pembangkang itu sendiri yang menggunakan BTN untuk menaikkan pengaruhnya.

''Pembangkang sering mengatakan kerajaan menjadikan BTN sebagai tempat untuk membasuh minda, tetapi jika betul mereka mengatakan begitu, bermakna kaedah BTN memang berjaya kerana ramai yang keluar daripada BTN menunjukkan sikap-sikap yang positif.

''Ada yang daripada malas berubah menjadi rajin. Bagi yang Muslim daripada malas sembahyang tetapi dah mula sembahyang lima waktu. Saya lihat tidak wajar dan langsung tak masuk akal ia diharamkan," katanya.

Mengenai doa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya Allah memusnahkan masa depan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO katanya, UMNO tidak akan mendoakan perpecahan Pas dan parti-parti lain.

Sebaliknya kata beliau, UMNO terus berharap untuk duduk semeja dengan Pas bagi memikirkan tentang kepentingan Melayu, Islam dan rakyat Malaysia keseluruhannya.

Sehubungan itu katanya, beliau sering mengingatkan orang ramai supaya sentiasa mengabdikan diri kepada Allah dengan harapan UMNO dan Pas tidak akan bertelingkah.

''Saya pernah menyatakan impian saya untuk melihat UMNO dan Pas duduk semeja dan itu masih menjadi impian saya dan saya berpegang kepada perkara itu.

''Kerana itu saya langsung tidak mendoakan parti itu (Pas) akan berpecah. Jika parti itu boleh bersatu sesama mereka dan UMNO, proses duduk semeja akan lebih mudah," ujarnya.

Rabu, 25 November 2009

PAS HARI INI, ESOK, LUSA DAN SELAMANYA

PUTRAJAYA 24 Nov. - Peletakan jawatan Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) mencerminkan ketidaktentuan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam membuat keputusan dan pendirian.

KOTA BHARU 24 Nov. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui fikirannya kusut berikutan kemelut yang melibatkan menantunya, Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman dalam Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

KUALA LUMPUR 24 Nov. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini menganggap isu berhubung kedudukan menantu Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) telah selesai.

HULU TERENGGANU 24 Nov. - Pas yang asyik mencari salah Barisan Nasional (BN) rupa-rupanya dibelenggu krisis lebih teruk termasuk yang terbaru membawa peletakan jawatan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman.

BIZ TAG CLUB FAMILY DAY 12 DISEMBER 2009

DI MANA RAJA PETRA?


RPK dalam satu majlis blogger SOPO bermesra dgn Dato Mukhriz

Raja Petra Kamaruddin atau lebih dikenali sebagai RPK telah pun lesap dari tanah air dan menghilangkan diri entah ke mana. Beliau begitu cekap, sama seperti David Blaine dapat menghilangkan diri dan dapat muncul di mana-mana beliau suka. Jika David Blaine dikatakan memuja setan dan mendapat bantuan setan atau jin atau hantu raya, kemungkinan besar juga RPK juga membela jin dan setan untuk membolehkan beliau meloloskan diri dengan mudah.

Hari ini TM mendapat info bahawa memang sah RPK berjaya melarikan diri ke down under melalui bantuan pendatang atau tekong-tekong penyeludup pendatang asing. Hari ini dia telah di kesan berada di Melbourne. Mungkin tak lama lagi baliklah dia ke Malaysia dengan tangan bergari dalam kapalterbang.

Hairan juga bagaimana dia boleh bebas berada di sana. Pasport dia di cop dekat imigresen mana? Darwin? Perth atau Ayer Rock?

NIZAR HOK HEK: ANWAR MEMBIARKAN RAKYAT DI KAWASANNYA MISKIN DAN MEREMPAT


Rumah ini terletak di dalam kawasan Permatang Pauh ( kawasan Anwar Ibrahim) Sejak mula menjadi menteri sampai sekarang, apa program untuk membantu orang miskin satu habuk pun dia tak buat. Tak percaya pergi sendiri tengok...Rumah dia berapa juta ringgit nilainya?

Isnin, 23 November 2009

ANWAR ANAK GAMPANG: MARAH POLIS LAGI.


Hoi Anwar.....apa tujuan buat ceramah? nak maki hamun orang? nak alih perhatian kes liwat? pergi mampus la luuu.

MAZA CALON PAS N3 KOTA SIPUTEH

Perbincangan sedang berjalan antara pucuk pimpinan Pas dengan Dr Asri bagi meletakkan beliau sebagai Calon N3 Kota Seputeh.

Pas bergantung harapan kuat kepada MAZA untuk merampas kerusi tersebut daripada BN yang disandang oleh Dato Abu Hassan.

Jika Dr Asri menerima pelawaan kemungkinan besar kes beliau akan diselesaikan diluar mahkamah..

Jika MAZA menolak pelawaan Pas. mungkin Amy Search atau Akil Hiyy akan menggantikan MAZA.. ho ho ho.....Pas akan berjuang habis-habisan kali ini jika PRK diadakan.

Lebih hebat dan lebih ganas dari N31 Bagan Pinang.

Mereka lebih pentingkan kovil...Tanah siapa yg mereka duduk tu?

Dua sekolah di Selangor gagal dibina kerana halangan kuil


BATU PAHAT: Kementerian Pelajaran tidak dapat membina dua sekolah di Selangor berikutan pentadbiran sebuah kuil enggan membenarkannya dibina di tapak yang disediakan.

Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran, Tan Sri Dr Zulkurnain Awang, berkata dua sekolah itu di Petaling Jaya Selatan (PJS) 1 dan PJS 5 yang sepatutnya dibina tahun lalu.

"Lebih memburukkan lagi keadaan, Kerajaan Selangor sehingga kini belum memberikan kerjasama untuk menyelesaikan masalah itu," katanya di sini, hari ini.

NIZAR HOK HEK: GUGUR JUGA MENANTU KU

Monday, November 23, 2009

Akhirnya Menantu Nik Aziz letak jawatan!!!



Akhirnya...Betulkah dengan apa yang Awekz dengar ni....Akhirnya, menantu TGNA yang dilanda kontroversi sejak dua minggu lepas meletakkan jawatannya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Abdul Ariffahmi Abd Rahman, yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), menjadi fokus kontroversi apabila memecat Syed Azidi Syed Abdul Aziz, seorang pegawai kanan exco kerajaan negeri Datuk Husam Musa.

Awekz: Tak perlu nak cover-cover line lagi...nak cover macam mana pun, tetap akhirnya akan terbongkar...

Macam mana dengan lauk pauk dan kedatangan tetamu?


Pasangan pengantin Amer Aizat Mahamod, 25, dan Nurhasliza Mat Lazim, 25, tetap meneruskan majlis persandingan mereka meskipun terpaksa meredah banjir yang melanda perkarangan kediaman pengantin perempuan di Kampung Sungai Ular, Kuantan di sini semalam. Pasangan yang bertugas sebagai juruteknik di Pulau Pinang itu mengambil keputusan untuk meneruskan juga majlis itu memandangkan segala persiapan telah dibuat sejak awal lagi. Meskipun air melimpahi di seluruh kawasan itu namun majlis tetap berlangsung dengan meriah dengan kehadiran kira-kira 200 orang tetamu.

DR HASSAN ALI DAN BAIAH PAS



JELAS MENUNJUKKAN DR HASAN ALI SUDAH KECEWA DENGAN PAS.

NIZAR HOK HEK : AIR PERCUMA ? PENIPU......!!!


Berapa ramai yang sudah dapat air percuma ini? rumah TM pun masih kena bayar tiap-tiap bulan walaupun penggunaan tahap minima.

Ahad, 22 November 2009

YURAN GUAMAN SYARIE TINGGI DI SELANGOR KENAPA?

Baru-baru ini seorang peguam begitu gembira kerana dapat kelulusan untuk menjadi peguam syarie di Selangor. Bagaimanapun beliau amat terkejut kerana bayaran yang dikenakan amat tinggi. Apa sudah jadi dengan negeri berkebajikan itu? Ingatkan semuanya murah.

Jais!!! boleh jawab ker isu ini..?

MANA JANJI AIR PERCUMA DI SELANGOR?

Apa nak jadi 'air percuma'?
Shahrul Haziq Abd Rahman Jul 31, 08 9:33pm
Suka atau tidak suka, keputusan pilihanraya umum Mac lalu telah memutuskan PKR menerajui kerajaan Selangor. Tawarannya yang menyebabkan pengundi Selangor tertarik untuk mengundi PKR dan rakan gabungannya ialah bekalan air percuma.

Selepas pilihanraya, pelbagai cerita kedengaran di media mengenai janji air percuma. Kedengaran di Parlimen, air percuma tidak harus diberikan kerana ia sejenis rasuah kepada rakyat dan mereka akan lebih membazir - ini satu tuduhan gila!

Kalau air percuma merupakan rasuah, bagaimana pula dengan kenaikan minyak mendadak? Jika janji air percuma dikatakan menggalakkan rakyat membazir, tuduhan itu liar semata-mata.

Rakyat sudah matang dan bijak. Bil air saya dan jiran-jiran tidaklah naik mendadak, malah ada yang turun bil airnya walaupun kini ada 20 meter padu air percuma.

Dari Mac hingga Jun baru-baru ini, barulah rakyat Selangor mendapat air percuma seperti dijanjikan - itu baru mampu ditunaikan 20 meter padu dahulu selepas cerita panjang antara Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dan kerajaan negeri serta Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB).

Syabas yang dimiliki oleh Puncak Niaga menyatakan mereka mempunyai hak kerana perjanjian konsesi. Mereka tidak terlibat dengan politik, perniagaan mereka bersifatkan keuntungan.

Jika mahu air percuma dibekalkan, maka mesti ada pihak yang perlu membayar bil air percuma itu. Kerajaan Selangor cuba mengatakan bahawa pembayaran bil air percuma itu perlu ditangguhkan sehingga proses pengambilalihan Syabas selesai.

Namun Puncak Niaga berkeras dan mujur KDEB berjaya menjalankan tanggungjawab sosialnya dengan menjadi "pembayar" kepada bil air "20 meter padu percuma" ke arah menunaikan janji pilihanraya umum yang dibuat PKR.

Kerana itu, dalam tiap bil Syabas yang diperolehi mulai Jun 2008 tertera "dibayar oleh KDEB".

Maknanya proses pemberian air percuma ini masih belum selesai.

KDEB walaupun anak syarikat kerajaan negeri tetapi kini KDEB sedang membayar jutaan ringgit setiap bulan kepada Syabas.

Tetapi bagi pengguna biasa, mereka tidak peduli. Sekurang- kurangnya 20 meter padu air diterima percuma.

Namun beberapa minggu lepas, ramai pengguna air di Selangor mula gelisah semula apabila Syabas atau Puncak Niaga mengumumkan memohon membenarkan Syabas menaikan tarif air seperti yang terdapat dalam perjanjian konsesi.

Kegusaran saya selaku pengguna ialah sejauh mana serius kerajaan Selangor membekalkan air percuma kepada rakyat seperti yang dijanjikan?

Selepas bergelut teruk dari Mac hingga Jun dalam isu air percuma dan selepas KDEB menjadi "pembayar", seolah-olah kerajaan negeri senyap daripada proses mengambilalih atau penstrukturan semula air di Selangor.

Seharusnya tumpuan terhadap isu air ini tidak terhenti dengan pemberian air percuma sahaja - itupun sebenarnya tidak selesai kerana kerajaan Selangor cuma bernasib baik kerana punya KDEB yang sanggup menjadi pembayar.

Malangnya rakyat biasa melihat, selepas berjaya membekalkan 20 meter padu air percuma, kerajaan negeri tidak lagi menumpukan proses penstrukturan air seperti yang diperkatakan.

Jangan nanti apabila kerajaan pusat meluluskan kenaikan tarif air, barulah kerajaan negeri "termengah-mengah" berperang semula dan menjadikan isu air kembali sensasi di media.

Kami selaku rakyat biasa cuma mahukan nasib kami terbela oleh kerajaan yang kami pilih. Jangan nanti dapat 20 meter padu air percuma tetapi kerana pentadbiran negeri yang leka dan lambat, kami terpaksa membayar lebih tinggi kerana kenaikan tarif air.

Dua Maut, Tujuh Cedera Dalam Kemalangan Di Lebuhraya Utara-Selatan

SLIM RIVER: Dua maut, tujuh cedera manakala enam lagi selamat apabila van yang mereka naiki untuk ke Grik bagi menghadiri majlis perkahwinan terbabit dalam kemalangan di Km 359 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Sungkai hari ini.

Mereka yang terbunuh dalam kejadian pada kira-kira pukul 8 pagi itu ialah penumpang van terbabit iaitu Marnisda Abdul Rasad, 52, dan Ramli Mohd Sadeli, 27.

Kedua-dua mereka yang cedera parah di kepala mati di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Slim River untuk bedah siasat, kata Ketua Polis Daerah Tanjung Malim Supt Mohd Ali Mat Nayan.

Beliau berkata mereka yang cedera ialah pemandu van Musrizal Dalias, 29, isterinya Asmah Laili, 27, anak mereka Norin, 9 dan Khara Elis Sofia, 4 bulan.

Turut cedera ialah saudara keluarga itu, Ramelus Raibus, 49, Eliza Osman, 27 dan Yusman Abdul Razak, 47.

Khara Elis yang cedera di kepala di rawat di Hosital Ipoh, manakala enam yang lain dirawat sebagai pesakit luar di hospital itu, katanya.

Mohd Ali berkata kesemua mangsa berasal dari Gombak, Selangor.

Beliau berkata dalam kejadian itu, van dari Gombak, Selangor yang dinaiki 15 orang itu dikatakan terbabas dan berpusing beberapa kali sebelum merempuh penghadang jalan dan terbalik.

Anggota Bomba dan Penyelamat dari Slim River terpaksa dipanggil bagi membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit di dalam van itu, katanya.

Beliau berkata siasatan awal polis mendapati kejadian itu dipercayai berpunca daripada tayar depan van berkenaan bocor menyebabkannya terbabas. BERNAMA

SIMPOSIUM KERAJAAN REPUBLIK.


Pendedahan Papagomo tentang hati busuk MP Wee Choo Keong

>Monday, November 16, 2009



Wee Choo Keong (PKR) Parlimen Wangsa Maju nampaknya sudah keterlanjuran kata berhubung kenyataan nya di Parlimen yang menyarankan Bazaria Larut Malam Danau Kota wajar ditutup. (Klik Disini) Kenyataan Wee Choo Keong ini adalah satu kenyataan yang sebenarnya bersifat RACIST dan PREJUDIS terhadap Bangsa Melayu yang mana 99% peniaga di Bazaria Larut Malam Danau Kota ini adalah terdiri peniaga Melayu. Gomo juga merupakan peniaga di sini semenjak ianya di buka pada 17 Febuari 2006.

YB Wee Choo Keong (PKR) mengatakan semasa di parlimen bahawa terdapat 500 memorandum bantahan penduduk setempat di sekitar kawasan Uptown Danau Kota ini. Jelas sekali 500 memorandum itu hanyalah satu sandiwara MP ini bagi menyelamatkan 3 buah restoran Cina di sekitar Uptown ini.

Gomo tak dapat menafikan memang ada bantahan dari beberapa penduduk setempat di kawasan ini, malah pemilik pam minyak Shell dan Petronas di sini juga membantah pada permulaan nya. Namun bantahan ini tidak lah sampai sehingga 500 orang seperti yang di nyatakan YB PKR itu. Mereka yang membantah ini terdiri dari beberapa peniaga Restoran cina, pengunjung dan mereka yang kecewa kerana tidak mendapat tapak lot perniagaan di Uptown ini.

Pemilik pam minyak Shell dan Petronas yang pada mulanya membantah tapak perniagaan di Uptown ini pada mulanya telah menyokong penuh dengan kewujudan Uptown ini. Ini kerana jualan barang makanan mereka telah meningkat dengan mendadak, malah hasil keuntungan jualan runcit ini lebih banyak dari komisyen minyak mereka. Masakan tidak setiap hari stock jualan runcit di tambah ke steysen minyak mereka. Malah sejak kewujudan Uptown ini Medan selera disini penuh dengan peniaga dan para pelanggan. Tidak kurang juga Tuan punya bangunan di sekitar kawasan Uptown ini yang lot kedai mereka habis di sewa untuk di jadikan stor dan bilik sewa. Jika tidak kerana Uptown ini bangunan di sekitar kawasan ini lengang, dan Lot kedai mereka ini tidak langsung berpenghuni.

Yang membantah sejak mula di buka adalah pemilik restoran cina di kawasan uptown ini. Ada 3 buah restoran cina yang mana 2 dari nya berada di sudut corner bangunan. Meja telah di buka sehingga ke atas jalanraya dan ianya telah menyebabkan kesesakan dan kesukaran buat kenderaan lalu lalang di sini. Sebelum pembukaan Uptown ini pada 2006 sudah wujud masaalah kesesakan jalanraya akibat dari restoran cina ini. Jadi mengapa MP PKR ini bising bising? Oh ya, untuk makluman semua 1 restoran cina di sini merupakan kubu nya semasa berkempen dahulu. Malah sering kali Wee Choo Keong ini ada di restoran cina ini dalam menjalankan urusannya.

Ketiga tiga restoran cina ini lah yang membuatkan baru sekarang Wee Choo Keong membentangkan nya di Parlimen. Kenapa tidak sebelum ini? Kenapa baru sekarang? Ianya ada bersangkut paut dengan pembukaan tapak KOBERA, tapak yang mana di buka bagi memberi peluang perniagaan kepada Bangsa Melayu menjalankan perniagaan di sini. Bukan banyak pun hanya 30 lot sahaja.

Namun Gomo mengakui bahawa pengurusan persatuan yang menyelia Bazaria Larut Malam Danau Kota ini banyak melakukan kesilapan. Persatuan yang di pimpin oleh Ahmad Selamat ini sememangnya Korup dan tidak amanah dalam menjalankan tugas penyelian di kawasan ini. Sepatutnya lebih ramai petugas di tempatkan di sekitar kawasan Uptwon ini bagi melancarkan aliran Trafik mengelakkan kesesakan lalulintas. Namun pihak persatuan ini hanya menempatkan 5 petugas sahaja bagi menyelia Uptown ini. Bagaimana hendak melancarkan aliran trafik jika hanya 5 orang sahaja petugas? Ditambah pula dengan 350 gerai di sini!

Ahmad Selamat yang mana penyelia disini selayaknya ditukar dan digantikan dengan pengurusan yang baru. Selama Ahmad Selamat ini mengawal selia kawasan Uptown ini banyak masaalah yang di timbulkan pihak persatuan ini. Malah gejala Rasuah dan Penyelewengan juga berlaku dalam urusan perniagaan disini.

Bazaria Larut Malam Danau Kota merupakan tempat perniagaan buat bangsa Melayu yang paling berjaya dari bazar perniagaan lain. Malah Uptown Danau Kota ini juga berjaya menarik kedatangan pelancong dan bersaing dengan sihat dengan Petaling Street yang mana di monopoli kesemuanya bangsa Cina.

Diharapkan pihak Kementerian Wilayah di bawah pentadbiran Dato Raja Nong Chik dapat membantu dalam mengekalkan Bazaria Larut Malam Danau Kota ini. Ahmad Selamat yang menyelia kawasan Uptown ini juga seharuslah di tukar dengan segera bagi memberi nafas baru kepada kami keseluruhan peniaga di sini.

Khas buat Wee Choo Keong (PKR) MP Wangsa Maju, janganlah kerana 3 buah restoran cina yang mana anda berkepentingan disana maka kami para peniaga Melayu di sini ingin di usir. Sedangkan di Petaling Street Persatuan Peniaga Melayu minta penambahan 50 lot untuk Melayu berniaga di sana di bantah bagaikan nak gila. ini kan pula tempat kawasan Melayu.

Wee Choo Keong (PKR) MP Wangsa Maju di harap jangan bermain dengan api, kelak buruk padahnya. Dan anda jangan juga lupa apa yang anda raih dari Plantinium Victory! Pendedahan Palntinium Victory akan Gomo dedahkan sedikit masa lagi.

Kami Peniaga Bazaria Larut Malam Danau Kota Mengutuk Kenyataan YB Wee Choo Keong (PKR) Wangsa Maju Berhubung Penutupan Aktiviti Perniagaan Kami Di sini.

JUTAWAN HUSAM MASAM AKAN LARI KE AUSTRALIA

Segala-galanya sudah berakhir, tiada guna lagi aku berada di sini, Nik Aziz sudah pun tua kutuk dan akan berakhir juga nanti. Di mana akan ku bawa diriku yang lara ini. Kalah tetap kalah. Nak naik kembali amat sukar. Mereka sudah tahu siapa aku. Akulah erdogan yang mengikut telunjuk Anwar Ibrahim.

Anwar oh Anwar?? kenapa aku terpedaya dan terpengaruh dengan mu Anwar.

Tetapi!! buat apa aku susah-susah nak berpolitik lagi.....Umno semakin kuat. Pas sudah jatuh sahamnya. Pkr akan berkubur tak lama lagi....Biarkan Biarkan....

Aku kaya. Aku bukan bodoh macam Anwar...Habis duit berjuta kerana ingin menjadi Presiden Pertama Malaysia.

Lebih baik aku cari tempat lain yang selesa untuk ku bersantai sepanjang hayat ku.. Australia.....Australia......aku datang kepada mu.......

Oleh AZRAN FITRI RAHIM
azran.rahim@utusan.com.my

KOTA BHARU 21 Nov. – Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa dikatakan mahu melepaskan semua jawatan dalam parti dan juga kerajaan yang merupakan satu lagi episod yang menggambarkan perpecahan dan kekusutan dalam parti itu.

Namun hasrat itu tidak dipersetujui oleh Mursyidul Am Pas yang juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Nik Aziz sebaliknya memberikan cuti selama lima hari bermula hari ini kepada Husam yang juga exco kanan kerajaan negeri untuk berehat dan menenangkan fikiran.

Tindakan Husam untuk melepaskan semua jawatan dalam parti dan kerajaan yang dikatakan berpunca daripada pendedahan kemelut dalaman Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang diterajui Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman.

Abdul Ariffahmi yang kini sedang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merupakan menantu Nik Abdul Aziz.

Namun Pas Kelantan melalui Setiausaha Badan Perhubungannya, Mohd. Zaki Ibrahim berkata, perkara itu hanya khabar angin dan mereka tidak mahu mencampuri isu yang dihadapi Nik Abdul Aziz kerana menyifatkan ia tidak ada kena-mengena dengan politik.

Sumber memberitahu, hasrat Husam untuk berundur telah dikemukakannya kepada Nik Abdul Aziz yang juga Pesuruhjaya Pas Kelantan pada pertemuan empat mata Selasa lalu.

“Husam bertemu dengan Nik Abdul Aziz untuk menjelaskan bahawa beliau tidak terlibat atau menjadi dalang di sebalik apa yang berlaku dalam PMBK dan penjelasan itu diterima, tetapi hasratnya untuk meletakkan jawatan ditolak.

“Nik Abdul Aziz telah mengumumkan Husam cuti selama lima hari bermula hari ini pada mesyuarat Badan Perhubungan Pas Kelantan di kediaman rasminya, JKR 10 pagi tadi. Beliau (Husam) tidak hadir pada mesyuarat ini,” kata sumber itu kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Hari ini, sebuah portal berita melaporkan Husam mendakwa wujud konspirasi untuk menyingkirkan beliau daripada pentadbiran kerajaan negeri dengan mencetuskan perbalahan di antara beliau dengan Nik Abdul Aziz.

Malah khabar angin menyatakan bahawa Mursyidul Am Pas itu sedang menimbangkan untuk menggugurkan Husam daripada barisan Exco Kelantan ekoran isu pemecatan Syed Azidi Syed Abdul Aziz sebagai Pengarah Perhubungan Korporat PMBK minggu lalu.

Syed Azidi yang lebih dikenali dengan laman blognya Kickdefella, pula dilihat sebagai antara orang kanan Husam.

Sumber itu berkata, dalam tempoh cuti tersebut, Husam juga akan menjalani pembedahan tulang belakang selepas ditangguhkan sejak dua bulan lalu.

“Husam sebelum ini beberapa kali menyatakan kesediaannya untuk berundur sekiranya beliau menjadi liabiliti kepada parti.

“Tetapi khidmat beliau masih diperlukan dalam membantu Nik Abdul Aziz mentadbir negeri ini,” katanya.

Sementara itu, Mohd. Zaki menafikan perkara tersebut dan menyifatkannya sebagai khabar angin.

Katanya, Pas Kelantan tidak mahu mencampuri isu berkaitan yang dihadapi Nik Abdul Aziz kerana menyifatkan ia tidak ada kena-mengena soal politik.

“Ia khabar angin sahaja dan jika benar sudah tentu dalam mesyuarat hari ini ada dibincangkan (perkara ini).

“Kita tidak pernah membincangkan soal ini, sebaliknya ia masalah pentadbiran yang boleh diselesaikan sendiri Tok Guru (Nik Aziz) selaku Menteri Besar,” katanya.

PINTU GERBANG ANTIK TAIPING RUNTUH


tinggal sebelah saja lagi
rangka besi yang sudah dimamah usia
struktur ini eloklah dirobohkan segera
Kepada pengunjung ke bandar Taiping yang masuk melalui toll Changkat Jering atau pekan Simpang pasti kenal dengan pintu gerbang ini.

Ia runtuh pada 6 November 2009 jam 12.00 tengah hari bukan kerana struktur binaan yang tidak baik atau pun kerana usianya atau kerana ia sudah uzur, tetapi runtuhnya pintu gerbang ini adalah berpunca daripada salah perhitungan pemandu lori trelar yang membawa sebuah kren besar.

Pemandu lori telah melepasi beberapa palang sebelum ini dengan jayanya. beberapa meter sebelum melanggar gerbang tersebut mereka telah melepasi satu palang yang dibina selepas jejantas lintasan keretapi, tetapi perkiraannya silap di pintu gerbang tersebut.

TM mencadangkan agar Majlis Perbandaran Taiping dapat meruntuhkan sebelah lagi pintu gerbang tersebut kerana struktur besi juga sudah dimamah usia dan standard ketinggiannya juga sudah tidak sesuai dengan peredaran zaman.

NIZAR HOK HEK : JUTAWAN PENYAMUN (klik)

DALAM kegilaan Nizar Jamaludin mengutip wang untuk PAFA (dengan membebankan rakyat dan peminat bola Perak),menjadi mangsa. Maklumlah sejak Nizar jadi presiden kakitangannya melancong ke luar negara guna RM500,000 duit persatuan itu.

Kini setelah persatuan kering duit dan dalam usahanya menyembunyikan "tembelang"nya, dia tuduh kerajaan negeri tak mahu tolong sebab Dr Zambry nak jadi presiden PAFA. Bekas MB Perak itu patut sedar bukan semua orang gila kuasa macam dia.

Bukan semua orang sanggup gadai maruah bangsa dan agama semata-mata kerana nak jadi MB atau jadi presiden persatuan. Dan yang penting bukan semua orang macam dia sanggup jilat ponggong Ngeh dan Nga kerana tamakkan kuasa, serta bukan semua orang sanggup "jual agama" macam dia.

Yang penting Dr Zambry dah sebut berkali-kali beliau tidak berhajat menjadi presiden PAFA. Menteri Besar Perak itu berpegang pada janji. Kawan-kawan yangmengenali beliau zaman beliau Ketua Pemuda, jadi tahanan ISA, jadi Adun, jadi wakil rakyat, jadi exco dan jadi MB tidak pernah pun beliau mungkir janji.

Tetapi dalam perbualan saya dengan orang yang mengenali Nizar termasuk sahabat keluarganya, Nizar hari ini bukan seperti Nizar yang dikenali dulu. Nizar sekarang macam hilang pertimbangan dan mengamalkan matlamat menghalalkan cara.

Jadi pada bloggers Pakatan tak payahlah nak spin kononnya Dr Zambry ada hati nak jadi presiden PAFA. Pada Nizar bila orang suruh berhenti tu berhentila. Don't overstay your welcome dan janganlah terus nak perasan.

HANTU MANA YANG MERASUK PUAK-PUAK NI?

Kementerian bela guru


KERATAN Kosmo! semalam.


SHAH ALAM - Kerajaan sedia mempertahankan Jabatan Pelajaran Negeri Perak serta guru-guru yang dinamakan sebagai defendan dalam tuntutan saman RM105 juta oleh tiga bapa mangsa tragedi jambatan gantung runtuh di Kuala Dipang, Kampar pada 26 Oktober lalu.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, pihaknya sedaya upaya akan membantu guru terbabit kerana yakin mereka mematuhi setiap prosedur yang ditetapkan ketika program perkhemahan itu diadakan.

"Kita terpaksa lawan dan saya pertahankan guru-guru dan Jabatan Pelajaran Negeri yang telah menjalankan tanggungjawab sepenuhnya dalam operasi menyelamat yang melibatkan 500 orang semuanya," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan bapa tiga murid yang mati lemas dalam tragedi jambatan runtuh di Kuala Dipang memfailkan saman bagi menuntut ganti rugi berjumlah RM105 juta.

Ketiga-tiga mereka, K. Mageswaran, K. Vasudevan dan T. Nathan masing-masing ialah bapa kepada mendiang M. Dava Dharshini, 11, V. Divyashree, 12, serta N. Dina Deve, 11.

Defendan yang dinamakan dalam saman itu ialah guru besar Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Mambang Diawan, guru besar SJKT Gopeng, Ketua Pegawai Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan dan Pengarah Pelajaran Perak.

ULASAN TM,
105 juta ringgit??? Kaya lah mereka. tak perlu buat kerja 7 keturunan. Ini lah yang dikatakan tak mengenang budi. Sudah dapat sumbangan 10 ribu ringgit masih nak lagi.

Cuba fikirkan kembali. dari dalam perut sehingga berusia 12 tahun berapa pula kos yang ditanggung oleh kementerian kesihatan dan kementerian pelajaran?

Kalau tak percaya dengan sekolah kerajaan kenapa awal-awal tak hantar ke sekolah swasta ? Huh!!! dasar lupa daratan....

JANGAN LAH

SIAONE / HEALTH / WOMEN'S MATTERS / STORY
Tue, Aug 26, 2008
The New Paper
Fish therapy gone wrong

BY: Hedy Khoo

THE latest health fad in town involves letting little fishes nibble your legs to get rid of dead skin.

These fishes are dubbed "doctor fish", but two sisters who went for the therapy earlier this month ended up having to visit real doctors instead.

They claimed that that their legs became itchy and turned red and blotchy. They also said they had brown patches and scaly skin after going to a "fish spa" that features the Garra rufa fish, a Turkish spa fish.

Miss Jas Huang, 22, a manicurist, and her younger sister Min, 20, a hairstylist, went for one session at a spa called Dr Fish in Ang Mo Kio on 3 Aug.

The treatment cost them $28 each, for a half-hour session. Clients have to submerge their legs in a tank filled with the fish.

Stinging sensation

Miss Jas Huang said: "Our legs had turned red after the treatment. There was a stinging sensation on my legs when I took a shower after going home.

"But my sister thought it was part of the after-treatment process. We didn't think it was serious until a week later, when the redness and itchiness still did not go away."

They then went to see separate doctors who told them that they had fungal infection on their skin. They were given cream to apply to the affected areas.

Miss Jas Huang said: "I was very upset and angry at that time. It was supposed to be a treatment to rejuvenate our skin, but now our legs look so ugly that we have to see real doctors."

She said she had tried asking for a compensation from the spa - $108 each for her and her sister. This is to cover their medical bills ($80 each) and for the refund of the treatment fee ($28 each).

But the shop declined to pay because she could not produce the medical bills. Miss Jas Huang claimed that she had thrown away the bills - hers and her sister's - in a fit of anger.

She added: "I regret trying the fish treatment. It was fun and interesting at first, but now it has turned into a nightmare. I wouldn't dare try such treatments in future."

Her sister Min said: "I usually wear shorts and skirts, but now I can't. Some strangers who walked past me even commented that my legs look scary and ugly with the marks."

Miss Jas Huang said that they did not get any receipts at the spa.

When contacted, the spa owner, Mr Steve Wong, said that his shop issues receipts only to customers who pay by Nets and those who ask for receipts

No medical receipts

He said he was aware of the incident and that he was concerned for his customers' welfare. "Our treatment is safe because we even have parents who take their children for this treatment," he said.

He added that the water in the tanks are changed every two to three days.

Mr Wong said he had spoken with the sisters and had asked them to go to his shop to discuss the matter.

But the sisters told him they did not have receipts for their medical treatment and had also refused to tell him which doctors they had visited.

Mr Wong also showed The New Paper on Sunday an indemnity form that all customers must sign before proceeding with the treatment. It stated that the spa "holds no responsibility for any ailments that arises after treatment".

However, the Consumers Association of Singapore (Case) said that making customers sign an indemnity form does not absolve the shop from responsibility.

Mr Seah Seng Choon, the executive director of Case, said: "The vendor is trying to exempt itself from liability against injuries suffered by its customers.

"But signing the indemnity form does not take away the right of the consumer to sue."

Mr Seah said it could be argued that this was not allowed under the Unfair Contract Terms Act, which states that businesses cannot exempt itself from liability for injuries howsoever caused.

But the consumer needs to show proof that he had suffered injuries that were caused by the business and that he had paid for medical treatment.

If the case goes to court, the customer may need to get the clinic doctor or staff member to confirm in writing that she had gone to the clinic and incurred a certain amount of medical expenses.

NIZAR HOK HEK : GAZA DISERANG LAGI

ABOUT AN HOUR AGO!

Two Palestinians have been injured in the north of the Gaza Strip, Jabalia camp. The Israeli F16 warplane has targeted a factory with one rocket, this attack has created great fear on the people of north of the Gaza.

Four Palestinians have been injured due to the attack on the tunnel area between Rafah City and Egypt. This addition to the clear voice of the F16 warplane in different districts of the Gaza Strip

Another Israeli air raid in middle of the Gaza Strip, in AlNusirate refugees camp causing no wounded people

Sabtu, 21 November 2009

SAHAM AZMIN DAN ASMIDAR


Oleh AIDC

Apabila bekas Setiausaha Sulit (SUS) Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan , Anuar Shaari membuat laporan di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman pada 17 November lalu, jam 11.45 pagi ramai orang tertanya-tanya apakah isi kandungannya. Apakah benar signifikan dokumen-dokumen itu dengan Azmin Ali, Shamsidar Taharin dan Anwar Ibrahim, sehinggakan Anwar terpaksa melabel Anuar sebagai 'diupah' dan Azmin pula melabel sebagai 'pengemis politik'.

Memahami karektor Anwar dan Azmin, apabila mereka memulakan perlabelan ke atas seseorang, bermakna mereka tiada hujah untuk menjawabnya, kecuali menggunakan kaedah 'character assassination' (pembunuhan watak) dengan label-label jahat seperti itu.

Teknik yang sama pernah digunakan oleh Anwar dan Azmin ketika berhadapan dengan Dr Mahathir dengan menggelarkan bekas Perdana Menteri Malaysia itu sebagai 'Maha Firaun', 'Maha Zalim' dan sebagainya.

Bermakna apabila Anwar dan Azmin melabelkan Anuar Shaari sebagai 'diupah' dan 'pengemis politik', bermakna laporan polis yang dibuat oleh bekas pekerjanya itu ada asas yang kuat, sama seperti dakwaan Dr Mahathir yang mengatakan Anwar seorang yang tidak bermoral pada tahun 1998. Dakwaan Dr Mahathir terbukti benar, apabila Hakim Datuk S. Augustine Paul pada 14 April 1999 menjatuhi hukuman penjara enam tahun atas empat tuduhan pindaan rasuah kerana menyalah guna kuasa di bawah Seksyen 2(1) Ordinan 22 (Kuasa-Kuasa Perlu) Darurat 1970.. Klik di sini

Penggunaan kaedah 'character assassination' merupakan kaedah terdesak yang membayangkan orang yang dituduh itu berada dalam bayangan ketakutan.

Pada 17 November lalu, Anuar Shaari berkata, "Saya ingin cari kebenaran...Saya rasa penyokong-penyokong Azmin Ali, Wan Azizah dan Anwar juga ingin mencari kebenaran... Lebih-lebih lagi Wan Azizah juga ingin tahu, kenapa kebanyakan daripada saham tersebut atas nama Shamshida"

Anuar Shaari bukan 'budak upahan' seperti yang cuba digambarkan oleh Anwar. Dia mempunyai jati dirinya sendiri. Kalau Anuar, tidak hebat, kenapa Anwar perlu mengambil Anuar bekerja dengannya sebagai Setiausaha Sulit di Kementerian Kewangan satu ketika dulu.

Kalau Anuar tidak mempunyai jati diri, kenapa Wan Azizah memilih Anuar sebagai Setiausaha Politiknya ketika Anwar berada di penjara Sungai Buloh ? Kalau Anuar tidak mempunyai intergriti dan harga diri yang tinggi, kenapa Anwar memilih Anuar Shaari sebagai Ketua Bahagian PKR di Permatang Pauh, satu tempat yang menjadi base kepada Anwar Ibrahim ?

Jadi tidak perlu Anwar dan Azmin memperlekehkan kredibiliti Anuar, sedangkan Anuar juga tahu luar dalam siapakah Anwar, Azmin dan Wan Azizah, baik semasa berada di Kementerian Kewangan, mahupun semasa berada di dalam PKR.

Ketika menjadi Setiausaha Politik kepada Wan Azizah dan Ketua Bahagian Permatang Pauh, Wan Azizah sendiri merungut, mengeluh dan tidak berpuas hati dengan Azmin Ali dan Shamshida Taharin. Dalam kes pemenjaraan Anwar, Wan Azizah menyalahkan seratus peratus kepada faktor Azmin sekeluarga.

Memang di depan orang ramai, di depan penyokongnya Wan Azizah , Azmin dan Shamsidar berlakon, kononnya mereka 'rapat' tetapi di hadapan Setiausaha Politiknya (Anuar Shaari), Wan Azizah meluahkan segala-galanya tentang kebenciannya kepada Azmin dan Shamshida.

Siapa yang lebih mengenali sifat Wan Azizah, kalau bukan Anuar, Setiausaha Politiknya ?

"Saham-saham atas nama Shamshida, jumlahnya cukup besar, jutaan ringgit, sebab itu kita minta perkara ini disiasat dengan setelus-telusnya", kata Anuar Shaari ketika diminta mengulas hubungan misteri Anwar dengan Shamshida.

"Saya mengaitkan (dokumen ini dengan) Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana dokumen itu bertarikh 1992-1994 semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri dan ketika itu juga Azmin Ali menjadi Setiausaha Sulit Anwar," kata Anuar lagi.

Ketika itu Azmin Ali adalah pegawai kerajaan yang berstatus sebagai Setiausaha Sulit Anwar dan Shamshida Tahrin pula adalah isteri Azmin. Persoalannya berapa gaji pegawai kerajaan berstatus Setiausaha Sulit hinggakan pasangan suami isteri itu mampu membeli saham bernilai puluhan juta ringgit ?

Dari mana Azmin dan Shamshida memperolehi duit-duit 'sampingan' sedangkan gaji hakiki seorang pegawai kerajaan seperti Azmin sekitar RM3,000 sebulan ?

Azmin bukan peniaga besar dan bukan ahli korporat, tetapi dia adalah seorang pegawai kerajaan yang menjaga Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan dan pejabat Timbalan Perdana Menteri.

Jadi dari mana Azmin dan Shamsida memperolehi sumber kewangan yang luar biasa itu yang mengalahkan tokoh korporat ternama yang terlibat dalam dunia urus niaga sepenuh masa ? Di sini bermulanya titik persoalan ?

Di sini bermulanya persoalan apakah wujud hubungan misteri di antara Anwar, Azmin dan Shamshida yang menggunakan pengaruh Menteri Kewangan sekitar tahun 1992-1998 untuk memperkayakan diri sendiri ?

Dari mana Shamshida Taharin dapat wang jutaan ringgit ?

Berikut disertakan tiga keping dokumen pembelian saham kepunyaan Shamshida Taharin yang melabur di Multi Purpose, EHS dan Kemayan Oil Palm Berhad.

Ketiga-tiga dokumen Shamshida menggunakan alamat di No 13, Jalan H-1, Fasa 5, Taman Melawati, Kuala Lumpur.

Di Multi Purpose, Shamshida telah mendapat keuntungan sebanyak RM21,731.00 (setelah ditolak kos perkhidmatan broker TA Securities Sdn Bhd) daripada membeli sebanyak 10,000 lot saham dengan harga RM2.17 sen untuk satu lot.

SahamShamshida1

Di EHS, Shamsida telah mendapat keuntungan sebanyak RM280,000 (setelah ditolak kos perkhidmatan broker Rashid Hussain Securities Sdn Bhd) daripada membeli sebanyak 100,000 lot saham bernilai RM2.80 sen satu lot.

SahamShamida2

Di Kemayan Oil Palm Berhad, Shamshida memasukkan keuntungan sebanyak RM250,003.00 ke dalam akaunnya hasil daripada keutungan pembelian saham tersebut.

SahamShamsida1

Ini merupakan beberapa contoh dokumen daripada berjuta-juta saham yang dibelinya.

Persoalannya dari mana Shamsida memperolehi sumber kewangan untuk pembelian saham-saham di syarikat-syarikat gergasi yang tersenarai di BSKL ?

Misalnya Syarikat Multi Purpose atau Multi Purpose Holding Berhad (MPHB) adalah syarikat gergasi yang tersenarai di BSKL sejak dari tahun 1982. Syarikat ini menjalankan perniagaan seperti perjudian dan hiburan, perkhidmatan kewangan, perhotelan, saham dan hartanah & pembangunan.

Salah satu bank di bawah kawalan MPHB adalah Phileo Allied Bank (Malaysia) Berhad dan syarikat perjudian yang dikawalnya adalah Magnum Corporation Berhad. Kondomium Tivoli Villa, Bangsar adalah salah satu projek pembangunan dan hartanah milik MPHB.

Apakah semua ini berkaitan dengan Anwar ?

Menurut Emily Kao Chung Meng (Pengurus Pengurusan Harta Bandaraya Development Berhad ) semasa memberi keterangan di Mahkamah Tinggi berkenaan dengan kes salah laku Anwar Ibrahim (1998) mengakui bahawa kondominium Tivoli Villa adalah milik MPHB.

Dua unit kondo telah diberikan kepada Datuk Lim Thian Kiat (TK Lim), Pengarah Urusan MPHB.

Kondo Tivoli Villa menjadi topik utama dalam perbicaraan mahkamah yang mengaitkan hubungan seksual di antara Anwar Ibrahim dan Shamshida Taharin melalui perantara Dato Nallakarupan, Pengarah Magnum Corporation, salah satu syarikat kerjasama dengan syarikat MPHB.

Kedua-dua unit kondo itu telah diberikan oleh Datuk TK Lim kepada Dato Nalla sebagai 'tempat' untuk melayan hiburan tetamu VVIP. Klik di sini

Menurut pengakuan berkanun Datuk Abdul Murad Khalid, bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Anwar telah mengarahkan proksinya bernama Tong Kooi Ong, CEO Phileo Allied Bank, untuk mengambil Shamshida Taharin, bekerja di Phileo Allied Bank di Jalan Tun Razak.

Kata Abdul Murad: ''Adalah diketahui dengan meluas bahawa Shamsidar dibayar gaji yang tinggi dan disediakan dengan sebuah kereta dan pemandu dan pada kebanyakan masa dia tidak perlu pergi bekerja.'' Klik di sini

Menurut Zulkifli Sulaiman, Pengurus Besar di Phileo Allied Bank : "Saya amat mengenali Shamshida Taharin. Semasa di Phileo, dia hanya berjawatan Executive Corporate Affairs, di Ibu Pejabat phileo Allied Bank dan juga merangkap Pengarah Syarikat Phileo Pregrine, broker saham kepunyaan Tong Kooi Ong"

"Saya mengetahui bahawa Shamshida adalah proxy untuk Anwar dan juga untuk suami sahnya, Azmin Ali"

"Pendapatannya di Phileo Allied Bank adalah RM5000-00, tetapi dia mendapat benefit lain dari Phileo Pregrine dan anak-anak syarikat Phileo yang lain, jadi keseluruhan pendapatannya berjumlah RM25,000-00 tak termasuk kereta audi dan pemandu serta fringe benefit saperti entertainment expense"

"Kami di Phileo ketika itu tahu tentang connection Shamshida dengan Anwar, malah dia jarang ada di office dan she reported direct to Tong. Shamshida have direct access to Anwar"

Perhatikan kenyataan Zulkifli Sulaiman (seperti yang dibold di atas) "untuk suami sahnya, Azmin Ali". Mendalam kata-kata itu. Bermakna terdapat suami tidak sah Shamshida? Klik di sini

Datuk TK Lim meletak jawatan sebagai Pengarah Urusan MPHB pada 28 Jun 1999, apabila kes Anwar dan Shamshida dibicarakan di mahkamah.

Dato Nalla yang menjadi 'rakan sepermainan tenis' Anwar pula dipenjarakan kerana didapati bersalah memiliki peluru tanpa lesen.

Jadi apabila dikaitkan dengan laporan polis Anuar Shaari pada 17 November lalu dengan hubung kait kekayaan Shamshida yang luar biasa itu, nama Anwar Ibrahim juga turut terpalit.

Dalam sidang media itu, wartawan turut bertanyakan Anuar adakah dokumen itu berkaitan dengan akuan bersumpah RM3 billion Datuk Abdul Murad Khalid pada tahun 1999, Anuar meminta pihak polis menyiasatnya dengan lebih terperinci untuk menentukan kebenarannya.

"Saya tidak berniat menghukum, tetapi mungkin ada asasnya, kerana jumlah ini cukup besar dan selari dengan apa yang diperkatakan." Katanya.


AIDC

APAKAH ESOK MASIH ADA UNTUK KU? ADUN N3 KOTA SEPUTEH , DATO ABU HASSAN
















MARI KITA KENALI ADUN KEDAH

N1 AYER HANGAT
NamaYB. MOHD RAWI ABDUL HAMID
(BN)
Alamat RumahNo. 4, Taman Teratai 2 Jalan Pegawai
[Persiaran Sultan Abdul Hamid]
05050 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah0194172494

N2 KUAH
NamaYB. DATO' IR. NAWAWI AHMAD
(BN)
Alamat RumahN0. 5 Taman Bawal,
Lebuhraya Sultanah Bahiyah,
05000 Alor Star,
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-9660626
Tel Bimbit019-4722280

N3 KOTA SIPUTEH
NamaYB. DATO' ABU HASSAN SARIF
(BN)
Alamat RumahNo. 4004 Taman Siswa,
Bandar Darul Aman,
06000 Jitra,
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit019-5434343

N4 AYER HITAM
NamaYB. ABDUL GHANI AHMAD
(PAS)
Alamat RumahNo. 67, Taman Sayang
Mk. Padang Lalang
06250 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0194469596
Emelpkwr.n04ayerhitam@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-ayerhitam.blogspot.com/

N5 BUKIT KAYU HITAM
NamaYB. DATO' AHMAD ZAINI JAPAR
(BN)
Alamat RumahNo. 2796-C
Jalan 6/4 Taman Golf
05250 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-7313915
Tel Bimbit0122898777

N6 JITRA
NamaYB. DATO' SAAD MAN
(BN)
Alamat RumahNo. 78, Bukit Indah
Bandar Baharu Darul Aman
06000 Jitra
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-9190110
Tel Bimbit0122103047

N7 KUALA NERANG
NamaYB. DATO' SYED SOBRI SYED HASHIM
(BN)
Alamat RumahNo.2330 Taman Lumba Kuda
05200 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-7353722
Tel Pejabat04-7358701
Tel Bimbit0193800038

N8 PEDU
NamaYB. DATO' SERI DIRAJA MAHDZIR KHALID
(BN)
Alamat RumahNo. 7-V, Lorong Bayu,
Jalan Sultanah,
05350 Alor Star,
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatTingkat 6, Bangunan UMNO
Jalan Tunku Ibrahim
05000 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit012-4722665/019-2864756

N9 BUKIT LADA
NamaYB. AHMAD IZZAT SHAUKI
(PAS)
Alamat RumahNo. 135, Batu 2 ¼ , Jalan Langgar
5460 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Emel-
URL Pusat Khidmat YBhttp://ustazizzat.blogspot.com/

N10 BUKIT PINANG
NamaYB. DATO' MD ROSHIDI OSMAN
(PAS)
Alamat Rumah2415 A, Jalan Mahkota
05100 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatD/A Markas PAS Bukit Lada
Batu 12 1/4 , Jalan Kuala Nerang
06400 Pokol Sena
Kedah.
Tel Pejabat04-7821877
Tel Bimbit0134217012
Emelpkwr.bukitpinang@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-bukitpinang.blogspot.com

N11 DERGA
NamaYB. DR CHEAH SOON HAI
(BN)
Alamat RumahNo. 1009 Kompleks Sri Putra
Seberang Jalan Putra
05150 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-7334768
Tel Pejabat04-7314731
Tel Bimbit0124869768

N12 BAKAR BATA
NamaYB. DATO' PADUKA AHMAD BASHAH MD HANIPAH
(BN)
Alamat RumahNo. 360, Lorong Putih 3,
Taman Rakyat Mergong,
05150 Alor Star,
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-7319889
Tel Bimbit012-4985360

N13 KOTA DARUL AMAN
NamaYB. LEE GUAN AIK
(DAP)
Alamat RumahNo. 9 Taman Anggerik
Jalan Lencong Barat
05050 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatNo.15, Tingkat Atas Taman
Perindustrian Ringang Kristal
Kawasan Perusahan Mergong 2
05150 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0124852378

N14 ALOR MENGKUDU
NamaYB. DR. ISMAIL BIN SALLEH
(PAS)
Alamat RumahB-10, Taman Pelangi Fasa 2
Jalan Mega
05050 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0164108336
Emelismailsalleh@kedah.gov.my
pkwr.alormengkudu@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-alormengkudu.blogspot.com

N15 ANAK BUKIT
NamaYB. DATO' HAJI IR. AMIRUDDIN BIN HAMZAH
(PAS)
Alamat RumahNo. 26, Taman Perumahan Al-Azhar,
Pulau Nyior,
06000 Jitra,
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 1 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-9163121
Tel Bimbit019-4540044
Emelamiruddin@kedah.gov.my
pkwr.anakbukit@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-anakbukit.blogspot.com

N16 KUBANG ROTAN
NamaYB. MOHD NASIR MUSTAFA
(PAS)
Alamat RumahNO. 14, Taman Inang
Jalan Putra
06250 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0124215955
Emel-
URL Pusat Khidmat YBhttp://mohdnasir.blogdrive.com/

N17 PANGKALAN KUNDOR
NamaYB. DATO' HAJI IR. PHAHROLRAZI BIN HAJI MOHD ZAWAWI
(PAS)
Alamat RumahLot 78, Jalan Gunung Perak
Taman Gunung Bayu
05400 Alor Star
Kedah.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman
Tel Bimbit0193356724
Emelphahrolrazi@kedah.gov.my
URL Pusat Khidmat YBhttp://dunpengkalankundor.blogspot.com/

N18 TOKAI
NamaYB. DATO' HAJI MOHAMED TAULAN BIN MAT RASUL
(PAS)
Alamat RumahNo. 131, Pekan Tokai,
6660 Alor Setar,
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman 05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-7643098
Tel Pejabat04-7329057
Tel Bimbit012-4298338
Emeltaulan@kedah.gov.my
pkwr.tokai@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-tokai.blogspot.com/

N19 SUNGAI TIANG
NamaYB. SURAYA YAACOB
(BN)
Alamat RumahNo. 12, Taman Sophia,
Jalan Kuala Kedah,
05400 Alor Star,
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatNo. 45 Tingkat 1
Kompleks Perniagaan Pertama
Jalan Sultanah Sambungan
05350 Alor Star.
Tel Rumah04-7718360
Tel Pejabat04-7314357/7346864
Tel Bimbit012-4937645

N20 SUNGAI LIMAU
NamaYAB. DATO' SERI HAJI AZIZAN BIN ABDUL RAZAK
(PAS)
Alamat RumahNo. 7, Jalan Sultanah
05350 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatPejabat Menteri Besar Kedah
Aras 3 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit019-3847118
Emelustazizan@kedah.gov.my

N21 GUAR CHEMPEDAK
NamaYB. DATO' DR KU ABD RAHMAN KU ISMAIL
(BN)
Alamat RumahNo. 22, Suasana Permai
Jalan Kelab Golf
Bandar Darul Aman
06000 Jitra
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatPusat Khidmat ADUN Jerai
Bangunan UMNO Bahagian Jerai
08800 Guar Chempedak
Kedah Darul Aman.
Tel Pejabat04-4687402
Tel Bimbit0194343333

N22 GURUN
NamaYB. DR LEONG YONG KONG
(BN)
Alamat RumahNo. 159 Taman Suria
08300 Gurun
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatNo. 1 Taman Suria
08300 Gurun
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-4680120
Tel Pejabat04-4684366
Tel Bimbit0124121929

N23 BELANTEK
NamaYB. TAJUDIN ABDULLAH
(BN)
Alamat RumahNo. 26, Kampung Kemelong
08200 Sik
Kedah Darul Aman.
Tel Pejabat04-4695424
Tel Bimbit0195651903

N24 JENERI
NamaYB. YAHYA ABDULLAH
(PAS)
Alamat RumahNo. 55, Darul Abrar
05700 Jeniang
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0134224646
Emel-
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-jeneri.blogspot.com

N25 BUKIT SELAMBAU
NamaYB. S. MANIKUMAR A/L SUBRAMANIAM
(PKR)
Alamat RumahNo. 6222, Lrg Inang 1,
Taman Ria Jaya,
08000 Sungai Petani.
Alamat PejabatAras 5, Blok E, Wisma Darul Aman.
Tel Bimbit0124037990

N26 TANJONG DAWAI
NamaYB. DR. HAJI HAMDAN BIN MOHAMED KHALIB
(PAS)
Alamat RumahB-235, Lorong 9 Taman Ria Indah
08000 Sungai Petani
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0195478066
Emelhamdankhalib@kedah.gov.my
URL Pusat Khidmat YBhttp://aduntgdawai.blogspot.com/

N27 PANTAI MERDEKA
NamaYB. TUAN HAJI ABDULLAH BIN JUSOH
(PAS)
Alamat RumahNo. 316, Jalan Kenanga 6/7
Persiaran AmanJaya 7
Bandar AmanJaya
08000 Sungai Petani
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0195663899
Emelabdulj@kedah.gov.my
pkwrn27@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwrpantaimerdeka.blogspot.com/
http://abdullahjusoh.blogspot.com/

N28 BAKAR ARANG
NamaYB. ENCIK TAN WEI SHU
(PKR)
Alamat RumahNo. 51-D Jalan Aman,
Taman Bersatu
08000 Sungai Petani
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star,
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0124749289
Emeltanweishu@kedah.gov.my
pkwr.bakararang@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-bakararang.blogspot.com

N29 SIDAM
NamaYB. TAN SHOW KANG
(PKR)
Alamat RumahNo. 43 Pekan Lama
Lubok Buntar
09800 Serdang
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatNo.23A, Taman Desa Meranti
Padang Temusu
08000 Sungai Petani
Kedah.
Tel Pejabat044317366
Tel Bimbit0164117494
Emelpkwr.sidam@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-sidam.blogspot.com

N30 BAYU
NamaYB. AZMI CHE HUSSEIN
(BN)
Alamat RumahBekas Rumah Pengghulu Lama
Kampung Iboi, Kupang
09200 Baling
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatPusat Khidmat ADUN Bayu
U2 Lorong Syed Syeikh 4
Bangunan Majlis Daerah Baling
09100 Baling
Kedah Darul Aman.
Tel Pejabat04-4707779
Tel Bimbit0194109779

N31 KUPANG
NamaYB. JOHARI ABDULLAH
(PAS)
Alamat RumahNo. 42-A, Kampung Iboi
09200 Kupang
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatPusat Khidmat ADUN Kupang
No. 8, Jalan Kemajuan
Pekan Baru
Kupang, Baling
Kedah.
Tel Bimbit0194651928
Emelpkwr.kupang@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-kupang.blogspot.com

N32 KUALA KETIL
NamaYB. MD ZUKI YUSOF
(PAS)
Alamat RumahKampung Landak Hilir
09200 Kupang
Baling, Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatPusat Khidmat ADUN Kuala Ketil
A 11, Pekan Baru Kuala Ketil
09300 Kuala Ketil
Kedah.
Tel Pejabat04-4430428
Tel Bimbit0195779934
Emelpkwr.kualaketil@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-kualaketil.blogspot.com

N33 MERBAU PULAS
NamaYB. USTAZAH HAJJAH SITI ASHAH BINTI HAJI GHAZALI
(PAS)
Alamat RumahBatu 10, Jalan Lunas
09400 Padang Serai
Kedah Darul Aman
Alamat PejabatAras 1 Wisma Darul Aman
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman
Tel Bimbit0195457196
Emelsitiashah@kedah.gov.my
pkwr.merbaupulas@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-merbaupulas.blogspot.com

N34 LUNAS
NamaYB. ENCIK MOHAMMAD RADZHI BIN SALLEH
(BEBAS)
Alamat RumahNo. 70 Taman Rasa Sayang
06000 Jitra
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatAras 2 Wisma Darul Aman,
05503 Alor Star
Kedah Darul Aman.
Tel Rumah04-9174555
Tel Bimbit0172688308
Emelradzhi@kedah.gov.my
pkwr.lunas@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-lunas.blogspot.com

N35 KULIM
NamaYB. LIM SOO NEE
(PKR)
Alamat RumahNo. 449, Lorong Keranji 9/3
Bukit Kulim
09000 Kulim
Kedah Darul Aman.
Alamat PejabatNo.696 1st Floor
Lorong Kemuning
Taman Keranji 2
09000 Kulim
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0175968899
Emelpkwr.kulim@gmail.com
URL Pusat Khidmat YBhttp://pkwr-kulim.blogspot.com

N36 BANDAR BAHARU
NamaYB. YAAKOB HUSIN
(PAS)
Alamat RumahNo. 84, Taman Serdang
60980 Serdang
Kedah Darul Aman.
Tel Bimbit0134884882
Emel-
URL Pusat Khidmat YBhttp://yaakubhusin.blogdrive.com/

Papar semua