Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2014

Isu Lokap Akan Dibangkitkan Pada Hujah Akan Datang

Rakyat Hakim Negara: LIVE PUTRAJAYA

RAKYAT HAKIM NEGARA

Anwar telah dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun atas kesalahan meliwat Saiful di sebuah pangsapuri di Damansara.

Anwar membawa kes ke mahkamah tertinggi persekutuan di Putrajaya dengan harapan dapat mengenepikan keputusan yang dibuat oleh hakim sebelum ini.

Tiba-tiba satu tag line telah muncul di saat akhir sebelum merengkok dalam penjara. Tag line itu ialah RAKYAT HAKIM NEGARA..

Dengan kata lain konco Anwar menolak sistem kehakiman yang diguna pakai di negara ini.  Anwar mahu 5 hakim di tolak oleh rakyat.

Secara bodohnya Anwar mahu rakyat memutuskan beliau tidak bersalah. Anwar mahu rakyat membebaskan beliau dari hukuman 5 tahun penjara yang dikenakan sebelum ini.

Dalam bahasa mudah, Anwar telah menolak sistem perundangan negara dan menolak 1 daripada 5 prinsip dalam Rukun Negara.



Oleh itu jika Anwar menjadi Perdana Menteri, Anwar akan menghapuskan undang-undang negara, tidak ada lagi mahkamah, tiada lagi peguam, tiada lagi hakim dan majisterit.

Anwar akan roboh semua mahkamah dan me…

Pagar UM Dirempuh

Kadar Statistik Jenayah Menurun Tidak Bermaksud Kegiatan Mafia Tidak Wuj...

JOHARI ABDUL MELALUT SELEPAS TERLEBIH MINUM AIR KETUM MELALAK DI UM

PEMBOHONGAN ANWAR TERAKHIR SEBELUM KE SUNGAI BULOH

Permohonan Maaf Hanya Permainan, Syed Azmi Wajib Bertaubat: Harussani

Anwar Pandang Mudah Isu Umat Islam Sentuh Anjing

ANWAR TERDESAK INSIDEN DI UNIVERSITI MEMALUKAN DIRINYA SENDIRI

Ratusan mahasiswa dan penyokong PKR merempuh pintu pagar Universiti Malaya membolehkan mereka memasuki kampus itu bagi mengikuti pidato Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mereka merempuh pintu pagar Kuala Lumpur yang berkunci dan di rantai oleh pihak keselamatan sambil melaungkan "buka, buka" dan kemudiannya memasuki kawasan kampus.


Kemudian, mereka berarak kira-kira 200 meter dari pintu pagar bagi menunggu ketibaan Anwar sebelum bergerak ke Dewan Tunku Canselor.

Sementara itu, kira-kira jam 9.40 malam Anwar bersama keluarganya sampai dengan menaiki sebuah pacuan empat roda dan mereka mula berarak ke Dewan Tunku Canselor.

Menyampaikan ucapan atas pacuan empat roda itu di depan dewan itu, Presiden Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya Fahmi Zainol mencerita sejarah perjuangan mahasiswa UM untuk rakyat.

Beliau juga berkata sedia berdepan dengan tindakan disiplin daripada pentadbiran universiti selepas ini. "Saya tahu pihak UM marah dengan saya. Saya sedia menerima hukuma…

Pakatan Rakyat Tak Ubah Macam Gusti WWE… Drama Terbaru Di Sarawak

DARI mula penulis tahu penubuhan Pakatan Rakyat ini tak lebih macam perlawanan gusti WWE – tahu tipu, tapi orang tetap seronok menonton, malah segelintir percaya pertarungan itu betul-betul kejadian.

Bukan penulis sahaja, ramai yang percaya begitu (Pakatan penipu) apatah lagi bila dalam PRU13 yang lepas, masing-masing PAS dan PKR bertarung sesama sendiri di 5 kerusi DUN dan 1 kerusi Parlimen – Pakatan apa jadah macam itu.

Tapi jenama itu dan pembohongan disebaliknya, nampak boleh diterima lagi oleh para balaci, cuma penulis nak tahu apa reaksi balaci bila DAP Sarawak memutuskan hubungan dengan PKR dan PAS di negeri tersebut, apakah maksudnya dengan itu?

Pakatan di Sabah, Pakatan di Semenanjung, tiba kat Sarawak, DAP lain, PKR lain, PAS lain. Lebih kurang macam penipuan dalam penipuan.

Seterusnya mencetuskan persoalan, tidakkah nanti Pakatan keruh dan rapuh ini akan mencetuskan masalah kalau berjaya merampas Putrajaya, seperti mana mereka mencetuskan masalah di Selangor? Kelantan dan …

PAS dan SYIAH berpisah tiada

ISIS Menggila Islam Dicela

PIDD 2014 Platform Perkongsian Ilmu Tadbir Urus Dengan Baik

Suka Kritik Antara Punca Pendidikan Melayu Tidak Dapat Berkembang

Sumbangan Deepavalli Dun Trong

Orang Pas ada KUNCI SYURGA

Perang dingin antara Taipingmali dengan Pengerusi Masjid Kampung Expo terus panas dan tegang. Taipingmali menggunakan laman blog untuk menyerang Pengerusi Masjid iaitu Penghulu Mohd Azam.

Azam tidak ada blog tetapi mendapat bantuan sebuah akhbar yang bersinar-sinar dalam kekelabuan sebagai medium untuk menangkis hujah. Pun begitu akhbar yang bersinar-sinar dan dalam jerubu gagal memfaatkan tujuan dan matlamat Mohd Azam. 
Kecewa dengan akhbar tersebut, Azam menggunakan kuasa yang ada untuk menyerang di dalam masjid. Jumaat sebelum Khutbah dan selepas tazkirah politik beliau akan mengambil kesempatan menghentam Taipingmali.
Perkara ini bukan baru tetapi berlaku sejak beliau mengambil alih jawatan Pengerusi Masjid. 
Isu terbaru yang masih panas ialah isu lembu korban. Walaupun daging korban sudah tiada lagi dalam peti sejuk namun ia masih membara di dalam minda Mohd Azam.
Di mimbar masjid beliau menuduh Umno curi lembu, menceroboh kawasan rumahnya dan mengotorkan kawasan rumahnya.
Kepala…

Proton Compact Car : IRIZ - Tak beli lagi tak tau lah, dah beli baru tau hebat dia

http://taipingmali.blogspot.com/2014/09/proton-pcc-baru-siri-1.html

http://taipingmali.blogspot.com/2014/09/proton-compact-car-pendedahan-kedua.html

http://taipingmali.blogspot.com/2014/09/proton-pcciriz-mempersonakan.html

Saya telah dijemput oleh Proton untuk sidang media dan preview. so saya tahu mengenai kereta ini, minggu depan saya akan pakai kereta ini Gambar dan info di atas adalah dari Proton Excellent Center

Terima kasih kepada Chief Designer En Azlan dan En Rashid Ketua Eksekutif Teknikal dan En Ahmad Faizal Penolong Pengurus Media,  Publisiti dan Komunikasi

Anwar and the death ropes

The PKR headquarters today issued a statement on DS Anwar Ibrahim’s nationwide road tour ahead of the final appeal of his sodomy conviction at Federal Court on Oct 28 and 29.

The road tour will start with a Deepavali function in Klang on Oct 21, followed by other functions in Penang, Kedah, Perak, Terengganu, Pahang, Malacca, Johor, and Selangor.

The climax of the “Himpunan Solidariti Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim” will be at Stadium Kelana Jaya on Oct 27.

It’s an obvious attempt by Anwar to pre-empt the possibility of the Federal Court upholding the decision by the Court of Appeals which sentenced him to a five years imprisonment for sodomising his aide.

The Court of Appeals had in March overturned a lower court’s decision which had acquitted him of the charge.

The road tour will be Anwar’s attempt to whip up public support for him, which he hopes will damage the ruling Barisan Nasional and to a certain extent influence the court’s decision.

It is the same strategy which he emplo…

Sinar yang dahulunya bersinar-sinar kini dah pudar

Maklumbalas Laporan Akhbar Sinar Harian Bertarikh 12 Oktober 2014 Dan 14 Oktober 2014 Tentang Penganjuran Oktoberfest Melaka 2014

En. Badruldin Zakaria
Editor Edisi Nasional Sinar Harian
Lot 2, Jalan Sepana 15/3
Off Persiaran Selangor
Seksyen 15
40200 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan.
No. Faks : 03-5101 3601

Tuan,

MAKLUMBALAS LAPORAN AKHBAR SINAR HARIAN BERTARIKH 12 OKTOBER 2014 DAN 14 OKTOBER 2014 TENTANG PENGANJURAN OKTOBERFEST MELAKA 2014

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Berdasarkan laporan oleh akhbar Sinar Harian bertarikh 12 Oktober 2014 dan 14 Oktober 2014, Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia telah dikaitkan dengan penganjuran acara Octoberbest Melaka, yang dikatakan akan berlangsung pada 18 Oktober 2014 di Jonker Walk, Melaka.

3. Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia ingin menegaskan bahawa Kementerian ini TIDAK terlibat dalam penganjuran acara Octoberfest di mana-mana negeri.

4. Pihak Kementerian difahamkan bahawa acara yang…

Thanks Mr Police for your actions against this pariah

M. Krishnan, 58, was arrested by police on Saturday at his low-cost flat in PPR Sri Alam, Sungai Besi, to facilitate investigations.

He was remanded for a day to assist police in their probe into intentional insult with intent to provoke breach of peace and criminal intimidation. Krishnan has been released on police bail.

Sentul police chief Assistant Commissioner R. Munusamy confirmed the incident, saying police were wrapping up their investigations.

"The investigation papers will be passed to the Attorney-General's Chambers this week," he told The Malaysian Insider.

Putrajaya cut fuel subsidies on October 2 by raising the price of RON95 petrol and diesel by 20 sen a litre.

A photo purportedly showing Krishnan was published on Facebook by the “Friends of BN – Barisan Nasional” page.

Krishnan was allegedly photographed during a protest against the fuel price hike outside Parliament on October 8. The protest was also against the goods and services tax (GST), which will come int…

AJK Masjid Kg Expo tak perlu melatah

Terima kasih kepada Pengerusi Masjid Ahmad Azam kerana respon penulisan saya berkenaan khutbah Solat Sunat Aidul Adha yang lepas.


Terima kasih kepada pihak akhbar yang memberikan ruang untuk di high light kan.

Saya tak ada nak komen apa dan berharap pejabat agama buka mata.

Pernah satu ketika semasa masjid masjid lain memberi khutbah dan menyentuh insiden kemalangan udara dan isu serangan di Sabah, khatib juga menyeleweng khutbah dengan tokok tambah sendiri.

Selalunya jika khatib membaca teks khutbah yang dikarang oleh Majlis Islam Perak, maka ada paparan teks pada skrin lcd. Akan tetapi jika khutbah lain dari yang lain, maka tidak ada paparan lcd.

Pernah satu ketika sewaktu khutbah yang sepatutnya menyentuh isu kemalangan udara, khatib ber khutbah panjang lebar dgn tokok tambah dan lari dari tajuk asal dan mengheret khutbah hingga solat seledai pada jam 2.20pm.

Kena fikirlah pekerja yang diberikan pelepasan untuk solat Jumaat perlu segera balik awal. Ini sengaja melewat-lewatkan khu…

Letupan bom di pusat bandaraya Kuala Lumpur, Apa motifnya?

Seperti yang dalam tulisan saya minggu lepas,  kemungkinan besar ada pihak akan cuba menghuru-harakan negara menjelang 29 Oktober ini.

Semalam mereka telah mulakan agenda mereka di luar Dewan Rakyat. Walaupun tidak mendapat sambutan,  mereka akan tetap melakukannya. Esok Perdana Menteri akan membuat pembentangan bajet 2015. Apa pula agenda mereka,  apakah akan berlaku esok?

Hari ini 4.30am tadi dua letupan bom telah mencederakan 14 orang,  apa kah ini ada kaitan dengan 29 Oktober ini?

Segerakan tangkap pariah ini.

Pariah merupakan satu kumpulan manusia berkulit hitam dan dihina di negara India, Mereka diharamkan berkasut dan diharamkan duduk di atas kerusi apabila masuk kampung atau bercakap dengan kasta lain.

Kaum pariah dianggap jijik sehingga tidak boleh disentuh atau tersentuh. Mereka jenis pelahap dan makan apa saja tanpa mengira tahap kebersihan dan mereka merupakan kaum paling pengotor di benua mereka.

Kehadiran mereka di sini sebagai buruh atau coolie yang dibawa oleh British. Di bumi ini mereka diberikan hak dan tempat. dihormati walaupun berkasta rendah.  Beruntungnya mereka apabila berada di bumi, bebas berkasut apabila masuk ke kampung dan tidak dipandang hina oleh kasta-kasta lain. Mereka seolah-olah duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan kaum dan kasta lain.

Begitu lah bertuahnya mereka apabila menjadi warganegara ini. Antara syarat lain ialah mereka hendaklah menghormati orang melayu dan mentaati pemimpin, Semua ini telah dikupas oleh Profesor Ramlah Adam dalam buku Me…

Apa kah tujuan sebenar Ketua Menteri Negeri Dap beli kereta bertaraf kereta kebal?

Pas sudah jadi burung unta

Apa yang sedang berlaku di Selangor hari ini betul-betul memalukan Parti Islam ( PAS).  Ahli Parlimen Shah Alam YB Khalid Samad pun awal-awal dah angkat bendera putih. Beliau berkata Pas tidak ada hak untuk menghalang pesta arak yang terhebat di negeri yang mempunyai ramai wakil rakyat Pas ( 15 Adun Pas).

Bahkan bloggers dan facebookers tegar Pas pun sudah membisu seribu bahasa  daripada mengulas isu pesta arak.

Pemuda Pas Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang selama ini sentiasa vokal dan memprotes konsert-konsert di Stadium Merdeka pun menjadi setan bisu.

Sebaliknya, mereka ( Pas) lebih berminat kepada isu subsidi bahan bakar RON 95.

Mulai sekarang, Pas sudah menjadi seekor anjing yang menyorok ekornya atau menjadi seekor burung unta yang hanya menyorok kepala dalam lubang dan mendedahkan bontot.

Mampus Pas.......

Kejadian mengganggu ibadat korban cukup menjijikkan

Apa yang berlaku di  Telok Panglima Garang Selangor kelmarin amatlah memalukan.  Ia mengenai perilaku seorang lelaki India yang tidak membenarkan penyembelihan lembu untuk ibadat korban.


Sejak merdeka dan sejak tertubuhnya Persekutuan Tanah Melayu dan bangsa Melayu menerima kaum-kaum lain yang dibawa masuk oleh British supaya dibenarkan tinggal dan menetap di Tanah Melayu dan diberikan taraf warganegara.

Untuk membolehkan warga British terus tinggal dan hidup di bumi Malaysia, mereka dikenakan beberapa syarat. Antaranya ialah menghormati orang Melayu dan adat-adat yang menjadi amalan orang Melayu, memahami dan menghormati agama Islam adalah agama Persekutuan Tanah Melayu.

Barang siapa yang tidak faham berbahasa Melayu hendaklah berusaha mempelajarinya. Mereka juga diberi pilihan jika tidak bersetuju dengan segala syarat yang tetap kan dalam kontrak sosial mereka boleh memilih untuk meninggal kan tanah air ini. Ini kontrak yang dipatuhi oleh datuk nenek nenek mereka dahulu.

Kini sejak…

Khutbah Aidul Adha Masjid Kampung Expo tercalar kerana Pas.

Masjid Jamek Kampung Expo yang dibina oleh kerajaan BN dengan dana yang disumbang kan oleh kerajaan ketika Pak Lah menjadi Perdana Menteri cukup sinonim sebagai kubu pertahanan parti Pas Perak, khususnya di kawasan Parlimen Taiping.

Masjid ini pernah menjadi kesayangan ahli parlimen Dap, Nga Kor Meng kerana kerap menaja majlis berkhatan pada hujung tahun.

Dalam kempen PRU 13 lalu, Nurul Izzah pernah datang dalam satu majlis Muslimat Pas Perak untuk memperkenal kan calon-calon wanita Pas yang akan bertanding dalam DUN dan MP Perak. Begitulah hebatnya Masjid Kampung Expo, Kamunting Perak.

Kelmarin masjid tersebut sekali lagi menjadi tumpuan ramai anak-anak kampung (Khairiah) yang balik menyambut hari raya korban. Namun ini lah peluang dan kesempatan yang diambil oleh jawatan kuasa masjid untuk menghentam kerajaan yang memerintah.

Solat sunat dimulakan tepat pada jam 8.30 pagi. Imam Wahid bangun bercakap mewakili pihak ahli jawatan kuasa dengan memohon ampun dan maaf jika terdapat sebar…

Orang PKR sudah kaya , peduli apa subsidi minyak dikurangkan 20 sen

Penyokong kuat Anwar dan juga ahli Pkr yang menjadi pengerusi Mywatch sudah kaya lah. dulu mengaku miskin dan hanya mampu menonggang motosikal. Kini sudah menjadi jutawan, Mampu membeli BMW, bukan sebiji tetapi 2 biji. No pilihan beliau ialah BMW 11 dan BMW 8.

Menurut beliau, pembelian nombor tersebut dibuat kerana beliau mampu. Hebat PKR.

Kenaikan harga minyak bahanapi dan perjalanan terakhir Anwar ke Sungai Buloh

Kenaikan bahan bakar RON 95 seperti biasa memberi sedikit kemeriahan politik tanah air. Rata-rata menghentam pentadbiran Najib dan penasihat beliau yang mengambil keputusan tidak popular dengan kenaikan 20 sen seliter.

Walaupun bunyi agak tinggi (20 sen) , tetapi rakyat sudah faham dan bersedia dengan kenaikan tersebut,malah ada yang menyuarakan rasa tidak senang kerana kerajaan masih menanggung subsidi, menurut mereka kerajaan wajib menarik balik subsidi dan biarkan harga minyak RON 95 diapongkan mengikut harga pasaran seperti negara jiran iaitu Indonesia, Thailand, Brunei, , Filipina dan lain-lain negara Asean.

Pun begitu kenaikan 20 sen telah memberikan tiket loteri kepada pihak pembangkang untuk menuduh kononnya Langkah Kenaikan RON 95 lebih bahaya daripada Langkah Kajang. Mereka juga kenaikan tersebut menunjukkan bahawa ekonomi negara berada di tahap yang lemah.  Malangnya tuduhan mereka disambut sepi oleh rakyat.

29 Oktober 2014, hanya beberapa hari sahaja lagi, Anwar dijangka a…