Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2013

Berapa ekor yang nak mampuih malam ni?

Tu dia, ulat taik Pas dah mula

Demo kepala bapak depa

Tak ada pulak nampak beruk Dap dan beruk Pkr? Yang biasa nampak ialah muka tembok beruk Pas

The Heat:  Kebebasan Media Bukan Bermakna Boleh Melanggar Undang-undang  

Tindakan kerajaan menggantung 'The Heat' iaitu media berbahasa Inggeris yang khabarnya berdaftar sebagai majalah tetapi telah melanggar undang-undang dengan menerbitkan akhbar, mendapat reaksi 'luarbiasa' di kalangan segolongan masyarakat Malaysia, umumnya penyokong pembangkang, khasnya masyarakat Cina. 

The Heat bukanlah sebuah akhbar popular malah ramai yang tidak pernah mendengar mengenainya sebelum ini. Namun, penggantungannya dijadikan isu besar oleh golongan ini hanya kerana antara percetakan terakhir akhbar tersebut merupakan kritikan terhadap isteri Perdana Menteri. 

Jelas, yang ingin dijadikan isu di sini bukan soal penggantungan The Heat tetapi soal apa yang dicetak oleh akhbar itu.  Tujuan mereka dengan terus memperkatakan mengenai penggantungan The Heat ialah agar dapat memburukkan Perdana Menteri serta kerajaan Malaysia secara lebih 'meluas'.

Sebenarnya, kebebasan media di Malaysia bukanlah satu perkara yang perlu diperdebatkan. 

Kewujudan akhbar-akhba…

Gaji Dan Elaun Adun Naik 300 peratus, Rakyat Hanya Dapat RM30

Pasti ramai yang akan tergelak apabila mendengar laporan yang mengatakan kerajaan Selangor akan memberikan baucar bernilai RM30.00 kepada keluarga yang berpendapatan rendah di Selangor. Seperti kata wak Mustara di dalam filem 'Pendekar Bujang Lapok', ini betul-betul, bukan cobaan!!!!Paling menarik, ia diakui sendiri oleh Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor, Dr Halimah Ali yang mengatakan kerajaan negeri akan memberikan baucar bernilai RM30.00 itu bagi membolehkan keluarga itu membeli kasut sekolah untuk anak-anak mereka di gedung pakaian jenama Bata.Bukanlah niat untuk memperlekehkan jumlah pemberian tersebut, namun sebagai sebuah kerajaan yang sering melaungkan slogan 'Hidup Rakyat' dan sebagainya apakah berbaloi nilai yang diberikan itu. Tambah mengecewakan jumlah tersebut diberikan kepada keluarga dan bukannya mengikut jumlah anak yang bersekolah di dalam keluarga tersebut.Dalam erti kata lain, walaupun keluarga tersebut mempunyai…

ANWAR GILA KUASA NEGARA SANGGUP DIHANCURKAN

Atas kegilaan orang yang bernama Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri, sanggup negara di bakar hangus.Atas kemaruk seorang yang bernama Anwar Ibrahim, habis masa depan dan nasib bangsa sendiri digadai.Anwar ketamakan kuasa seorang yang bernama Anwar Ibrahim, peduli apa berlaku kepada rakyat asalkan cita dan impian kesampaian.Begitulah mungkin luahan rakyat Malaysia dan persepsi masyarakat dunia yang tidak percaya Anwar rela menghimpunkan penyokong-penyokongnya untuk menumbangkan sebuah kerajaan yang dipilih secara proses yang penuh demokratik.Beliau dan rakan-rakan pembangkang dipilih sebagai ahli parlimen atau ahli dewan undangan negeri melalui proses yang sama .Malangnya sistem yang sama beliau mengangkatnya sebagai menteri dan timbalan perdana menteri dan kini sebagai ketua pemnbangkang kini menjadi musuhnya pula.Semua ini berpunca daripada satu faktor dan faktor ini sahaja dan tidak lain iaitu sebab gagal menjadi perdana menteri pada Pilihan Raya Umum ke 13 lalu.Pilihan raya suda…

ALFATIHAH! HJH MINAH UMNO TAIPING MENINGGAL HARI INI

AL-FATIHAH. DIMAKLUMKAN BAHAWA HAJJAH MINAH BT. OMAR, KETUA WANITA CAWANGAN KPG. JAMBU BARU DAN MANTAN AJK UMNO BAHAGIAN TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH SUBUH TADI.JENAZAH SEDANG DALAM PERJALANAN DARI HOSPITAL SELAYANG KE KEDIAMANNYA DI ALAMAT NO. 443, JALAN RAMBUTAN
KPG. JAMBU TAIPING DAN DIJANGKA SAMPAI JAM 11.00 PAGI INI. JENAZAH AKAN DISEMBAHYANGKAN DI MASJID TAIPING SELEPAS DZOHOR DAN AKAN DIKEBUMIKAN DI TANAH PERKUBURAN TEKAH ASSAM KUMBANG TAIPING. MOHON DIPANJANGKAN MAKLUMAN INI. SEKIAN.

Kerajaan Sasar Buka 50 Kedai Kain Rakyat 1Malaysia Tahun Depan- Najib

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan menyasarkan untuk membuka 50 buah Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) pada tahun depan.

"Alhamdulillah, kita sasar 50 buah KKR1M tahun depan. Insya-Allah," kata perdana menteri menerusi akaun Twitternya hari ini, yang mengulas tentang pautan twitter Bernama bertajuk 'KKR1M Semakin Mendapat Sambutan'.

Ia memetik Pengarah Urusan KKR1M Mohd Noor Mohd Amin sebagai berkata KKR1M, satu daripada produk jenama 1Malaysia, kini semakin mendapat tempat di hati rakyat apabila menjadi pilihan dan kerap dikunjungi orang ramai bagi mendapatkan kain berkualiti pada harga rendah.

Mohd Noor berkata memandangkan permintaan terhadap produk kain di KKR1M semakin tinggi, pihaknya merancang membuka lebih banyak cawangan kedai itu bagi memenuhi permintaan.

Pada masa ini, terdapat 19 cawangan KKR1M di seluruh negara dengan terbaru dibuka pada 18 Dis lepas di Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Mohd Noor berkata beberapa lagi cawangan akan dibuka termasuk…

Menteri Besar Kelantan U-Turn, Ekoran Desakan ‘Suara Ghaib’

Mungkin kerana tidak tahan dengan 'tekanan' dari pelbagai pihak, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob terpaksa menarik semula keputusan yang telah dibuat sebelum ini untuk tidak menghantar wakil dalam 'Himpunan Untuk Mengulingkan Kerajaan'.Ahmad Yaakob yang dipetik melalui akaun Facebooknya mengatakan himpunan yang bakal diadakan itu adalah merupakan gerakan rakyat."Saya sepenuhnya bersama kepimpinan Pas tentunya sentiasa bersama-sama gerakan rakyat untuk terus mendesak kerajaan Malaysia mendengar suara rintihan hari rakyat. Jika ada yang berkata bahawa ia bertujuan untuk menggulingkan kerajaan, saya kira ia hanyalah omongan palsu semata-mata kerana takut akan bayang-bayang sendiri," ujarnya.Media sebelum ini melaporkan, pengumuman yang dibuat oleh Ahmad Yaakob sejurus selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Harian Pas Kelantan yang di adakan di Bangunan Pas Jalan Dato Pati, Kota Baharu Selasa lalu.Menurutnya Pas Kelantan telah memutuskan untuk tidak me…

PAS KINI BUKAN PAS YANG DAHULU

Parti Pas kini sudah berusia 62 tahun, sejarah Pas sebagai parti politik cukup menarik. Pas ditubuhkan atas dasar kecewa dan dendam terhadap kepimpinan Umno berikutan kekalahan dalam perebutan jawatan Presiden Umno. Ustaz Fuad kalah kepada Tuanku Abdul Rahman lalu menubuhkan parti Pas pada tahun 1951.Selepas Pas wujud sebagai parti pembangkang, parti itu menggunakan pendekatan mengkafirkan Umno dan pemimpinnya. Keadaan menjadi lebih parah lagi selepas Umno bekerjasama dengan bangsa Cina dalam MCA dan selepas Umno menjalin hubungan kaum India atau Hindu yang berada dalam  MIC. Umno terus dilabelkan kafir berterusan hingga bertahun-tahun. Kerjasama Umno dengan MCA dan MIC adalah satu syarat yang ditetapkan oleh Inggeris untuk menuntut kemerdekaan, Inggeris hanya akan membenarkan Tanah Melayu merdeka sekiranya bangsa-bangsa lain tidak diabaikan. Inilah punca kepada penyatuan Melayu, Cina, India dan lain dalam satu nama yang dikenali sebagai PERIKATAN.PAS sejak awal lagi menentang gabunga…

Pas Kelantan Tolak Untuk Sertai Himpunan Gulingkan Kerajaan

Keputusan Pas Kelantan untuk tidak menghantar wakil atau penyokong ke demonstrasi jalanan yang akan diadakan pada malam sambutan tahun baru ini pasti akan mengejutkan ramai pihak khususnya mereka yang begitu taksub dan fanatik dengan fahaman revolusi.Paling menarik apabila, keputusan tersebut dibuat dengan sebulat suara melalui mesyuarat Dewan Harian Pas Kelantan yang dipengerusikan oleh Dato Ahmad Yaakob di Bangunan Pas Jalan Dato Pati, Kota Baharu malam semalam.Menurut Menteri Besar Kelantan itu,  Pas Kelantan memutuskan untuk tidak akan menghantar wakil atau penyokong ke demonstrasi pada tengah malam 31 Disember 2013 dengan alasan, TIDAK BERSETUJU DENGAN SLOGAN, 'GULINGKAN KERAJAAN'.
Ekoran keputusan yang dibuat itu juga, beberapa Pas kawasan di Kelantan yang sebelum ini merancang untuk turut mengikuti demonstrasi jalanan itu telah bertindak untuk membatalkan penyertaan mereka.Masyarakat sebelum ini dikejutkan dengan laporan beberapa media dan portal pembangkang yang bertind…

SELANGOR BUKAN SAJA NAIK HARGA TAPI JOLI DUIT RAKYAT

Setelah masuk penggal kedua mentadbir Selangor, pembangkang sudah sedar bahawa banyak daripada dasar serta program pembangunan yang mereka laksanakan sebenarkan merugikan kerajaan negeri.Dap yang merupakan sekutu PKR dan Pas sudah mula melihat sesetengah dasar yang diperkenalkan pada tahun 2008 ketika pembangkang mula menguasai Selangor sudah ketinggalan zaman atau 'outdated'.Lantas Naib Pengerusi DAP negeri, Teng Chang Khim membidas kerajaan negeri pimpinan Abdul Khalid Ibrahim supaya menilai semula program-program seperti pemberian air percuma.Air percuma sebanyak 20 meter padu merupakan program teras pembangkang yang diperkenalkan pada peringkat awal untuk menambat hati rakyat dan menarik sokongan kepada kerajaan negeri yang baru.Pembangkang heboh sekampung pertama kali mereka melancarkan program tersebut kerana pada mereka itulah satu-satunya ide paling hebat yang mereka fikir telah berjaya dijana oleh pemikiran pakar strategik mereka.Sejumlah RM382 juta telah dibelanjakan…

Kenderaan 4x4 Pembuli jalan raya

Di Sabah dan Sarawak, kenderaan pacuan 4 roda dikenali sebagai pembuli jalan raya dan ada juga yang menggelarkan sebagai killer truck.Ini kerana terdapat banyak kes kemalangan maut yang melibatkan kenderaan pacuan 4 roda dengan pengguna kenderaan kecil seperti kereta penumpang dan motosikal.Kebanyakan pemandu 4x4 memandu laju, cuai, tidak mengikut peraturan jalan raya, memandu sambil berbual menggunakan telefon dan memandu di bawah pengaruh arak.Oleh kerana jalan-jalan di Sabah dan Sarawak hanya dua lorong, maka kebanyakan pemandu 4x4 akan memandu laju dan memotong kenderaan lain sesuka hati terutama lori, van,  bas dan kereta kecil yang dianggap tidak laju dan mengganggu perjalanan 4x4. TM sendiri pernah berdepan dengan pemandu 4x4 samseng ini 2 minggu lalu dalam perjalanan menurun bukit dari Kundasang ke Kota Kinabalu, mujurlah van Nissan yang kami naiki dapat membrek dan berhenti bagi mengelakkan 4x4 yang betul-betul berada 50 meter di hadapan kami. Seperkara lagi ialah sikap sombo…

Menjawab fitnah Rafizi Ramli....

PENJELASAN TERHADAP KENYATAAN MENGENAI PENJUALAN ASET KERAJAAN DAN PENSEKURITIAN HUTANG KERAJAAN

Kenyataan Ahli Parlimen Pandan, YB Rafizi Ramli mengenai maklumat di atas adalah berdasarkan Laporan Malaysia Economic Monitor (MEM, December 2013) yang dikeluarkan oleh World Bank (WB) pada 1 Disember 2013.

Untuk makluman, sumber maklumat di dalam penerbitan MEM tersebut diperolehi daripada Laporan Ekonomi 2013/2014 dan Anggaran Hasil Kerajaan Persekutuan 2013/2014 yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan Malaysia. Kedua-dua laporan tersebut telahpun dibentang di Parlimen pada 25 Oktober 2013. Oleh itu, cadangan untuk mengadakan satu sidang Parlimen tergempar seperti yang diwar-warkan di dalam media bagi membincangkan isu ini adalah tidak berbangkit.

PENGEWANGAN ASET KERAJAAN (MONETIZATION OF ASSETS)

Untuk makluman, penjualan tanah adalah di bawah inisiatif pengewangan aset Kerajaan (monetization of assets) bertujuan bagi memajukan tanah berkenaan serta membangunkan kawasan sekitarnya.…

Lagi laporan polis bantah perhimpunan haram

Pada jam 6 petang hari Khamis 26 Disember 2013 beberapa NGO akan membuat laporan polis di IPD Taiping bagi menghalang perhimpunan 31 Disember 2013 di Dataran Merdeka bertujuan mengguling kerajaan.

Perhimpunan haram untuk menggulingkan kerajaan dianggap mengganggu malam sambutan tahun baru dan boleh mengancam keselamatan orang ramai yang hendak menyambut tahun baru di Dataran Merdeka khususnya dan lain-lain tempat.

Beberapa hari lepas beberapa letupan telah berlaku dibeberapa bandar di Selatan Thai bersempadan dengan negara kita dan ia telah menyebabkan pelancong kita yang ke sana telah berpusu-pusu balik ke Malaysia dan menyebabkan jalan raya jem sejauh 1.5 km di Bukit Kayu Hitam dan Danok.

Jika kita mahukan keamanan kita mesti bantah perhimpunan oleh penganjur keparat tersebut. Aman Malaysia tanpa Pas, Pkr dan Dap.

Kepada warga Taiping dan NGO setempat jom buat laporan polis ramai-ramai menandakan kita cinta akan keamanan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafon…

NGO Bgn Serai Perak akan buat repot bantah Perhimpunan Haram malam tahun baru

Bagi membntah perhimpunan haram pada 31 dis nanti, beberapa laporan polis akan dibuat oleh NGO dan orang ramai di IPD BAGAN SERAI pada jam 5 PETANG ini Selasa 24 Disember 2013.

Dengan semangat cintakan keamanan negara marilah kita bersama membantah perhmpunan ini.

Sk
ahli Pekida ,
Perkasa, Setia,
Krisbess.

Terima kasih.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hey! Asmaelz Hadzeny II mana mau lari!

Polis masih memberi peluang kepada pemilik akaun laman sosial Facebook yang menggunakan nama Asmaelz Hadzeny II menghubungi polis bagi membantu siasatan berhubung tindakannya menghasut orang ramai melakukan rusuhan bagi mengguling kerajaan pada malam sambutan tahun baru, 31 Disember ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah berkata, identiti individu berkenaan sudah dikenal pasti.

"Kita akan buru dia jika dia enggan menyerah diri," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Berhubung isu berkenaan, Hadi berkata pihaknya sudah membuka kertas siasatan dan menubuhkan pasukan khas dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) bagi menahan mana-mana individu yang terlibat dalam perhimpunan itu.

Katanya laporan polis juga telah dibuat berhubung kenyataan individu berkenaan dan kes disiasat di bawah Seksyen 124C Kanun Keseksaan.

"Jika sabit kesalahan pesalah boleh dikenakan hukuman 15 tahun penjara malah boleh diambil ti…

Pas tolong buat pencerahan sikit, boleh ka?

Pas Kelantan dan Pas Selangor, tolong buat pencerahan sikit.

Di Kota Bharu Kelantan, bayaran parking naik dari RM2 ke RM3, apa cerita?

Di Shah Alam Selangor juga negeri sekutu Pas sudah pun naikkan pelbagai cukai lesen perniagaan, apa cerita?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Barang naik kerana BN?

Hebat lah puak-puak Dap dan Pas yang begitu mudah melabelkan BN sebagai Barang Naik. Paling bodoh ialah puak-puak Pas yang jadi bangang kerana jadi tukang angguk kepada Dap yang menjadi segala punca kenaikan haarga barang.

Tahun 2014 bakal menjadi tahun huru hara kononnya tahun kenaikan harga barang seperti cas elektrik, toll dan lain-lain.

Parti Pas pula akan mengambil kesempatan dengan menggerakkan agenda yahudi mereka dengan membuat kempen flash mop kempen TURUN kelmarin dan menyebabkan Ketua Pemuda terpaksa bermalam dalaam lokap malam tadi atas kebodohan diri sendiri. Tauke Dap dan Ketua Samseng tidur lena di rumah banglo dengan ketawa menghilai-hilai melihat kebodohan Parti Pas Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Ni! Aku nak habaq kat hangpa!

Kebanyakan harga barang keperluan kebanyakan dikawal oleh bapak-bapak gangster yang berpengaruh dan berkuasa. Kita selalu kaitkan mereka dengan kisah bagaimana mereka mengawal kawasan-kawasan perdagangan sahaja, cerita yang lebih atau lain-lai…

Kerana tak reti Melayu cinabeng ini ditampal koyok

Inilah puncanya bila negara terlalu bermurah hati dan bila kereta mudah diperolehi.

Jika sakit hanya nampak hospital untuk menerima rawatan dan mengambil ubat. Bila beli kereta Proton juga pilihaannya tetapi bila mengundi, Dap juga yang dipilih.

Bila nak buku, komputer pergi mengadap BN. Bil* pandu kereta pula tak reti ikut peraturan jalaan raya, AES tak mahu bayar, parking suka hati.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kami Macam Anjing, Luah Penduduk India Ladang Byram

Di sebabkan tidak berpuas hati dengan tawaran yang diberikan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang yang dianggap kejam dan zalim, masyarakat India dan penduduk kampung Ladang Byram, Nibong Tebal bertegas untuk mempertahankan rumah kediaman mereka yang telah diduduki sejak sekian lama.Ia ekoran dari arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri agar para penduduk yang terdiri daripada 19 keluarga di kawasan tersebut, segera mengosongkan rumah mereka bagi membolehkan kawasan tersebut dijadikan tempat pelupusan sampah.Sebagai pampasan, setiap keluarga akan dibayar pampasan sebanyak RM2,000.00 dan diberikan sebuah rumah pangsapuri untuk disewa yang terletak di Jawi dengan bayaran RM100.00 sebulan. Menurut salah seorang wakil penduduk yang ditemui, jumlah pampasan yang diberikan adalah amat rendah sekaligus membuktikan bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang langsung tidak mempedulikan nasib masyarakat India di kawasan tersebut."Kita ini sudah lama duduk (hampir 33 tahun), kita tidak mahu duduk f…

MCA Ingin UMNO Tunduk Pada Cina Baru Nak Buat Kerja?

Perhimpunan Agung MCA yang berlangsung semalam memperlihatkan desakan untuk mencabar perlembagaan dengan mempertikai dasar kerajaan mengenai hak bumiputera.  Tanpa mengambil kira bahawa dasar itulah yang menjamin keharmonian negara selama ini, MCA menuduh UMNO sebagai bersikap rasis kerana terus mempertahankannya. 

MCA juga di masa yang sama meluahkan rasa tidak senang dengan ucapan-ucapan pemimpin UMNO yang lantang memperjuangkan Melayu.  Seolah-olah mengugut, MCA mengingatkan UMNO agar tidak membuat ucapan yang dikatakan berbaur rasis. 

Mungkin sudah tiba masanya perkataan 'rasis' diberi definisi yang lebih mendalam.  Apakah rasis sekiranya kita mempertahankan bangsa sendiri?  

Sekiranya ucapan yang berbunyi 'kita akan terus mempertahankan hak Melayu' adalah rasis, apakah pendirian Dong Zong untuk 'terus mempertahankan pendidikan dan bahasa Cina' tidak rasis?   Kenapa MCA tidak pernah mengecam Dong Zong? 

Sekiranya ungkapan 'pendatang' terhadap Cina adala…

Terbaru dari Yuktes Vijay dedah kes liwat Anwar dan cabar agar beliau disaman oleh Abang Nod

Antara faktor-faktor yang dinyatakan oleh Pendakwaraya untuk memfailkan Rayuan untuk Kes Liwat 2 adalahkeraguan terhadap integriti sampel DNA yang diambil daripada Saifulkecuaian Pegawai Penyiasatkenyataan hipotesis oleh 'expert witness' iaitu David Wells dan Brian MacdonaldDalam Petisyen yang difailkan, sebanyak 9 sebab telah dikemukakan oleh Pihak Pendakwaraya untuk pertimbangan semula Hakim-hakim di Mahkamah Rayuan daripada aspek undang-undang. Menurut Petisyen yang difailkan, Hakim Mahkamah Tinggi telah salah tafsir kes dan bukti-bukti yang dibentangkan berikutan kewujudan beberapa percanggahan dalam keputusan Hakim Mahkamah Tinggi sebelum itu dengan keputusan muktamadnya pada 9 Januari. Misalnya, jikalau integriti sampel diragui, ATAS DASAR APA Tuan Hakim menyuruh Anwar Ibrahim untuk 'enter defence'. 'Enter defence' bermaksud Pihak Pendakwaraya telah membuktikan ada kemungkinan besar Anwar Ibrahim bersalah.  Hakim Mahkamah Tinggi dalam alasan penghakimanny…

Rafizi Lembu takut sama Samseng Dap

Dahulu sewaktu Pembangkang mula menawan Selangor, wujud ramai Raja-Raja Pasir ciptaan mereka dan isu Pasir di Selangor digali melampau-lampau sehingga menyebabkan kerosakan besar kepada negeri tersebut.

Cukai Pintu yang dijanjikan dalam manipesto mereka akan turun jika mereka memerintah telah terbalik dan naik mendapat 10 ke 25 % dan terus naik tahun ini.

Janji PKR konon pelaburan dari Arab, German dan lain-lain akan melabur berbilion ringgit tetapi sampai sekarang satu MOU pun tidak ditandatangani. Nak tuduh RTM dan TV3 tak siar, tak boleh sebab Selangor TV ada (guna youtube belanja 15 juta setahun) pun tak tunjuk juga.

Hairan kenapa Si Lembu tak berani dedahkan skandel pasir dan skandel yang menyebabkan TBH mampuih terjun bangunan SPRM.

Terkini Lembu telah terima cabaran Ghani Patael agar beliau pergi ke negara-negara luar untuk menyemak akaun Ghani yang kononnya menerima suapan dalam isu Batu Puteh.

Si Lembu ni mana tahu isu Batu Puteh sebab masa kes mula masuk IJC dia masih berm…

Rafizi Lembu dan macai tutuh kerajaan BN kaw kaw! Bila KDN nak pi ambik dia kasi rehat kek Kaminting?

Rafizi, make sure kampung folk know about it

| 9:38AM Dec 21, 2013

YOURSAY 'Why am I not surprised? They will do anything to cover their tracks and make them look good.'

Rafizi: "Has gov't pawned our assets to cover deficit?"

Onyourtoes: Of course, the government has done it. Why it takes you fellows so long to realise this? The government has securitised the government housing loans for civil servants a long time ago. The government has also used up the pension fund that was set up to make pension payments.

But now you look at the annual budget, pension payment, which is the liability of the government, will become a big hole every year. What about the sukuk issued, surely it must be backed up by collateral assets, but do we know which one? What about bonds issued by 1Malaysia Development Berhad (1MDB)?

Although it is guaranteed by the government, I am sure it is collateralised by government lands handed over to 1MDB. Look, 1MDB can't create something out of nothi…

Melayu oh Melayu, kenapa engkau miskin papa kedana

Malaysia terima pujian daripada Pertubuhan Bangsa bangsa Bersatu (PBB) kerana pencapaiannya mengagumkan dalam membasmi kemiskinan sejak mencapai kemerdekaan pada 1957.

Hari ini, Malaysia dianggap sebagai sebuah negara berpendapatan sederhana hujung tinggi bersama indeks pembangunan manusia yang tinggi.

Pelapor Khas PBB Hak Bagi Makanan, Olivier De Schutter berkata, antara 1995 dan 2012, insiden kemiskinan agregat rakyat Malaysia dikurangkan daripada 8.9 kepada 1.7 peratus dan kemiskinan bandar berkurang daripada 3.7 peratus kepada 1.0 peratus.

Kemiskinan luar bandar, satu kebimbangan utama pada satu ketika dahulu, berjaya dikurangkan daripada 15.3 peratus kepada 3.4 peratus.

“Jurang pendapatan dalam kalangan 13 buah negeri di Malaysia dan tiga Wilayah Persekutuan juga berkurang. Negeri termiskin, Sabah menyaksikan pengurangan ketara dalam kadar kemiskinan daripada 19.7 peratus pada 2009 kepada 6.1 peratus pada 2012.

“Bilangan mereka hidup dalam kemiskinan tegar, tidak dapat memenuhi keperl…

Agenda Abg Nod memang hebat pada tahun 90an

Abang Nod adalah menteri yang memainkan peranan besar dalam rundingan toll, begitu jugalah dalam rundingan dengan pembangunan IPP arang batu. Semasa permulaan Abang Nod akan memberi lesen kepada konco dan kroni untuk menyiapkan stesen janakuasa, setelah siap kroni akan jual kepada gergasi dan di sinilah peranan Abang Nod, kroninya hanya gah sekejap sahaja, cuba tengok balik sejarah kegemilangan Abang Nod tahun 90an.

Kah, kah kah, dah glamor sat, tunjuk bini sexy, kini cerai pulak,

Ahli perniagaan, Amiruddin Othman, 59, hari ini mengejutkan media apabila memberitahu telah menceraikan isterinya yang dikaitkan dengan aktor Adi Putra, Nooraida Abdul Mutalib, 30.Tanpa menjelaskan punca yang membawa kepada penceraian itu, Amiruddin memberitahu, tindakan itu demi kebaikan bersama.“Setelah 10 tahun berkahwin, kami sudah cuba berbincang dan ini adalah yang terbaik untuk saya, untuk dia dan anak kami juga. Bekas isteri saya memang tidak ada masalah dengan perceraian ini dan menyokong apa sahaja keputusan yang telah saya buat," katanya ketika ditemui di Jabatan Peguam Negara Putrajaya di sini hari ini.Sebelum itu, dengan diwakili peguam Muhammad Hasif Hasan, Amiruddin turut menyerahkan surat rayuan membuka semula kes membabitkan pelakon terkenal itu dan bekas isterinya.Menurut ahli perniagaan ini, selepas keputusan kes sebelum ini mendapat status tiada tindakan lanjut (NFA), dia kembali membuat rayuan untuk membuka semula kes di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan.&quo…

Cukai DBKL tidak seteruk Selangor yang di meningkat lebih 25%

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengambil keputusan drastik dalam menyelesaikan kemelut cukai pintu apabila memutuskan kenaikannya tidak akan melebihi 10% daripada bayaran cukai semasa sementara pemilik hartanah komersial pula tidak melebihi dari 35% bayaran cukai semasa.

Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengumumkan hal itu selain berkata kadar cukai baru bergantung kepada lokasi hartanah.

"Hartanah yang berada di kedudukan 36 batu dari Kuala Lumpur akan dikenakan kadar berbeza berbanding mereka yang tinggal lebih jauh dari jarak tersebut," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat DBKL hari ini.

Beliau berkata rebat khas akan diberikan kepada kumpulan pemilik hartanah tertentu seperti orang kelainan upaya (OKU), pesara dan pemilik yang menetap di hartanah sendiri.

"Mereka boleh mengisi borang permohonan yang boleh didapati di kaunter bayaran DBKL dengan disertakan dokumen sokongan," katanya. – 19 Disember, 2013.
Sent from…

SIRI PEMBOHONGAN PEMBANGKANG JADIKAN ANWAR RAJA AUTA MALAYSIA

Pembangkang terlalu kecewa disebabkan kekalahan mereka untuk merampas Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke 13 lalu sehingga terus menggunakan strategi fitnah, pembohongan dan tohmahan untuk menyerang kerajaan.Bukan sahaja itu pembangkang juga menggunakan kaedah yang sama untuk memburuk-buruk semua dasar dan keputusan yang dibuat oleh pemimpin kerajaan untuk kebaikan rakyat dan negara.Strategi fitnah dan pembohongan adalah sebahagian daripada prinsip yang terkandung di dalam 'Protocols of Elders of Zion' sebuah manuskrip yang menggariskan perancangan puak Yahudi-Zionis untuk menguasai dunia.Sasaran utama buku adalah untuk melemahkan negara-negara Islam dan perpaduan umat Islam.Sejarah telah membuktikan bagaimana strategi pecah dan perintah yang juga dibincangkan di dalam buku tersebut telah meruntuhkan empayar Islam Uthmaniyah pada tahun 1924.Dengan itu berakhirlah sistem khalifah yang menjadi teras kekuatan kerajaan Uthmaniyah yang memerintah hampir satu pertiga dunia dalam tem…

Pembangkang dah mula dengan agenda pengacau tahap gaban

Dah siap menghasut org turun berdemo. Apa motif? Apa ke jadahnya nak buat kacau....

Bodohnya Melayu Lalat Hijau

http://www.youtube.com/watch?v=bf8x9FJCQvw&feature=shareMasih lagi nak story-mory kisah Melayu Bangang Bangsat Langau Hijau yang buat demo bantah kenaikan cukai oleh DBKL.Nak tanya lah satu soalan, kepada pecacai Dap yang dilabelkan sebagai langau tu, hangpa ada berapa juta harta di tengah-tengah bandar raya atau pinggir bandar yang termasuk dalam sempadan DBKL? Yang jelas puak-puak langau ni nak beli rumah PR dengan kos bawah harga pasaran pun tak mampu, dahlah tak bayar sewa bill air pun penyegan nak bayar. Bila DBKL kunci meter air kata kerajaan Umno zalim. Hangpa lagi zalim sebab tipu DBKL untuk duduk free.Kesianlah orang yang berhajat untuk memiliki hartanah tetapi tak dapat berbuat demikian, hangpa sepatutnya bersyukurlah dapat duduk rumah lawa.Bab cukai pintu ni, dah lama tak dinaikkan, sedangkan kadar sewa bangunan semakin meningkat. Pemilik buat duit juta-juta tetapi bayar cukai ciput.Satu lagi, nak tanya Pasar Pudu yang diarah tutup 2 hari untuk kerja-kerja pembersihan d…

PDRM maki Media apa kes?

http://www.youtube.com/
watch?v=bf8x9FJCQvw&feature=share


Cuba lihat anggota polis ni! Apa kes dia maki orang media!

Apakah media bermasalah dengan PDRM atau pendemonstrasi?

Atau anggota ini anak orang Pas atau Pkr?

Nilai lah sendiri.

Kepada pendemo pula, kenapa sibuk dengan isu cukai pintu yang akan dinaikkan oleh DBKL? Kenapa tak bantah atau demo di SUK Selangor kerana menaikkan cukai pintu 10 % hingga 25 % sejak 2009?

Begitu juga dengan rumah toll lebuhraya di Selangor yang akan dinaikkan cukai dan Selangor mengunjurkan lebih dari RM 200 ribu setahun.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar Cadangkan Program Baru Bagi Mengganti Seksualiti Merdeka?

Ketidakhadiran Anwar Ibrahim ke mahkamah pada 11 & 12 Disember lalu bagi mendengar Rayuan Kes Liwat II mengukuhkan kedudukannya sebagai 'bersalah' di mata rakyat.  Apatah lagi dengan alasan ketidakhadiran itu adalah untuk menghadiri seminar anjuran IIIT di Georgetown University Amerika Syarikat.

Hakikat bahawa IIIT mempunyai sejarah skandal liwatnya sendiri dan University Georgetown juga merupakan antara universiti yang mengambil pendekatan 'mesra' LGBT, menjelaskan kenapa Anwar lebih mementingkan seminar tersebut daripada usaha untuk membersihkan namanya di mahkamah.

Bagaimanapun, maklumat dalaman memberitahu bahawa seminar yang dihadiri Anwar hanyalah sebahagian kecil dari tujuan utama beliau ke sana. 

Tujuan utama Anwar ke sana, antaranya adalah untuk berjumpa dengan Nate Tisa, iaitu seorang homoseksual pertama yang dilantik sebagai Presiden Pelajar university itu. 

Selain Nate, Anwar juga telah mengadakan pertemuan sulit dengan Ryan Fecteau, iaitu jurucakap homosek…

Laporan GFI:  Tidak Perlu Politikkan Ekonomi Negara

Laporan Global Financial Integrity iaitu sebuah NGO luar negara mengenai aliran keluar wang secara haram dari negara ini yang tinggi adalah tidak tepat kerana laporan tersebut telah mengambilkira eksport semula melalui Hong Kong yang tidak dimasukkan di dalam anggaran.

Bank Negara menjelaskan bahawa eksport semula ke Hong Kong adalah terlalu kecil dan dikira tidak signifikan berbanding eksport semula melalui Singapura yang tiga kali ganda jumlahnya.  Malah, sekiranya eksport semula melalui Singapura diambilkira, maka peratusan kedudukan manipulasi penetapan harga akan berkurangan sehingga 70%.

Sekiranya eksport semula diperincikan, maka apa yang dicatatkan sebagai aliran wang keluar haram adalah sebenarnya pindahan perolehan yang tidak direkodkan secara rasmi.

Bagaimanapun, penjelasan Bank Negara Malaysia ini hanya 'dipersetankan' oleh pihak pembangkang di Malaysia yang lebih gemar menggembar-gemburkan apa saja yang mampu memburukkan imej kerajaan.  Pembangkang pantas mempolitikk…

LIBERALISME BIKIN NURUL IZZAH BUTA PERJUANGAN UMNO

Dalam komennya mengenai Persidangan Agung UMNO yang berlangsung baru-baru ini, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar menuduh parti itu menggelapkan masa depan orang Melayu.Malah anak kepada Ketua Umum PKR itu mendakwa UMNO tidak peduli nasib bangsa dan rakyat Malaysia dengan membiarkan kos sara hidup naik.Menurut Nurul lagi pemimpin-pemimpin negara hidup senang lenang tatkala rakyat menderita kerana tekanan kos barangan keperluan yang naik.Komen seperti Nurul itu adalah contoh mentaliti pemimpin pembangkang yang gaya cakap dan beretorik yang boleh memukau si pendengar tetapi hakikatnya kosong dan tidak berlandaskan fakta.Mungkin disebabkan generasi seperti Nurul lahir dalam era negara sudah pun lama mengecapi kemerdekaan lalu jahil mengharungi sejarsah perjuangan UMNO dan juga pejuang-pejuang Melayu yang ikhlas dan kental mempertahankan ibu pertiwi.Nurul seperti rakan-rakan seperjuangan muda lain yang menyokong pembangkang berasa tidak perlu untuk mempelajari sejarah kontempo…