Ahad, 31 Januari 2010

PAKATAN ROBOH- SAT SAJA LAGI


Krisis Pkr vs Dap di Penang sudah sampai ke kemuncaknya. Eloknya kita bagi keris kepada Zahrin dan bagi pedang cina kepada LGE. Suruh depa berkuntau di gelanggang PISA. Penang,

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd. Hashim secara keras menyerang Guan Eng dang menggambarkan Guan Eng sebagai diktator dan cauvinis, Zahrain yang merupakan bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang berkata, pakatan pembangkang perlu menghentikan sebarang tolak ansur dengan pemimpin itu setelah dia gagal menunaikan janji-janji pilihan raya umum lalu.-Utusan Malaysia

Lim G E berkata "Zahrain boleh bakar jambatan", wah....kalau bakar jambatan LGE pun susah lor. Akibatnya Pulau Pinang bungkus, tak ada sumber ekonomi seperti dulu sewatu tiada jambatan lor. Sementera Pkr pula masih percaya Dato Seri Zahrain akan terus setia kepada Pakatan Rebah.

Penang Chief Minister Lim Guan Eng has finally broken his silence over former PKR state chief Datuk Seri Zahrain Hashim’s open criticism of him, saying the Bayan Baru MP could burn bridges with the Penang Government if he chose to. The Star

Zahrain membayangkan akan menjadikan BN kembali menguasai 2/3 majoriti di parlimen. Ini satu saranan dan kenyataan yang baik jika ia direalisasikan. Ini memberi gambarana lompat parti akan berlaku dalam tempoh terdekat.


PKR leaders have expressed confidence that Bayan Baru MP Zahrain Mohd Hashim will not quit their party nor instigate another 10 Pakatan Rakyat lawmakers to defect and give arch rival Umno-BN its much longed-for two-thirds parliamentary majority. Harakah.

Dap dan Pas semakin risau Pas risau kerana Pakatan lemah bererti Pas akan hancur seperti PRU 11. Dap risau jika sokongan pengundi atas pagar pagar beralih menyokong BN, maka berkuburlah cita-cita Dap dalam Malaysian Malaysia yang berkelubung dalam middle finger malaysia malaysian

Bulitin Dap hari ini masih kelabu dan tidak tahu apa nak dituliskan. sebaliknya Harakah lebih dahulu menulis isu Penang ini.

Harus diingat, bahawa Melayu dalam PKR adalah rebellion zaman Semangat 46 dan mereka yang tidak ada parti tetapi suka membangkang. Oleh itu Melayu dalam PKR bila-bila masa boleh menjadi ahli Umno.

Ini kerana terdapat roh Umno dalam tubuh mereka. Ia termasuklah Anwar. kalau boleh malam ini juga Anwar nak jadi Umno. Tapi oleh kerana nafsu serakahnya lebih dasyat dari seekor binatang-binatang dalam Nite Safari di Taiping atau Safari di Afrika.

Oleh itu biarkan dia bermimpi untuk menawan Putrajaya. Anwar tidak layak menjadi PM kerana terlalu banyak cerita zaman silam atau zaman kanak-kanak yang tidak enak didengar.

Apa pun yang berlaku di negara kita akhir-akhir ini mempunyai hikmahnya., Ia memberi pengajaran kepada bangsa melayu agar mengekalkan jati diri. Jati diri hanya dapat direaliti hanya melalu perjuangan alif, baa,taa.

JOM MELALAK

Sabtu, 30 Januari 2010

10 Budak Hitam



Lagu ini bukan zaman hip hop tapi zaman A-GO-GO 67....Lagu ni khas untuk kumpulan blogger yang menamakan kumpulan mereka 10 sibudak hitam.

Seorang pegawai kemas telah memaklumkan bahawa mereka ada merancang untuk membina satu blog yang bernama 10 budak hitam. Mereka mempunyai misi dan visi sendiri sesuai dengan tugas mereka yang berjawatan sebagai pegawai kemas.



Tiba-tiba belum apa-apa muncul satu blog yang posting pertamanya telah membelasah YB Zahir Adun Kawasan Kamunting dan selang beberapa hari, YB Midah Sungai Rapat pula menjadi habuan mereka

Apabila nama TM dikaitkan dalam beberapa entry dalam blog tersebut, TM menerima banyak email, sms dan FB yang bertanyakan siapakah individu yang mendokong blog 10BH.

Berdasarkan posting dalam entry pertama yang menghentam YB Zahir, kita dapat menghidu mengapa artikal tersebut ditulis. Gaya penulisan, lenggang lenggok kita tahu matlamat dan asas perjuangan blog tersebut.

Demi kebaikan eloklah segera tarik handbrake dan jangan ada agenda tersembunyi. Kalau sudah bosan dan benci dengan kerajaan eloklah letak jawatan sahaja. Ada ramai lagi anak-anak lepasan universiti yang bersedia mengisi kekosongan.

Apabila TM enggan membuat pautan kepada blong TM dan mempersoalkan kenapa YB Zahir dijadikan punching bag. kini 10 budak hitam seolah-olah mengisytiharkan perang terhadap TM.

Tak mengapalah. TM tidak mengambil hati terhadap atau terasa hati dengan kumpulan budak 10. Kalau rasa nak berkawan dengan TM silakan. Kalau rasa nak buat musuh dengan TM pun silakan.

Tanpa Nama berkata...

Bro, mike nak KJ jadi mcmana? KJ ada caranya dan dia dipilih oleh majoriti perwakilan. Sejak mike bertuankan parpu inilah jadinya.

Adakah bila pemuda berarak di jalanan dan merusuh dijalanan itu dinamakan pemuda yang berani? Adakah bila pemuda merusuh itunamanya pemuda berani?

Gunakanlah cara diplomatik, tak semestinya api dibalas dengan api bro, airlah pelemahnya. Kepala hotak mike dan parpu dan diSET untuk menghentam KJ, dari itu apa yang KJ buat semuanya kome anggap salah dan lemah.

Jangan jadi bodoh dan jangan mudah dikudakan oleh parpu. TM, kerana artikel haramjadah mike nie mmg aku tak ingin ke program UMNO Perak 3hb nie.

JANGAN INGAT KJ TAK ADA PENYOKONGNYA.


Dari blog 10 BH;

Ini pula cerita tentang seorang teman blogger yang 10SBH kira senior dikalangan bloggers-bloggers di Perak. Suatu ketika dulu, TM, bukan TELEKOM MALAYSIA tetapi TAIPINGMALI dilihat sebagai blogger yang berhemah penulisannya. Semua itu, cerita lama, cerita baru di tahun baru, Bro TM kita telah banyak berubah.


Isu tentang YB Khairy juga turut dimanipulasikan oleh Bro TM kita. Persoalan yang 10SBH ingin ajukan, Apakah hak Bro TM untuk membezakan corak kepimpinan YB Khairy dan DS Dr. Zambry? Sayang Bro TM yang disangkakan celik, rupanya BUTA... Tidak tahu membezakan corak kepimpinan kedua-dua tokoh tersebut. Cukuplah Bro TM, tumpulah pada Negeri Perak sahaja. Usah DILAGAKAN kedua pemimpin ini.

Disini 10SBH ingin mengingatkan kepada Bro TM agar segera menjawab persoalan yang telah dijanjikan sendiri oleh Bro TM kepada 10SBH untuk mendapatkan penjelasan berkenaan isu YB Zahir.



10BH sebelum ini telah menyerang dua Adun Perak, tiba-tiba bila TM menulis sedikit mengenai KJ, 10 BH melenting. Ingat 10 BH yang mempunyai rekod menghentam dua Adun akan terus menyokong dan menyambut bola tanggung untuk menghentam KJ.

Tindakan 10 BH telah mendedahkan identiti mereka secara tanpa sedar. Kalau 10 BH menuduh TM cuba melaga-lagakan KJ dan Dr Zamry , kenapa 10BH sanggup melaga-lagakan YB Zahir dan memburukkan YB Midah.


serangan 10BH terhadap YB Zahir

Belum reda kisah YB kita yang seorang ni tentang perilaku beliau yang mementingkan ke'elitan' cara hidup apatah lagi setelah menjawat Exco Pendidikan. Terbaru, cerita yang saya dapat dari pakguard lebih panas, lebh hangat dari sebelumnya.Jika sebelum ini, YB ZAHIR dikatakan sedang melobi untuk jawatan KETUA PEMUDA PERAK (kenapa KPP masih berdiam diri?)


Dah terdengar yang YB ZAHIR ni menyalahgunakan peruntukan yang diberikan kepada EXCO. Peruntukan yang diberikan kepada ADUN. Apa yang saya faham, peruntukan-peruntukan tu sepatutnya YB salurkan kepada rakyat, kepada mereka yang benar-benar memerlukan, bak aspirasi DS Najib PM kita dengan 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Jika hanya peruntukan yang YB gunakan untuk melobi jawatan KETUA PEMUDA PERAK membawa kepada kesalahan yang serius, yang tak seronoknya, untuk menjawat jawatan KETUA PEMUDA PERAK ni, YB ZAHIR bertindak sampai menipu DS Dr Zambry dengan mengatakan ada 14 KETUA PEMUDA BAHAGIAN menyokong beliau. Tak cukup dengan menipu MB, KP Bahagian-Bahagian juga YB ZAHIR pusing cerita mengatakan KONONNYA, MB bersetuju agar beliau menggantikan MASLIN SHAM. Tak terfikirkah dengan perbuatan sebegini, ianya menimbulkan kekeliruan .

Apa YB ZAHIR lupa kah bahawa untuk melantik KETUA PEMUDA NEGERI, haknya adalah kepada KETUA PEMUDA MALAYSIA selepas berbincang dengan PENGERUSI BADAN PERHUBUNGAN NEGERI.YB sedar tak yang sebenarnya YB bertindak dalam memecah belahkan serta meniup perasaan berpuak-puak apabila membuat cerita yang sedemikian rupa. Cukuplah berpuak-puak semasa pemilihan yang lalu. Jangan ditambah perasaan dan semangat itu.

Tidak cukup dengan jawatan KETUA PEMUDA PERAK yang terbaru untuk jawatan KETUA BAHAGIAN TAIPING. YB ZAHIR dikatakan giat menggunakan peruntukan yang diberikan dengan melobi Ketua-Ketua Cawangan di Bahagian Taiping dalam memastikan kemenangan YB untuk pemilihan yang akan datang. Almaklumlah, Dato' Shalimin pun lebih muda setahun dari YB ZAHIR.YB, YB.Age is just a number YB.Buktikan yang YB benar-benar layak, benar-benar boleh bekerja.Kalau setakat syok sendiri, merasakan YB lebih hebat dari semua orang, hentikanlah. Takut nanti, YB malu sendiri.

Dengar-dengar cerita, YB ZAHIR merasakan beliau lebih hebat dari Dato' Ketua Bahagian Taiping yang ada sekarang ni. Di mana hebatnya YB ZAHIR kalau PEMUDA TAIPING pun tak pernah dilihat kekuatannya.tak nampak kebersatuannya. Jangan masuk bakul, angkat sendiri YB ZAHIR oi...biarlah rakyat yang menilai.

(ayat di atas mengesahkan 10BH melaga-lagakan kepimpinan Umno Taiping)

Jangan nak berkahayal lagi YB. Jangan nak 'high' sendiri, lebih baik masa yang ada ni digunakan untuk memperbaiki kelemahan diri sendiri. Sebelum terlewat, sebelum terlambat. Sedar-sedarlah YB ZAHIR!!!

Jangan lah ada dua standard. kalau nak balun semua YB jangan pilih-pilih. Orang ini boleh , orang ini tak boleh.

Apa kah kerana TM membuang logo BPN maka TM dihentam? Ya. BPN pada awal penubuhan mestilah bertaraf penaja dan pemilihan semula jawatankuasa hendaklah dibuat serta ia perlu di daftarkan dengan ROS, jika tidak ia tidak sah dari segi perundangan.

Apabila menjadi satu pasukan yang sah dibawah akta pertubuhan maka ia akan mempunyai barisan jawatankuasa yang akan bertanggungjawab terhadap ahli dan yang penting ialah kewangan yang sah. Ada bendaharinya , ada akaun yang sah.

Aliran keluar masuk wang dapat berjalan secara betul dan telus. Ahli-ahli juga boleh menyumbangkan wang untuk menggerakkan BPN bagi menjayakan programnya. Jika ada derma dan bantuan kewangan maka wang akan dimasukkan ke dalam akaun yang sah.

Hari ini kita tidak tahu ada atau tidak sumbangan kewangan yang masuk dari mana-mana pihak kepada BPN. Jika ada bagaimana ia dibelanjakan.

Oleh kerana tidak ada perubahan dalam BPN dan ahli terpaksa akur dengan syarat-syarat yang ketat yang dibuat oleh badan yang mentadbir dan kerana tiada masa untuk masuk bersidang dalam forum BPN , TM merasakan sudah tiba masanya untuk keluar dari kumpulan BPN. Maka TM tidak terikat dengan perbalahan pro sana dan pro sini seperti yang sedia maklum.

Kembali kepada Kemas. Sewaktu PRU 12 yang terdapat segelintir guru-guru kemas yang mengajar tadika Kemas telah belot dan menentang kerajaan. Ini bertentangan dengan janji mereka sewaktu menerima tugasan dahulu.






Akibatnya bila tadika kemas ditutup mereka kehilangan pekerjaan. TM berharap pegawai kemas yang ada hari ini perlu dipantau dan jika perlu satu tindakan pemutihan diadakan. Mereka perlu disaring. Jika ada yang perlu pecat maka hendaklah disegerakan sebelum PRU 13.

Jumaat, 29 Januari 2010

KHALID IBRAHIM GAGAP DI MAHKAMAH


Satu Laporan Polis dibuat oleh YBhg Dato Haji Zainal Abidin Bin Haji Sakom selaku Pengerusi Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) Selangor pada hari ini Jumaat 29hb. Januari 2010 jam 10:00 pagi di IPD Shah Alam, Persiaran Damai, Seksyen 11, Shah Alam ke atas YAB Dato Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Bin Ibrahim berhubung
"FITNAH YANG DILEMPARKAN OLEH TAN SRI KHALID IBRAHIM TERHADAP YBK".

Ambik kau ......

ILHAM MEWUJUDKAN INKUBATOR DALAM BLOG

Baru-baru ini TM telah berbincang dengan seorang rakan blogger. Hasilnya ialah satu cetusan idea untuk membentuk satu ruang yang disebut inkubator.

Konsep ini ada diambil dari hasil lawatan TM bersama Biro Ekonomi Pemuda Umno Perak sewaktu Taman Teknologi Bukit Jalil di perkenalkan. Ketika itu taman tersebut beroperasi di Bandar Tun Razak sebelum berpindah ke tapak sekarang di Bukit Jalil.

Tujuan taman teknologi ialah untuk melahirkan usahawan-usahawan Malaysia terutama bumiputra yang mempunyai idea dan produk untuk dipasarkan tetapi menghadapi masalah pemasaran. pembungkusan , modal, networking dan sebagainya.

Oleh itu mereka dikumpulkan dalam satu taman dan segala bantuan dihulurkan oleh pakar-pakar yang ada samada dari universiti atau mereka yang sudah berjaya.

Apabila pengusaha ini berjaya dan telah kukuh maka mereka akan dikeluarkan dari taman tersebut untuk berdikari.

Konsep inilah yang cuba diterapkan dalam penulisan blog. Kita faham apabila sesuatu laman blog dimulakan ia memerlukan tapak sebagai suapan untuk memperkenalkan blog mereka kepada umum.

Hari ini ada blog yang sudah lama muncul tetapi masih belum ada rank didalam alexa.com, malah jika ada pun ia berada diranking ke 25 juta. harapan TM ialah untuk membantu rakan-rakan baru atau blog baru supaya dapat menguasai media ini. terutama untuk menghadapi PRU 13.

Blogger-blogger Pas sudah lama bertapak dan telah berjaya menguasai media ini dan pengaruh mereka cukup besar. blog perisik rakyat berjaya mengatasi blog-blog lain baik dari pihak PR ataupun BN.

Harapan TM supaya tuan-tuan pengendali blog dapat membantu mereka yang baru.

  1. Malaysiakini 3,571
  2. Utusan Malaysia 5,115
  3. Berita Harian 6,466
  4. Malaysia Today 11,562
  5. Harakah Daily 14,876
  6. Tun Mahathir 55, 565
  7. Lim Kit Siang 102, 345
  8. Perisik rakyat 166,440
  9. Rocky's Bru 166,524
  10. Agenda Daily 186,92
  11. Albanjari 214, 555
  12. 1Malaysia 244, 670
  13. Parpu kari 247,457
  14. Unspinner 325, 598
  15. GAP 419, 515
  16. AIDC 442, 230
  17. RBF 510, 311
  18. Kadirjasin 533, 210
  19. Dap 643,442
  20. Suara Keadilan 659,716
  21. Dr Novandri 696, 689
  22. Blog Nik Aziz 698, 864
  23. Depa kata 724, 330
  24. Gomo 763, 403
  25. Taipingmali 933,920 ptg ini 29/1/10
  26. Amin AMK 1,035,637
  27. Neutraldaily 1,219,971
  28. Umno Online 1, 323, 204
  29. Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan 1, 747, 401
  30. Anwar Ibrahim 1,886,681
  31. Unit Media Baru 1,988,264
  32. Panglima Perang Cyber 2,026,567
  33. KJ Rembau 3,029, 352
  34. Dewan Pemuda Pas Perak 3, 388, 72

LARIAN ANWAR SUDAH SAMPAI KE GARISAN PENAMAT


Anwar dilanda kemurungan , stress dan anxiety;

Nampaknya mulai hari ini Anwar akan berkurung dalam rumah dan tidak akan mengadakan ciri ceramah perdana beliau.

Anwar juga sudah cukup penat seperti pahlawan kehabisan peluru. Senjata yang tinggal hanya air liur basi sahaja.

Anwar cuba mengheret kes liwat ke mahkamah syariah tetapi hakim bertindak bijak dengan menangguhkan kes sehingga kes selesai disebut di mahkamah sivil.

Adalah tidak betul sekiranya mahkamah syariah membuat keputusan siapa salah dan siapa betul tentang kes qazaf tanpa menunggu kes liwat selesai dibicarakan.

Sebagai contoh untuk dikaji ialah kes deraan Nirmala Bonat. Setelah selesai kes jenayah majikannya , Nirmala menfailkan saman terhadap majikannya dan kes akan berjalan mengikut kesesuaian dan ketentuan mahkamah.

Esok Sabtu adalah hari Cuti Thaipusam dan Isnin ialah Cuti Hari Wilayah dan keesokannya ialah 2 Februari , kes Anwar vs Saiful akan bermula tanpa gagal.

Persoalannya ,

Apakah tindakan Anwar. Adakah Anwar akan menggunakan 10 ribu pemuda Pas yang akan berhimpun di Perak mulai esok sebagai perisai terakhir untuk mengelakkan diri daru hadir ke mahkamah, atau akan menyembunyi diri di kedutaan Turki lagi, atau akan bersama Ayah Pin untuk naik ke langit.

berikut adalah petikan Utusan Malaysia;

Kes liwat: Mahkamah Persekutuan tolak rayuan terakhir Anwar
29/01/2010 11:12am

KUALA LUMPUR 29 Jan. – Mahkamah Persekutuan di sini hari ini menolak rayuan terakhir Ketua Pembangkang, yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan dokumen-dokumen penting pendakwaan dalam kes liwatnya.

Perbicaraan kes liwat Anwar selama sebulan sepatutnya bermula pada 25 Januari lalu, tetapi ditunda kepada 2 Februari ini atas arahan Mahkamah Persekutuan.

Ia bagi membolehkan Mahkamah Persekutuan mengumumkan keputusannya hari ini berhubung rayuan terakhir Anwar untuk mendapatkan semua dokumen penting bagi tujuan pembelaannya. – Utusan

KJ DIMINTA LETAK JAWATAN

KJ hendaklah garang dan berani macam Dr Zamry

Ketua Pemuda dilihat menghadapi tekanan sejak akhir-akhir ini. Kemenangan KJ sebagai Ketua Pemuda pada pemilihan tahun lalu tidak bertahan lama.

Sewaktu hari penamaan calon PRK P59 Bukit Gantang, KJ kelihatan cukup gembira dan bersemangat, nanum ia tidak berpanjangan.

KJ tidak lagi garang di parlimen seperti dahulu dan kehadirannya juga banyak yang lompong. Malah bukan dia seorang saja, ramai lagi menteri yang kalah dalam pemulihan parti baik dari Umno atau BN seolah-olah merajuk dan tidak berminat untuk hadir ke persidangan.

Pihak pembangkang juga tidak ada bezanya ramai yang tidak hadir ke persidangan bukan kerana sibuk tetapi kerana malas dan malu kerana tidak fasih berbahasa. Nak bercakap kena baca teks dan teloo nya macam apek jaga kandang babi. ho ho ho ho.....

Berbalik kepada KJ, kemurungan terus memuncak kerana kegagalannya dalam melobi untuk jawatan timbalan menteri yang kosong akibat perletakan jawatan. Sekembalinya KJ dari Mekah ia masih belum cukup untuk mengembalikan semangat bekerja dan semangat sebagai seorang Ketua Pemuda.

KJ dilihat semakin lemah berbanding Ketua Pemuda sebelum nya iaitu Hishamuddin. Pemuda tidak boleh mengikut rentak veteran Umno. Pemuda hendaklah berani bertindak, mestilah lebih brutel, lebih garang, lebih menunjukkan semangat pemuda yang tidak takut dan tidak tunduk kepada sesiapa.

Zahid Hamidi, DS Najib, telah membuktikan pemuda berani. Masih ingat peristiwa di TPCA? Semangat pemuda diterjemahkan oleh DS Najib Razak ketika itu.

Zahid Hamidi juga garang sehinggakan berani menempelak Tun Mahathir dalam persidangan Umno dalam soal kroni dan nepotisma.

Tapi sayang kerana Zahid terlalu taksub dan terpengaruh dengan Anwar Ibrahim, sehinggakan Zahid ditangkap di Sabah sewaktu Anwar di pecat dari Umno. Bagaimana pun Zahid kekal hingga ke hari ini kerana sikapnya yang berani mengakui kesilapan. Cuma peristiwa menghunus keris sahaja yang TM agak terkilan. Ia kerana ketua pemuda memohon maaf kerana peristiwa itu.

Kepada KJ anggaplah ini sebagai satu cabaran dan bukan tamparan. Meletak jawatan tidak bererti kalah. Berundur tidak bererti lemah. Nabi besar kita juga pernah berhijrah ke Madinah bukan kerana merajuk dan kalah.

Demi kekuatan pemuda KJ mesti berfikiran positif, jika sudah kehilangan semangat dan kekuatan, eloklah berundur dahulu dan berilah ruang kepada orang lain untuk membaiki dan memulihkan semangat pemuda yang hari ini sudah tidak ada taring lagi.

Pergilah ke ceruk manapun Pemuda semuanya tidur, malu , malas untuk berjuang. Tambahan pula dengan masalah dadah yang menyerang pemuda-pemuda kampung hari ini. KJ juga selain berpolitik beliau juga hendaklah bekerja sama dengan AADK dalam memerangi masalah dadah dan rempit.

KJ pikir-pikirlah.

Khamis, 28 Januari 2010

NIK AZIZ AKUI ADA UNSUR RASUAH DALAM PAKATAN RAKYAT

Nik Aziz cautions PR leaders over corruption of power

2010/01/25

KOTA BARU: Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yesterday reminded Pakatan Rakyat leaders that they risk losing their hold on power if they let corruption become their culture.
He said Parti Keadilan Rakyat and DAP leaders, who controlled state governments in Selangor and Penang, should not use their position to enrich themselves or their cronies.

"I have to remind them because they are new to governing the states. If they adopt the culture of corruption, I fear they will lose power as the people will reject them."

He said this after holding a reception for a group of 70 PKR members from the Indian community in Kapar, Selangor, at the menteri besar's official residence here. Their two-day visit to Kelantan was organised by Kapar member of parliament S. Manikavasagam.

Nik Aziz said his advice to his allies was based on his experience as a state government leader for almost 20 years.

"They are new and at an early stage of tasting power. I hope that power will not lull them into complacency and self-indulgence at the expense of providing service to the people.

"Pakatan Rakyat leaders should not be upset with my reminder because I am an old hand in politics.

"They have only been in power for about two years, whereas I have been running the state government for 20 years," he said.

Nik Aziz also denied a claim that the state government has sold "Rumah Kelantan", a state-owned official residence located in Kuala Lumpur's Golden Triangle.

He said the Rumah Kelantan site in Jalan Conlay would be redeveloped into an 18-storey building.

Bernama yesterday published a report on its website quoting Kota Baru Umno chief Datuk Fatmi Che Salleh as saying that Rumah Kelantan had been sold to a businessman and the proceeds from the sale were used to cover the state government expenditure.

He said it was a complicated process for the state government to get the project off the ground.

"My son-in-law (Abdul Ariffahmi Abdul Rahman, who is chief executive officer of Kelantan Menteri Besar Incorporated) had to shuttle between Kelantan and Kuala Lumpur many times to complete the various procedures regarding the project."

DUA KALIMAH SYAHADAH



AKU BERSAKSI BAHAWA TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH
DAN AKU BERSAKSI BAHAWA NABI MUHAMMAD ITU ADALAH PESURUH ALLAH


Khalid Samad, Anwar dan Nik Aziz, apakah ada tuhan lain selain dari Allah untuk Katholik?

PAKATAN RAKYAT CUBA MENGAITKAN UMNO DALAM ISU KEPALA BABI



Orang PKR pun boleh buat macam tu jangan main tuduh Umno sahaja. Bukti jelas bahawa orang PR suka main baling batu sembunyi tangan. Buat demo kepala lembu , sorang pun tak mengaku ada ahli Pas dan Pkr.

Pkr sanggup buat apa saja untuk memuaskan nafsu serakah mereka. Dalam bahasa sedap dan lazat ialah PR sanggup menghalalkan cara asalkan nafsu dibalas dengan perbuatan terkutuk. PKR dan Pas telah banyak menghalalkan perkara yang bertentangan dengan Islam. Seperti kes skandel sex Elizabeth dengan jejaka melayu apa nama pun dah lupa.. ops Hilmi kut. Wanita Pas sanggup membela Eliz berpeluk dan menangis tanda simpati dengan bersimpati akan nasib wanita tersebut. Pas dan Pkr menyokong tindakan dan memberi sokongan moral kepada Eliz yang tidak bermoral.

Khalid Samad , Anwar Ibarhim dan Nik Aziz juga sanggup bersifat sekular dengan menyokong penggunaan perkataan Allah oleh Katholik herald.

Pas juga menghalalkan cara bila Dr Rosli berkahwin dengan membelakangkan wali yang masih hidup dan bernyawa. Pas juga menghalalkan jurunikah yang tdak diketahui tahap ilmuannya. Bahkan Pas sanggup menempak sesiapa saja yang mempertikaikan perkahwinan Dr Rosli.

Itu belum masuk isu liwat. Pas terang-terang memihak kepada peliwat tanpa menunggu keputusan mahkamah. Pas juga sanggup bertenung nasib atau menilik nasib.

Dalam kes Nizar vs Zamry. Pas boleh meramalkan keputusan bahawa mereka akan menang 4-1. Dari mana mereka tahu akan keputusan tersebut? Adakah mereka telah membeli ke empat-empat hakim? Jika betul mereka sudah membeli hakim dan membawa hakim makan angin sampai ke Australia sudah pasti mereka akan menyimpan segala dokumen perjalan dan resit makan minum serta hotel sebagai bahan bukti. Jika dilain masa hakim tidak memihak kepada mereka, segala-gala yang buruk akan didedahkan kepada media.

Hebat kerja mereka, ala-ala mafia lah. moralnya ialah Orang lain semua salah, mereka saja yang betul.

MISI YANG GAGAL - AZMIN MEMALUKAN DIRI SENDIRI



Rakaman yang dibuat pada April 2008. Apakah hujahnya menjadi kenyataan. Dah 2 tahun pun berlalu,

ISU FDI DAN MASA DEPAN NEGARA


Tun Mahathir telah mengulangi dan berpesan mengenai FDI. Hari ini kita membuka ruang yang besar untuk menarik pelabur masuk , walaupun pelbagai insentif disediakan oleh kerajaan terhadap mereka tetapi sejak 19 tahun ia masih tidak berubah,

FDI negara paling rendah dibawah Myammar, kenapa ini berlaku ? Pertamanya kerana terlalu banyak redtape yang menjadi karenah birokrasi. Kelulusan lambat dan mengambil masa lama dalam sesuatu perkara, Walaupun kerajaan telah menghimpunkan semua jabatan di Putrajaya tetapi tindakan masih lambat.

Hari ini Perdana Menteri telah menetapkan satu lagi sistem bekerja, iaitu setiap surat perlu diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja. Adalah menjadi harapan agar ia akan berjaya merubah budaya kerja semua jabatan kerajaan.

Begitu juga dengan GLC, hari ini jawatan-jawatan utama dalam GLC seolah-olah menjadi milik kekal bekas-bekas pesara kerajaan dari gred JUSA.

Tahun lalu TM telah membicarakan tentang masalah GLC dan perubahan sudah nampak walaupun hanya sedikit perubahan. Tahniah kepada anak Taiping yang berjaya menjadi orang penting dalam GLC ini. Memang ramai tak kenal kerana beliau bukan lah bekas ketua setiausaha atau pun pengarah Jusa A. Tahniah dan terima kasih kepada PM.

Tadi dalam berita jam lapan malam Tun Mahathir sekali lagi menyebut tentang pengurusan dalam GLC ini dan beliau menyentuh tentang Petronas.

Berbalik kepada FDI, Tun pernah berkata, banyak pelabur asing datang dengan modal kecil tetapi meminjam wang dari bank tempatan dan itu bukan FDI.

Kita mahu jikan 100 billion pelaburan yang akan dibawa masuk, kita mahu pelabur itu benar-benar membawa wang 1oo billion bukan membawa 1o billion dan meminjam dari bank tempatan 90 billion.

Masa kini kita hendaklah banyak membangunkan industri tempatan tanpa mengharapkan pelaburan luar. Tun menyebut Amerika mungkin tidak akan melabur diluar kerana negaranya sendiri menghadapi masalah pengangguran. Lebih baik mereka melabur dalam negara mereka untuk mengurangkan pengangguran dan kemungkinan kos yang gaji yang rendah.

Implikasi nya lebih besar jika barangan tidak dapat dijual, kadar tukaran matawang mungkin akan jatuh kerana tidak ada pemintaan. Apa akan terjadi seterusnya? Kena tanya pakar ekonomi lah.

Tapi TM yakin Tun Mahathir ada formulanya. Tun telah berjaya melawan kejatuhan nilai ringgit dan berjaya mengelakkan negara daripada terperangkap dengan IMF dan Sorros.

Akhir sekali Tun juga berjaya menyingkirkan pengkhianat bangsa dan negara ,

Rabu, 27 Januari 2010

DUIT EKOR 4D HARAM , DUIT WANG EHSAN ?

Tuan-tuan dan puan-puan;

Ada seorang mamat namanya Pakcik Kordi telah gatal tangan membeli nombor ramalan yang dijual secara haram dari sebuah kedai runcit. Kedai runcit ini juga menjual arak haram tetapi nak beli atau nak minum arak haram kena pergi belakang kedai, tetapi ramai juga yanng masuk dari depan dan dari belakang hanya segelintir sahaja (hardcore)

Pagi-pagi lagi ramai orang India dah melelong bila datang dari belakang kedai tersebut. Hairan bila kerap kelihatan polis tanpa uniform keluar masuk kedai ini. Depa pi belakang kut untuk melelong? Tapi bila keluar tak melelong pun. Agaknya dia pi tumpang kencing kut kat belakang?

Tapi tak lah sampai kedai barang runcit menyediakan tandas seperti restoran mamak kari kepala ikan? Tak tahu lah apa yang dia buat. Tak mahu tuduh bukan-bukan. Dia polis tugasnya menjaga ketenteraman awam.

Oppps sorry, aku dah melalut, tapi aku tak melelong hehehe.

Pada keesokan hari Pakcik Kordi terlalu gembira, meloncat-loncat macam beruk kena belacan. Kenapa? Ohh rupa-rupanya dia menang tiket 4 D. Dapat duit 200 ringgit . Tak lah banyak sampai 20 juta. Dia sebelah Pakcik Kordi ada lagi seorang sahabat dia yang kerjanya mengutip sampah untuk dijual dikedai barang lusuh. Mamat ini dikenali sebagai Mat High. setiap hari dia akan berdengung dengan arak haram yang dibeli dari kedai runcit tadi.

Kata Mat High kepada Pakcik Kordi " Hang nak buat apa dengan duit nombor ekoq tu? Hang tak tau kah orang Islam mana boleh main nombor ekoq. Haram. Hang tengok aku ,tak pernah main nombor pun" Kata Mat High sambil menogok arak haram (samsu). Kata Pakcik Kordi "

Tu lah hang bodo...kutip besi saja yang hang pandai, Hang tau dak ? duit ini duit haram, pasai kedai tu jual nombor haram.

Hang pun seropa minum arak haram. Kalau hang nak had halal sikit pi lah supermarket. Ni aku nak habaq kat hang,

Duit ini memang haram sat lagi aku nak bagi duit ni kat adik aku, suruh dia boh duit ni dalam Bank Islam dua tiga hari. Lepaih tu aku suruh adik aku bawa keluar lah. Baru lah duit tu jadi HALAL., HANG TAU KAA????

moral of the story,
Bolehkah Pas terima duit wang ehsan dari kerajaan BN yang dilebalkan sebagai kerajaan Zalim dan Haram?

Tetapi biasanya mereka akan ubah ayat, "duit tu duit minyak , duit rakyat bukan duit Umnogok."

hahahha,,,,,macam cerita "Tok Guru Ikan Kepala Besar"

Hak Cipta : Taipingmali
Boleh copi /paste, anda tidak akan didakwa dimana-mana mahkamah kerana tidak ada keadilan melainkan dalam parti keadilan sahaja. ho ho ho..

NIZAR DAP- TBH DIBUNUH -MAI TENGOK



Daripada percakapan ini nampaknya Nizar lebih tahu dari pakar forensik. Eloklah jika Polis menyoal siasat Nizar secepat mungkin. Tuduhan Nizar ini boleh memberi impak besar terhadap kepercayaan rakyat terhadap SPRM.

Dari segi lahiriah Nizar tidak menunjukkan dirinya seorang daripada Parti Islam Pas tetapi seorang Dap.

Benarkah Gerakan dan Mca mendesak Perak mengadakan pilihanraya semula? Kenapa Nizar hanya menuduh Najib yang tidak mahu membubarkan DUN? Kuasa siapa sebenarnya yang mengizinkan sebuah kerajaan dibubar?

Nizar memang bahaya. harap pihak yang bertanggung jawab dalam keselamatan dalam negara melihat dan berbuat sesuatu terhadap Nizar Dap.

Pas sepatutnya mengambil tindakan tegas seperti memecat Nizar dari parti kerana pendirian Nizar tidak islamik. Nizar langsung tidak bercita-cita untuk menubuhkan kerajaan Islam seperti yang diinginkan oleh Pas. Nizar lebih sekular sifatnya.

TM menganggap Nizar adalah jelmaan roh Dap dalam Pas dan tujuannya ialah untuk menarik perhatian Melayu /Islam kepada perjuangan Dap. Bolehlah dianggap Nizar merupakan Ahmad Aki zaman millenium

POLITIK LONGKANG YB KULA SEGARAN ( DAP IPOH BARAT)


ISU PAS MENGKAFIRKAN UMNO KERANA BERKAWAN DENGAN MCA DAN MIC

PENCERAMAH : USTAZ MOHD AFANDI YUSOF-PEMUDA UMNO MALAYSIA






"KULA JANGAN CELUPAR" RAVI CHANDRAN


YB Kula Segaran Ahli Perlimen Ipoh Barat nampaknya tidak begitu senang hati dengan Saudara Ravi Chandran Ketua Unit Pusat Khidmat dan Aduan Barisan Nasional Perak, merangkap Exco Pergerakan Pemuda BN Negeri Perak.

Keceluparan Kula seolah-olah dia seorang kepala samseng yang mencabar Ravi untuk berdebat dengan menyuruh beliau membawa rakan seramai 3 orang untuk berdebat.

Haha...Lihat..Kula bukannya bijak berdebat kerana menyuruh Ravi membawa 3 pemuda BN dan dia juga akan membawa 3 pemuda Dap. Kalau dia berani one by one lah.

Kula juga menuduh Tekun menjual borang dengan harga RM 40 ringgit sehelai. ini bermakna kakitangan Tekun Perak telah membuat duit atas angin dengan menjual borang. Ini satu tuduhan yang berat.

Kula sebenarnya berdendam kerana Ravi dan rakannya dalam BN telah berkerja kuat untuk menjadi Juara Rakyat. Pusat Khidmat dan Aduan BN telah banyak membantu rakyat yang memerlukan bantuan.

Salah satu kemarahan Kula dan Dap terhadap Ravi ialah pendedahan Ahmad bin Aki bekas orang kuat Dap Perak dan sidang media bulan lalu. En Ahmad Aki merupakan bekas ahli Dap sejak 1968 dan tidak mendapat pembelaan sepenuhnya oleh Dap. En Ravi telah membantu En Ahmad dalam meneruskan kehidupannya sebagai warga emas.

bersambung.

PELANCARAN LAMAN WEB UMNO NEGERI DAN UMNO BAHAGIAN PERAK


Satu majlis pelancaran Laman Web Umno Perak dan bahagian-bahagiannya akan dilancarkan di Ipoh pada Sabtu ini. Semua bahagian Umno Perak akan hadir dan mereka terdiri daripada Ketua Bahagian , Ketua Penerangan dan pegawai IT Pemuda, Puteri dan Wanita Bahagian.

Turut hadir ialah blogger politik penyokong BN dan pemain aktif dalam facebook . Menteri Besar Datuk Seri Dr Zamry akan merasmikan Pelancaran pada malam tersebut.

Dalam menjayakan program ini, satu bengkel media baru turut diadakan dan Datuk Kadir Jasin dijemput untuk membentangkan kertas kerja beliau.

Pada masa yang sama Timbalan Perdana Menteri akan melancarkan Laman Web Politik Beliau di Angkasapuri .

ANTARA FAHRIN DAN YB MIDAH



Hanya selang sehari kedua-dua public figure iaitu Fahrin jejaka Melayu terakhir dan semalam YB Hamidah atau lebih mesra dengan panggilan Kak Midah telah membuat sidang media.

YB Midah Adun Sungai Rapat, dengan berani telah menempelak Pas Perak kerana telah menghina mahkamah. Nizar seolah-olah sudah tahu akan keputusan Mahkamah. TM memuji sikap berani Kak Midah dalam isu ini. TM nak tengok lah kalau ada Pas berani membuat report terhadap YB Midah.

Keberanian Kak Midah menyebabkan pembangkang menggelar beliau sebagai Kepala Samseng Sungai Rapat. Pembangkang sebenarnya cuba menutup kelemahan mereka dan menyalahkan Kak Midah dalam perbagai isu. Jika benar Kak Midah samseng, ia satu pengikhtiran tentang keberanian yang ada pada Kak Midah. BRAVO KAK MIDAH.

Yang sedihnya ialah Fahrin yang sampai menangis dalam sidang media, Apa lah punya jantan tak ada tolo kah komeee..?

DAP BERMINAT DENGAN TEKUN DAN INGIN MERAMPAS HAK MELAYU

TEKUN Nasional yang dahulunya di kenali sebagai Yayasan TEKUN Nasional adalah merupakan agensi di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi yang diwujudkan pada 9 November 1998. Matlamat penubuhan TEKUN Nasional adalah untuk menyediakan kemudahan pembiayaan secara mudah dan cepat kepada bumiputera untuk memula dan memajukan lagi perniagaan mereka.

Mulai tahun 2008, TEKUN Nasional telah membuat perubahan dan pembaharuan selaras dengan keperluan semasa dengan menjadikan institusi ini sebagai sebuah institusi pembangunan usahawan yang strategik dan tidak hanya menyediakan kemudahan modal perniagaan semata-mata. Kini TEKUN Nasional menjadi sebuah institusi yang menyediakan peluang-peluang perniagaan serta peluang-peluang menjana pendapatan, pembiayaan modal perniagaan, khidmat bimbingan dan sokongan serta Jaringan Usahawan.

Adalah diharapkan dengan Hala Tuju Baru dan Penjenamaan semula ini, TEKUN Nasional akan menjadi sebuah institusi pelaksana ( executing agency ) yang dinamik serta mampu memainkan peranannya dengan lebih berkesan bagi memenuhi matlamat penubuhannya selaras dengan hasrat kerajaan untuk membentuk Masyarakat Perdagangan dan Perindustrian Bumiputera ( MPPB ). Dengan kejayaan MPPB ini hasrat kita untuk mengangkat martabat bangsa Melayu dan Bumiputera dalam bidang ekonomi akan tercapai.

DAP wants Tekun loans given to all races


By Clara Chooi

IPOH, Jan 21 – The DAP has called on the government to make Tekun Nasional, an agency formed to provide loans to small-time bumiputra entrepreneurs, open to those from all races.

Its national vice-chairman M Kulasegaran (picture) today also questioned why the agency, which comes under the purview of the Agriculture and Agro-Based Industry Ministry, has never been allowed to channel funds to Chinese entrepreneurs since its inception in 1998.

He explained that 10 years after the agency was born, the government had rightfully allowed for financial aid to be given to young Indian entrepreneurs with an initial allocation of RM3mil.

“The allocation was then increased to RM15mil annually last year,” he added. Since then however, said Kulasegaran, no such recognition had been given to the Chinese.

“Why is this so? There are so many Chinese entrepreneurs that are seeking for help to kick-start their businesses. “Such opportunities should be shared by all Malaysians and Tekun is a viable loan facility that can help to enhance these small and medium business owners,” he said.

Kulasegaran also questioned why the allocation for the Indian community in Tekun could only be channeled to the entrepreneurs following approval from MIC-owned Yayasan Social Strategic Foundation (YSS).

He alleged that the YSS had no expertise and knowledge in handling such matters. “The job should be handled solely by Tekun because they have the manpower and the experts to assess and study each case,” he said.

He said that Tekun had an office in every parliamentary constituency and hence, had a better reach to the general public. “YSS on the other hand only has one office in Kuala Lumpur. This means that all applicants would have to first travel all the way to Kuala Lumpur to make their applications,” he said.

He added that there should be no political bias when it comes to the disbursement of loans to entrepreneur hopefuls and since the YSS was an MIC arm, the question of bias comes into play. “After all, why should there be an extra body to handle the applications when the applications can be submitted directly to the Tekun offices?” he said.

Kulasegaran also pointed out that in comparison with the loans disbursed to the bumiputra community, the allocation for the Indian community was “peanuts”. “

When the matter was raised in parliament, deputy minister (Datuk Rohani Abdul Karim) said that until Sept last year, Tekun made 188,708 disbursements worth RM1.385bil to 150,988 small entrepreneurs. “Hence the allocation provided for the Indians is peanuts compared to the agency’s total fund and even worse, the Chinese are completely left out,” he said.

He added that under the Prime Minister’s 1 Malaysia concept, such privileges should be accorded to those from all races. “After all, the government has recognised that these SMEs are the catalyst for economic development in the country. “So Tekun should be made for all Malaysians,” he said.

TM tokok sikit;

M Kulasegaran jangan jadi bodoh sombong, berfikirlah sebelum bercakap, kena kaji dasar, tujuan penubuhan TEKUN. Berniaga bukanlah darah daging Melayu. Bagaimanapun Melayu tidak pernah kalah dalam dunia perniagaan.

Kaum Cina dan perniagaan sudah menjadi darah daging. Kaum Cina cukup mahir dalam selok belok perniagaan. Mereka tidak perlu berkursus, tidak berlu dilatih dan tidak perlu diajar. Celik sahaja mata sudah tahu menggunakan sempua dan timbang menimbang. Bahkan menipu tahil dan inci juga mereka mahir. Apatah lagi memanipulasikan harga dan stok barangan.

Di Malaysia orang Cina sudah jauh dihadapan dalam dunia perniagaan. Melayu pada asalnya adalah petani dan rata-ratanya masih mundur dan naif dalam bidang perniagaan.

Hasrat kerajaan untuk menggalakkan Melayu dan Bumiputra untuk berniaga hendaklah dilihat dari sudut yang positif.

Kaum Cina sepatutnya membantu kaum Melayu agar menjadi usahawan yang berjaya. Tetapi apa yang berlaku hari ini , jika ada Melayu yang berjaya, maka ada antara mereka yang cuba menekan dan tidak mahu membekalkan barang-barang atau bahan mentah.

Ia hanya akan selesai jika mereka masuk daun, ada share. Akhirnya 100% perniagaan akan menjadi milik mereka dan Melayu hanya makan saguhati sahaja dan untung mereka sapu. Maka terjadilah perniagaan Ali-Baba. Melayu dapat 100 ribu , kaum lain dapat 100 juta.

Bagaimanapun Tekun telah membuka laluan kepada kaum India untuk mendapat sedikit peluang. Ini adalah keputusan DS Najib memandangkan Kaum India ramai juga mundur. Dengan konsep 1 Malaysia Melayu merela sebahagian apa yang ada dalam rahim mereka kepada kaum India. Demi konsep 1 Malaysia yang dibawa oleh Najib.

Di Taiping ada ramai peniaga roda tiga dari kaum Cina mampu memiliki rumah yang besar dan mahal serta hidup mewah. Apa lagi mereka yang mempunyai kedai, bengkel dan kilang.

Dalam perniagaan juga mereka telah mempunyai dewan perniagaan sendiri, (chinese chamber) dan persatuan-persatuan lain yang telah terbukti membantu kaum ini menjadi usahawan berjaya.

Dap patut janganlah mempolitikkan isu Tekun ini. Biarlah Melayu dan segelintir India yang miskin menikmati skim ini. Bagi lah sokongan dan bantulah mereka.


Selasa, 26 Januari 2010

URL PILIHAN TM PALING POPULAR PETANG INI

Ranking dunia di Alexa.com petang ini adalah seperti berikut;
  1. Malaysiakini 3,571
  2. Utusan Malaysia 5,115
  3. Berita Harian 6,466
  4. Malaysia Today 11,562
  5. Harakah Daily 14,876
  6. Tun Mahathir 55, 565
  7. Lim Kit Siang 102, 345
  8. Perisik rakyat 166,440
  9. Rocky's Bru 166,524
  10. Agenda Daily 186,92
  11. Albanjari 214, 555
  12. 1Malaysia 244, 670
  13. Parpu kari 247,457
  14. Unspinner 325, 598
  15. GAP 419, 515
  16. AIDC 442, 230
  17. RBF 510, 311
  18. Kadirjasin 533, 210
  19. Dap 643,442
  20. Suara Keadilan 659,716
  21. Dr Novandri 696, 689
  22. Blog Nik Aziz 698, 864
  23. Depa kata 724, 330
  24. Gomo 763, 403
  25. Taipingmali 1,008, 392
  26. Amin AMK 1,035,637
  27. Neutraldaily 1,219,971
  28. Umno Online 1, 323, 204
  29. Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan 1, 747, 401
  30. Anwar Ibrahim 1,886,681
  31. Unit Media Baru 1,988,264
  32. Panglima Perang Cyber 2,026,567
  33. KJ Rembau 3,029, 352
  34. Dewan Pemuda Pas Perak 3, 388, 727
  35. Waadat 3,601,135
Nampaknya rakyat sudah menolak Anwar, Rakyat masih memilih Utusan dan Berita Harian. Malaysiakini hanya popular orang masuk nak tahu gosip panas saja...baca boleh, percaya tidak.

Pengikut Pas masih setia membaca Harakah online. Cuma blog Perdana Menteri Malaysia 1 Malaysia masih gagal menarik pembaca.

NIZAR BELI 4 BUAH TOYOTA HILUX

Berita terkini yang diperolehi ialah Nizar memiliki 4 buah kenderaan 4x4 seperti gambar di atas untuk kegunaan pusat khidmat parlimen Bukit Gantang.

Hebat!!....tetapi kesesuaian kenderaan ini untuk pusat khidmat P 59 amat tidak praktikal. Lainlah jika Nizar membeli van yang boleh membawa 11 penumpang, boleh juga bawa penyokongnya untuk menonton bola di Stadium Negeri atau stadium-stadium di negeri lain.

Sebut tentang bola, nampaknya Nizar telah dan berusaha untuk memenuhkan stadium dengan pemuda-pemuda Pas, tetapi bukan untuk menyokong pasukan Perak sebaliknya untuk mempertahankan kedudukan Nizar sebagai Presiden Bola Sepak Perak. Buktinya ialah anda akan mendengar suara-suara pekikkan sumbang bergema di dalam stadium.

Berbalik kepada 4x4 tadi, TM ingin menyiasat dari mana sumber kewangan dalam pembelian tersebut. Atau ia adalah disponsor oleh taiko-taiko yang mempunyai kepentingan dalam Dap. Jika 4x4 tersebut di sponsor oleh Dap, ia hanyalah semata-mata untuk mengaburi penduduk Bukit Gantang kononnya Nizar lebih baik dari YB Dato' Tan Lian Hoe.

TM juga berharap SPRM dapat teropong-teropong ke Bukit Gantang kut-kut ada kes.

p/s

Tadi dapat info lagi ,

Memang ada kereta Toyota Hilux ini, Ia di lihat disebuah rumah ahli Dap di taman perumahan Simpang.

Hey Melayu Boloo!! Mari salam cium tangan sama wa punya laja..
Arakahdaily

IPOH, 25 Jan: Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyeru semua pihak mendoakan kepada Allah agar mengembalikan keadilan dan kemakmuran untuk negeri ini.

SELAMA INI TAK ADA KEADILAN KER? WUJUD MAHKAMAH IALAH KERANA KEADILAN. DAN SISTEM KEADILAN SUDAH PUN BERJALAN SEJAK 100 TAHUN LEBIH.

APAKAH PERAK TIDAK MAKMUR, JIKA MUNDUR KENAPAKAH PAS, DAP DAN PKR BERSUNGGUH-SUNGGUH UNTUK MERAMPAS PERAK DARI UMNO DAN BARISAN NASIONAL?

Ini berikutan Mahkamah Persekutuan akan memutuskan pada 9 Februari depan kes pertikaian berhubung siapakah Menteri Besar Perak yang sah, kata Setiausaha Sekretariat Pakatan Rakyat negeri, Drs Khalil Idham Lim.

PAS MENGGEMBAR GEMBURKAN BAHAWA PAS MENANG 4-1. TETAPI ANDAINYA PAS KALAH 5-0, PAS AKAN MENUDUH TIDAK ADA KEADILAN DALAM MAHKAMAH. HAKIM DITUDUH SUDAH DIBELI OLEH UMNO.

JIKA PAS MENANG 4-1 SEBAGAIMANA YANG DIWAR-WARKAN , BERMAKNA ITU ADALAH KEHENDAH TUHAN ALLA. DAN 4 HAKIM YANG MEMIHAK KEPADA NIZAR AKAN DIJULANG SEBAGAI HERO.

PASTIKAH YANG HAKIM HANYA 5 ORANG. BUKAN KAH JUMLAH SEBENARNYA 7 ORANG?

DALAM PERBICARAAN YANG LALU, SEBAIK SAHAJA HAKIM MEMUTUSKAN BAHAWA NIZAR ADALAH MENTERI BESAR YANG SAH, NIZAR SERTA MERTA MENGELUAR KENYATAAN BERTULIS KEPADA PEMBERITA DAN ORANG RAMAI TENTANG KEMENANGANNYA.

ADAKAH NIZAR DAN ANWAR SUDAH MEMBELI HAKIM?

Menurut Khalil, Mohammad Nizar memaklumkan kepada pihaknya berhubung keputusan Mahkamah Persekutuan itu dalam satu kenyataan rasmi, sebentar tadi.

“Beliau (Nizar) juga memaklumkan telah menerima surat rasmi dari mahkamah berkenaan dan mahkamah akan bersidang pada jam 9.30 hari berkenaan,” ujarnya yang juga Adun Titi Serong kepada hakahdaily.

Sehubungan itu, Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang memohon kepada seluruh pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat supaya mendoakan kepada Allah SWT agar mengembalikan keadilan dan kemakmuran di negeri ini.

HEHEHE.....SELAMA INI SIAPA YANG MENGHURU-HARAKAN PERAK DAN MENCEMAR PERSIDANGAN DUN?

FIRAUN KECIL DAN FIRAUN BESAR.(klik pada tajuk untuk info seterusnya)



Agenda Daily telah menulis bahawa YB Zukifli Nordin MP Kulim telah melabelkan Firaun Kecil terhadap Khalid Samad dan juga Zaid Ibrahim.

Ini bukan rekaan Agenda Daily , tetapi apa yang dicakapkan oleh YB Zulkifli sendiri. YB Zul terus berkias dan menempelak Anwar Ibrahim juga. Tang mana tu? Tang mana lagi kalau Tang Firaun.

Ada firaun kecil maka andalah firaun besar. Firaun kecil ni tak berapa tahu politik sangat. Nyawa firaun kecil bergantung kepada nyawa firaun besar. Mati firaun besar bererti mati isteri firaun, anak-anak firaun (Firaun kecil) dan mati semua hamba-hambanya. Mati terperangkap dalam piramid.

YB Zul meninggalkan persoalan kepada kita. Jika ada firaun kecil maka adalah firaun besar dan

SIAPAKAH NAMA FIRAUN BESAR yang dimaksudkan oleh YB Zul?

Isnin, 25 Januari 2010

LAGI PENGHINAAN TERHADAP INSTITUSI RAJA YANG DIDEDAHKAN OLEH BLOG exception2008.blogspot.com

Monday, January 25, 2010

LAGI MANGKUK HAYUN CUBA HINA ALMARHUM SULTAN JOHOR


Aku betul-betul sakit hati bila ramai anak-anak melayu moden yang diresapi pemikiran liberal mempersoalkan adat berkabung selepas kemangkatan Almarhum Sultan Johor. Aku tak faham apa yang merasuk dalam fikiran budak-budak ini sekarang. Adakah ini hasil didikan mak bapak diorang? Jika benar ini hasil didikan mak bapak diorang, aku percaya si Tanggang moden akan muncul lagi...

Budak-budak hingusan ni mungkin tak pernah terdidik dengan tatasusila dan kesopanan. Malah langsung tak terdidik untuk menghormati sesama manusia. Aku tak kisahlah jika dia tak dapat terima adat berkabung tu. tapi janganlah terlalu angkuh hingga memaparkan dalam Facebook. Kononnya bangga la sangat bila dapat menyuarakan tak puas hati. Setakat diam sahaja dah cukup. Tak perlu suarakannya. Jika silap langkah maka, Polis akan menjamput anda ke balai. Time tu lah nko akan terkencing-kencing dalam seluar kena soal-siasat...

Adat berkabung bukan paksaan tetapi pilihan. Tak nak buat takpe. Jika musykil bercanggah dengan agama, abaikan sahaja. Duduk rumah diam-diam bukak tv... Jangan nak heboh-heboh bahawa akulah yang anti adat ni... Akulah yang tak suka adat ni. Akulah tak suka itu dan ini... Bila dah terlajak perbuatan, nak undur masa balik adalah mustahil... Time tu menjawab la nko dengan Polis... Nak menagis dan melalak pun tak guna dah... Sebab tak guna otak dulu sebelum melakukan sesuatu. Allah anugerahkan akal dan fikiran supaya manusia fikirkan baik dan buruk sesuatu tindakan sebelum melakukannya.

Aku nak tengok la nanti, bila mak bapak mangkuk hayun ni mampos, sorang pun tak sudi nak membantu menguruskan jenazah mak bapak dia... Dosa ini bukan dosa sesiapa, tetapi dosa mak bapak sendiri yang tak pandai mendidik anak-anak. Mungkin sewaktu di sekolah budak-budak ni antara pelajar-pelajar yang bermasalah. Pelajar yang bermasalah sukar menerima didikan oleh guru ibarat masuk telinga kiri dan keluar telinga kanan... Itulah jika terlalu manjakan anak, sampaikan cikgu pun dilempang kerana cikgu tersebut cuba mendidik anak-anak. Jika susah sangat, tak perlu hantar anak-anak ke sekolah... Cikgu pun takkan kena lempang. Cikgu pun sakit hati dengan perangai pelajar-pelajar sekolah yang makin lama makin liar. Payah untuk diajar...

Apapun aku terpaksa mendedahkan nama malaun-malaun ni... Supaya menjadi pengajaran buat semua orang supaya ingat akan satu peribahasa yang berbunyi:

Kerana Pulut Santan Binasa
Kerana Mulut Badan Binasa

Ingatlah, Allah berikan kita akal supaya berfikir baik dan buruknya sesuatu tindakan yang akan kita lakukan nanti...

Apapun nama malaun ini ialah Shahrul Reezwan, nama baik tapi hati hitam legam... Mungkin budak hingusan ni sering didedahkan cerita-cerita fitnah... Kata orang bila selalu dengar cerita fitnah dan percayakannya, hati kita akan tertutup dari menerima kebenaran... Segala kebenaran didepan mata dikatanya penipuan dan lakonan...

Di bawah ini dalah kenyataan Shahrul Reezwan yang jelas menghina Almarhum Sultan Johor.






Di bawah ini gambar mangkuk hayun bernama Shahrul Reezwan. Dek kerana takut, profil dalam Facebooknya telah diubah dan segala perbualan yang lepas-lepas berkaitan penghinaannya terhadap Almarhum telah dipadamkan. Tau takut...




Selain Shahrul Reezwan, teradapat sorang lagi budak hingusan bernama Mohd Amzar, nama je sedap. Tapi perangai macam babi... Lihatlah kenyataan dikeluarkannya...









Kesimpulannya, mak bapak sekelian. Didiklah anak-anak anda dengan betul. Jangan biarkan anda merana di kemudian hari apabila anak-anak anda tidak lagi menghormati anda. Malah jangan menangis bila anda dibuang oleh anak-anak anda apabila tua nanti...

ADUKA TARUNA MAHU LARI MANA?



Memuatkan ...
1/23/2010
BLOG BIADAP
Satu tindakan tegas patut diambil oleh Suruhanjaya Multimedia terhadap blog-blog yang kurang ajar dan biadap seperti ini.

TM memuji kepada polis yang cepat bertindak terhadap penulis komen FB tentang ugutan bakar rumah ibadat. begitu juga dengan kes membaling api ke rumah ibadat. 15 sudah ditangkap. Blog yang dimaksudkan ialah yang menghina kemangkatan Sultan Johor.

Kepada pengendali blog dan penerbit youtube yang sengaja dan secara sedar menfitnah dan menyebarkan berita yang tidak betul perlulah diambil tindakan yang wajar berdasarkan akta yang ada.
Dicatat oleh TAIPINGMALI (TM) di 1/23/2010 06:27:00 AM

JOHOR BAHRU 24 Jan. - Pemuda UMNO Johor hari ini membuat laporan polis terhadap seorang penulis blog yang didakwa mengeluarkan kenyataan menghina institusi raja-raja Melayu.

Laporan itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Johor Bahru Selatan kira-kira pukul 6.30 petang ini.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Fadhil Maskon menyifatkan tindakan penulis blog, dikenali sebagai Aduka Taruna itu sebagai biadab kerana tidak menghiraukan sensitiviti rakyat Johor yang masih bersedih dengan kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail.

Beliau berkata, pihaknya kesal dengan kenyataan penulis blog itu dan berharap pihak berkuasa terutamanya Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) segera mengambil tindakan tegas ke atas individu terbabit.

"Rakyat Johor masih lagi dalam keadaan berdukacita dan perasaan itu bertambah apabila seorang penulis blog yang sanggup mengeluarkan kenyataan liar mengenai kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar.

"Kemajuan teknologi hari ini dan kebebasan bersuara tidak sepatutnya disalah guna sehingga membolehkan kita menggugat keharmonian negara," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Sebelum itu, lebih 500 ahli Pemuda UMNO Johor dan Gerakan Belia 4B Johor berhimpun di luar Istana Besar di sini bagi membantah kenyataan penulis terbabit di dalam blognya, adukataruna.blogspot.com.

Selepas menerima banyak komen pengunjung blog yang mengkritik tulisan itu, penulis terbabit memohon maaf namun tetap mempertahankan ideologinya.

Utusan Malaysia yang cuba melayari blog itu mendapati tulisan tersebut telah ditarik balik.

MEDIA BARAT DAN ANWAR BANGSAT

ANWAR MENYOKONG PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH OLEH KATHOLIK


Dalam ceramah perdana Pkr di Ceras pada 21 Januari 2010, Anwar telah menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan mengheret Sheikh Yosof Qurdawi kononnya Sheikh membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh agama lain.

Harap YB Zulkifli Nordin pagi ini dapat membuat laporan polis sekali lagi terhadap bossnya yang nyata menyokong penggunaan kalimah Allah.

Anwar juga memuji Khalid Ibrahim yang memerintah Selangor lebih baik dari 50 tahun Umno memerintah. Haha...dulu dia kata Umno bagus. Anwar menyokong Khalid, nampaknya usaha cas keting tak akan berlaku di Selangor..Marah betul Azmin kepada Anwar, Anwar nyata memihak kepada Khalid.

Anwar menghukum haram jika menteri besar Selangor dan exco ambil tanah. hahah betul kah? Jadi menteri haram ambil satu saham? hehehe,,,,,dia dulu raja pink form ....semua kroni dia kaya raya...bukti? Tun telah pamerkan saham-saham kroni Anwar dalam PAU 1997.

Tak boleh ambil saham dan tak beli minta tanah tetapi boleh minta jadi CEO (pengerusi YBK) dibawah ialah petikan dari blog Dr Khir

Ugutan YAB Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hendak menghalang pembinaan kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) oleh Yayasan Basmi Kemiskinan sekiranya tidak dilantik sebagai pengerusi merupakan satu tindakan yang sangat tidak bertanggungjawab dan tidak mementingkan pembangunan negeri dan rakyat.

Khalid dilaporkan meminta agar beliau dilantik sebagai Pengerusi YBK atau kerajaan negeri tidak akan meluluskan projek pembinaan UiTM YBK di Serendah, Selangor.

Wajarkah kelulusan sesebuah projek pembangunan disyaratkan dengan orang yang memberi kelulusan dilantik mengetuai projek tersebut?


Anwar juga masih menyerang Najib dengan isu Attantuya, ini kerana Najib enggan menggugurkan kes liwat dia. Maka dia terus menggunakan isu Attantuya, kehilangan enjin jet sebagai helah untuk mengelakkan orang pakatan bercakap kes liwat. Anwar juga menghina mahkamah dalam kes wanita moggolia.

PELAJAR UNIVERSITI PERLU PATUH KEPADA PERATURAN


mahasiswa-malaysia-tidak-redha-ditindas

KUALA LUMPUR, 24 Jan: Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menyeru kepada seluruh mahasiswa dan rakyat keseluruhannya bahawa mahasiswa negara ini tidak pernah redha dengan tindakan yang menindas mereka.

Demikian kenyataan media SMM kepada Harakahdaily hari ini berhubung tangkapan sembilan pelajar institusi pengajian tinggi awam (IPTA) semalam.

Menurut kenyataan itu, seluruh mahasiswa IPTA semalam telah melakukan perarakan aman menuntut demokrasi bersih (walk for democracy) bermula dari Dataran Merdeka sehingga pusat membeli belah Sogo sekitar jam 10.30 pagi hingga 1 petang.

Perhimpunan tersebut menunjukkan ketidakpuasan hati mahasiswa Malaysia ke atas pencabulan demokrasi kampus dan hak-hak mahasiswa.

Kenyataan itu menambah, mahasiswa turun untuk memberitahu kepada rakyat bahawa suara mahasiswa selama ini tidak didengari malahan dianggap rendah oleh pihak pentadbiran universiti yang melibatkan hal Ehwal Pelajar hampir di semua kampus.

Mahasiswa kecewa dengan tindakan tidak profesional terhadap kekasaran polis serta tindakan provokasi mereka sehingga menyebabkan sembilan orang mahasiswa ditangkap dalam perarakan berkenaan.

Dalam tangkapan tersebut juga, mahasiswa beranggapan tindakan polis melambatkan pembebasan mereka semalam sebagai satu tindakan yang tidak adil, seolah-olah mahu menyeksa mereka di dalam lokap lebih lama.

Mereka ditahan pada pukul 1 petang dan dibebaskan selewat jam 12 tengah malam. Tempoh itu sangat lama dan keadaan ini telah memberikan tekanan kepada tahanan.

Bagi SMM, polis juga dianggap tidak amanah dan telah menyalahgunakan tugas sehingga menghalang peguam untuk berjumpa dengan tahanan sedangkan di bawah Seksyen 28(A) Kanun Prosedur Jenayah, mahasiswa berkenaan seharusnya diberikan akses kepada peguam pilihan mereka untuk berjumpa.

“Oleh yang demikian, kami di peringkat mahasiswa ingin menyeru kepada seluruh mahasiswa dan rakyat keseluruhannya bahawa mahasiswa Malaysia tidak pernah redha dengan tindakan yang menindas mahasiswa,” ujar SMM dalam kenyataan itu.

Sedikit pandangan TM,

Pelajar kaum lain dalam Universiti Awam dan Swasta tidak pula sibuk untuk berdemontrasi. Mereka menumpukan seratus peratus ruang dan peluang belajar untuk mendapat tempat terbaik dalam peperiksaan.

Berusaha untuk menjadi pelajar terbaik sepanjang semester. Bila selesai pengajian nama mereka akan tercatat dalam buku sebagai penerima anugerah dekan dan juga mendapat biasiswa daripada syarikat-syarikat yang ingin mengambil mereka untuk bekerja dengan syarikat mereka.

Pelajar-pelajar Melayu pula yang gemar dalam aktiviti anti kerajaan ini adalah anak-anak puak-puak pembangkang. Mereka berjaya masuk ke universiti kerana diberi peluang dan bukan kerana keputusan akademik yang tinggi.

Pelajar Melayu sepatutnya berterima kasih dengan dasar kerajaan dalam pengambilan pelajar. Pelajar dan peluang yang diberi harus dimanfaatkan sepenuhnya agar mendapat keputusan yang baik untuk dihadiahkan kepada ibubapa di kampung.

Jika tidak mendapat kelas pertama pun memadai lah dengan kelas kedua tinggi. Hari ini ramai anak-anak Melayu yang sibuk berpolitik mendapat kelas dua rendah dan kelas ketiga sahaja.

Dah lah kursus yang diambil adalah kursus biasa yang tidak kritikal. Bila keluar dari gedung ilmu sukar mendapat kerja.

TM amat memuji pelajar-pelajar yang berada di UiTM kerana mempunyai jati diri yang tinggi. Tahniah kepada Tan Sri Dr Ibrahim Shah yang berjaya membentuk pelajar yang berkarisma.

UM merupakan Universiti yang ramai politiking sejak zaman Anwar lagi. Secara jujur TM memang tidak setuju dengan pelajar yang menyertai demontrasi kelmarin. TM juga tidak bersetuju dengan mereka yang melibatkan diri dengan parti politik.

Pelajar harus fokus kepada pelajaran terlebih dahulu supaya lulus dengan baik, mudah mendapat pekerjaan , dapat membela nasib keluarga dan diri sendiri sebelum membela masyarakat dan negara.

Jika dahulu pelajar mendapat biasiswa tetapi kini digantikan dengan PTPTN. Ia adalah kerana jumlah pelajar sudah berlipat kali ganda. jika dahulu hanya ada UM, UTM, UKM dan UPM sahaja dan kerajaan meletak harapan yang tinggi terhadap pelajar ini untuk mengurus tadbir negara ketika itu

Trend berubah, hari ini graduan kenalah berdikari dan tidak mengharapkan untuk bekerja dengan kerajaan semata-mata. Tambah lagi ialah pelajar hari ini kebanyakannya sudah senang dan mewah. Tanpa biasiswa dan PTPTN pun mereka mampu berkereta ke kuliah, menyewa apartment dan kondominium.

Jika dahulu Kampung Kerinchi dan Kampung Pantai Dalam menjadi kawasan sewaan pelajar. Ada pula yang bekerja untuk menambah pendapatan kerana wang biasiswa juga dihantar ke kampung untuk membantu keluarga.

Pelajar hari ini juga terlebih manja. Lihat saja hari pendaftaran pertama. Datang dengan kereta besar ada juga yang lebih dua buah kereta untuk menghantar pelajar mendaftar diri. Ia amat berlainan pada zaman dahulu. Pelajar hanya membawa barangan yang minima, datang menaiki keretapi atau bas. Datang bersendirian tanpa ditemani ahli keluarga. Dan hanya segelintir sahaja yang dihantar oleh ibubapa, sudah tentu mereka adalah dari golongan yang mewah ketika itu.

Pelajar U hari ini lebih suka berseronok, ditambah lagi dengan enviroment parti politik yang semakin galak. Maka anak-anak dari ahli parti ini, tak kira BN atau Pakatan Rakyat, mereka berpolitik lebih untuk menjaga apa yang keluarga mereka ada. Anak orang Pas akan terus memperjuangkan dasar Pas di Universiti dan mereka akan bertembung dengan anak-anak yang pro kerajaan dan keadaan semakin panas . Akhirnya mereka juga yang rugi jika disingkirkan dari U atau ditangkap kerana berdemo.

Sewaktu Anwar dipecat dari kerajaan , ramai anak-anak pembangkang yang dibuang dan hari ini ada yang menjadi wakil rakyat PR. beruntunglah mereka kerana mempunyai pengaruh keluarga yang kuat dibelakang. Bagaimana pula ibubapa yang miskin dan tidak berpengaruh?

Mana yang ingin bebas dan mahukan kehidupan sekular akan berjuang untuk mendapatkannya. Itu belum termasuk yang berjuang untuk agama, terutama dari kalangan bukan Islam.

Politik pelajar hanyalah politik picisan sahaja. Tidak ada siapa yang akan mendengarnya. Sebab yang ada diluar lebih dahulu makan garam. Mereka pun berasal dari U juga.

Politik kampus ialah politk ikutan dan politik glamor sahaja. politik mencari pengaruh dan mencari jodoh.Politik pakaibuang.

Hakikatnya akhlak anak-anak kita yang jadi taruhan. Ramai yang rosak akhlak kerana kejutan budaya. Pasangan pelajar pengajian islam ditangkap kerana berlaku sumbang di dalam taman kampus kenapa? Ia adalah kerana kejutan budaya.Ini ada lah reality yang perlu diterima.

Akhir kata jika mahu berpolitik biarlah habis belajar dahulu.Kalau nak berdemo pun biarlah tidak berparti. Hari ini pihak U akan menubuhkan parlimen kampus. maka gunalah dengan betul dan janganlah meniru gaya Anwar Ibrahim. Bila dia berada di pihak BN dan berjawatan Timbalan Perdana Menteri, semua baik, semua ok, tetapi bila dipecat , seolah-olah dia tidak pernah menjadi ahli Umno dan tidak pernah menjadi menteri...

Ahad, 24 Januari 2010

PERKONGSIAN DALAM PENDIDIKAN-U-WARTAWAN)

Perkongsian bijak untuk membantu pihak sekolah dan guru bukan sahaja terletak dibahu PIBG sahaja. Ngo lain juga perlu turun dan mencari pelanggan di sekolah. Hari ini pihak NGO ataupaun GO hanya menunggu jemputan dari pihakn sekolah.

GO seperti Jabatan Kesihatan, AADK, PDRM PBT ada membantu pihak sekolah dalam pendidikan. JPJ tahun lalu menyatakan mereka bersedia untuk masuk ke sekolah dalam membantu pelajar-pelajar memperolehi lesen memandu motosikal dan diharap tahun ini ia menjadi kenyataan.

Yang paling diperlukan diperingkat sekolah ialah kokurikulum. Jika dapat badan-badan sukarela masuk ke sekolah , itu adalah lebih baik. seperti pengakap, kadet, bola sepak dan pelbagai lagi elok dikendalikan oleh NGO.

Hari ini semua aktiviti ko-kurikulum semuanya dilakukan oleh guru. guru terpaksa di latih dan diberi kursus supaya mahir melatih bola sepak, hoki, renang, olahraga dan sebagainya.

Untuk badan beruniform seperti PBSM, Pengakap, Pandu Puteri, dan sebagainya tugas dipikul oleh guru. Kecuali Kadet Tentera dan Polis yang dilatih oleh PDRM dan tentera, yang lain semua terpikul dibahu guru. Tahniah....Guru serba boleh.

Dalam membicarakan perkongsian bijak eloklah tugas-tugas badan beruniform diambil alih oleh NGO. Ia juga memberi peluang kepada lepasan sekolah untuk memberi khidmat bakti kepada sekolah tanpa mengira dimana mereka berada.

Hari ini jika seorang pelajar adalah ahli pengakap dan bila berkerja maka ilmu pengakap itu hilang begitu sahaja. Jika dihidupkan pasukan pengakap dewasa dan mereka ini boleh diberi peluang untuk menaburkan ke sekolah-sekolah. Dengan itu kesinambungan pengakap akan berterusan sepanjang hayat.

Andaikata ia seorang Yang Berhormat pun ia masih boleh meminpin persatuan pengakap. Hari ini badan-badan ini masih dipimpin oleh guru-guru dan penyarah-pensyarah dari ILP. Jika mereka bekerja di sektor lain, akan hilanglah segala kemahiran mereka.

Rumusannya ialah perkongsian bijak bukan sahaja hanya pada satu skop seperti motivasi atau bimbingan pelajaran tetapi menyeluruh dan semua bidang.

APAKAH REAKSI PAS DAN ANWAR IBRAHIM?




Umno menentang penggunaan perkataan ALLAH dan Umno di kritik hebat oleh kepimpinan kanan Pas, kepimpinan Pkr dan juga blog Pas.

Umno dituduh memutar belit keadaaan demi politik sempit Umno. Ok tak apa lah , nak kutuk pun kutuk lah. Ini kerana adat Pas yang sentiasa melihat orang lain terutama Umno sentiasa bersalah. Pas sentiasa baik, telus dan betul.

Hari ini isu kalimah ALLAH sudah sampai ke puncak yang panas. YB Zulkifli Nordin, Harun Din dan ramai lagi sudah berani menentang arus dan menyanggah keputusan Pas dan Pkr sendiri. Nordin rela dipecat oleh Pkr demi mempertahankan syiar Islam.

Apakah selepas ini Nordin akan dituduh memutar belit isu ini demi politik sempit? Atau kepimpinan Pas yang sempit mindanya atau sengaja menyempitkan mindanya demi kepura-puraan dalam pakatan ruyub.

PKR VS PAS





KUALA LUMPUR 23 Jan. — Hubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas dikusutkan lagi ekoran tindakan Zulkifli Noordin daripada PKR membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad daripada Pas.

Zulkifli yang juga Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru berkata, laporan polis itu dibuat berhubung kenyatan Khalid yang menyebut enakmen larang kalimah “Allah” ketinggalan zaman.

"Saya dah buat kenyataan dua hari lalu meminta supaya Khalid segera meminta maaf kepada Sultan Selangor dan umat Islam dan menarik balik kenyataan itu tetapi beliau tidak berbuat sedemikian malahan tidak menunjukkan sebarang penyesalan setelah dipanggil menghadap Sultan,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Balai Polis Masjid India di sini hari ini. - Bernama

PROF DR SITI MUSDAH MULIA

Prof. Dr. Siti Musdah Mulia terpilih sebagai "Women of the Year 2009" pada Il Premio Internazionale La Donna Dell ‘Anno (International Prize for the Woman of the Year) 2009 yang berlangsung di Saint-Vincent, Italia pada Jumat malam 27 November 2009.

Siapa kah dia ? Beliau merupakan seorang wanita dari Indonesia setaraf dengan Salman Rushdi, dan lain-lain yang cenderung kepada Islam Moderate dan dianggap perosak agama Islam.

BERIKUT ADALAH PETIKAN DARI SEBUAH BLOG DARI INDONESIA

Dia merupakan wanita cerdas tamatan Amerika. Pikiran-pikiran sesatnya yang membolehkan nikah sesama lawan jenis merupakan pelecehan ajaran Islam. Dia bahkan menyalahkan ulama-ulama terdahulu dengan mengatakan ulama dulu sebagai picik, berpikiran sempit. Bukan itu saja, bahkan dia menafsirkan sendiri perkataan Quran seenak otaknya.

Orang-orang semacam Musdah adalah orang yang perlu dikasihani karena mereka kehilangan gagasan dalam menuangkan pikirannya. Urusan yang berkaitan dengan tingkah laku manusia baik untuk dirinya sendiri dan terhadap orang lain sudah dangat gamblang diatur oleh Islam. Quran pun sudah sempurna menyebut aturan-aturan yang boleh dan atau tidak boleh dilakukan manusia dengan turunnya ayat terakhir Quran. Rasulullah juga sudah memberikan bimbingannya bagaimana seharusnya manusia bertingkah laku. Jadi sepanjang urusan terkait dengan sikap manusia sudah ada aturannya sejak jaman kenabian. Aneh sekali kalau Musdah mengatakan bahwa Quran tidak menyebut pelarangan homoseksual. Itu artinya dia secara implisit mau mengatakan Quran tidak lengkap, atau Allah lupa menurunkan ayat homoseksual, atau nabi salah paham terhadap ayat-ayat pelarangan homoseksual, atau dia mau mengatakan para ulama dulu itu bodoh. Masya Allah, itu pantasnya tidak keluar dari pikiran orang yang mengaku dirinya berilmu.

Mengotak-atik sesuatu yang telah jelas diajarkan dalam Islam dan telah disepakati oleh ulama kesahihannya adalah orang yang menjual ayat dengan harga sedikit. Mereka mencari popularitas dengan berusaha membuat sensasi murahan. Padahal masih banyak ayat Allah yang perlu dicari pemahamannya untuk dimanfaatkan mengharmoniskan kehidupan manusia. Gagasan Quran tidak akan pernah habis. Allah menciptakan alam ini sangat luas. Ayat-ayat Quran tentang alam belum lengkap dibahas oleh ulama-ulama terdahulu sehingga masih dapat didiskusikan atau dibuat penjelasan untuk memahaminya.

Kalau mereka berpendapat homoseksual atau lesbian itu dibolehkan mengapa Musdah tidak mau ber-lesbian biar cocok antara ucapan dan perbuatannya. Maukah Musdah menyuruh putra putrinya atau keluarganya atau tetanggnya ber-homoseksual? Kalau Musdah mau berarti dia sesat dari ajaran Islam dan sedang menanti adzab Allah. Kalau dia tidak mau berarti dia itu omong besar, bahasa Jawanya jarkoni bahasa agamanya “munapek“.

Prof. Dr. Siti Musdah Mulia bersama rakan sealiran dan sama pemikiran


Sabtu, 23 Januari 2010

TAK DAPAT BALKIS , NAK ROMPAK YBK PULAK.



Khalid gagap cuba menutup kesalahannya untuk merampas tanah milik YBK dan menjadi CEO YBK. Bijak sungguh Si Gagap menipu orang ramai. Penipuan juga turut disokong oleh greenboc. Menuduh YBK nak jual tanah? He he . Nak tahu kisah sebenar yang telus boleh baca di laman YBK. Dato Hj Zainal Abidin Sakom menjadi sasaran Si Gagap kali ini.

Yayasan ini bukan di Selangor saja tetapi melibatkan banyak negeri dan ia adalah usaha Umno, bukan ada setitik pun usaha usaha Pakatan Haprak. Sejak memerintah Selangor adakah Khalid mengarahkan isteri-isteri wakil rakyat Pakatan menubuhkan badan kebajikan seperti Balkis sebelum ini.

Pakatan Reput mana berani menubuhkan Yayasan atau badan-badan seperti Balkis sebab keadaan mereka yang terumbang ambing . Tidak percaya antara satu sama lain. Dap tak percaya Pas, Pas tak percaya Pkr, Pkr tak percaya Pas. Begitu lah sampai bila-bila pun selagi mereka memegang Selangor.

Bagaimanapun atas sebab politik mereka sanggup membohongi rakyat dengan pelbagai alasan politik. Kepada yang percaya habis lah. tetapi kalau menilai dan mengkaji akan nampak lah siapa sebenar kaki kelentong rakyat.