Jumaat, 30 Oktober 2009

NIZAR JENG JENG JENG: PERHIMPUNAN BLOGGER DI PERAK

TM dan beberapa orang bloggers di Perak bercadang untuk mengadakan satu perhimpunan besar-besaran di satu lokasi di negeri Perak , kemungkinan Pulau Pangkor menjadi pilihan utama.

Semua blogger tak kira apa kategori sekali pun boleh hadir. Blogger Umno, Pas, Pkr , Dap , Sopo bebas (sosial+ politik) sangat-sangat dialukan.

Program akan diadakan selama 2 hari 1 malam. Beberapa orang nama besar akan dijemput. seperti Menteri Besar Perak, Mantan Menteri Besar Perak jika sudi, Ketua Polis Negara, Menteri Komunikasi Dr Rais dan lain-lain jika difikirkan perlu.

Mungkin tuan puan yang berminat akan dikenakan sedikit bayaran atau kalau dapat tajaan maka tuan-tuan hanya perlu bawa nyawa sahaja. Idea ini adalah berdasarkan konsep 1 Malaysia.

Semua orang mahukan sebuah negara yang aman , makmur dan rakyat dapat hidup dengan selesa dan selamat.

Oleh itu semua bloggers boleh bersuara dan berbincang dalam satu kelompok , satu meja, satu harapan dan satu cita-cita untuk sebuah negara yang kita cintai.

Apa macam, setuju?

Khamis, 29 Oktober 2009

SIVA NAFI SURAT BAHAWA SURAT INI PALSU PULAK .....



Speaker Pakatan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak V Sivakumar hari ini mendakwa beliau menjadi mangsa taktik kotor melalui penyebaran notis makluman sidang DUN palsu yang memaklumkan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah berkenan membubarkan DUN.

Bercakap pada sidang akhbar di pejabat DAP di Ipoh, Sivakumar menafikan yang beliau mengeluarkan notis itu.

"Saya akan membuat laporan polis berhubung perkara ini," kata Sivakumar yang juga ADUN Tronoh yang turut memberikan salinan contoh notis terbabit.

Notis menggunakan kepala surat Speaker DUN Perak bertarikh 23 Oktober 2009 itu memaklumkan bahawa sidang DUN hari ini akan diadakan di Hotel Heritage bagi membentangkan Bajet 2010 dan usul pembuburan dewan oleh ADUN Pasir Panjang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Notis berkenaan turut memaklumkan bahawa Sultan Azlan Shah telah berkenan menerima menghadap Mohammad Nizar di Istana Kinta di sini pada 3 petang hari ini bagi membubarkan DUN Perak untuk membolehkan pilihan raya negeri diadakan.

Sivakumar berkata beliau hanya mengetahui perkara itu ketika menghadiri sidang DUN di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri hari ini.

Dalam perkembangan lain, Sivakumar mendakwa polis menggunakan kekerasan terhadap Adun pakatan pembangkang yang menghadiri sidang DUN di Bangunan Perak Darul Ridzuan hari ini dengan merampas peralatan elektronik seperti kamera, kamera video dan komputer riba.

Beliau turut mendakwa polis bertindak kasar semasa merampas Jubah Speaker yang dipakainya. - Bernama

Murugiah Kemuka Rayuan Kepada ROS Berhubung Status Sebagai Presiden PPP


IPOH, 29 Okt (Bernama) -- Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk T. Murugiah Khamis berkata beliau telah mengemukakan rayuan kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung status pelantikannya sebagai Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) pada mesyuarat agung khas Mei lepas.

Murugiah yang dipecat dari PPP pada Mei lepas berkata surat rayuan berkenaan dihantar pada 15 Oktober selepas menerima surat dari ROS supaya beliau mengemukakan rayuan berhubung mesyuarat berkenaan.

"Saya bersama enam anggota PPP yang dipecat tanpa sebab ini telahpun menghantar surat rayuan kerana yakin kami masih ahli parti, sementara menunggu keputusan dari ROS saya akan meneruskan tugas sebagai Presiden parti...kesemua 57,000 penyokong saya akan menggunakan platform PPP sehingga menunggu keputusan rayuan tersebut," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Bagaimanapun, Murugiah berkata beliau hairan kerana surat ROS bertarikh 26 Ogos 2009 yang meminta beliau mengemukakan rayuan berhubung EGM berkenaan begitu lewat diterima.

"Saya hairan mengapa surat yang ditandatangani Ketua Pengarah ROS itu lewat sampai," katanya.

Murugiah berkata beliau telah berbincang dengan peguamnya selepas menerima surat itu dan menghantar rayuannya kepada ROS selepas itu.

"Mungkin ROS sudah lihat ada unsur-unsur yang boleh membantu saya maka mereka telah meminta saya supaya membuat rayuan dan saya telahpun membuat rayuan...yang lain tindakan susulan itu akan saya umumkan kemudian," katanya.

Lembaga Disiplin PPP pada Mei lepas memecat Murugiah kerana menggunakan pejabatnya, iaitu pejabat Timbalan Menteri Jabatan Perdana Menteri, untuk mengadakan satu persidangan akhbar yang mencemar nama baik parti dan membuat kenyataan yang bersifat fitnah terhadap parti dan kepimpinan parti.

Isu status Murugiah atau Datuk M. Kayveas sebagai Presiden PPP selesai Ogos lepas selepas siasatan ROS mengesahkan Kayveas sebagai presiden PPP.

Perkara itu diumumkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein yang menyatakan pengesahan itu adalah berdasarkan pemilihan Anggota Majlis Tertinggi sesi 2005/2010 di dalam perhimpunan Agung PPP pada 2 Okt 2005.

Berikutan itu, pelantikan Murugiah sebagai Presiden PPP melalui Mesyuarat Agung Khas pada 24 Mei lepas tidak boleh diterima kerana tidak mematuhi Perlembagaan Parti.

NIZAR JAMELUAT: NIZAR MENYEMBAH DI LUTUT DR ZAMRY SEMALAM

Nizar sudah hilang segala-galanya tetapi masih menaruh harapan agar Mahkamah Persekutuan memihak kepadanya. Berikut ada lah petikan dari Malaysia kini mengenai harapan beliau merayu dan seolah-olah melutut di kaki Dr Zamry.

Wah...hilang kemaluan , hilang anak jantan. Dey...porah...cit....Satu Malaysia hang pi pusing maki hamun Dr Zamry dan DS Najib kononnya merampas kerajaan Pakatan di Perak.


Oleh itu, Nizar meminta jasa baik Zambry - sekiranya beliau mahu menyelamatkan Perak, membantu rakyat Perak dan mengutama kepentingan rakyat - supaya mendapatkan perkenan sultan bagi membubarkan DUN.

Katanya, ini akan meletakkan Zambry pada kedudukan yang mulia seperti yang dilakukannya sebaik sahaja Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membuat keputusan penting sebelum ini.

Nizar merujuk keputusan mahkamah tersebut yang mengiktiraf beliau sebagai menteri besar Perak yang sah. Bagaimanapun, keputusan itu dibatalkan selepas rayuan dibuat pada hari berikutnya.

Nizar berjanji, sekiranya permohonannya di Mahkamah Persekutuan itu berjaya, maka beliau akan memohon perkenan Sultan untuk membubarkan DUN.

"Itulah komitmen saya sekiranya keputusan mahkamah itu nanti memihak kepada saya.

Di Kpg Petai , Bukit Gantang, dalam satu majlis kenduri kahwin baru-baru ini, Nizar telah berkata;
" satu bala yang besar akan menimpa Perak"
Apa dia bala tu...? Boleh jelas kan sikit. Mungkin kah bala tersebut ialah ranapnya Pakatan Rakyat di Perak? Sama-sama kita tunggu.

Rabu, 28 Oktober 2009

SIDANG DUN PERAK 28 OKTOBER 2009 (klik untuk laporan bohong dari hARAKah)
















Nizar , Siva ternyata di perkudakan oleh Ngeh dan Nga. Apa perjanjian rahsia mereka berdua dgn Ngeh dan Nga tak dapat dicungkil lagi.. lambat laun akan terdedah juga... Siva sedar dan mengaku bahawa dirinya telah dipergunakan habis-habisan oleh Ngeh dan Nga.

Nizar pulak kemaruk kuasa. Bodoh dan baghal....Rakyat Perak tak hingin melihat muka nya lagi....Adakah kerana Dap membantu Nizar menjadi MP Bukit Gantang , maka Nizar sanggup cuci najis Ngeh....Sudahlah...Sultan dah tak berkenan kamu jadi MB. Boleh berambus lah Nizar...Dasar anak tak kenang budi...

Gambar dari YBM Raja Ahmad dan Sekupangdua

Selasa, 27 Oktober 2009

ADUN: SAYA JADI MANGSA FITNAH

Pertikaian untuk merebut jawatan peringkat ketua blok di sebuah tanah rancangan Felda di Segamat, Johor didakwa telah menyebabkan "beberapa orang" yang tercicir daripada menjawat kedudukan itu bertindak memburuk-burukkan seorang pemimpin Umno di situ.

ADUN Kemelah, Ayub Rahmat berkata beliau telah menjadi mangsa tohmahan apabila tidak memberi sokongan kepada beberapa peneroka itu daripada menjadi pemimpin setempat di Felda Pemanis Dua.

Beliau mendakwa, sebilangan peneroka itu telah bertindak memburuk-burukkannya sejak pilihan raya 2004, apabila mereka digugurkan daripada Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Rancangan (JKKR) di kawasan tersebut.

"Sejak pilihan raya 2004 lagi mereka telah sebarkan surat layang dan kata macam-macam lagi kepada saya bila mereka tidak lagi jadi ketua blok dan tidak ada jawatan dalam JKKR," katanya (foto, depan kanan) ketika dihubungi Malaysiakini.

Beliau sebelum itu telah diminta mengulas mengenai satu tuduhan ke atasnya melalui SMS yang diterima Malaysiakini.

Jelasnya, tuduhan yang menyebut beliau terlibat dengan satu kegiatan sindiket maksiat merupakan satu cubaan untuk memburuk-burukkan dirinya.

"Dan saya rasa ia mungkin didalangi oleh individu yang cuba untuk menjatuhkan saya. Hanya Allah saja yang tahu perkara yang sebenar," katanya lagi.

Bagaimanapun, Ayub berkata beliau tidak bercadang mengambil sebarang tindakan berhubung perkara itu.

Tiada kaitan kehadiran Anwar

"Biasalah orang Umno ini, kalau nampak orang yang berkebolehan sikit dan nampak boleh buat kerja adalah yang rasa kedudukan mereka terancam dan mulalah mereka nak cantas jatuhkan," katanya.

Ketika ditanya lagi, Ayub juga menolak andaian bahawa tuduhan itu tersebar kerana kehadiran ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam satu majlis dalam kawasan Umno bahagian Sekijang pada awal bulan lalu.

Majlis yang dianjurkan 'serentak' dengan program PKR yang dihadiri Anwar itu telah menimbulkan tandatanya dan rasa tidak senang di kalangan kepimpinan Umno di situ.

"Kalau Anwar hendak pergi ke mana pun, itu dia punya pasal lah. Takkanlah Anwar tak boleh datang ke Sekijang semata-mata sebab ini kawasan Umno. Polis pun tak tahan dia macam mana kita nak tahan dia," jelas Ayub.

Mengulas mengenai pemilihan ketua blok bagi mewakili peneroka di tanah rancangan tersebut, Ayub berkata pemilihan tersebut dilakukan secara terus oleh pihak pengurusan ladang dan tidak melibatkan undian.

"Tugas saya cuma menyokong nama-nama yang dicalonkan. Tapi ada antara peneroka itu yang tidak layak, jadi saya tidak sokonglah," katanya lagi.

Jelasnya, calon-calon berkenaan perlu memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh pihak pengurusan ladang, termasuk mempunyai ladang yang bersih serta menjual hasil tanaman mereka kepada Felda.

"Kalau nak burukkan saya semata-mata kerana tidak terpilih, tidak boleh macam itu. Sebab mereka pun bukan tidak dipilih sebelum (menjadi ketua blok dan dalam JKKR) sebelum ini," katanya lagi.
Marilah Sertai AIP Soal Selidik Dalam Talian Dan Menangi Hadiah Lumayan!

JAMBATAN GANTUNG RUNTUH KERANA...


Apa yang berlaku di SK Kuala Dipang ialah kerana;
  1. Kontraktor buat kerja cincai , tak ikut spec, tak ikut prosedur keselamatan.
  2. Nisbah guru pengiring dengan murid tak cukup.
  3. Tidak ada kawalan keselamatan.
  4. Pelajar bebas bebas ke hulu ke hilir tanpa pengawasan.
  5. Guru lebih banyak buat hal sendiri dan berbual bersama rakan.
  6. Guru menyerahkan tanggujawab kepada ketua kem sahaja.
  7. Tidak ada peringatan tentang bahawa bermain diatas jambatan gantung.
  8. Budak-budak terlalu seronok diatas jambatan dan mungkin yang menghenjut-henjut kerana teruja dengan jambatan yang boleh membuai.
  9. Ketua kem atau jurulatih kurang pengalaman dalam hal perkhemahan.
  10. Tidak ada penyelamat yang mempunyai pingat gangsa atau atau kelulusan JPAM.
  11. Guru syok sendiri sebab dapat keluar dari sekolah.
Sekarang apa nak buat? Guru yang terlibat sudah tentu tidur tak lena sebulan dua ini. Satu jawatan kuasa harus menyiasat dari segala aspek pembinaan, prosedur keselamatan, peraturan perkhemahan dan papan tanda amran, dan lain-lain lagi. 22 orang murid terjatuh serentak memang dapat kita gambarkan bagaimana keadaannya dan bebanan yang dialami oleh struktur binaan.

Masih ingat tragedi jeti penumpang Pangkalan Raja Tun Uda di Pulau Pinang yang mengorbankan ratusan nyawa sekitar 80an dahulu. Runtuhan kerana terlalu ramai penumpang yang berasak-asak untuk menaiki feri.

Kepada guru-guru yang terlibat dengan aktiviti kokurikulum hendaklah sentiasa berwaspada dan berhati-hati kerana jabatan tidak akan membela tuan-tuan jika sesuatu berlaku. Pandai sendiri lah untuk mencari peguam untuk membela tuan-tuan.

Masih ingat peristiwa seorang guru yang membawa pelajar nya untuk menyertai pertandingan takraw telah terlibat dalam kemalangan maut. Nasib lah guru tu mati, kalau dia hidup boleh jadi mereng dan gila.

Begitu juga jika guru yang rajin memanjat tempat-tempat tinggi untuk memasang antena, memaku , mengikat, mengecat atau apa-apa tugas lain di sekolah dan jika terjatuh dan cacat kekal. tanggunglah sendiri...

So nak buat apa-apa pun , harus beringat dan berwaspada.

NIZAR JAMELUAT: PAS GENTAR DGN BLOGGER UBN DAN MINTA AHLI BERTENANG (KLIK)

Pas sebelum ini dilihat cukup berkuasa dalam dunia maya internet. Ahli-ahli Pas merupakan pengguna internet tertinggi berbanding Melayu Umno. Ini dapat dibuktikan dengan jumlah pelawat dalam lama blog Pas setiap hari cukup tinggi dan jumlah pengunjung rata-rata sudah melebihi 1 hingga 2 juta sejak dibangunkan.

Hairan hari ini Pas sudah gentar pula dgn cyber trooper Umno. Apa yang ada pada blogger Umno jika dibandingkan dengan jentera IT Pas. tak percaya Pas gentar ? baca petikan di bawah yang diambil dari Harakah.

'Oleh itu,tambahnya, PAS meminta ahli bertenang dan tidak membuat sebarang ulasan terbuka mengenai perkara ini dan memberikan ruang kepada pemimpin bermusyawarah bagi mencari punca masalah ini.'
Harakah juga nampak seperti Pas sudah sedar akan dosa mereka kepada tentera di Bagan Pinang. dan selepas belanjawan mereka cuba membodek tentera, kononnya peruntukan kepada tentera dikurangkan, dan dalam Harakah juga mereka cuba bermain dengan isu pingat, pangkat dan berbagai lagi. Lupa kah mereka bahawa kebajikan tentera mendapat keistimewaan yang sangat tinggi dari kerajaan.

'Cadangan itu dibuat ketika membahaskan Rang Undang-Undang Pingat Gagah Perkasa (PGP), di Parlimen hari ini.

"Tidak bolehkah 1,800 orang yang dikenal pasti ini dianugerahkan pingat gagah berani dan pingat gagah perkasa disebabkan jasa mereka," tegasnya.

Ujarnya lagi, inisiatif kerajaan memberikan anugerah serta elaun tententu kepada hanya 99 pesara tentera sahaja sebelum ini adalah tidak memadai.'

Di atas ialah ayat-ayat Pas kononnya membela tentera, ini agenda baru mereka untuk memancing undi Pos akan datang.

Ahli Parlimen Pendang, Dr. MOhd Hayati Othman yang mencelah, meminta kerajaan mempertimbangkan untuk memberi anugerah dan elaun juga kepada para pesara polis yang layak, disebabkan keberanian dan berjasa pada negara.

Jelasnya, pengalaman melawat Balai Polis Bukit Jenun, Pendang, menyaksikan polis terpaksa beroperasi dalam kontena secara tidak selesa, sedangkan mereka bertugas secara berani dan berjasa pada negara.

Beliau yang juga Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakat PAS Kedah meminta kerajaan memperuntukan sejumlah dana tertentu untuk membiayai pesara tentera yang mengalami penyakit kronik, termasuk perkhidmatan dialesis secara percuma.

Ini pula ayat Pas yang cuba membodek polis , mereka lupa selama ini Polis lah yang menjadi sasaran maki hamun Pas sepanjang zaman. Kes Memali, Pas masih menyalahkan Polis. Hairan lah..kenapa sekarang pandai pula nak bela nasib polis...

Lidah bercabang Pas ini samalah seperti peribahasa Melayu " telunjuk lurus kelingking berkait"

NIZAR KUDIK: BERITA PANAS DARI PERAK: Surat Sivakumar kepada Adun Pakatan Rakyat untuk hadir persidangan Dun 28 Oktober 2009.



Surat jemputan ini telah diedarkan kepada semua Adun PR di Perak, Surat diatas ialah salinan surat yang ditujukan kepada YB Su Keong Siong. Su pula teramat suka hati dan mengedarkan surat ini kepada orang awam.

"Apa ertinya semua ini wahai Nizar, Siva, Ngeh dan Nga???"


Semalam hari Isnin dalam mesyuarat Majlis Pemimpin Pakatan Rakyat yang dipengerusikan oleh DSAI telah bermesyuarat di Parlimen dan bersetuju dalam banyak perkara untuk mengembalikan demokrasi di Perak dengan beberapa resolusi baru.

Antaranya ialah membuat persidangan berasingan di Hotel Heritage seperti yang dijalankan sebelum ini dan yang paling penting ialah pada petang 28 Oktober 2009 jam 3.00 ptg Nizar akan mengadap DYMM Padukan Seri Sultan Perak untuk membubarkan Dun. Dalam surat tersebut juga Siva mendakwa telah mendapat perkenan Paduka Seri Sultan untuk mengadap.

"Sama-samalah kita lihat apa yang dilakukan oleh mereka."


Rombongan atau perarakan akan bermula dari Hotel Heritage dan melalui jalan ke hotel Seri Malaysia dan terus ke Istana Kinta. Perarakan tersebut akan diketuai sendiri oleh DSAI , Hadi Awang dan juga Lim Kit Siang dan anak.

Berita panas seterusnya hasil risakan TM ialah Dap sudah bersedia untuk PRK khas bagi negeri Perak. Nizar pula sudah kelihatan serba salah dan keliru dengan agenda Dap iaitu Ngeh dan Nga dalam percaturan mereka. Kenapa Nizar amat sedih? Jawabnya ialah beliau tidak lagi tersenarai sebagai MB Perak. kerana jika Nizar menang pun dalam PRK ini Nizar tidak akan dilantik sebagai Menteri Besar. Alasan nya mudah. Sultan tidak akan perkenankan untuk beliau dipilih semula sebagai MB kerana Nizar terang-terang telah menderhaka kepada pihak Istana. Nizar hanya berharap agar rayuan di Mahkamah Persekutuan pada 5 November memihak kepadanya. Jikan PRK makan hancur leburlah cita-citanya untuk memiliki Camry AGS 10.

Ngeh dan Nga juga yang begitu mesra dan boleh membaca Quran hari ini sudah diterima baik oleh setengah orang Melayu Perak. Ngeh juga telah mendekati beberapa bekas-bekas pemimpin Umno yang dikategorikan sebagai desperado agar sama-sama membantu Dap dalam menawan semula Perak. Dap yakan akan sokongan Melayu terutama dari Parti PKR dan PAS. Hari ini Dap juga sedang giat menambah ahli-ahli dari kaum Melayu dan sudah ada pun Cawangan Dap di kawasan Melayu.

Beberapa individu Melayu yang telah diclose up oleh Ngeh dan Nga ialah Fauzi Muda dari Ipoh Barat, Shaarani @ Mat Lengkong dari Sungai Rapat, Haji Taslim dari Ipoh Barat juga, Datuk Abd Malik Hanafiah bekas Ketua Bahagian Taiping dan Hasbullah bekas Ketua Pemuda Umno Larut. Kesemua orang kuat yang mampu membantu Dap dalam usaha merampas semuala Perak dari BN.

Sekian.

Isnin, 26 Oktober 2009

NIZAR JAMELUAT: PAKATAN RAKYAT PERAK CARI BOMOH UNTUK MENDRAMKAN DR ZAMRY DAN SPEAKER

Ngeh dan Nga ke Selatan Thai lagi, Kali ini bukan urusan dengan Chin Peng tetapi untuk bertemu dengan sami-sami di bebarapa wat siam untuk mendramkan adun BN terutama Speaker dan Dr Zamry supaya tak boleh bercakap dan kaburkan pandangan mata mereka s...upaya tak nampak apa-apa pun dalam dewan pada 28 Oktober ini.

Ahad, 25 Oktober 2009

NIZAR JAMELUAT: NIK AZIZ INGIN MATI BERSAMA PAS

Jika sebelum ini orang Pas menghina Umno, kononnya Umno yang sedang nazak akan ditalqinkan dan dikuburkan sebelum PRU 13. Umno akan 'be end'. Umno menuju kehancuran dan sebagainya.

Tak sampai setahun bermuktamar Pas sendiri yang akan hancur. PRU 11 Pas Kelantan sudah rebah dan nazak di pintu kubur. Akan tetapi suntikan semangat baru dari pemikir-pemikir yahudi Pas berjaya bingkas bangun dengan ideologi yahudi yang menghalalkan cara semata-mata untuk menjatuhkan sebuah kerajaan yang menggutamakan pembangunan insan dan pembangunan sistem Islam.

Hari ini manusia yang mencanangkan hudud dalam skop yang jumud telah hilang pertimbangan. Mana muzakarah, mana majlis syura? semuanya gagal menangani krisis yang sebesar kelumit itu. Inikah parti yang bercita-cita bersar untuk memerintah sebuah negara?
Jawapannya tentulah tidak mungkin. Mana mungkin sebuah parti yang bercakap besar dan penuh kesombongan tiba-tiba menyerahkan jawatan ketua pembangkang di parlimen kepada seorang bekas banduan. Jika mereka berkuasa dalam negara nanti , tidak mustahil dengan mudahnya mereka menggadaikan tampuk pemerintahan kepada sesiapa saja yang pandai menipu mereka seperti mana Dap dan Pkr menipu Pas hari ini. Fikirkan lah.

Nik Aziz mahukan EGM kerana bisikan setan Aljub ke telinganya yang ingin menyingkirkan pemimpin-pemimpin Pas pro-Hadi Awang.
Di sini ia menggambarkan betapa tidak warasnya pemikiran Nik Aziz yang bergelar tok guru tetapi gagal menggunakan kewarasan fikiran dalam menyelesaikan masalah secara kekeluargaan dan cara yang lebih bijaksana.

Atau Pas tak faham akan erti sebuah sistem politik demokrasi. Andainya Nik dan kumpulan erdogan Husam Musa tidak berpuas hati dengan kekalahan dalam muktamar baru-baru ini, mereka hendaklah bersabar untuk musim pemilihan berikutnya. Bukan buat kacau seperti sekarang. Dulu Nik tak sebegini rupa, tetapi setelah berbaik dengan Aljub segala-galanya berubah. baik percakapan dan perbuatan. semuanya menjadi radikal dan aggresif. Tidak hairan lah jika Pas hari ini boleh dilabelkan sebagai Militan kerana ketua mereka bersikap begitu.

Nik!! kalau nak mati pun , mati lah sorang-sorang, Jangan matikan Pas. Umno perlu kepada Pas. Tun Mahathir pun pernah kata dulu. "Pas penting, kalau tak ada Pas orang Umno malas kerja jadinya, semua ok. tak ada orang dok perati dan dok tegoq"

Sabtu, 24 Oktober 2009

NIZAR JAMELUAT: NIZAR, NGEH DAN NGA JILAT BALIK MUNTAH BABI DENGAN KEINGINAN UNTUK HADIR PERSIDANGAN 28 OKTOBER 2009

Menteri Besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin membuat "rayuan peribadi" kepada Sultan Perak supaya membatalkan sidang bajet Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak kerana beliau bimbang berlaku kekecohan jika ia diteruskan.

Nizar mendakwa beliau mendengar dari sumber-sumber tidak sah tetapi boleh dipercayai bahawa Umno akan mengupah 15 orang "samseng" untuk menggantikan pengawal keselamatan di DUN bagi menghalang "berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami".

Dakwanya lagi, apa yang membimbangkan beliau ialah 15 orang samseng ini telah diarahkan supaya mensasar dan memukul lima ADUN bukan Islam dari Pakatan.

Menurut Nizar lagi, satu sumber memberitahu beliau bahawa lima ADUN Pakatan itu ialah Chang Lih Kang (Teja), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), S Kesavan (Hutang Melintang), A Sivasubramaniam (Buntong) and Thomas Su (Pasir Pinji).

Nizar memberitahu Malaysiakini bahawa beliau mendengar dari sumber-sumber di Sekretariat Kerajaan Negeri bahawa 28 ADUN Pakatan akan dihalang daripada membawa telefon bimbit dan kamera untuk merakam sebarang kejadian tidak diingini yang mungkin berlaku dalam sidang dewan Rabu ini.

Dakwaan yang sama juga dibuat oleh setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming dalam sidang akhbarnya semalam.

"Kami juga mendengar bahawa kami perlu melalui pemeriksaan keselamatan yang ketat, termasuk penggunaan pengesan logam," kata Nizar.

"Kami bukan penjenayah yang perlu melalui layanan yang memalukan itu oleh regim BN, yang telah menghina pengundi yang telah memilih kami sebagai wakil rakyat mereka," tambahnya.

Nizar berkata, ADUN Pakatan Rakyat tidak akan mencetuskan sebarang gangguan dan kekecohan di sidang dewan itu nanti.

"Kekecohan tidak akan berpunca daripada kami yang melakukan tugas kami mengikut Perintah Tetap Dewan Undangan Negeri Perak dan Perlembagaan Perak," tambahnya.

NIZAR JAMELUAT: PKR 'parti bateri 3A' - Latiff Ahmad


KUALA LUMPUR 23 Okt. - Parti Keadilan Rakyat (PKR) disifatkan sebagai 'parti bateri bersaiz 3A' yang kekuatannya hanya ditentukan oleh Presiden, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Penasihat, Datuk Seri Anwar Ibrahim; dan Naib Presiden, Azmin Ali.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad berkata, oleh itu, PKR akan hanya mampu bertahan sehingga salah seorang daripada A (Anwar, Azizah dan Azmin) kecundang atau bersara dari arena politik.

''Awak tengoklah sendiri, Anwar yang melantik Azmin sebagai Pengerusi PKR Sabah baru-baru ini, tetapi setelah ditentang, Azizah yang perlu menggugurkan Azmin daripada jawatan itu, bukannya Anwar.

''Apa ini? Siapa Penasihat PKR, yang mana satu Presiden dan apa peranan Azmin sebagai Naib Presiden?'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas krisis kepimpinan dalam PKR Sabah apabila pelantikan Azmin ditentang oleh 18 daripada 23 ketua bahagian di negeri berkenaan.

Sebelum itu, beberapa laman web melaporkan Anwar melantik bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim untuk mengetuai PKR Sabah tetapi pelantikan itu ditentang oleh Azmin.

Isnin lalu pula, Anwar menafikan wujud krisis dalaman PKR Sabah manakala Zaid mengakuinya.

Dalam laporan Utusan Malaysia pada 19 Oktober lalu, bekas rakan baik Anwar, Datuk S. Nallakarupan menggambarkan Azmin sebagai seorang yang istimewa kepada Anwar.

Abdul Latiff menambah, sesebuah parti politik sepatutnya mempunyai institusi pentadbiran yang kukuh dan teratur demi memastikan ia mengamalkan sistem demokrasi.

Namun katanya, PKR tidak mengamalkan sistem tersebut kerana perjalanannya diatur oleh tiga pemimpin itu dengan melihat terdapat pertindihan tugas di antara Wan Azizah dan Anwar.

Tegas beliau, PKR akan 'kehabisan bateri' tidak lama lagi kerana ia dibentuk demi kelangsungan politik Anwar, namun sekarang ia tidak lagi mempunyai arah tuju yang jelas.

''Zaid pula sebelum ini bertindak meninggalkan UMNO atas alasan tidak diberi peluang bersuara, namun saya tidak pula dengar suaranya berdegar-degar dari PKR kebelakangan ini," ujarnya.

NIZAR JAMELUAT: TOK GURU DAH MEROYAN TAKUT DISINGKIRKAN DAN BUKA GELANGGANG UNTUK SINGKIRKAN ORANG LAIN DULU.(KLIK)

Berikut ada lah petikan dari blog tok guru. sila klik tajuk untuk baca, Ikan buruk di kepala dulu dan buruk Pas adalah kerana Tok Guru bukan Hadi Awang, bukan Nasharudin dan bukan Mustapa Ali. Tok Guru Diktator ingin menyingkirkan Presiden bagi mengekalkan kedudukannya...

Dulu tok guru kutuk Tun Mahathir kerana terlalu lama menjadi PM sekarang boleh lah kutuk diri sendiri pulak.

NIZAR JAMELUAT: TUNGGU KITA TENGOK BAJET SELANGOR DAN PENANG PULAK.

Hoi Pas!! Jangan tuduh BN tipu rakyat selama 52 tahun.Bhgn 9

Gol paling cantik

NIZAR JAMELUAT: KHALID GAGAP MENGEMIS DARIPADA KERAJAAN PERSEKUTUAN

NIZAR KUDIK: NIZAR JAMALUDIN SUDAH HILANG AKAL

Sabtu lepas, Nizar telah menghadiri satu majlis perkahwinan di Bukit Gantang kawasan Changkat Jering. Seperti biasalah. jika ada kenduri macam-macam orang akan hadir. Rakan taulan, sahabat handai, sanak saudara, saudara mara, rakan sekerja, rakan persekolahan, sekarang ini rakan cyber dan macam -macam lah.

Hairan macam mana Si Bongkak Nizar Jamaludin bekas menteri besar yang dijatuhkan telah menggunakan kesempatan itu untuk memberi ceramah politik. Jemputan kenduri terkejut beruk dengan tindakan Nizar yang bodoh ini.

Ceramahnya penuh dengan cacian dan penghinaan kepada 2 individu, tak lain dan tak bukan musuh nombor satunya. iaitu DS Dr Zamry dan DS Najib kononya dua individu inilah yang membawa bala kepada negeri Perak. hua hua.....hey Nizar bodoh!!! Siapa yang membawa bala sebenarnya?

Ramai penyokong Pas atau pengundi Pas di kawasan Bukit Gantang dah meluat tengok muka hang. Nizar manusia durjana, penipu, bangsat dan pengkhianat bangsa. masih kah hang ingatkah ayat hang semasa berkempen di Pasir Panjang? Hang tipu mengundi Islam tetapi akhirnya hang juga yang menjadai balaci dan dajal kepada kapir.
"Undilah calon Islam, berdosa jika kita mengundi calon bukan Islam?"
Sudahlah Nizar, manusia jenis apa hang ini? Hang patut dilabelkan sebagai manusia penipu no satu di Perak. Tipu pengundi Pasir Panjang, Tipu pengundi Bukit Gantang, Derhaka kepada Sultan, menghina undang-undang negeri dan negara. Apa nak jadi hang ni.. Bila nak mampos. Anuar Ibrahim kata;
"kecik-kecik tak mau mampos, dah besaq menyusahkan orang"
TM agak lah kalau perangai Nizar tak mahu berubah, tak lama lagi kita boleh tengoklah dia di wad gila atau dipindahkan ke Tanjung Rambutan. Kepada rakan-rakan Nizar , elok lah nasihat dia , suruh dia pergi Mekah, duduk di sana sebulan dua kut-kut penyakit gila dia akan pulih.

Jumaat, 23 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: BUAT APA MINTA KEPADA BN?



Hannah Yeoh!!!!!

DULU MASA LU KEMPEN , LU CAKAP , UNDILAH DAP, KERANA DAP DAPAT MEMBELA RAKYAT. SEKARANG LU APA BISING-BISING. LU ADA WANG LU BIKIN SENDILI LA.

APA BIKIN LU MINTA JKR BIKIN ITU JEJANTAS. LU TAK ADA WANG PIGI MINTA SAMA LIM KIT SIANG LA. SAMA ANUAR IBELAHIM PUN BOLEH.

ITU JKR KERAJAAN BN PUNYA LOO.. LU PUNYA PENGUNDI SUDAH PILIH LU,,,,LU TANGGONG LA,,,,KALAU TATAK WANG LU PIGI KERJA GRO DI BUKIT BINTANG LOO.. DAPAT WANG LU BOLEH BIKIN LOO

Rabu, 21 Oktober 2009

Utusan Malaysia Online - Politik

Utusan Malaysia Online - Politik

Utusan Malaysia Online - Mahkamah

Utusan Malaysia Online - Mahkamah

Utusan Malaysia Online - Mahkamah

Utusan Malaysia Online - Mahkamah

NIZAR KUDIK: PAKATAN RAKYAT DI PERAK SEMAKIN GILA DAN TONGONG

Pakatan Reput di Perak semakin celaru dan serba tak kena. Kalau dalam bahasa melayu lebih mudah disebut GILA TALAK.

Mereka melebelkan Dr Zamry MB haram, Genesan Speaker haram. dan paling panas hari ini ialah isu menghina Sultan Perak. Konon cerita Sultan enggan membubarkan Dun kerana marah dengan RPK yang mendedahkan Sultan memiliki tanah yang banyak di Perak. Tindakan mereka menghina Sultan Perak amat dikesali dan petang tadi satu laporan polis telah dibuat terhadap laman-laman blog yang dikenalpasti untuk diambil tindakan.

Nizar pula telah mendapat tugasan oleh Ngeh dan Nga untuk membuat road show membesar-besarkan isu politik Perak yang kononnya akan dibubarkan minggu depan. Ngeh sekutu senyap-senyap terbang ke Bangkok bertemu Chen Peng. Apa agenda mereka? Nampaknya Nizar sekali lagi menjadi balaci dan talibarut puak-puak komunis ini.

Ngeh dan Nga sekarang telah menelan muntah mereka kerana amat teringin untuk hadir ke sidang dewan dun pada 28 Oktober 2009 ini. Dulu bersidang dalam hotel, dan Prof Aziz Bari (malaun) kata sidang sah dan boleh diterima dan mereka berjanji untuk boikot sidang dun yang bakan diadakan minggu depan.

Sekarang lidah bewak mereka telah berbelit lagi dan mencari alasan untuk membentangkan bajet mereka. Auta kepala hotak komunis sungguh. Nizar oii,,,sudah lah,,,,hang ini memang melayu haram jadah. hiak tuih...

Isnin, 19 Oktober 2009

NIZAR KUDIK:Bersyukur menjadi rakyat Malaysia

Amat bertuah menjadi Melayu di dalam Persekutuan Tanah Melayu yang dikenali sebagai Malaysia hari ini. Lee Kuan Yew mendakwa nama Malaysia adalah gabungan Malaya dan Siangapore. Tak kisah lah tu, yang penting kita sekarang terutama bangsa Melayu amat bertuah dapat lahir, membesar dan berkhidmat kepada negara. Menjadi warganegara yang setia dengan undang-undang dan lebih tepat lagi negara telah menggariskan 5 prinsip Rukun Negara.

Mungkin ada yang kurang senang dengan konsep Rukun Negara dan kini dengan konsep Gagasan 1 Malaysia dan ada juga yang kurang senang dengan istilah Malaysia sebuah negara Islam sehingga berani mengertak. " Nak tubuh negara Islam ? Over my dead body" tapi sampai sekarang tak mati-mati pun.

Anwar Ibrahim pun sayang akan negara ini tetapi nawaitu dia lain sikit daripada orang lain. Sebab tu Tuhan tak izinkan, berkokoklah macam mana pun, dok macam tu juga. Pok Nik pun sama kalau dia tak sayang akan negerinya dia tak akan balik ke sini. lebih baik duduk di India atau di Mesir ajar orang mengaji atau ambil upah buat haji. Mereka tahu hujan emas di negara orang tak sama dengan hujan batu di negara sendiri.

Melayu dulu besar dan luas, datang penjajah buat macam tanah bapa mereka. Kita di pisahkan dengan sempadan. Tak cukup dengan itu. pemikiran kira diracun dan dihasut supaya dua negara serumpun berperang dan bercakaran.

Untung kerana laut memisahkankan dua rumpun bangsa ini. Jika tidak kita akan menjadi seperti kaum peribumi di benua Afrika. Penduduk sama warna, sama keturunan, dan mengikut kajian manusia ata penduduk dunia berkembang dari Afrika.

Hari ini Afrika tak pernah aman. sesama mereka bergaduh bercakaran dan membunuh sesama kaum, yang hanya berbeza dari segi agama. ada yang Kristian, ada Islam dan ada Pagan. Jika penduduk Afrika bersatu. mereka akan menjadi lebih kaya dan lebih kuat dari Polis Dunia.

Kumpulan penyangak ini , ingin pula memecah belahkan masyarakat Melayu di gugusan kepulauan Melayu. Tak cukup dengan perjanjian Inggeris-Belanda 1824. Kini minda kita dijajah secara dunia tanpa sempadan.

Tun Mahathir telah berpesan akan bahayanya dunia tanpa sempadan dan hari ini ia sudah menjadi kenyataan kerana bukan sahaja Indonesia di timpa bala, negara kita juga turut sama di timpa bala. Lihat lah sejak 10 tahun kebelakangan ini. Semua orang tahu dan kenal siapa yang membawa bala kepada negara kita.

52 tahun usaha membangunkan sumber tenaga dan kejayaan yang dicapai tidak dapat disangkal oleh mana-mana pihak. tetapi sayang bak kata orang tua-tua sepertu menolong anjing tersepit. tangan kiata di gigit, bukan setakat luka sahaja tetapi gigit sampai hancur. Inilah bangsa kita yang lupa daratan, lupa asal usul , lupa mengucapkan terima kasih, benarlah kata Tun Mahathir "Melayu mudah lupa"

cukuplah,,,,fikir lah sendiri.

Majlis Hari Raya dan Depavali -BN TAIPING.

























Majlis Siratulrahim Hari Raya dan Depavali telah dianjurkan oleh Yang Berbahagia Datuk Ahmad Shalimin bin Haji Ahmad Shaffie , Ketua UMNO Bahagian Taiping, merangkap Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Taiping, serta AJK Umno Bahagian Taiping.

Majlis berlangsung pada hari ini Isnin 19 Oktober dari jam 2.30 petang hingga 6.30 petang. Bertempat di Dewan Perbandaran Taiping. YAB Datuk Seri Dr Zamry Menteri Besar Perak turut hadir untuk bersama-sama rakyat memeriahkan lagi majlis ini.

NIZAR KUDIK: BERUK MAT YEH NIK AZIZ

NIZAR KUDIK: CERAMAH UMNO DI MANIK URAI

Utusan Malaysia Online - Berita Utama

Utusan Malaysia Online - Berita Utama

Shared via AddThis

Sabtu, 17 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: PKR SEMAKIN DEKAT DENGAN KEHANCURAN.

Makin lama di singgahsana semakin hancur, makin lama makin dibenci orang. Itulah yang dapat digambarkan keadaan PKR hari ini. Yang Berhormat PKR hari ini sudah digelar sebagai YB penipu dan YB kencing rakyat.

Baru timbul isu YB Badrul Hisham Dun Pelabuhan Kelang yang didesak supaya letak jawatan, timbul pula isu percakaran Zaib Ibrahim dengan Azmin Ali. YAB Khalid terus gagap. Kelemahan dan lentoq kepada wanita menyebabkan Teresa Kok, Elizabeth Wong telah menjadikan YB PKR sebagai kuda tunggangan di Selangor. Opps YB Badrul Amin pun dah mula memberontak kerana tak ada geran untuk membantu rakyat. Semua kena guna wang sendiri.

Mana pergi wang kerajaan negeri. Dengar kabor lah. semua urusan kewangan negeri di pegang oleh Dap. Pkr dan Pas hanya lihat sajakah? tak berani nak bersuara. Sampaikan wang zakat pun nak di cilok depa.

Banyak Ngo dan kelab-kelab sukan yang sebelum ini sudah dijanjikan dana untuk membantu badan mereka bergerak dan menjalankan aktiviti hari ini gigit jari.. sekupang pun wang tak sampai. Sebab itulah YB Pkr digelar sebagai YB penipu dan kencing rakyat.

Anwar hari ini gila bercakap diluar negara pula. Nik Nazmi Nik Ahamad pun ikut jejak dia juga, sama-sama kaki kelentong. Nik Nazmi lah merupakan YB yang mendakwa kuil hindu di SS19 berusia 150 tahun...bengap sungguh S/U Khalid Ibrahim ini.

TM yakin ada diantara mereka yang songlap wang kerajaan. Mereka tahu, mereka tak lama memerintah negeri Selangor , oleh itu sebelum PRU 13 mereka mesti penuhkan poket mereka dahulu, Anda tak percaya? Lihatlah orang Pkr yang telah kaya raya sekarang .mana datang duit? Nak kaya pun kaya lah. tapi biarlah betul..jangan tipu orang.

Khamis, 15 Oktober 2009

PAU YANG AMAT BERSEJARAH DALAM UMNO

Persidangan Umno kali ini merupakan satu catatan sejarah yang amat penting dalam Umno dan negara.

Ia satu sejarah kerana ia persidangan kali pertama sebagai orang nombor 1 dalam Umno bagi Najib, Shahrizat, KJ dan Rosnah. Menjadi sejarah juga apabila pembentangan Hishamudin tentang pindaan perlembagaan mendapat sokongan semua perwakilan.

Sudah tentu ia memberi satu impak dan perubahan besar dalam Umno. Paling menarik ialah mengenai yuran seumur hidup bernilai RM2. Maka selepas ini tidak ada lagi ahli Umno yang dihalang hadir ke persidangan cawangan kerana alasan tidak membayar yuran.

Perubahan dalam keahlian juga memberi peluang kepada cerdik pandai untuk memberi sumbagan dan idea dalam Umno.

Perkara menarika ialah mengenai pemilihan wakil rakyat. TM amat bersetuju, bahawa ketua bahagian bukan lah calon mutlak untuk dipilih menjadi wakil rakyat seperti Adun atau MP.
Baru-baru ini mengenai calon N31 TM telah menulias bagaimana Ketua Menteri Sarawak memilih calon. Jika ini dilakukan oleh Umno bererti akan maju setapak lagi dan berani berubah.

Datuk Shaziman yang TM temui di N31 amat bersetuju dengan sistem ini. Setiap ahli Umno dalam bahagian boleh dipilih menjadi calon sekiranya mereka layak. Hari ini untuk menjadi wakil rakyat, jawatan Ketua Bahagian , Timbalan dan Naib menjadi prioriti dan keutamaan. Ada juga calon dari jawatan Ketua penerangan, setiausaha dan Ketua Pemuda dipilih. tetapi bukan top ten atau top three.

Ini memberi peluang cerdik pandai Melayu yang bukan ahli Umno yang aktif dipilih menjadi wakil rakyat. Hari ini mereka yang menumpukan kepada kerjaya mereka sering dilupakan dan suara mereka juga tidak didengar oleh peringkat bahagian. Ini lah yang menyebabkan golongan ini mudah ditarik oleh pihak pembangkang.

Oleh itu perebutan dalam pemilihan Umno peringkat bahagian tidak lagi menjadi sengit dan tidak akan wujud lagi istilah politik wang dimana wang digunakan dalam proses kempen, jamuan , penerangan dan lain-lain .

Inilah yang berlaku kepada TS Isa Samad dimana beliau telah digantung selama beberapa tahun oleh lembaga disiplin Umno. Ramai orang Pas menuduh TSIS adalah calon rasuah. Itu adalah satu tuduhan yang berat. Husam Musa yang bertanding dalam pemilihan pucuk pimpinan Pas pun membelanjakan wang yang besar dalam proses kempen dan perjumpaan dengan akar umbi.

Semoga selepas PAU ini ahli-ahli akan balik dengan semangat baru dan juga menggerakkan jentera PRU 13 segera tanpa menunggu parlimen dibubarkan.

Sekian.

Rabu, 14 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: MUSANG DAP PEGANG BENDERA PAS

Gambar ini dirakamkan di Teluk Kemang pada hari mengundi, yang menariknya tentang apek ini ialah dia pandai bersyarah, tidak letih bercakap dan terus bercakap untuk beberapa jam tetapi bila TM mendekatinya untuk merakan suara , dia terus berhenti bercakap. tak lama kemudian dia berada di peti undi Seri Rusa. Agaknya dia dulu teringin nak jadi wakil rakyat kut..tetapi LKS tak pilih dia, sebab kurang sihat.

NIZAR KUDIK: SALEHUDIN AYUB BUAT LAWAK BODO DI BGN PINANG

Port Dickson bandar kotor, nyamuk banyak, lalat dan tikus menguasai seluruh kawasan PD. Apa punya bodo Salehhudin Ayob. Dulu tunjuk bodoh do Kpg Berembang dan Lembah Jaya. Bawa hailer berucapa macam sekor apek di Telok Kemang baru-baru ini.

Anak Ayub main sedap mulut saja dok mengutuk Umno di kempen Bagan Pinang baru-baru ini. Dia lupa bahawa Adun PD dan ahli parlimen Telok Kemang adalah dari PR. Bila dia kata PD Darul Tikus dan Lalat maka dia menempelak wakil rakyat Pakatan Rakyat yang tak buat kerja di Parlimen Telok Kemang..

Lain kali kalau nak bercakapa buat study dulu....Kuang kuang kuang.

Rabu, 7 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: ULAMAK PAS

NIZAR KUDIK: AL ARQAM MASIH MENGANCAM NEGARA

Gerakan pertubuhan Al Arqam satu ketika dahulu yang ditubuhkan pada sekitar 70an telah menggemparkan negara kerana usaha gigih mereka dalam membesarkan pengaruh mereka dan cita-cita Abuya untuk menjadi Perdana Menteri .

Anwar Ibrahim pula sibuk membina kekuatan dalam Abim, Abuya As-Shaari juga tidak pernah mengaku kalah dalam usaha menjadikan Al-Arqam saingan kepada Abim. Kedua-dua mereka mempunyai cita-cita yang sama iaitu menjadi Perdana Menteri. Oleh itu kedua-dua individu ini berusaha untuk menambah ahli seramai mungkin.

Anwar terus menggunakan Abim sebagai saluran penting untuk memenuhi cita-citanya tetapi gagal juga dipenghujung tahun 90an dan Anwar berehat di penjara Sungai Buluh.

Abuya Asshari juga ditahan lebih awal lagi sekitar awal 90an dan diletak dalam tahanan rumah di Pulau Labuan.

Abuya pernah bertaubat , mengaku akan kesalahannya dan menyeru pengikutnya supaya meninggalkan amalan Aurat Muhamadiah yang disahkan oleh Pusat Islam (Jakim) sebagai sesat.

Abuya ternyata telah mungkir janjinya kepada Jakim dan kerajaan dengan terus mengembangkan operasi pertubuhan Al Arqam dengan nama baru iaitu Rufaqa Holding. Bagaimanapun kegiatan mereka dapat dihidu oleh pihak kerajaan dan tindakan telah pun diambil.

Hari ini dengan nama baru Darul Ekhwan Enterprice Abuya terus mengukuhkan kedudukan sebagai pemimpin nombor 1 dalam Al Arqam.

Rufaqa dan Ekhwan berdaftar sebagai syarikat yang menjalankan kegiatan perniagaan. bukan sebagai pertubuhan agama. Inilah yang memeningkan masyarakat dan kerajaan kita.
Kebijaksaan Abuya dan orang kanannya telah berjaya menipu orang ramai dan pihak berkuasa. Mereka berjaya menghidupkan Aurat Muhammadiah dan pengikut generasi ke 3 dan ke 4 , hari ini begitu taat dan taksub dengan keistimewaan Abuya.

Awal tahun 2000 Rufaqa telah membuat huru hara di jabatan pendidikan. Mereka telah menghimpunkan generasi ke tiga Al Arqam dan menempatkan di beberapa buah sekolah rendah dan menengah kerajaan. Anak-anak mereka di tempatkan dibangunan-bangunan kedai sebagai asrama. Selepas sekolah anak-anak ini dipaksa berniaga seperti menjual cd, majalah dan sebagainya. Ada yang bertugas di restoran dan kedai-kedai milik Rufaqa. Anak-anak ini juga di paksa menyertai pertandingan nasyid. dan juara akan berpeluang untuk pergi ke Labuan untuk bertemu dengan Abuya.

Oleh kerana pelajar-pelajar ini sering menimbulkan masalah disiplin dan masalah pelajaran maka pihak sekolah melalui B&K telah mendekati mereka. Maka melalui sesi B&K maka terbongkarlah siapa mereka sebenarnya. Akhirnya pihak pengurusan Rufaqa tidak berlengah lagi dan memindahkan mereka ke sekolah lain untuk kali ke 3. Sekolah sekitar Tanjung Malim menjadi destinasi mereka kerana mereka mempunyai premis perniagaan yang besar di daerah tersebut. Di faham pihak PPD telah menolak pertukaran masuk ke daerah itu. Ini mungkin PPD sudah menghidu terlebih dahulu kegiatan mereka. Ke mana arah destinasi mereka selepas itu , tidak diketahui sehingga kini.

Kesimpulannya ialah kegiatan amalan Aurad Muhammadiah yang dibawa oleh Abuya tidak pernah luput dari minda mereka. Jika awal tahun 2000 generasi ke 2 telah mula taksub dengan pegangan aurad maka hari ini mungkin sudah masuk ke generasi ke 3. Harap Jakim bertindak tegas.

Dalam masa yang sama Jakim juga hendaklah membenteras ajaran Ayah Pin yang terus diamalkan oleh pengikut setianya di Terengganu hari ini.

sekian,

NIZAR KUDIK: ANWAR HARTAWAN DAN BILIONWAN II


Isu Anwar mempunyai wang yang terlalu banyak telah menarik perhatian pelbagai pihak kecuali Pas dan Dap saja. Mereka pun tahu, tapi buat pekak saja lah, maklumlah sudah jadi rakan seperjuangan. Andai Anwar masih dalam Umno. siaplah dalam PRK N31 Anwar akan jadi bahan cacian dalam facebook pemuda pas Segamat khusunya.

Pemuda Umno dengan berani telah melangkah ke hadapan dengan membuat laporan polis terhadap dedahan ini yang mendakwa Anwar menyimpan wang lebih 3 billion diluar negara.

Ahli MT Umno juga telah utarakan kes ini dalam akhbar semalam dan ditambah lagi isu Bon PNB 19 Billion yang menjadi tanda tanya, siapa disebalik tabir sehinggakan Ahmad Zukni Johari didapati bersalah dalam kes ini.

Harap-haraplah orang yang begitu mewah membelanjakan wang dalam PRK P44 dan lain-lain PRK akan terjawab. Adakah wang datang dari vodafone dan facebook atau gmail atau dari luar ataupun wang yang diseleweng sepanjang kerjayanya dalam kerajaan dahulu.

Kes bawa kepala lembu ke SUK Selangor dibuat dengan cepat dan diharap laporan Pemuda Umno Malaysia akan juga diambil tindakan secepat mungkin.

sekian

Selasa, 6 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: ANWAR HARTAWAN DAN BILIONWAN ALAF BARU MALAYSIA DAN MAMPU MEMBELI ISTANA DAN PUTRAJAYA (KLIK)

Sepanjang kerjaya beliau dalam menjadi agen barat sejak zaman di universiti lagi beliau sudah mengumpul banyak wang, tetapi berjaya hidup dalam serba sederhana dan kelihatan cukup zuhud. Azizah yang menjadi isteri beliau juga tertekan dengan cara hidup Anwar yang serba sederhana.

Bintang beliau amat terang. berjaya menjadi ketua pemuda Umno, berjaya menjadi Menteri Pelajaran dengan kerja tak siap, berjaya menjadi menteri kewangan. Di sinilah beliau berjaya mengunpul wang dan harta yang banyak diluar negara. Azmin Ali , pembantu peribadi beliau seorang graduan USA telah berjaya menjadi jutawan dalam usia yang muda. Azmin lebih percaya kepada isterinya daripadra darah dagingnya. Keluarga sebelah isterinya menjadi sebahagian aset dan liabiliti kepada Anwar. Adik beradik iparnya menjadi jutawan dan hidup bermewah-mewah tanpa rasa risau dan bimbang.

Hari ini Jamil adik ipar Azmin adik Shamsidar bertugas di istana negara senior post. Kalau dikaji, Anwar akan ada acces di istana. kalau benar tentera seperti yang disebut oleh Prof Aziz Bari, tentera hendaklah hormat dan taat setia kepada Agong dan bukan Kerajaan yang memerintah. dan jika tentera akan lebih mendengar suara panglima tentera dari suara PM maka susah lah. Panglima akan patuh kepada suara Agong

Jamil Taharim akan jadi jambatan kepada Anwar . tidak hairanlah baru baru ini dia balik ke Taiping dengan Ferari merah.

NIZAR KUDIK: HUSAM MUSA DAN TAMRIN JV PROJEK BALAK DI KELANTAN

Anwar telah berjaya berbaik-baik dengan Tamrin Tun Ghafar. Anwar seorang negosiator yang berbakat hari ini. Anwar berjaya membawa Tamrin masuk dalam Pkr dan menjanjikan emas kepada Tamrin sebagai tebus dosa terhadap Tun Ghafar.

Sesiapa saja yang kalah dalam pemilihan pucuk pimpinan komponen Bn akan menerima surat tawaran dari Anwar. Bermula dari dulu seperti rakan dan juga saudara saya Dato Sulaiman bekas Adun Paya Jaras. Terkini ialah Ketua Bahagian Umno Taiping. Lantak lah anda sudah cukup umur dah lebih 21 tahun nak terjun bangunan pun tak ada sapa yang larang.

Oleh kerana Husam adalah orang kuat Anwar maka Anwar mengarahkan Husam supaya berkongsi kawasan balak di Kelantan. Maka dapatlah mereka kawasan balak yang bernilai 25 juta ringgit. tetapi kerana permintaan balak merudum, nilai balak jatuh kepada 15 juta sahaja. Husam dapat 6 juta, Tamrin 6 juta dan kerajaan kelantan dapat 3 juta.

Pernah dengar kisah Bon PNB 19 billiion yang juga melibatkan saudara saya? kesian beliau kerana menjadi kambing hitam. disembelih dan dihadapkan ke mahkamah. Kisah berlaku dalam sekitar tahun 1996 kalau tak silap saya. Anwar tengah gila dengan IMF dan dengan jawatan Timbalan Perdana Menteri. dalam usaha beliau untuk menjatuhkan Tun Mahathir pada pemilihan Umno 1997 kes 19 billion telah menggemparkan negara selepas skandel BMF dan skandel Barring di Singapore.

TM tak mahu tuduh sesiapa, tetapi Tun Mahathir dalam ucapan Hari Pahlawan jika tak silap telah menyentuh sedikit perkara ini. Hairan dan pelik kenapa Anwar tak pernah sebut perkara ini dalam ucapan atau ceramah politik beliau. kenapa?????

NIZAR KUDIK: YANG DIKENDUNG BERCICIRAN YANG DIKEJAR SUDAH TENTU TAK DAPAT

GEMPA BUMI YANG TELAH DITENTUKAN

Gempa di Sumatera Barat dan sekitarnya yang terjadi pada pukul 17:16 WIB (meskipun dan padahal beberapa berita menyebutnya pada pukul 17:15 WIB) oleh beberapa orang dihubungkan dengan surah Al-Isra ayat ke-16: “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya menaati Allah), tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.”

Isnin, 5 Oktober 2009

NIZAR KUDIK: PAS YAKIN PENGUNDI POS AKAN MEMIHAK KEPADA MEREKA.

"Aku bawa bendera ini, kut kalu Nik Aziz boleh rekoman aku masuk surga"
Di dewan DAPig inilah Pas mengisytiharkan calon mereka. disaksikan oleh oleh 100 ribu penyokong
Tolak kezaliman rejim BN? TM rasa rakyat N31 akan tolak Pakatan Zalim. 11 bulan memerintah Perak , Dap bertindak macam Bintang 3.
Siapa yang bertanding? Pas atau budak kencing dalam seluar or ceghu Burg?