Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei, 2009

Chin Peng Pengganas Tegar (klik)

Ong Boon Hua (83 ) atau nama samarannya Chin Peng adalah Ketua Komunis Malaya( PKM) dia bukanlah rakyat Malaysia. Dia adalah rakyat Kerajaan Negeri Selat British. Tak ada alasan yang kukuh untuk membenarkan dia kembali dan mati di sini selepas dia melakukan terlalu banyak kerosakan terhadap tanah air. Chin Peng patut berasa malu untuk masuk Malaysia.

Sepatutnya no debate tentang ini. Hairan bagaimana ada pandangan untuk membawa dia pulang. Adakah idea ini datang dari kaum keluarganya atau pihak-pihak lain yang mempunyai agenda tersembunyi. Komunis Malaya memang cukup kejam tak ada perikemanusiaan.

Sedangkan jika kita baca tentang komunis luar negara ditangkap dan dibicarakan. Lihat saja Pol Pot Ketua Komunis Kemboja dan pengikutnya yang dihadapkan ke muka pengadilan kerana melakukan kekejaman yang amat dahsyat dalam era pemerintahan mereka 1975-1979.

Chin Peng sepatutnya berasa cukup bertuah dan selesa kerana kerajaan Malaysia tidak menangkapnya dan membawanya untuk dibicarakan di mahka…

Pakatan Rakyat adalah Lanun Moden.

Semalam Taipingmali telah ke Kedah lagi, kali ini adalah kerana jemputan walimatulurus di Yan, pergi melalui Lebuh raya dan keluar melalui Gurun.

Sewaktu balik taipingmalimerayau menggunakan jalan pantai sehingga ke Tanjung Dawai, keluar ke arah Sungai Petani dan masuk semula ke Kuala Muda.

Sebelum pulang ke Taiping ,Taipingmali sempat melawat ke Pantai Merdeka dan paling menarik ialah kompleks monumet peristiwa Tsunami 2004 di Kampung Kuala Sungai Muda. Hajat di hati untuk singgah meninjau situasi PRK Penanti terpaksa dibatalkan.

Sepanjang pemerhatian Taipingmali di Kedah, Kedah Darul Aman telah pun menjadi sebuah negeri maju berbanding negeri-negeri lain di Semenanjung. Semua kemudahan infrastruktur yang di sediakan oleh kerajaan negeri dan persekutuan memang banyak dan cukup membanggakan, adakah orang Kedah nampak semua ini?

Agenda kerajaan negeri untuk mencapai taraf sebuah negeri maju 2010 sudah mungkin sudah tercapai sekurang-kurangnya 70 peratus. Kawasan yang kurang maju pada pem…

Lagu Negaraku

Tadi taipingmali menghadiri satu majlis jamuan di Ipoh , majlis oleh sebuah jabatan kerajaan. Majlis tersebut dimulakan agak lewat. tetapi itu bukan menjadi perkara pokok untuk posting pagi ini.

Yang nak di utara kan ialah majlis tersebut di mulakan dengan lagi Negarku, dan seterusnya lagu koperat jabatan. Sewaktu menyanyikan lagu tersebut dengan iringan minus one, tiba-tiba taipingmali teringat tentang Nizar, Ngeh dan Nga.

Adakah mereka tidak pernah menghadiri majlis-majlis rasmi kerajaan di mana lagi Negaraku dimainkan. Jika mereka berada dalam dewan banquet tersebut bagaimana perasaan dihati mereka. Bagaimana situasi atau reaksi mereka bila lagu tersebut dinyanyikan oleh seluruh tetamu yang hadir termasuk VIP.

Ya lah, jika rohnya sudah jauh lari dari amalan kehidupan biasa masyarakat Malaysia mungkin bila dengar muzik Negaraku pun mereka sudah meluat, benci dan jika boleh mahu dipekakkan telinga mereka .

Jika Rukun negara pun mereka berani berdolak dalih, inikan pula lagu. Saya menye…

LU MAHU MATI?

Meminjam wang dari Ah Long atau cetee haram memang bahaya. Pinjam 1000 ringgit tapi bertahun-tahun tak selesai-selesai. Bunga jadi pokok, pokok jadi bunga, bila nak langsai hutang. Sudahnya ramai peminjam menjadi sengsara hidup.

Dalam akhbar sudah banyak didedahkan tentang jenayah Ah Long yang menginaya atau menyeksa peminjam yang liat membayar hutang.

DiTaiping, taipingmali memerhati ramai orang melayu yang meminjam dari Ah Long, tetapi pinjaman tidaklah setinggi pinjaman kaum lain. Ada pemilik syarikat bas yang tutup perniagaan kerana Ah Long, pemilik pusat jualan pokok hiasan yang besar dan gah pun akhirnya tutup, begitu juga dengan sebuah restoran mamak yang popular di Kamunting, juga terpaksa menutup perniagaan kerana hutang Ah Long.

Kakitangan kerajaan dari pelbagai jabatan dan juga tentera dilihat ramai yang mengunjungi syarikat-syarikat pinjaman wang berlesen mahupun tidak berlesen untuk membuat pinjaman segera.

Paling menarik setiap hujung bulan, Ah Long akan membawa kad-kadATM …

Mentari Pagi Dari Bukit Larut Taiping

Yuna@Uitm

Tarikh :28 Mei 2009
Masa : 0733 hrs


PKR risau dengan ahli Umno Penanti (KLIK)

Azmin Ali tak perlu risau dan mengelabah mengenai jumlah pengundi yang akan keluar mengundi nanti. Jangan suka hati menuduh Umno cuba menghalang pengundi tetapi Umno boleh mengarahkan ahlinya supaya tidak keluar mengundi.Itu hak Umno dan saya percaya kalau tidak diarahkan pun , ahli-ahli Umno tidak akan keluar mengundi.

Azmin sangat risau kerana penyokong PKR sudah berpecah, sebahagian besar telah menolak Pkr dan menyokong X-Pkr.
Sebab tu Azmin menyerang Kak Min dan menghina Kak Min sebagai Minah Ronggeng, sampai hati Azmin. Tak hormat langsung kepada Kak Min.

'Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Azmin Ali mendedahkan adanya usaha sulit Umno di Dewan Undangan Negeri (Dun) N12 Penanti untuk memastikan rakyat tidak turun mengundi pada 31 Mei ini dengan alasan KeADILan sudah menang setelah Barisan Nasional (BN) tidak menyertai pilihan raya kecil itu.'

Peluang Pkr untuk menang selesa agak sukar kali ini, Ayoh orang Penanti, tolak Pkr dan beri sokongan kepada Kak Min. Gagal…

BULAQ,BULAQ, BULAQ, BULAQ

Bulaq atau bulak adalah sebutan orang Sarawak. Ia bermaksud bohong. Hampir semua kaum menggunakan istilah bulaq. oopMelanau guna perkataan lain 'Budai'.

Taipingmali ingin mengaitkan bulaq atau bohong dengan kes mogok PR di Ipoh yang masuk hari ke2. Baru selesai 48 jam. ada lagi 24 jam.

Adakah mereka benar-benar mengadakan mogok lapar? Jawapannya adalah tidak benar dan tidak ada kelaparan atau kebuluran pun. PR ialah parti Penipu Rakyat (PR) tak kan lah mereka bodoh untuk berlapar. Apa yang dilakukan hanyalah satu lakonan semata-mata, gimik politik murahan.

DavidBlaine pun bijak menipu orang dengan berlakon duduk dalam ais. Tv pernah mendedahkan cara menipu dalam satu rancangan tv. Nama rancangan tak ingat , lupa dah. Gajah pun mereka boleh hilangkan, Menara Eiffel pun boleh dihilangkan. Inikan pula mogok lapar yang dibuat dalam bangunan.

Kalau nak telus dan tak tipu mereka kenalah buat mogok lapar di tempat lapang. tak ada bantuan hayat dan sebagainya.
Tentang puasa sunat oleh Pa…

Pemilihan MT Parti-Parti Politik Malaysia

Umno sudah pun selesai bersidang pada 28 Mac 09 yang lalu, dan DS Najib telah ditabalkan menjadi PM , Mic juga sudah selesai dengan Sammy Vellu menang sebab tak ada orang boleh mencabarnya. Paling menarik perhatian ialah PPP. Pas sedang rancak berkempen.

PALING PANAS DALAM SEJARAH PEMILIHAN PAS kali ini. Semuanya kerana tangan-tangan Anwar di dalam Pas.

Eh!!!!!sebut pasal Anwar teringat pula Kongres Nasional Parti Keadilan 2009. Mungkin diadakan pada hujung tahun ini. Ada pemilihan juga kah? Kalau ada sudah tentu sudah ada sok sek sok sek mengenai siapa nak bertanding atau tidak. Dah cukup masa tu kena buat pemilihan. Dengar khabar pula Anwar belum bersedia untuk mengadakan pemilihan MT tahun ini.

Kalau belum bersedia ,hmmm bila pula? tahun hadapan 2010 atau 2011 atau 2012 atau 2013. Yang mana satu? Adakah Anwar nak membersihkan parti secara sikit-sikit melalui PRK dan memecat atau menyingkirkan musuh-musuhnya di dalam parti. ( Taipingmali lebih suka korban buah bidak catur)

Tak kisah l…

Dap Perak buat kerja dajal lagi

Setelah kalah di mahkamah isu siapa MB sebenar Perak, ingatkan mereka duduk diam. Rupa-rupanya sudah ada agenda jahat yang siap disusun dalam fail meja mereka. Jika pelan A gagal maka pelan A1 pula keluar, gagal lagi A1 maka akan keluar pelan strategik A2, sementara nak sampai ke pelan Z entah berapa ribu pelan yang sudah siap disusun oleh mereka.

Yang seronoknya mereka adalah perancang dan pelaksana ialah Pas dan Pkr (lebih senang ialah sebut Melayu lah) wang ringgit tidak menjadi masalah. Sebut sahaja berapa mahu belanja. Duit ada.

Semalam di Ipoh pelan kerja beberapa bulan lalu telah direalitikan. Tengok nasib lah (judi) untung sabut timbul, untung batu tenggelam. Apa tu? Jawapannya ialah perancangan untuk menyaman kerajaan Perak kerana menamatkan JKKK yang ditubuhkan oleh PR Perak. Sebelum ini mereka tak berani bawa ke mahkamah selagi tak selesai kes MB yang sah.

Hari ini Dap mengakui bahawa kerajaan Perak ialah kerajaan BN sebab tu lah mereka meneruskan saman mereka sebanyak 80 juta…

Rocker Akil Hayy Apa dah jadi?

Nak kata "Padan Muka " pun boleh juga, sebab cakap besar dan tak serupa bikin. Galak tak tentu pasal. Tapi nak buat macam mana. Biaq pi kat dia lah. Orang tengah top dan meletup. masa top dengan kisah Nizar Tri-Star.

Depa dua ni ada persamaan. Dua-dua hensem, putih, tapi lawa lagi la Akil sebab rambut rock. Si Nizar tu juling kalau bercakap tak sanggup tengok tepat kat orang. Depa dua ni kuat mengata macam-macam kepada Umno dan Pak Lah. Kalau Nizar kata kat Umno tu biasa lah sebab dia ahli politik Pas.

Akil Hei hei hei. ni pulak teringin nak jadi uztaz. Jabatan Agama Islam mana yang bagi tauliah tu? Kelantan kut.

Dalam PRU 12 Akil Hey hey ini sibuk berkempen sana-sini. sama naik dengan pelakon Ali Setan, kalau sebelum ini Mat Sabu yang menjadi tarikan ceramah Pas tetapi hari ini sudah ramai rockers telah di tarik oleh Pas untuk bersama mereka. Tahniah Pas.

Berbalik kepada Akil he he..Agaknya inilah balasan hasil dosa kering yang dia dok mengata kat Pak Lah dalam PRU 12 yang lal…

Siapa 2 individu ini Kak Min?

Nak tahu lebih lanjut. kita tunggu pendedahan ini di pisau.net. tungguuuu....

Jom saman Kak Min (klik)

Ura-uraPKR untuk menyaman KakMin adalah satu gertakan atau saja nak gempar. Mentang-mentangKakMin calon bebas dan bekerja sorang-sorang maka berani lah nak saman, pada hakikatnya Pkr tak akan saman pun. Kita dah masak dengan ugutan begini. Semua orang nak disaman tapi tak berlaku

Yang syoknya dia akan gunakan pengimbang dacing untuk melihat berat belah mana. Kalau berat ke kiri mungkin tak saman, tetapi jika berat ke kanan pun mungkin tak saman, Kenapa guna pengimbang ? Guna lah bulan atau roket.

KakMin , Jangan risau lah, tak dibuatnya..

KENYATAAN ORANG TAK SIUMAN

KENYATAAN GILA SEORANG TUA NYANYUK NAK MAMPUS, SIAPA YANG BAWA KES KE MAHKAMAH JIKA BUKAN PAS, TANYA LAH NIZAR, SIAPA YANG MULA DULU.BILA HAKIM MAHKAMAH TINGGI MEMIHAK KEPADA NIZAR ITU MENUNJUKKAN SISTEM ADIL. BILA GAGAL RAKYAT PULA KENA JADI HAKIM...GILA

NARATOR KEPADA SETIAP DOKUMENTARI DARI TVPAS INI ADALAH SUARA YANG SAMA. INI TERMASUK DALAM GOLONGAN YANG RUGI KERANA BERCAKAP BOHONG DAN MEMUTARBELIT KEBENARAN. WANITA YANG TIDAK MENUTUP AURAT.

SUDAH TUKAR KAAAA???? AYOOO YOOO

"Apa macam itu orang, ini hari cakap lain, esok cakap lain , lagi satu hari lain lagi cakap laaa, Ayoo susah lah itu macam...Hari-hari tukar.".
"Semalam itu orang cakap mahu mogok lapar 3 hari, sekarang cakap mahu puasa pula.. Apa ini mogok sudah jadi puasa...mana ada sama...sudah tukar la itu.."
dulu bawa lilin jalan sana sini , apa itu,,,,,virgil kah,,,virgin kan vigil ka...apa itu susah mau cakap, dulu haram la itu,,,,sekarang itu bulan tarak bikin lagi.. sudah tukar juga,,,'sinar murni cahaya lilin',, itu macam  kaluu,,
apa susah-susah jom pigi mimum.
'non chop guiness stout ungelekek nalla dek'

HARU SUNGGUH ORANG TUA NI...

Nik Aziz tidak senang

KUALA LUMPUR 23 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menempelak UMNO dan Barisan Nasional (BN) sebagai sebuah parti yang tidak bermoral dan bertamadun kerana menguasai Perak melalui cara tidak terhormat.

Beliau turut menyifatkan Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir sebagai 'Menteri Besar mahkamah' dan bukannya mewakili seluruh penduduk Perak.

"Kenapa pakatan pembangkang yang telah dipilih oleh rakyat secara sah melalui undi, tetapi dirampas oleh UMNO dan BN secara melarikan beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri untuk menyokong mereka," katanya.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Jubli Perak Kepimpinan Ulama di Markaz Tarbiyah Pas Pusat di Taman Melewar di sini hari ini.
========================================================
BILA NIZAR MENANG DI MAHKAMAH TINGGI.....SEMUA OK SEMUA BAIK, MENGIKUT LUNAS PERUNDANGAN. SEKARANG SEMUA SUDAH TERBALIK KUANG.TAK TAU L…

AGS 10 Mesti diperiksa oleh Puspakom

Mohammad Nizar serah kereta rasmi Toyota Camry
24/05/2009 4:23pm

IPOH 24 Mei — Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini menyerahkan kenderaan rasmi Menteri Besar, Toyota Camry, nombor pendaftaran AGS 10 kepada kerajaan negeri di Bangunan Perak Darul Ridzuan, di sini.

Pembantu Khas Mohammad Nizar, Amran Harun berkata Mohammad Nizar menyerahkan kunci kereta itu kepada pengawal keselamatan yang bertugas di bangunan itu pada kira-kira 8 pagi berikutan hari ini adalah cuti hujung minggu untuk kakitangan kerajaan.

Mohammad Nizar sudah memaklumkan kepada pegawai kerajaan negeri yang bertanggungjawab berhubung pemulangan kenderaan rasmi itu, kata Amran kepada Bernama ketika dihubungi hari ini.

— BERNAMA
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ulasan Taipingmali,

Akhirnya pagi ini Nizar menyerahkan AGS10 Camry 2.4 kepada Kerajaan Negeri Perak setelah menggunakan secara haram untuk beberapa bulan.

Untuk memastikan kereta tersebut masih boleh digunakan dan boleh dilelo…

Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-Undang- Nizar

"keluhuran perlembagaan , kedaulatan undang-undang," Itu bila mahkamah memihak kepadanyanya.


Keluhuran Perlembagaan

Prinsip ini menekan perlunya rakyat menerima, mematuhi dan mempertahankankeluhuran atau kemuliaan Perlembagaan Negara. Perlembagaan Negara adalah sumber perundangan yang tertinggi. Fungsinya untuk memberi perlindungan kepada setiap rakyat negara ini akan hak dan keistimewaan mereka sebagai warganegara. Setiap warga negara Malaysia dikehendaki menghormati, menghargai, serta memahami maksud dan kandungan serta latar belakang sejarah pembentukan Perlembagaan Negara. Perlembagaan Negara telah digubal berasaskan kesepakatan semua kaum dan semu pihak di negara ini. Dengan demikian ia merupakan satu kontrak sosial rakyat yang tidak boleh dipersoalkan dan diganggu gugat oleh mana-mana individu atau mana-mana pihak. Perlembagaan Malaysia menentukan pola politik dan kedudukan sosio-ekonomi rakyat di negara ini. Ia adalah sumber rujukan bagi segala hal yang berkaitan denga …

Gen Y, Pernah dengar nama ini, Rahim Ghousse?

Masih ingat anda kepada Rahim Ghouse (penyokong Anwar Ibrahim), bekas Pengarah Abrar Group yang melarikan diri ke Indonesia setelah melakukan beberapa siri kekacauan di ibu kota ketika zaman reformasi?
Ada tiung memberitahu, Saudara Rahim telah pulang ke tanah air beberapa hari lalu. Jika benar maklumat ini dan tiada pula proses soal siasat yang biasa dilakukan ke atas orang yang melarikan diri selepas mencetuskan kekacauan, maka akan timbul satu pertanyaan baru: Apakah ada agenda lebih besar dalam politik tanah air?
Siapa Rahim Ghouse? Rahim diketahui umum sebagai salah seorang kroni dan penyokong kuat bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim. Beliau merupakan penggerak dan penyalur utama kewangan gerakan awal reformasi.



Fakta Sejarah:

NAME : DR ABDUL RAHIM GHOUSE

ADDRESS : NO 2 JALAN BUKIT SETIAWANGSA 16,
TAMAN SETIAWANGSA, 54200
KUALA LUMPUR

COMPANY NAME POSITION

Access Equity Sdn Bhd Director
NBCT Rail Sdn Bhd Director
Sambungan Transit Antara Sdn Bhd Director

Abrar Health Se…

India Hindu kena hormati India Muslim.

Apa yang didedahkan oleh AL-Jazaara adalah cubaan untuk memburukkan sistem perundangan civil dan syariah di Malaysia. Kes ini hanyalah satu dalam beribu-ribu kes .

Banyak lagi kes-kes seperti ini berlaku dimana wanita Islam mengandung dan melahirkan anak-anak luar nikah dan bersekedudukan dengan pasangan mereka dari agama lain.

Anak-anak mereka berada dalam keadaan keliru bila kita bertanya mengenai kedudukan ibu bapa mereka. Bapa bukan Islam dan ibu pula mempunyai nama Islam dan berbangsa Melayu atau India Muslim.

Nama anak sudah tentu mengikut nama bapa. kemusykilan terdedah bilamana melihat nama ibu dalam surat lahir. Bagaimana agama anaknya? Sudah tentu menggunakan nama keturunan ayahnya.

Nak mengesan mereka ini tidak lah menjadi susah. pergilah ke Jabatan Pendaftaran atau pergi ke sekolah-sekolah Mission dan sekolah-sekolah persendirian, dapatlah jawapannya. Bapa anak-anak ini bijak dengan tidak menyekolahkan anak-anak mereka di sekolah kerajaan seperti SK dan SMK.

Kepada Sister in …

Aktiviti PR yang Sepi Bulan ini.

50 ribu telah hadir untuk memberi sokongan kepada PKR

SAMA SENDIRI PUN NAK TOLAK-TOLAK KAH


KERJA BODOH DAP OLEH MISS COCK.

Mana pergi yang lain takkan tinggal beberapa ekor saja?


samseng sungguh puak-puak kafir harbi ni.


Celaka punya amoi Dap ini, lu ingat lu punya muka cantik boleh rasuah polis kah. you people bodoh punya kumpulan. Memang boleh pakai baju hitam dan boleh berkumpul tetapi tujuan apa, mahu minum kopi kah, mahu tengok wayangkah, mahu pergi disko kah? INI U ORANG BIKIN KERJA UNTUK TUNJUK POWER U OLANG. U OLANG KASI MALU SAJA PROFESYEN GUAMAN. U OLANG TAHU UNDANG-UNDANG TAPI U PUSING-PUSING CAKAP KASI U SAJA BETUL, ORANG LAIN SALAH, BOLO PUNYA AMOI DAP . SAMA MACAM COCK ATAU BUKIT TELANJAN.

PENAMBAHBAIKAN UNTUK MOGOK LAPAR (PR) PERAK(KLIK)

Taiping mali mengharapkan usaha Nizar, Sivakumar dan rakan-rakan lain untuk mengadakan mogok lapar diteruskan . Terlajak kereta boleh undur, terlajak buat cadangan kena teruskan barulah terbukti anda anak jantan.

Taipingmali mencadangkan penambahbaikkan untuk memeriahkan keadaan atau memurnikan lagi suasana semasa protes diadakan.

setiap parti politik (Pas, Dap dan Pkr) hendaklah menghantar wakil seberapa ramai yang boleh untuk protes mogok lapar.perserta diberi pakaian putih yang tidak berjahit.sediakan keranda secukupnyapasang atau nyalakan lilin dan colok sebanyak yang ada.peserta mogok hendaklah berbaring dalam keranda bukan duduk bersila.jemput sami atau tukang doa untuk membaca mentra.untuk Pas boleh jemput tok tok guru untuk buat solat hajat (tak ada masalah sebab Pas pernah buat solat hajat supaya kerajaan tidak dibina masjid)sebelum mogok lapar hidangkan mereka makanan lazat-lazat seperti babi Q, tuak dan todi (Yamseng). bila kenyang perut baru selesa nak mogok, macam makan sah…

TAMIL MALAYSIA DAN TAMIL LTTE SRI LANKA

LTTE merupakan gerakan pejuang Tamil yang bertujuan untuk mendapatkan sebuah negeri pemerintahan sendiri di Utara Sri Lanka.

Kumpulan pengganas ini juga anti agama-agama lain di Sri Lanka seperti Islam dan Budha. Banyak serangan dan pembunuhan terhadap penganut Budha dan Islam. Lebih kejam lagi ialah usaha mereka dalam menghapuskan bangsa lain seperti etnik Sinhalese dan Muslim.

Beribu-ribu ekar tanah ladang milik Islam Sri Lanka telah dirampas dan diberi kepada ahli-ahli LTTE. Penduduk asal dibunuh dan diusir dengan ganas dan kejam.

Untuk menambah sumber kewangan LTTE melibatkan diri dalam kegiatan lanun laut dan kapal dagang Malaysia juga pernah menjadi mangsa kepada LTTE. Mereka juga terlibat dalam perdagangan haram senjata api, seperti senapang, bom dan pelbagai bentuk bahan letupan.

Cukup ganas, cukup zalim dan cukup kejam, Kematian ketua LTTE yang juga merupakan pengasas kumpulan pengganas ini melegakan banyak pihak. Diharap perperangan 26 tahun sejak penubuhan LLTE dari 5 Mei…

5 PRINSIP RUKUN NEGARA

Maka kami rakyat Malaysia berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut:Kepercayaan kepada TuhanKesetiaan kepada Raja dan NegaraKeluhuran PerlembagaanKedaulatan Undang-undangKesopanan dan Kesusilaan
Kesetiaan Kepada Raja dan NegaraMalaysia mengamalkan Sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berpelembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara. Selaras dengan kedudukan Yang di-Pertuan Agong sebagai Raja mengikut Perlembagaan, sistem beraja juga diamalkan di setiap negeri, dan Yang Di-Pertua Negeri bagi negeri-negeri yang tidak beraja. Seri Paduka Baginda, Raja-Raja dan Yang Di-Pertua Negeri adalah merupakan lambang perpaduan rakyat. Kesetiaan kepada Raja dan Negara bermaksud, bahawa setiap warganegara hendaklah menumpukan sepenuh taat setia, jujur dan ikhlas kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Di peringkat negeri pula, rakyat dikehendaki menumpukan taat se…

Ngeh Singkirkan Nizar untuk jadi Ketua Pembangkang DUN Perak

"NIJA!! WA BANYAK SOOLY SAMA LUU,,,,LU PUNYA MISSION SUDAH HABIS....SIKALANG LU DUDUK DIAM-DIAM. LU JAGA LU PUNYA KAWASAN LOR......BUKI GANTANG SAMA PASIR PANJANG LOOO !!

WA SIKILANG BOSSS LU TAU,,,KELIJA KETUA PEMBANGKANG WA PUNYA,, LU ADA 6 KELUSI , WA ADA 17 KELUSI.....ooooooOOOOooOOOoooOOooOOOoOO. ITU ELAUN KITUA PEMBANGKANG WA ANGKAT SEMUA """

JANGAN MALAAAA GUA HOOOOO...KITA ABANG ALIK....WA ABANG, LUU ADIKKK...

ooppp SATU LAGU LU PUNYA TUGAS IALAH...LU PIGI PUSING SATU MALAYSIA SAMPAI SABAH DAN SARAWAK UNTUK BIKIN CELITA MAHKAMAH DAN KEADILAN TIDAK BETUL .....YANG BETULLL PARTI KEADIALAN SAJA OOO...

LU CAKAP BN KONTROL ITU MAHKAMAH LOO....LU KASI BUSUK SAMA NAJIB...SAMA ZAMLY......LU ADA FAHAMMM KA NIJAAAA????

323 Pelajar India Dapat Biasiswa JPA, Kata Subramaniam

PUTRAJAYA, May 22 (Bernama) -- Sebanyak 323 pelajar India mendapat biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dengan 171 daripadanya adalah untuk program ijazah di luar negara, kata Setiausaha Agung MIC Datuk Dr S. Subramaniam hari ini.

Beliau berkata baki 152 lagi biasiswa itu diberikan kepada pelajar yang melanjutkan pengajian di lima universiti swasta tempatan yang diiktiraf oleh JPA iaitu Institut Perubatan, Sains dan Teknologi Asia (AIMST), Monash, Nottingham, Curtin University of Technology dan Swinburne.

Menteri Sumber Manusia itu juga berkata kira-kira 240 pelajar India, ramai daripadanya memperoleh keputusan cemerlang telah merayu kepada JPA untuk menimbangkan permohonan mereka.

"Saya telah bincangkan perkara itu dengan JPA dan kami menjangkakan keputusannya pada minggu depan," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Dr Subramaniam berkata beliau juga telah bincangkan perkara itu dengan Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu.

"MIC menerima banyak kes rayuan, …

Nizar Calon Pas Manik Urai Kelantan

Terlebih dahulu taipingmali mengucapkan takziah kepada keluarga allahyarhamuan Ismail Yaakub 60 . TDun Manik Urai. Belum pun jenazah dikebumikan sudah ada suara Pas yang mengingatkan supaya Umno tidak meletakkan calon di situ sebagaimana yang berlaku di Penanti Pulau Pinang.

Kok yer pun tunggulah selesai jenazah diuruskan. Lupakan seketika soal siapa yang nak bertanding. Kamaruk sungguh nampaknya,

Taipingmali ingin mencadangkan nama ini kepada Pas Kelantan, calonkan lah Nizar sebagai Adun Manik Urai dan sudah tentu Nizar akan menang besar. Kali ini kita akan lihat kelibat Ngeh dan Ngar akan memakai semutar untuk berkempen.

Tak ada salahnya jika Nizar bertanding disana memandang dia adalah orang nombor 2 paling popular di Malaysia selepas Un-War .

Kelantan merupakan kubu kuat Pas dan ramai taiko-taiko Pas dari seluruh negara mempunyi kerusi dun disana. Maklumlah Kelantan ketandusan kepimpinan Pas. oleh itu kerusi Dun menjadi lubuk emas kepada orang-orang kuat Pas untuk membentuk karier …

SELESAILAH SUDAH SEBUAH .......................(KLIK)

Hakim Yang Arif lagi Bijaksana, itu lah istilah yang diajarkan kepada kita sejak kecil lagi jika kita menyertai pertandingan-pertandingan Kokurikulum atau pun ko-akademik. Guru sentiasa mengingatkan kita jangan lupa ayat itu.

Bila kita dewasa ayat itu lah yang dibawa dalam kehidupan kita, Mahkamah telah menjalankan tugas mereka, Kadangkala memihak kepada kita dan kadang-kadang tidak. Bagaimanapun mahkamah di negara ini bukannya satu. Ada beberapa peringkat. Pertama Mahkamah Pesekutuan, turun ke bawah ialah Mahkamah Rayuan level ke tiga ialah mahkamah Tinggi dan seterusnya mahkamah rendah. Mahkamah rendah pun ada beberapa peringkat lagi.

Jika satu gagal , kita bawa ke atas lagi, gagal lagi boleh merayu lagi, dan paling tinggi ialah YDP Agung, Kes hukuman mati pun jika diampunkan oleh Sultan maka bebaslah orang yang bersalah, seperti kes pembunuhan politik tahun 80an dahulu. di Negeri Sembilan. Siapa? cari sendiri..

Diharapkan dengan selesainya kes Nizar vs Zamry dan keputusan memihak kep…

Anwar Ibrahim Dari Kacamata AKU (mild7 blog)

labels: Tuesday, April 28, 2009Arini tetiba ada mode buat artikel berbaur politik skit.hehe

Siapa Anwar Ibrahim ni? Hebat sgtkah dia? Pandai sangatkah berpolitik? Ramaikah pengikutnya? Ramaikah pengaruhnya?

Jika ada sahabat bertanyakan soalan ini, jawapan aku hanya Ya, dia memang hebat. Dia antara politikkus terbaik Malaysia, Dia mempunyai pengikut yg sanggup dipenjarakan demi mempertahankan dia dan Pengaruhnya merangkumi Timur Dan Barat. Begitu hebat sekali kan Anwar Ibrahim ini. Sehinggakan Amerika yang terkenal ANTI ISLAM mengiktiraf beliau sebagai antara pemimpin Islam tersohor. Mengalahkan TG Hadi Awang, TG Nik Aziz apatah lagi Pak Lah Badawi. (p/s Najib terkeluar carta). Beliau ketika muda terkenal dengan kelantangannya berpidato. Bergiat aktif dalam Angkatan Belia Islam (ABIM ) bersama2 mantan Presiden PAS, Ustz Fadzil Noor. Antara perjuang Melayu yg mengadakan piket di Amerika suatu masa dulu. Beliau juga merupakan orang tengah dan diumpamakan tulang belakang kepada Paka…

Pemimpin Bacul??

Timbalan Presiden Pas: Haron Din tarik diriSeandainya ini adalah pemilihan pecuk pimpinan UMNO dan ada individu yang menarik diri daripada bertanding, maka HARAKAH akan menjadikan ia satu topik utama, Pemimpin tersebut dikecam dan dilabelkan sebagai penakut atau bacul.

Hari ini kita tunggu pula apa kata lidah Pas selepas ini.

------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR 21 Mei - Persaingan merebut jawatan Timbalan Presiden Pas semakin menarik apabila seorang lagi calon, Datuk Dr. Haron Din menarik diri sekali gus membuka ruang kepada pertarungan tiga penjuru antara penyandang, Nasharuddin Mat Isa dan dua Naib Presiden, Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu.Penarikan diri Haron yang juga Timbalan Musyidul Am Pas bukan sesuatu yang mengejutkan kerana beliau pernah membuat keputusan yang sama walaupun layak bertanding jawatan nombor dua itu pada Muktamar Pas 2003 dan 2005.Haron sewaktu mengulas mengenai keputusan berkenaan berkata, beliau sememangnya tidak berniat untuk …

JANGAN PERCAYA KISAH HANTU LEBUHRAYA

NASIHAT TAIPINGMALI KEPADA PEMBACA

Jangan risau, tidak ada hantu di lebuhraya, ini semua kepercayaan karut. Taipingmali sudah puas berulang alik di lebuhraya Utara Selatan tengah-tengah malam tak pernah berjumpa hantu ataupun kesah Volkwagen kuning di terowong Menora Ipoh -Kuala Kangsar. Bukan saja dengan kereta tetapi dengan my chopper..kawasaki

Nak tahu punca imej tersebut wujud?

Ini disebabkan gambar diambil menggunakan kamera tanpa lampu (flash) dan secara otomatik bukaan lensa menjadi besar dan kelajuan shutter menjadi perlahan. Oleh itu lensa memusatkan fokus ke arah Objek utama di hadapan ( perempuan bertudung tepi pintu kereta) dia dalam keadaan statik . sebaliknya di belakang ada seseorang yang melintasi lensa kamera dalam gerakan yang laju (tidak statik) dan sebahagian gerakan terperangkap dalam frame kamera . Itu saja. tidak ada hantu tuan-tuan.

Taipingmali menjadikan bidang fotografi( still 35mm , movie dan digital ) sebagai hobi yang serius sejak 1980 faham benar situasi in…

NIZAR BUKAN PEMBELA BANGSA DAN NEGARA

Jika kita pernah mendengar ceramah atau ucapan atau percakapannya jelas menunjukkan Nizar seorang penipu , kuat berbohong dan ia adalah kerana dia bukan pembela negara bangsa sebaliknya iaah pembela diri sendiri.



Setiap ucapan penuh dengan hujah bela diri. Khusus untuk menaikkan dirinya, menegakkan benang basah dan menipu rakyat dengan hujah-hujannya. Rakyat Perak terpedaya dengan selok belok dia bercakap dan ramai mengikut pas mempercayaainya.



Hari ini Tvpas telah mengeluarkan rakaman video mengenai persidangan 7 Mei 2009, Jika anda pernah melhat video yang disiarkan oleh blog-blog BPN dan membandingkan dengan video TVPas jelas menunjukkan pembohongan mereka. Video diedit dengan baik dan menyembunyikan tingkahlaku buruk mereka terutama wakil rakyat Dap .



Tv pas sebenar dan membesar-besar kesalahan dan momokan kepada BN. Mereka juga menyalahkan Polis yang berpakaian awam yang masuk ke dewan atas permintaan Speaker Ganesan untuk mententeramkan suasana tegang.



Anda cari lah vcd tersebut, m…

UN-WAR YANG NAZAK

animasi dari parpukari.


Bulan Julai semakin menghampiri kita, dan bagi Un-war ia semakin senak dan semakin risau. dia semakin sesak nafas, bersembur peluh hari-hari. dengup jantung semakin tak keruan, rambut putih semakin berjabu luruh.dan menipis ..kena hitamkan setiap hari. kulit kering dan pucat. racun arsenik sudah memakan diri. muka semakin hilang seri, dan mengerunkan siapa yang melihat. sekali pandang macam anda syaitan yang bergayut, atau macam ada penunggu yang datang dari kovil...semakin susut berat badan. terpaksa memakai banyak lapis baju untuk menunjukkan diri segar sihat.

Kawan rapat semakin lari, semakin kurang. Rumah kata pergi, kubur kata "MAI-LA, MAI-LA" lalu dia berkata "aku nak lari, aku nak lari" , aku tak mau mati, aku tak mau kalah, aku tak salah, aku tak buat" AKU MENYESAL....

Chin Peng.Bintang 3

Dataran Kawad di atas, terowong di bawahnya lokasi Betong Thailand Utara Grik
Chin Peng bersama Rashid Maidin dan Chein Tien meninggalkan Sekolah Inggeris Baling 28.12.1955
Perbincangan dimulakan pada jam 2.15 petang.

Setelah mendapat kemenangan yang besar dalam PRU 1955, Tunku telah berusaha untuk menamatkan perbalahan dengan PKM dibawah pimpinan Chin Peng.


Maka pada 28 Disember 1955 Tunku telah berunding dengan PKM di Baling, Kedah. (satu peristiwa bersejarah dalam politik tanah air)

Seperti biasa, PKM keras hati , enggan meletak senjata dan enggan mengiktiraf kerajaan yang ada. Chin Peng juga memohon agar PKM diiktiraf sebagai sebuah parti politik di Malaya ketika itu. Tunku pula tak setuju. so berakhirlah pertemuan kedua-dua pihak tanpa sebarang kemajuan. dan PKM terus menentang kerajaan sehingga tahun 80an.

Ramai tentera yang buta, kudung kaki, hilang anggota badan dan ramai yang masih hidup. Semuanya angkara PKM yang memasang perangkap samar dan periuk api di dalam hutan, begitu juga …

Hipokrasi Anwar (KLIK)

Tragedi 13 Mei – Pandangan Terkini Anwar Sudah Jauh Berbeza!Dalam satu majlis ‘akademik-politik’ bertajuk ‘513 to 1Malaysia: The Future of Malaysian Nation-Building’ – Anwar hadir sebagai jurucakap utama. Anwar katanya ada majlis lain selepas daripada itu. Jadi Anwar tidak boleh tunggu lama. Maka Anwar pun memulakan malam itu dengan segala macam retorik yang kononnya menampilkan dirinya sebagai ‘Champion of All Malaysians’; regardless of race, religion and all.Retorik Anwar – di hadapan khalayak yang majoritinya Cina memang sudah terpesong jauh dengan Anwar yang dahulu. Anwar sewaktu memperjuangkan kemiskinan orang Melayu di Pekan Baling. Padahal ada sahaja orang Cina yang miskin dan kedana pada waktu itu, tetapi Anwar nak jadi champion orang Melayu. Anwar buang orang Cina. Anwar buang orang India. Anwar, sewaktu zaman mahasiswa; tidak pernah sekali cakap pasal bangsa Malaysia. Anwar nak jadi JAGUH MELAYU. Anwar selalu mengungkap mengenai bagaimana orang Melayu bangkit sebagai pejuang…